NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων και ο ρόλος της Μοίρας Ιονίου.

Ιωάννης Φακής Ιωάννης Φακής    
20 Φεβρουαρίου 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
138
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Ιωάννης Θ. Φακής

Στις 21 Φεβρουαρίου, εορτάζουμε την επέτειο, της μεγαλύτερης  ίσως εποποιίας της Νεωτέρας Ελλάδος, αυτήν της απελευθερώσεως των Ιωαννίνων και της Ηπείρου μας, μετά από 483 χρόνια σκλαβιάς.  Δεν επρόκειτο περί ενός πολέμου η μιάς μάχης αλλά περί μιάς  εκπολιτιστικής  εκστρατείας  και ενός απελευθερωτικού αγώνος. Δεν μπορεί να συλλάβει, ανθρώπινος νους, το μέγεθος της πίστης  και του πόθου για την ελευθερία, που είχαν οι Ηπειρώτες αλλά  και οι τόσοι εθελοντές συμπολεμιστές τους. Μη ξεχνάμε, ήλθαν για να πολεμήσουν, στο πλευρό των σκλαβομένων Ηπειρωτών, εθελοντές από όλα τα μέρη της Ελλάδος τα οποία είχαν μόλις απελευθερωθεί , Κρήτες, Μανιάτες, Χιώτες, Μυτιληνιοί  κ.α αλλά και  Γαριβαλδινοί καθώς και οι χιλιάδες των  Ελληνοαμερικανών  και  Κύπριοι. Το  1912 – 13 η Ελλάς επέτυχε, πολεμικές νίκες, διπλωματική προέλαση στο διεθνές προσκήνιο,γιατί  έκανε σωστές κινήσεις, αναζητώντας συμμάχους (  Σερβία ,Βουλγαρία, Μαυροβούνιο ) και επωφελήθηκε από συγκυρίες , όπως αυτήν  του Ιταλο-Τουρκικού πολέμου.  

Η συμβολή του Π.Ν , δεν μπορεί να ενταχθεί, στον πέντε μηνών, Απελευθερωτικό Αγώνα, για την Απελευθέρωση των Ιωαννίνων, χαρακτηρίζεται όμως πρωταρχικής  σημασίας, για να   συμβούν, τα όσα συνέβησαν. Σύμφωνα με το σχέδιο, που είχε εκπονηθεί από το Επιτελείο,  ο Ελληνικός στόλος, υπό τας συμβουλάς και την Διεύθυνσιν, του Βρεττανού Ναυάρχου Τώφνελ, θα απέκλειε τα Ασιατικά παράλια, καθιστώντας  την µεταφορά τουρκικών στρατευµάτων και εφοδίων, αδύνατον.

Αρχικά στο Αιγαίο, το Πολεμικό μας Ναυτικό, με Στόλαρχο, τον Παύλο Κουντουριώτη, μετά από επιτυχείς Ναυμαχίες κατά του εχθρικού Στόλου και  με την απελευθέρωση των Νησιών του Β.Α Αιγαίου, της Καβάλας και  του Αγίου Όρους κατέστη κυρίαρχος του Αιγαίου. Μετέπειτα δε στο Ιόνιο, με την συγκρότηση της  μοίρας του Ιονίου Πελάγους,που είχε σκοπό την παρεμπόδιση   του εφοδιασμού του Οθωμανικού Στρατού στην Ήπειρο, τον αποκλεισμό της Πρέβεζας και την προστασία της παραλιακής οδού Άρτας – Αμφιλοχίας.  Η μοίρα Ιονίου περιελάμβανε, ατμομυοδρόμονας, κανονιοφόρους και εξοπλισμένα εμπορικά, αρχηγός ήτο ο πλοίαρχος Ι. Δαμιανός      

Διαβάστε επίσης:  Η ένδοξη δράση και το ηρωικό τέλος της "Β. ΟΛΓΑΣ"

Κατόρθωμα δεξιότητος και επιτηδειότητος  ήταν ο είσπλους , των   κανονιοφόρων μας  ”Α” και ”Δ” εις τον Αμβρακικόν κόλπον. Η χρησιμότης της παρουσίας των δύο πολεμικών εντός του κόλπου, ηταν μεγίστη από στρατηγικής απόψεως. Ο κίνδυνος, εκ της στενότητος της εισόδου και της θέσεως των Τουρκικών παράκτιων φρουρίων ήταν τέτοιος ώστε και ο  Ιταλικός Στόλος, καταδιώκων τα Τουρκικά αντιτορπιλικά, δεν ετόλμησε να εισέλθει στον Αμβρακικό.  Ο Υποπλοίαρχος Δεμέστιχας, Κυβερνήτης της μικροσκοπικής κανονιοφόρου ”Β”, της Μοίρας του Αμβρακικού,  κυριεύσε  όλα τα φρούρια του στενού της Πρέβεζας, τρέποντας  σε φυγή τους  Τούρκους. Η κανονιοφόρος ”Β” συνέχισε να εισπλέει, το στενό και έφθασε  στο λιμάνι της Πρέβεζας. Η ηρωική πράξη  αυτή, απέσπασε τον θαυμασμό και  τα ευμενή σχόλια όλων.  Έτσι δημιουργήθηκε ένα προγεφύρωμα στο Ιόνιο, ζωτικής σημασίας, το οποίο χρησίμευσε για την προστασία των Ελληνικών ενισχύσεων από Αμφιλοχία προς Άρτα αλλα΄και για να  αποβιβάζονται  οι ερχόμενοι  εθελοντές εξ Αμερικής και εξ Ιταλίας, οι οποίοι μέχρι τώρα αποβιβάζοντο στην Πάτρα. 

Στις 20 Οκτωβρίου, ο Στρατηγός Σαπουντζάκης διέταξε την κατάληψη του οχυρού της Νεάπολης  και προέλασε προς Πρέβεζα. Η μοίρα Ιονίου υποστήριξε τις επιθέσεις των πεζοπόρων τμημάτων με κανονιοβολισμό των οχυρώ θέσεων των Οθωμανών. Οι κανονιοφόροι που ευρίσκοντο εντός του κόλπου, άνοιξαν πυρ συγχρόνως με την επίθεση των Στρατιωτικών τμημάτων. Τα οθωμανικά πλοία ,ευρισκόμενα υπό την προστασία επάκτιου πυροβολείου, ανοιξαν σφοδρό πυρ κατά των Ελληνικών στρατιωτικών τμημάτων. Οι Ελληνικές κανονιοφόροι ανταπάντησαν με εύστοχες βολές. Η Νικόπολις είχε καταληφθεί Στις 29 Οκτωβρίου, ο ατμομυοδρόμων  ”Αλφειός” ,περιπολούσε στα Ηπειρωτικά παράλια, προς επιτήρηση του αποκλεισμού, ενώ έπλεε πλησίον της παραλίας της Αυλώνος, επυροβολήθη από τούρκους   και αναγκάσθηκε να ανταποδώσει τα πυρά. φονεύοντας δύο Τούρκους και τρέποντας τους υπολοίπους σε φυγή. Μετά την κατάληψη της Πρέβεζας, η Μοίρα Ιονίου διαλύθηκε. Ο στόχος είχε επιτευχθεί, είχε απελευθερωθεί η Πρέβεζα και η γύρω περιοχή  και μπορούσε να δεχθεί Στρατό αλλά και εθελοντικά Σώματα..

Διαβάστε επίσης:  Η καταστροφή της Ισπανικής "αήττητης" Αρμάδας (1588)

 Ο επιτελάρχης Αλή Εφέντης. είχε πεί  σε δημοσιογράφο : “Αυτό πρέπει να το πιστεύσητε και να βεβαιωθήτε,  ότι αν ελειπε ο Ελληνικός στόλος, θα ήμην σήμερον εις την Σόφιαν, αντί να σας ομιλώ σήμερα εδώ. Ο Ελληνικός στόλος και η Ελλάς έδωσαν την νίκην εις τον αγώνα τούτον, ως είναι πασίγνωστον  εις όλον τον επίσημον στρατιωτικόν κόσμον της Ευρώπης“. Και κατέληξεν: “Δεν νίκησαν οι Βούλγαροι, μόνον οι Ελληνες και οι Σέρβοι ενίκησαν εις τα μέτωπα των και ο Ελληνικός στόλος έσωσε την Βουλγαρία”.

Τα Βαλκανικά κράτη , ουδέποτε θα εριψοκινδύνευον, την κήρυξιν του πολέμου μετά τοσαύτης ελπίδος  επιτυχίας, εάν δεν ήσαν εξασφαλισμένα εκ της βοηθείας του Ελληνικού στόλου. Όλα  όμως υπήρξαν μεγάλα , κατά την εποχήν εκείνην, διότι ήτο η εποχή μεγάλη!

Βιβλιογραφία:

Ηλία Οικονομόπουλου:  Η Ιστορία του Βαλκανοτουρκικού πολέμου 1912 – 13

Παναγιώτη  Γέροντα:  Μεθ’ ορμής ακαθέκτου

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Απελευθέρωση ΙωαννίνωνΕλληνική ΙστορίαΜοίρα ΙονίουΝαυτική ΙστορίαΦακής
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

8 Αυγούστου 1964. Η μάχη της ακταιωρού “Φαέθων” (βίντεο)

Επόμενο Άρθρο

Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.

«HMS Agincourt»: Ένα θωρηκτό, με τρία ονόματα, στην υπηρεσία τριών Ναυτικών.

Απωλέσθησαν εν θαλάσση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Ιωάννης Φακής

    Ο Ιωάννης Φακής είναι απόφοιτος του Φυσικού τμήματος του ΕΚΠΑ με μεταπτυχιακές σπουδές στην ανάλυση και προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εργάσθηκε ως Διαχειριστής Βάσεων Δεδομένων, Προγραμματιστής Συστημάτων Πληροφορικής, Διαχειριστής Ασφαλείας Λογισμικού, Εκπαιδευτής - Σύμβουλος εκπαίδευσης και Συντονιστής Εργων Πληροφορικής, στην Ολυμπιακή Αεροπορία καθώς και στις πολυεθνικές Bull Α.Ε, SAP Hellas Α.Ε Κατά την 38 μηνών στρατιωτική του θητεία, προσέφερε τις υπηρεσίες του ως Αναλυτής Προγραμματιστής (Επικουρος Σημαιοφόρος) στις Γ.Ε.Ν. /ΔΜΕΛ και ΚΕΦΝ/ΔΜΕΛ

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων και ο ρόλος της Μοίρας Ιονίου.
    Ο Εθνικός Ευεργέτης Σπυρίδων Ματσούκας και η απόκτηση των Αντιτορπιλικών “Νέα Γενεά” και “Κεραυνός”

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023