NavalHistory
Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η παραλαβή του πετρελαιοφόρου “Αρέθουσα” απο τις ΗΠΑ

Γιώργος Χαλκιαδόπουλος Γιώργος Χαλκιαδόπουλος    
13 Δεκεμβρίου 2024
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
402
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Κείμενο – Έρευνα: Γεώργιος Χαλκιαδόπουλος

(Αναδημοσίευση από τιν σελίδα: Greeks in Foreign Arms)

Στις 18 Ιουλίου 1959 στο λιμάνι του Περλ Χάρμπορ βρισκόταν ελλιμενισμένο το Αμερικανικό πετρελαιοφόρο USS Natchaug AOG-54 το οποίο σύντομα θα παραδίδονταν στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Επί του πλοίου είχαν ήδη επιβιβαστεί οι Έλληνες αξιωματικοί και ναύτες του πληρώματος, οι οποίοι θα το οδηγούσαν στο μακρύ ταξίδι του προς την Ελλάδα. Την ημέρα εκείνη ένας Αμερικανός ρεπόρτερ, ο Mark Waters, επισκέφτηκε το πλοίο, για μία συνέντευξη με τους Έλληνες ναυτικούς.

Το USS Natchaug

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Honolulu Star Bulletin. O Waters περιγράφει την γνωριμία του μαζί τους:

«Ο Πλωτάρχης Γκολφίνος Πετμεζάς του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού1 Ο Αντιναύαρχος Γκολφίνος Πετμεζάς ήταν τρισέγγονος του ομώνυμου αγωνιστή του 1821 με καταγωγή από το χωριό Κάτω Λουσοί των Καλαβρύτων. Φοίτησε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και συμπλήρωσε τις σπουδές του στην Ναυτική σχολή πολέμου. Τον Απρίλιο του 1941 υπηρετούσε ως δόκιμος αρχικελευστής στο θωρηκτό Αβέρωφ, με το οποίο διέφυγε στην Αίγυπτο. Κατά την περίοδο του εμφυλίου διετέλεσε κυβερνήτης πλοίου. Τον Ιούλιο του 1959 παρέλαβε στις ΗΠΑ το πετρελαιοφόρο Αρέθουσα A-377, το οποίο ήταν το πρώτο πλοίο αυτού του είδους, που αποκτούσε το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Διετέλεσε επίσης υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και αποστρατεύθηκε με τον βαθμό του αντιναυάρχου ενώ χρημάτισε και πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Απεβίωσε στην Αθήνα στις 25 Μαΐου 2007., μού έδειξε τον λαιμό του, όταν του πρόσφερα ένα αμερικανικό τσιγάρο. Μου έδωσε ένα από τα δικά του ελληνικά τσιγάρα και όταν του είπα, ότι είχε καλή γεύση, έστειλε τον αξιωματικό του, τον Ανθυποπλοίαρχο Βαρδή Βαρδινογιάννη, (σ.σ. της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας) να φέρει δύο κούτες ως δώρο για μένα. Καθόμαστε στο καρέ των αξιωματικών τού τάνκερ Natchaug του Αμερικανικού Ναυτικού, στο Περλ Χάρμπορ. Ο κυβερνήτης Πετμεζάς μαζί με άλλους πέντε Έλληνες αξιωματικούς και 37 άνδρες, ως μέλη πληρώματος, θα αναλάβουν επίσημα το πλοίο την ερχόμενη Παρασκευή. Το δεξαμενόπλοιο θα μετονομαστεί σε «Αρέθουσα» και θα γίνει το μοναδικό πετρελαιοφόρο που έχει το ελληνικό ναυτικό.

Διαβάστε επίσης:  1920-1940.  Εκπαιδευτικά ταξίδια Ναυτικών Σχολών με τον "Άρη".
Τμήμα άρθρου της εφημερίδας Honolulu Star Bulletin με ημερομηνία 18 Ιουλίου 1959, αφιερώμενο στο πλήρωμα του πετρελαιοφόρου Αρέθουσα A-377.

Είναι το 18ο πλοίο που παραδίδεται στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Προγράμματος Στρατιωτικής Βοήθειας των ΗΠΑ2Tο πετρελαιοφόρο Αρέθουσα A-377 (πρώην USS Natchaug AOG-54), ναυπηγήθηκε στις ΗΠΑ και καθελκύστηκε στις 15 Αυγούστου 1944. Τον Ιούλιο του 1945, καθώς ο Β΄ΠΠ πλησίαζε προς το τέλος του, ανέλαβε υπηρεσία στο US Navy, μετέχοντας στις επιχειρήσεις στο μέτωπο του Ειρηνικού. Στις 24 Ιουλίου 1959 παροπλίστηκε από το ναυτικό των Η.Π.Α. και παραχωρήθηκε στην ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με τους όρους του «Προγράμματος Στρατιωτικής Βοήθειας». Το πλοίο παραλήφθηκε από τον Πλωτάρχη Γκολφίνο Πετμεζά, στο Περλ Χάρμπορ, τον Ιούλιο του 1959. Χρησιμοποιήθηκε για πολλές δεκαετίες σαν πετρελαιοφόρο του ελληνικού στόλου και παροπλίστηκε στις 31 Μαρτίου 2004.. Ο Έλληνας κυβερνήτης προθυμοποιήθηκε να μου εξηγήσει ότι γεννήθηκε πριν από 36 χρόνια (το 1923) στα Καλάβρυτα και αποφοίτησε από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1940. Τα μαύρα μάτια του αστράφτουν και κουνά τα χέρια του με ενθουσιασμό, όταν τον ρωτάω τι σκέφτεται για την Χονολουλού. «Είμαι κατάπληκτος για το πόσο ωραίο μέρος είναι», είπε. «Οι ταινίες που βλέπω στο σινεμά δεν μπορούν να περιγράψουν τι ακριβώς είναι αυτό το μαγευτικό νησί». «Είμαι πολύ χαρούμενος για την αντιμετώπιση που έχουμε εδώ. Από ό, τι βλέπω, οι γυναίκες είναι εξαιρετικές.»

Την στιγμή εκείνη μπήκε στο καρέ των αξιωματικών, ο Υποπλοίαρχος Richard B Howe, ο οποίος είναι ο σημερινός κυβερνήτης του πλοίου, έχοντας μαζί του έναν Αμερικανό ναύτη, ως διερμηνέα, για να βοηθήσει τη συνέντευξη. Ο διερμηνέας είναι ο Ελληνο/Αμερικανός John Trombettas, του οποίου η μητέρα έχει αποβιώσει, ενώ ο πατέρας του επέστρεψε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, πίσω στην Ελλάδα. Ο Πλωτάρχης Πετμεζάς δήλωσε ότι το ελληνικό ναυτικό των 22.000 ανδρών έχει μια μακρά λίστα αναμονής από άνδρες που επιθυμούν να καταταγούν, επειδή οι Έλληνες έχουν μεγάλη αγάπη για τη θάλασσα. Όταν τον ρώτησα ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα της Ελλάδας, μου απάντησε με νόημα. «Τα προβλήματά μας αντιμετωπίζονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Διαβάστε επίσης:  Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”
O Αντιναύαρχος Γ. Πετμεζάς σε φωτογραφία του 1972

Ο Ανθυποπλοίαρχος Costis Marayeas (σ.σ. Κωνσταντίνος Μαραβέας), ο Α΄ Μηχανικός του Πετμεζά, μπήκε στην συζήτηση και με πληροφόρησε ότι μία ελληνική τετραμελής οικογένεια τρώει ουσιαστικά δύο γεύματα την ημέρα, με κόστος $ 1,50. «Η Ελλάδα έχει το φθηνότερο κόστος ζωής στην Ευρώπη», δήλωσε. Ο Marayeas έχει σχηματίσει τη δική του γνώμη για τις Αμερικανίδες καθώς βρισκόταν στην στεριά το προηγούμενο βράδυ, έχοντας βγει εξοδούχος στο Waikiki. «Εγώ έχω Μεσογειακή θερμοκρασία και ταπεραμέντο», είπε. «Οι γυναίκες είναι πολύ κρύες εδώ. Οι δικές μας γυναίκες είναι πιο θερμές».

Του είπα πως ελπίζω, όλα να πάνε καλά, την επόμενη φορά και να συναντήσει μία πιο θερμή – αν ήταν τυχερός. «Χα!», αναφώνησε. «Στην Ελλάδα θα είσαι άτυχος αν συναντήσεις έστω μία ψυχρή».

Κλείνοντας το ρεπορτάζ του ο Αμερικανός δημοσιογράφος γράφει: «Έφυγα από το πλοίο με την καρδιά μου γεμάτη με ζεστά συναισθήματα, για αυτούς τους ευχάριστους ανθρώπους και με ακόμα περισσότερα δώρα από τον πλοίαρχο.» Και παραφράζοντας τη γνωστή ρήση του ιερέα των Τρώων Λαοκόωντα, «Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες», συμπληρώνει:

«Μου αρέσουν οι Έλληνες ακόμα κι αν έρχονται με δώρα!»

18 Φεβρουαρίου 1960. Τελετή παραλαβής του Π/Φ Αρέθουσα και των Α/Τ Βέλος και Σφενδόνη στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: NatchaugΑρέθουσαΠετμεζάςΧαλκιαδόπουλος
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το αντιτορπιλικό “Βέλος” στον πόλεμο του Ειρηνικού

Επόμενο Άρθρο

Η μάχη του Πορθμού Ντρέμπακ (9-4-1940)

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Η μάχη του Πορθμού Ντρέμπακ (9-4-1940)

Ναυτική Σχολή Ύδρας

Οι μάγοι με τους επενδύτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Γιώργος Χαλκιαδόπουλος

    Ο Γιώργος Χαλκιαδόπουλος είναι ερευνητής της αεροπορικής ιστορίας, με έμφαση την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι συν-συγγραφέας του 3τομου έργου Greeks in foreign cockpits.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    George Burlotos: Ένας υπέροχος Έλληνας!
    Η παραλαβή του πετρελαιοφόρου “Αρέθουσα” απο τις ΗΠΑ
    Aristides “Ari” Phoutrides: Ένας Έλληνας Ναύτης στο Αντιτορπιλικό USS Laffey (DD-724)

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023