NavalHistory
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μια άγνωστη “ορεινή” νηοπομπή. Μεταφορά σκαφών από Θεσσαλονίκη στο Πόγραδετς τον Δεκέμβρη του 1940!

    Η απελευθέρωση της Μυτιλήνης το 1912

    Ο απόηχος της ναυμαχίας της “Ελλης” μέσα από δύο ανέκδοτες επιστολές.

    Η Ναυμαχία του «Ένωσις», η δραματική πολιορκία της Σύρου και το διπλωματικό παρασκήνιο

    Οι «ψευτοθόδωροι» του Αιγαίου

    Nαυτική Σχολή Ύδρας 1929. Το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι.

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Άγιος Νικόλαος ο θαυματουργός. Ο προστάτης της Ναυτιλίας

    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Τα σημαντικά αποτελέσματα των ναυμαχιών της Έλλης και της Λήμνου

    Αρκτική: Ολική επαναφορά. Ρωσική υπεροχή και νατοϊκές προσπάθειες εξισορρόπησης

    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Η ανταρσία στο θωρηκτό ”Ποτέμκιν”. 29 Ιουνίου 1905

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μια άγνωστη “ορεινή” νηοπομπή. Μεταφορά σκαφών από Θεσσαλονίκη στο Πόγραδετς τον Δεκέμβρη του 1940!

    Η απελευθέρωση της Μυτιλήνης το 1912

    Ο απόηχος της ναυμαχίας της “Ελλης” μέσα από δύο ανέκδοτες επιστολές.

    Η Ναυμαχία του «Ένωσις», η δραματική πολιορκία της Σύρου και το διπλωματικό παρασκήνιο

    Οι «ψευτοθόδωροι» του Αιγαίου

    Nαυτική Σχολή Ύδρας 1929. Το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι.

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Άγιος Νικόλαος ο θαυματουργός. Ο προστάτης της Ναυτιλίας

    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Τα σημαντικά αποτελέσματα των ναυμαχιών της Έλλης και της Λήμνου

    Αρκτική: Ολική επαναφορά. Ρωσική υπεροχή και νατοϊκές προσπάθειες εξισορρόπησης

    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Η ανταρσία στο θωρηκτό ”Ποτέμκιν”. 29 Ιουνίου 1905

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

H τραγωδία του ιταλικού μεταγωγικού Galilea και η άγνωστη απώλεια Ελλήνων ομήρων.

Γιώργος Καρέλας Γιώργος Καρέλας    
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Καρέλας Γιώργος, οικονομολόγος –ερασιτέχνης αυτοδύτης και ιστορικός μελετητής 

Το Galilea ήταν ένα Ιταλικό επιβατηγό πλοίο που ανήκε στην Adriatica Societa Anonima di Navigazione με έδρα τη Βενετία και την Τεργέστη. Ναυπηγημένο το 1918 από το ναυπηγείο San Rocco της Τεργέστης με το όνομα Pilsa, πωλήθηκε στην εταιρεία Τεργέστη με βάση το 1935 και μετονοάστηκε  Γαλιλαία. Έγγραφα από τους Lloyds του Λονδίνου περιγράφουν το πλοίο ως διπέλικο ατμόπλοιο με εκτόπισμα 8.040 τόνων., μήκους 443 ποδιών και πλάτους 53 . Η ταχύτητά του ήταν 13,5 κόμβους και διέθετε χώρους για 47 επιβάτες στις καμπίνες της πρώτης θέσης και 148 σε αυτές της  δεύτερης. Την περίοδο του ΒΠΠ είχε διασκευαστεί σε μεταγωγικό και μπορούσε να μεταφέρει περίπου 1000 άνδρες συνολικά σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

Το πλοίο Galilea

Στο άρθρο αυτό θα ήθελα να επικεντρωθώ σε μια άγνωστη πτυχή του ταξιδιού αυτού του Galilea που έμελλε να είναι και το τελευταίο του και κατέληξε σε μια μεγάλη τραγωδία. Στη μεταφορά με το πλοίο αυτό 28 έως 70 Ελλήνων ομήρων που οδήγησε και στην απώλεια σχεδόν όλων αυτών των ανθρώπων. Ποιοι ήταν όμως αυτοί οι Έλληνες που χάθηκαν έχοντας επιβιβαστεί στο πλοίο στον Πειραιά; Γιατί απωλέστηκαν όλοι πλην δύο; Γιατί δεν είναι γνωστή μέχρι σήμερα η απώλεια ενός τόσο μεγάλου αριθμού συμπατριωτών μας σε αντίθεση με τους Έλληνες που χάθηκαν με τη βύθιση του μεταγωγικού Citta de Genova;

Η αλήθεια είναι πως είναι μια αρκετά σκοτεινή ιστορία και παρά την έρευνά μου επί σειρά ετών λίγα έχω καταφέρει να ανακαλύψω τουλάχιστον όσον αφορά την ταυτότητα των Ελλήνων απολεσθέντων ομήρων.

Σχετικά με τη μεταφορά των συμπατριωτών μας αυτών ακόμα και οι Ιταλικές αναφορές δε συμπίπτουν…

Ο Υπολοχαγός Giovanni Bernardinis διοικητής του 8ου συντάγματος Αλπινιστών  στην έκθεσή του αναφέρει ότι στο πλοίο επιβιβάστηκε  και μια ομάδα Ελλήνων πολιτικών κρατουμένων, 64 άνδρες καθώς και 6 γυναίκες, και κάποιοι Ιταλοί στρατιωτικοί κρατούμενοι συνοδευόμενοι από καραμπινιέρους αστυνομικούς, και διοικούνταν από έναν λοχία.

Ο υπολοχαγός της Julia Antonio Ferrante Di Ruffano που στο βιβλίο του «Never retreat» περιγράφει λεπτομερώς την ιστορία της βύθισης του Galilea επίσης κάνει αναφορά για 64 Έλληνες πολιτικούς κρατούμενους ανάμεσά τους και 6 γυναίκες

Διαβάστε επίσης:  To ιστορικό βύθισης του "Ναύαρχος Κουντουριώτης" στην Θεσσαλονίκη
To Galilea εν πλω την περίοδο του πολέμου πηγή Archivio Centrale dello Stato ,ινστιτούτο Luce

Ο Υποπλοίαρχος του πλοίου Licínio Schvitz, ανέφερε στην έκθεση του σχετικά με  τη βύθιση του πλοίου το μοιραίο βράδυ της 28ης Μαρτίου .« Έλεγξα ότι φινιστρίνια και παράθυρα ήταν σκοτεινά, έτσι ώστε το φως δεν θα φαίνεται από έξω, ότι κανείς δεν κάπνιζε επί του καταστρώματος και οι καμπίνες, όπου οι 57 κρατούμενοι που επιβιβάστηκαν στον Πειραιά ήταν ανοικτές» .Αναφέρει ότι οι Έλληνες κρατούμενοι ήταν 57.

Σε μια έκδοση του Συνδέσμου των Καραμπινιέρων της Ρώμης USCC αναφέρεται μια έρευνα που έγινε με την βοήθεια του τμήματος της Ιταλικής Ιστορίας Ναυτικού και που οδήγησε σε μια λίστα 79 Καραμπινιέρων που επέβαιναν στο πλοίο στο μοιραίο ταξίδι, 30 εκ των οποίων ήταν σε υπηρεσία συνοδείας 57 Ιταλών και Ελλήνων πολιτικών κρατουμένων που επίσης επέβαιναν στο πλοίο.

Στο βιβλίο του Paolo Montina  ‘La tragedia alpine del Galilea ’ αναφέρονται τα ονόματα του Κακινικάκου Χρήστου του Αβραάμ από το Βόλο και  Κανζιέλιου Εμμανουήλ από τη Θήβα  σαν οι μόνοι Έλληνες επιζώντες. Αναφέρει όμως ότι οι Έλληνες κρατούμενοι ήταν 28, είκοσι έξη άνδρες και δύο γυναίκες οι οποίες μοιράζονταν την ίδια καμπίνα. Οι καμπίνες των Ελλήνων και Ιταλών κρατουμένων βρίσκονταν στην πρύμνη.Σ το ίδιο βιβλίο ο καραμπινιέρος   Giuseppe Giovannini αναφέρει μετά τον τορπιλισμό του πλοίου  ότι ξεκλείδωσε τις καμπίνες των κρατουμένων και τους οδήγησε στο κατάστρωμα . Στο βιβλίο ο συγγραφέας αναφέρει ότι δεν κατάφερε να βρει στοιχεία για την ταυτότητα των υπολοίπων Ελλήνων κρατουμένων.

Ο μοναδικός Έλληνας που χάθηκε στο ναυάγιο και κατάφερα να εντοπίσω ήταν ο Κολοκυθάς Ευάγγελος από το χωριό Μάζι Βοιωτίας , ένα μικρό χωριό αλλά με αντιστασιακή δράση ….

Γιατί λοιπόν αυτοί οι 26 το λιγότερο ή 68 το περισσότερο Έλληνες που απωλέσθηκαν δεν έγινε ποτέ γνωστό ότι χάθηκαν στο ναυάγιο; Οι λόγοι που θα παρέθετα εγώ είναι οι κάτωθι….

Φαίνεται να ήταν πολίτες με αριστερή ή αντιστασιακή δράση και όχι στρατιωτικοί όπως στην περίπτωση του Citta di Genova. Kαι οι στρατιωτικοί που χάθηκαν στο ναυάγιο του Citta di Genova θεωρήθηκαν από τις Ιταλικές και Γερμανικές μυστικές υπηρεσίες ως δυνητικά επικίνδυνοι για αντιστασιακή δράση και μεταφέρθηκαν αρχικά σε φυλακές στην Πάτρα ενω στη συνέχεια αποφασίστηκε η μεταφορά τους στην Ιταλία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν. Είχαν όμως μάλλον καλύτερη μεταχείρηση καθώς οι περισσότεροι ήταν  αξιωματικοί όπως ο ήρωας της Πίνδου συνταγματάρχης Κωνσταντίνος Δαβάκης που πνίγηκε στο ναυάγιο αυτό.

Διαβάστε επίσης:  Ο πρώτος Ναύσταθμος Σαλαμίνας – Η ιστορική Μονή της Φανερωμένης.

Όσον αφορά τους κρατούμενους του Galilea αυτοί μπορεί να συνελήφθηκαν ξαφνικά και οι δικοί τους να μην ήξεραν καν που βρίσκονταν, ίσως κάποιοι από τους δικούς τους να μην έμαθαν ποτέ ότι τους επιβίβασαν στο Galilea και ότι χάθηκαν στο ναυάγιο.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το απόγευμα στης 28ης Μαρτίου 1942 ένα μεγάλο κομβόι πλοίων απέπλευσε από το λιμάνι της Πάτρας για την Ιταλία. Το κομβόι αποτελούσαν τα επιβατικά πλοία Vimenale, Crispi, Italia και Piemonte.Σε αυτά προστέθηκε και το Galilea που έφτασε στην Πάτρα από το Λουτράκι. Τα πλοία αυτά συνόδευαν το διασκευασμένο επιβατικό Citta di Napoli τα τορπιλοβόλα San Martino, Castelfidtardo, Mosto and Bassini και το Αντιτορπιλικό Sebenico . To τελευταίο μαζί με το τορπιλοβόλο San Martino  συνάντησε το κονβόι στην περιοχή της Ιθάκης, διέθετε δε και ανθυποβρυχιακό σόναρ για προστασία της νηοπομπής.

Καλλιτεχνική απεικόνιση της βύθισης του πλοίου από τον Angiolino Filiputti (IBCC Digital Archive)

Την προστασία συμπλήρωνε και η Regia aeronautica που θα παρείχε αεροπορική κάλυψη μέχρι να σκοτεινιάσει.Το κονβόι πέρασε το Ακρωτήριο Λευκάτας στις 7 μ.μ και περίπου 2 ώρες αργότερα βρισκόταν ανοιχτά των Παξών.

Εκεί όμως καραδοκούσε το Βρετανικό υποβρύχιο HMS Proteus με κυβερνήτη τον Lt  Phillip Stewart Francis .Παρά τον άσχημο καιρό μια τορπίλη που εκτόξευσε το υποβρύχιο πέτυχε το Γαλιλαία στο ύψος της γέφυρας στο δεύτερο διαμέρισμα. Το πλοίο αμέσως πήρε κλίση 15 μοιρών. Ακολούθησαν σκηνές πανικού, το πλήρωμα απέτυχε να κατεβάσει σωστά τις βάρκες με αποτέλεσμα πολλές να συντριβούν μαζί με όσους είχαν επιβιβαστεί. Οι βάρκες της μιας πλευράς που έγινε δυνατό να καθελκυστούν σπρώχνονταν με δύναμη από τον καιρό και χτυπούσαν ανεξέλεγκτα στο κύτος του πλοίου χωρίς να μπορούν να απομακρυνθούν από το λαβωμένο καράβι .

Πολλοί από τους Αλπινιστές που πανικόβλητοι έπεσαν στη θάλασσα πνίγηκαν.Αμέσως μετά την έκρηξη της τορπίλης ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός κλεισίματος των στεγανών του πλοίου. Αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα και το κλείσιμο των υδατοστεγανών θυρών εξόδου από τα υποφράγματα . Μέσα στα έγκατα του πλοίου παγιδεύτηκαν εκατοντάδες αλπινιστές αλλά και πιθανώς πολλοί κρατούμενοι.

Διαβάστε επίσης:  Ο Εθνικός Ευεργέτης Σπυρίδων Ματσούκας και η απόκτηση των Αντιτορπιλικών "Νέα Γενεά" και "Κεραυνός"

Η τραγωδία του Citta di Genova, ομοιότητες με την τραγωδία του Galilea.

HM SUBMARINE TIGRIS

Το μεταγωγικό πλοίο di Genova τορπιλίστηκε στις 21 Ιανουαρίου 1943 Βορειοδυτικά της Κέρκυρας από το Βρετανικό υποβρύχιο HMS Tigris. Το πλοίο θα ακολουθούσε παρόμοιο δρομολόγιο με το Galilea από το λιμάνι της Πάτρας στην Ιταλία. H παγίδα θανάτου στα δύο πλοία από τα Βρετανικά υποβρύχια φαίνεται ότι δεν ήταν τυχαίο γεγονός.

Οι αντιστασιακοί σύνδεσμοι της Πάτρας με σημαντικότερο τη ‘Διασυμμαχική’ οργάνωση της Πάτρας που διέθετε και ασύρματο φαίνεται να ενημέρωναν το Συμμαχικό αρχηγείο στο Κάιρο όταν παρατηρούσαν κίνηση από μεγάλα πλοία στο λιμάνι της πόλης. Δεν φαίνεται να ήταν καθόλου τυχαία καιι η επιδρομή από 5 βομβαρδιστικά Wellington της  38ης μοίρας της RAF που έδρευε στη Shallufa της Αιγύπτου το σούρουπο της προηγουμένης της βύθισης του Γαλιλεα, δηλαδή της 27ης Μαρτίου 1942 . Κατά τη διάρκεια της Ιταλικής κατοχής της πόλης πραγματοποιήθηκαν μόλις δύο επιδρομές Αγγλικών βομβαρδιστικών, και οι δύο επιδρομές έγιναν όταν υπήρχε μεγάλη συγκέντρωση μεταγωγικών πλοίων στο λιμάνι της πόλης….

Αναλυτικότερο άρθρο για τη βύθιση του Galilea είχα δημοσιεύσει στο παρελθόν στη σελίδα WWII wrecks .com  με την επιμέλεια του Pierre Kosmidis.

Ένας από τους σκοπούς  του άρθρου αυτού είναι να συλλεχθούν  επιπλέον πληροφορίες από τους αναγνώστες σχετικά με τους υπόλοιπους Έλληνες απωλεσθέντες αντιστασιακούς που αν και δεν φαίνονται σαν εκτελεσθέντες ίσως να φέρονται σαν εξαφανισθέντες την περίοδο της κατοχής…ίσως κάπου στο Ιόνιο…

Τo λευκό πλοίο που διακρίνεται στο λιμάνι της Πάτρας το 1942 δεν είναι άλλο από το μεταγωγικό Galilea
Τo λευκό πλοίο που διακρίνεται στο λιμάνι της Πάτρας το 1942 δεν είναι άλλο από το μεταγωγικό Galilea
o μεταγωγικό Citta-di-Genova στο λιμάνι-της Πάτρας την περίοδο της Ιταλικής κατοχής
o μεταγωγικό Citta-di-Genova στο λιμάνι-της Πάτρας την περίοδο της Ιταλικής κατοχής

Βιβλιογραφία –αρχεία

-Never Retreat: Mai Daùr Antonio Ferrante Di Ruffano

– Archivio centrale dello Stato, Rome

– Paolo Montina  ‘La tragedia alpine del Galilea ’

Διαδικτυογραφία

https://www.pressreader.com/italy/corriere-dellalto-adige/20150802/281547994602900

http://conlapelleappesaaunchiodo.blogspot.gr/2016/07/galilea.html

http://www.regiamarina.net/detail_text.asp?nid=48&lid=1&cid=1

http://www.ancreanadelrojale.eu/storia_il_galillea_9.html

http://www.prevato.it/giornalenautico/19.phphttp://www.israt.it/ebooks_download/atco000132.pdf

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Citta di Genova HMS TigrisGalileaGiovanni BernardinisΝαυάγιοσυνταγματάρχης Κωνσταντίνος Δαβάκης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το πλοίο «Κολοκοτρώνης» μέσα από τις μαρτυρίες των Γκασταρμπάιτερ

Επόμενο Άρθρο

“Στη Μάχη της Κρήτης”. Μία επική ταινία, δύο ιστορικά γεγονότα.

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μια άγνωστη “ορεινή” νηοπομπή. Μεταφορά σκαφών από Θεσσαλονίκη στο Πόγραδετς τον Δεκέμβρη του 1940!

Λεωνίδας Τσιαντούλας
4 Δεκεμβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Η απελευθέρωση της Μυτιλήνης το 1912

Στρατής Αναγνώστου
4 Δεκεμβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Ο απόηχος της ναυμαχίας της “Ελλης” μέσα από δύο ανέκδοτες επιστολές.

Ιωάννης Φακής
4 Δεκεμβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Η Ναυμαχία του «Ένωσις», η δραματική πολιορκία της Σύρου και το διπλωματικό παρασκήνιο

Παναγιώτης Κουλουμπής
28 Νοεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

"Στη Μάχη της Κρήτης". Μία επική ταινία, δύο ιστορικά γεγονότα.

Τα κοσμήματα της Στέλλας.

6 Ιουνίου 1944, η απόβαση των συμμάχων στη Νορμανδία (η γνωστή D-Day)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Γιώργος Καρέλας

    Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1966. Σπούδασε Οικονομικά στο Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία. Σήμερα διευθύνει το οινοποιείο της οικογένειας στην Αχαΐα. Ασχολείται επι σειρά ετών με την ναυτική ιστορία της περιοχής. Επίσης έχει ασχοληθεί σε βάθος με την ναυτική ιστορία της Ελλάδας κατά τον Α και Β Παγκόσμιο πόλεμο. Είναι κάτοχος πτυχίου αυτοδύτη μικτών αερίων και έχει ερευνήσει πολλά ναυάγια στην Ελλάδα και το εξωτερικό .Έχει δημιουργήσει το blog «Ο Άγνωστος Πατραϊκός» με σκοπό την ανάδειξη των αγνώστων πτυχών της ιστορίας του Πατραϊκού κόλπου.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38
    Απρίλιος 1941 . Τα εγκλήματα της Luftwaffe και της Βασιλικής Ιταλικής Αεροπορίας
    MV Marburg, το άγνωστο μεταγωγικό πλοίο  των Ναζί

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Νοέ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023