NavalHistory
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

    Η κορβέτα κλάσης Flower HSM “Salvia” ( Κ97 ), συμμετείχε στις 24 Απριλίου στην εκκένωση ανδρών της Κοινοπολιτείας απο το Πόρτο Ράφτη και το Ναύπλιο, καθώς και στις 28/29 Απριλίου απο τον κόλπο Καψάλι στα Κύθηρα

    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

    Η κορβέτα κλάσης Flower HSM “Salvia” ( Κ97 ), συμμετείχε στις 24 Απριλίου στην εκκένωση ανδρών της Κοινοπολιτείας απο το Πόρτο Ράφτη και το Ναύπλιο, καθώς και στις 28/29 Απριλίου απο τον κόλπο Καψάλι στα Κύθηρα

    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ναυτική Σχολή Ύδρας

Δημήτρης Τσιγκάρης Δημήτρης Τσιγκάρης    
20 Δεκεμβρίου 2024
Reading Time: 6 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
287
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Δημήτρης Τσιγκάρης

Ως γνωστόν, περί τα τέλη του 18ου αιώνα και ιδιαίτερα στις αρχές του 19ου, το εμπορικό ναυτικό της Ύδρας ήκμασε και οι Υδραίοι απέκτησαν πλοία μεγάλα και προηγμένης για την εποχή ναυπηγικής νοοτροπίας με τα οποία πραγματοποιούσαν διεθνείς πλόες και διενέργεια σημαντικών εμπορικών πράξεων. Ήδη από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του εμπορικού των στόλου, οι Υδραίοι εννόησαν όπως γράφει και ο σημαντικός Ιστορικός Αντώνιος Λιγνός εις τον Α’ τόμο της Ιστορίας της Νήσου Ύδρας, ότι “η παιδεία περικοσμεί το άτομο και προάγει την τύχη αυτού” και έτσι το 1749 ίδρυσαν το πρώτο Ελληνικό σχολείο συστηματικής διδασκαλίας αργότερα γνωστό και σαν Σχολείο του Αγίου Βασιλείου, σε οίκημα που δώρισε στην κοινότητα Υδραίος ευεργέτης.  Έως τότε, σαν μεμονωμένοι διδάσκαλοι στο νησί δραστηριοποιούνταν κάποιοι ιερείς οι οποίοι και αυτοί ήσαν περιορισμένης μόρφωσης και δίδασκαν συνήθως μόνο γραφή και ανάγνωση ενώ σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού ομιλούσε την Αλβανική.

Με την πάροδο λίγων ετών, από τον τρόπο τήρησης των ημερολογίων των πλοίων και από την αλληλογραφία των Πλοιάρχων, κατέστη εμφανές ότι η συστηματική διδασκαλία στο Σχολείο απέδωσε καρπούς, και ο τρόπος γραφής των ήταν τόσο βελτιωμένος ώστε να μην ομοιάζουν με αυτά των παλαιοτέρων χρόνων.  Έτσι, δεν άργησε και το χρονικό σημείο κατά το οποίο κατανοήθηκε και η ανάγκη περαιτέρω θεωρητικής μόρφωσης και κατάρτισης των Υδραίων Πλοιάρχων όπως και η γνώση ξένης γλώσσας. Ως εκ τούτου,  κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες της τουρκοκρατίας στο Σχολείο αυτό λειτούργησε και η “Ναυτική Σχολή της Ύδρας” με την ευημερούσα τότε κοινότητα όπως ήταν φυσικό να επενδύει στην ανάπτυξη, την καλή λειτουργία και την αποτελεσματικότητα της κατάρτισης των φοιτούντων αφού σύμφωνα με τις διασωθείσες πληροφορίες, εκτός από σημαίνοντες Έλληνες κάλεσε να διδάξουν και -κυρίως- ξένοι ειδικοί. Δυστυχώς, ενός μόνο διδασκάλου της Ναυτικής επιστήμης διεσώθη το όνομα. Πρόκειται για τον Φελίτζε Καζέρτα από το Παλέρμο της Σικελίας ενώ επίσης διεσώθη και το όνομα του διδασκάλου της Ιταλικής γλώσσας Ιωσήφ Κιάππε.  Επιπλέον, κατά μη επιβεβαιωμένη ιστορική πληροφόρηση, την Γαλλική εδίδαξε ο ομογενής εκ Βουλγαρίας Ιατρός και Φιλόλογος Νικόλαος Πίκκολος.

Η γνωστή ελαιογραφία του Κωνστ. Βολανάκη εικονίζουσα διδάσκοντα ξένο καθηγητή με Ευρωπαϊκή αμφίεση και νεαρούς Υδραίους μαθητές με Υδραϊκή αμφίεση. Έτος, μεταξύ 1802 και 1821.

Μοιάζει όπως θα ήταν φυσικό άλλωστε, ότι η Ναυτική Σχολή διέκοψε τη λειτουργία της με την έναρξη της επανάστασης του 1821 όταν φοιτούντες και καθηγητές “μπάρκαραν” στα πλοία του αγώνα. ‘Εκτοτε, οι ιστορικές πληροφορίες είναι περισσότερο σαφείς και σύμφωνα με έγγραφα των σχετικών αρχείων, λειτούργησε πάλι το 1839 με οργανωτή και διδάσκαλο των Ναυτικών τον εκ Μάλτας Πλοίαρχο Ε.Ν. και Ναυτοδιδάσκαλο Λορέντζο Μπονέλλο.  Κατά τη διάρκεια των υπολοίπων ετών του 19ου αιώνα υπήρξαν αρκετές λειτουργικές διακυμάνσεις ενώ δεν αναφέρεται λειτουργία της και διδακτική δραστηριότητα κατά το πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα. 

Διαβάστε επίσης:  To ιστορικό βύθισης του "Ναύαρχος Κουντουριώτης" στην Θεσσαλονίκη

Έως ότου, κατά το έτος 1927 και εν όψει της σημαντικής ανάπτυξης της ποντοπόρου και μηχανοκίνητης πλέον Ναυτιλίας, με πρωτοβουλία της Ένωσης Ναυτικών Ύδρας η (τότε) Κοινότητα Ύδρας επανίδρυσε τη Σχολή με ιδιωτικά κριτήρια καλύπτοντας τα έξοδα λειτουργίας της. Από δε το 1929 με βάση νόμο της Ελληνικής Πολιτείας, η Σχολή άρχισε να λειτουργεί σαν δημόσια με οργανωτή και πρώτο Διοικητή τον Πλοίαρχο του Π.Ν. και κατόπιν υποναύαρχο Δημήτριο Καζάκο. Έκτοτε, η Σχολή της Ύδρας λειτουργεί ανελλιπώς έως σήμερα, ενώ  χαρακτηρίζεται σαν η -κατά πάσα πιθανότητα- παλαιοτέρα εξ ιδρύσεως οργανωμένη παρόμοια Σχολή παγκοσμίως. Λειτούργησε δε, ακόμα και κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής στην Αθήνα αφού οι κατοχικές δυνάμεις που αποβιβάστηκαν στην Ύδρα, την κατέλαβαν και επιτάξαν το κτήριο όπου στεγαζόταν και στεγάζεται έως σήμερα και την υποχρέωσαν να φύγει …

Έπαρση σημαίας.
Εκπαίδευση επί ναυτικών χαρτών. Πρό του 1960.
Εξάσκηση στις επάρσεις σημάτων
Εξάσκηση στα "πατερόλια"
Πρακτική εξάσκηση στην ιστιοραφή
Μελέτη
Λήψη υψών ηλίου από το κάστρο της Ανατολικής πλευράς της Ύδρας. Πρό του 1960.
Εκπαίδευση εν πλώ στη γέφυρα του πλοίου. Πρό του 1960.
Εργαστήριο ασυρμάτου επικοινωνίας
Εργαστήριο Φυσικής
Εξάσκηση στον κώδικα Μορς
Οι σπουδαστές στα θρανία τους
Σήμανση κινήσεως
Στην τραπεζαρία της Σχολής
Πρωϊνή κλήση των σπουδαστών
Πρωϊνή κλήση των σπουδαστών
Πρωϊνή κλήση των σπουδαστών
Εκκλησιασμός
Διαγωνισμός διελκυστίνδας
Εκπαίδευση σε κωπηλασία στην Ύδρα. Πρό του 1960.
Γυμναστικές επιδείξεις
Γυμναστικές επιδείξεις
Γυμναστικές επιδείξεις

 Η λειτουργία της Σχολής είναι ανέκαθεν ταυτισμένη με τη ζωή και την καθημερινότητα του νησιού της Ύδρας. Η έπαρση και η υποστολή της Σημαίας όπου άπαντες οι ευρισκόμενοι στην παραλία του λιμανιού στο άκουσμα της σαλπίσματος ακινητοποιούνταν σε στάση προσοχής, ο έως πρόσφατα Κυριακάτικος εκκλησιασμός στον Μητροπολιτικό Ναό όπου οι μαθητές μετέβαιναν εν παρατάξει, η συμμετοχή στην περιφορά των εικόνων και στις θρησκευτικές λιτανείες, οι ποδοσφαιρικές συναντήσεις μεταξύ των ομάδων της Σχολής και του Πανυδραϊκού, η έξοδος του Σαββατοκύριακου και οι επισκέψεις των γονέων και συγγενών ή φίλων των μαθητών, απετέλεσαν ανεξίτηλες πινελιές στη ζωή του νησιού, ιδιαίτερα προ της εποχής της τουριστικής ανάπτυξης με αποκορύφωμα τη διεξαγωγή των ετήσιων ναυτικών αγώνων μεταξύ των σχολών, αφού εν τω μεταξύ είχαν ιδρυθεί και άλλες. Έως σήμερα δε, σε διάφορες τοπικές εκδηλώσεις οι μαθητές της Σχολής ένστολοι, προσδίδουν ιδιαίτερη χροιά και επισημότητα ! 

Διαβάστε επίσης:  Συνταγματάρχης Κ. Δαβάκης. Από το απόσπασμα Πίνδου στη βύθιση του Citta di Genova και μια πόλη που κρατά ζωντανή τη μνήμη του.

Η φήμη της Σχολής ήταν ανέκαθεν παγκόσμια. Για πολλές δεκαετίες κατά τον προηγούμενο αιώνα ήταν κοινή πεποίθηση ότι μαζί με αυτήν του Σαουθάμπτον της Αγγλίας, ήταν από τις πλέον επιτυχημένες στον κόσμο και οι απόφοιτοί της ήταν περιζήτητοι. Πράγμα το οποίο ίσχυσε και αργότερα και ισχύει έως σήμερα. Όπως συνέβη άλλωστε και με τις άλλες, αργότερα ιδρυθείσες Σχολές στον Ασπρόπυργο, την Κύμη, τη Σύρο και άλλα μέρη της Ελλάδος.

Από τους διαχρονικά αποφοιτήσαντες από την Ύδρα, η μέγιστη πλειοψηφία είχαν σπουδαία σταδιοδρομία στη Ναυτιλία σαν Πλοίαρχοι και Αρχιπλοίαρχοι ενώ αρκετοί προχώρησαν με επιτυχία στον εφοπλισμό. Αρκετοί δε, μετά από επιτυχείς εξετάσεις εισήλθαν στις τάξεις του Λιμενικού Σώματος και δύο από αυτούς, οι αείμνηστοι Αντιναύαρχοι Λ.Σ. Αριστείδης Παπανδρέου και Χρήστος Ντούνης έφθασαν στη θέση του Αρχηγού του Σώματος.  Όμως, εκτός από τους γηγενείς που διαχρονικά μαθήτευσαν και απεφοίτησαν, η Σχολή έχει συνδέσει την ιστορία της και με τον Ελληνισμό της Αιγύπτου και της Κωνσταντινουπόλεως αλλά ιδιαίτερα με την Κύπρο. Με βάση το ισχύον καθεστώς εισαγωγής των Ελλήνων της διασποράς στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, έγιναν δεκτοί στη Σχολή πολλοί Κύπριοι απόφοιτοι Κυπριακών γυμνασίων οι οποίοι αργότερα σταδιοδρόμησαν με επιτυχία στα Ελληνικά πλοία και επάνδρωσαν σημαντικές θέσεις στα Κυπριακά λιμάνια και στο Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, νυν Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Μεγαλονήσου.

Τέλος, ο συντάκτης θα αναφερθεί στους αρκετούς ηρωϊκούς παλαιότερους αποφοίτους, που κατά τον Β’ ΠΠ έπεσαν υπέρ Πατρίδος ενώ υπηρετούσαν σε εμπορικά πλοία στις θάλασσες του κόσμου και θα σταθεί ιδιαίτερα στον εκ Χίου Βασίλειο Μ. Βασιλειάδη απόφοιτο του 1939, ο οποίος ευρισκόμενος στην Αγγλία κατετάγη σαν εθελοντής στην RAF όπου έφθασε στον βαθμό του Σμηναγού και πολεμώντας για την ειρήνη του κόσμου, αφού κατάφερε διψήφιο αριθμό βεβαιωμένων καταρρίψεων εχθρικών αεροσκαφών, ατυχώς έχασε τη ζωή του στις 25 Μαρτίου 1945 σε μία παρακινδυνευμένη αερομαχία.  Επίσης στον απόφοιτο του 1959 Παναγιώτη Χρυσούλη ο οποίος υπηρετώντας στην Κύπρο σαν Ύπαρχος στην ακταιωρό Φαέθων, έπεσε ηρωϊκά υπέρ Πατρίδος κατά τους τουρκικούς βομβαρδισμούς τον Αύγουστο του 1964.

Διαβάστε επίσης:  Πανταζής Βασσάνης, ο ευεργέτης της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων
Τα δύο κτήρια της οικίας των Τσαμαδών όπου στεγάζεται η Σχολή από το 1930 έως σήμερα.

Η έννοια “Απόφοιτος της Σχολής της Ύδρας”, έχει ανέκαθεν μια ευρύτερη σημασία για τους φοιτήσαντες εκεί.  Είναι ίσως το περιβάλλον αυτού του από τους ιστορικούς αποκαλουμένου και Iερού Bράχου, είναι η ζωή των σπουδαστών δίπλα στην άλλοτε ήρεμη και άλλοτε αγριεμένη θάλασσα και πάνω στο μοναδικό πέτρινο τοπίο της Ύδρας, είναι μία αόρατη δύναμη και ένα άγνωστο DNA, είναι τα αρχοντικά κτήρια στέγασης της Σχολής που κάποτε ήταν ιδιωτική κατοικία της οικογενείας των εκ των ελευθερωτών της Ελλάδος Τσαμαδών, είναι όλα αυτά μαζί (;)  που αναπτύσσουν έναν ιδιαίτερο εφ΄ όρου ζωής σύνδεσμο και αλληλεγγύη μεταξύ των αποφοίτων των οποίων η πλειονότητα είτε μέσω της εδρεύουσας στον Πειραιά Λέσχης των Αποφοίτων, είτε με επί μέρους συγκεντρώσεις reunion και επαφές, διατηρούν διαχρονικές προσωπικές και οικογενειακές σχέσεις φιλίας. Τι κι αν έχουν παρέλθει 60 ή 40, ή 10 χρόνια από την αποφοίτηση… παλαιοί και νέοι απόφοιτοι εμφορούνται από τα ίδια συναισθήματα και ένα είδος σεμνής υπερηφάνειας που αποφοίτησαν από αυτή τη Σχολή ενώ μετά την αποφοίτηση το “αντίο” στην Ύδρα δεν είναι ποτέ οριστικό και όλοι φεύγουν με την υπόσχεση να ξαναγυρίσουν. Όπως και γίνεται … Ενώ είναι σχεδόν πρωτοφανές και μοναδικό το γεγονός, ότι πάππος και εγγονός έχουν τελειώσει την ίδια Σχολή έχοντας καθίσει στα ίδια θρανία ! Ο μεν παππούς το 1951 διαπρέποντας αργότερα σαν Καπετάνιος και κυβερνήτης σούπερ τάνκερς, ενώ ο εγγονός το 2018, βαδίζων ήδη στα μονοπάτια μιας λαμπρής Ναυτικής καριέρας !

Απόφοιτοι τάξης 1964-1966 με τον Διοικητή Αντιπλοίαρχο Λ.Σ Μιλτιάδη Κάμαρη και τον Υποδιοικητή Ανθ/ρχο Λ.Σ. Σταύρο Πολιτάκη
Έτος 1966, ο γράφων λαμβάνει το δίπλωμα κατά την τελετή αποφοίτησης, από τον τότε Ανώτατο Άρχοντα Βασιλέα Κωνσταντίνο.

Τέλος ο συντάκτης -απόφοιτος και ο ίδιος έτους 1966- θα ευχηθεί η Πολιτεία να διατηρεί εσαεί το μέγιστο δυνατόν ενδιαφέρον για τη Σχολή αυτή, ενώ οφείλεται και ένα θερμό ευχαριστώ στους εφοπλιστές εκείνους οι οποίοι με την πολύτιμη κατά περίπτωση έμπρακτη οικονομική και όχι μόνο συμπαράσταση, συμβάλουν στην συνεχή αναβάθμιση των σπουδών και των εγκαταστάσεων της!

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Εμπορική ΝαυτιλίαΝαυτική ΙστορίαΝαυτική Σχολή ΎδραςΤσιγκάρηςΎδρα
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Η μάχη του Πορθμού Ντρέμπακ (9-4-1940)

Επόμενο Άρθρο

Οι μάγοι με τους επενδύτες

Σχετικά Άρθρα

Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)
Ελληνική Ιστορία

Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
29 Μαΐου 2025
Ελληνική Ιστορία

“Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

Σπύρος Θεοδωράκης
29 Μαΐου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

Κλεάνθης Κυριακίδης
29 Μαΐου 2025
Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)
Εμπορική Ναυτιλία

«Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

Άρης Μπιλάλης
26 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο

Οι μάγοι με τους επενδύτες

Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

Κωνσταντής Κανάρης: "Το τελευταίο ίχνος".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Δημήτρης Τσιγκάρης

    Γεννήθηκε στην Ύδρα το 1947 και φοίτησε στην εκεί Ναυτική Σχολή, από όπου αποφοίτησε το 1966. Εργάστηκε ως μέλος του πληρώματος και κατόπιν ως Αξιωματικός όλων των βαθμίδων σε φορτηγά και πετρελαιοφόρα εμπορικά πλοία και έλαβε το δίπλωμα του Α' Πλοιάρχου το 1977. Μετά από σύντομη Πλοιαρχία σε Tanker, συμπλήρωσε τις Ναυτιλιακές του σπουδές και γνώσεις φοιτώντας στο City of London Polytechnic και στο London School of Foreign Trade. Ενδιαμέσως εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις υπηρετώνtας στο Πολεμικό Ναυτικό, όπου ως Επίκουρος Σημαιοφόρος διετέλεσε Βοηθός Αξιωματικός Ναυτιλίας στο Α/Τ Δόξα και Ύπαρχος στο αποβατικό Α/Γ ΣΑΜΟΣ. Εργάστηκε επί μακρόν σε διάφορες Ναυτιλιακές Εταιρείες ως Broker αγοραπωλησιών πλοίων και νέων ναυπηγήσεων και αργότερα ως Τanker Operator και Τanker Operatίons Manager. Κατά το διάστημα 2002-2006 διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Ύδρας, ενώ κατά την τελευταία πενταετία ήταν μέλος ταυ Διοικητικού Συμβουλίου της Λέσχης Αρχιπλοιάρχων Πειραιά.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.
    Ναυτική Σχολή Ύδρας
    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Επιλογή κατηγορίας

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ

    1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντά Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Διαμαντής Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

    Ιούνιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
    « Μάι    
    ADVERTISEMENT
    • Ναυτική Ιστορία
    • Ναυτική Παράδοση &
      Ναυτική Τεχνολογία
    • Ναυτική Ισχύς &
      Ναυτικό Δίκαιο
    • Τέχνες &
      Λογοτεχνία
    • Οπτικοακουστικά
    • Ναυτική Ιστορία
    • Ναυτική Παράδοση &
      Ναυτική Τεχνολογία
    • Ναυτική Ισχύς &
      Ναυτικό Δίκαιο
    • Τέχνες &
      Λογοτεχνία
    • Οπτικοακουστικά
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Επικοινωνία
    • Συντελεστές
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Επικοινωνία
    • Συντελεστές
    © Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
    Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password? Sign Up

    Create New Account!

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Log In

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    Χωρίς αποτελέσματα
    Δείτε όλα τα αποτελέσματα
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz

    © 2023