NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η δράση του Α/Τ Κανάρης το 1943

Ιωάννης - Νικόλαος Δαμηλάτης Ιωάννης - Νικόλαος Δαμηλάτης    
22 Αυγούστου 2024
Reading Time: 19 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
300
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Το κείμενο αυτού του άρθρου προέρχεται από το εξαιρετικό βιβλίο "Η Σωτηρία του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και η πορεία ενός σεμνού Ήρωα" (έκδοση της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού) και μας παραχωρήθηκε ευγενικά προς αναδημοσίευση από τον συγγραφέα του Υποναύαρχο ΠΝ (ε.α.) Ιωάννη Δαμηλάτη. Για την εικονογράφηση του άρθρου χρησιμοποιήθηκαν φωτογραφίες από το αρχείο του αειμνήστου Πλοιάρχου (Μ) ΠΝ (ε.α.) Γεωργίου Βαζάκα (υπηρετούσε στο Α/Τ Κανάρης το 1943-44 ως Σημαιοφόρος) η άδεια χρήσης των οποίων μας παραχωρήθηκε ευγενώς από την οικογένειά του. Ολόκληρο το πρωτότυπο φωτογραφικό αρχείο φυλάσσεται στην Υπηρεσία Ιστορίας Ναυτικού.

Η Συντακτική Ομάδα

Γράφει ο Ιωάννης Δαμηλάτης

Το αντιτορπιλικό Κανάρης ήταν ένα από τα πλοία τύπου HUNT που παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.  Παρεδόθη στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αμέσως μετά την καθέλκυσή του στην Αγγλία την 6/8/42, με 1ο Κυβερνήτη τον Πλοίαρχο Ι. Βλαχόπουλο (που ήταν ο Κυβερνήτης του ΑΒΕΡΩΦ κατά τον βίαιο απόπλου του πλοίου από την Ελευσίνα τον Απρίλιο του 1941). Τον Φεβρουάριο του 1943 παρέλαβε καθήκοντα Κυβερνήτου ο Πλωτάρχης Πότης Δαμηλάτης. Αμέσως ξεκίνησε μια έντονη πολεμική δράση του πλοίου, τα κύρια σημεία της οποίας θα δούμε όπως εξελίχθηκαν χρονολογικά.

Ο Πλωτάρχης Δαμηλάτης (με τα κιάλια) και αριστερά του ο Πλοίαρχος Βλαχοπουλος.

Η πρώτη αποστολή ήταν η συμμετοχή, μαζί με το Α/Τ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ και 8 άλλα αντιτορπιλικά, στη συνοδεία μεγάλης νηοπομπής.  Το απόγευμα της 15/3/43 εκδηλώθηκε επίθεση από εχθρικά τορπιλοπλάνα εναντίον της νηοπομπής, με τορπίλες που ρίχθηκαν από μεγάλη απόσταση, ευτυχώς χωρίς επιτυχία.

Αμέσως μετά ακολούθησε επίθεση από βομβαρδιστικά αεροσκάφη, 2 από τα οποία σίγουρα καταρρίφθηκαν και πιθανώς 2 ακόμα.  Δύο ώρες μετά ακολούθησε και νέα επίθεση εχθρικών αεροσκαφών.  Βόμβες εξερράγησαν μόλις 40 μέτρα μακριά από τον ΚΑΝΑΡΗ, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε και 4η επίθεση εχθρικών αεροσκαφών και μια δέσμη βομβών εξερράγη σε μικρή απόσταση από την πρύμνη του ΣΑΧΤΟΥΡΗ. 

Τότε η νηοπομπή χωρίστηκε και ο ΚΑΝΑΡΗΣ με 2 αγγλικά αντιτορπιλλικά, συνοδεύοντας 4 εμπορικά πλοία πλεύσαν προς την Μάλτα, τα δε υπόλοιπα πλοία προς την Τρίπολη της Λιβύης. Έγινε και πάλι επίθεση εχθρικών βομβαρδιστικών, που έριψαν βόμβες, ευτυχώς σε απόστασή που δεν προκάλεσαν ζημιές στα πλοία της νηοπομπής.  Ο ΚΑΝΑΡΗΣ δέχεται πολυβολισμό από εχθρικό αεροσκάφος και τραυματίζεται, ευτυχώς ελαφρά, ένας Δίοπος Πυροβολητής.

Τελικά στις 17/3/43 η νηοπομπή κατέπλευσε στην Μάλτα και ο Κυβερνήτης του ΚΑΝΑΡΗ δέχτηκε τα συγχαρητήρια των προϊσταμένων Άγγλων διοικητών, για την επιτυχή συμμετοχή του στην προστασία της νηοπομπής (Φωκάς Τόμος Β΄ σελ. 211-212).

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν προέρχονται από αυτή την επιχείρηση.

Η επόμενη σοβαρή αποστολή του ΚΑΝΑΡΗ μαζί με τα αντιτορπιλλικά ΟΛΓΑ (Κυβ. Πλωτ. Μπλέσσας) και ΑΔΡΙΑΣ (κυβ. Αντιπλοίαρχος Τούμπας) και με άλλα 8 αγγλικά αντιτορπιλλικά, ήταν η κάλυψη νηοπομπής, η οποία έπλεε από τις 29 Απριλίου μέχρι 4 Μαϊου 1943 από την Αλεξάνδρεια στην Μάλτα. Η νηοπομπή αυτή υπέστη σκληρές απώλειες όταν την 1η Μαϊου δέχθηκε σφοδρή αεροπορική επίθεση, με αποτέλεσμα την βύθιση ενός οπλιταγωγού που μετέφερε 700 άνδρες του Βρετανικού στρατού, από τους οποίους οι περί του 300 επνίγησαν.  Οι υπόλοιποι διασώθησαν από τα συνοδά αντιτορπιλλικά. Στην ίδια επίθεση επλήγη και ένα Αγγλικό δεξαμενόπλοιο, το οποίος επίσης βυθίστηκε και το πλήρωμά του περισυνελέγη από τα άλλα πλοία (Φωκάς Τόμος Β’, σελ. 255).

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν προέρχονται από αυτή την επιχείρηση.

Στην συνέχεια ο ΚΑΝΑΡΗΣ έλαβε μέρος στην επιχείρηση καταλήψεως της νησίδος  Ζέμπρα της Τυνησίας, όπου μαζί με 2 αγγλικά αντιτορπιλλικά περιπολούσε νοτιοδυτικά του νησιού, ενώ το ΠΙΝΔΟΣ μαζί με άλλα δύο Αγγλικά αντιτορπιλλικά περιπολούσαν βορειότερα.

Η νησίδα Zembra
Το HMS Hursley μπροστά στη νησίδα.
Ο οικίσκος - κατάλυμα της φρουράς.

Το πρωί της 12ης Μαίου, επί οικίσκου του νησιού υψώθηκε λευκή σημαία και μετά από αυτό ο ΚΑΝΑΡΗΣ αποβίβασε άγημα από 22 άνδρες υπό τον Ανθυποπλοίαρχο Σεμερτζίδη και τον Σημαιοφόρο Κακεπάκη.  Το άγημα αυτό συνέλαβε τους παραδοθέντας 120 Ιταλούς και Γερμανούς, από τους οποίους 7 αξιωματικοί, 31 στρατιώτες και 2 γυναίκες μετεφέρθηκαν στο ΚΑΝΑΡΗΣ (Φωκάς Τόμος Β’ Σελ.245).

Ο Δαμηλάτης διηγείται ότι οι 7 αξιωματικοί (4 Ιταλοί και 3 Γερμανοί) ενδιαιτήθηκαν στο καρέ αξιωματικών, οι 31 υπαξιωματικοί και ναύτες σε ένα υπόφραγμα, υπό την φύλαξη σκοπού, ενώ για τις δύο γυναίκες διετέθη ένα δωμάτιο αξιωματικού. 

Διαβάστε επίσης:  Υποβρύχιο "Παπανικολής". Χριστούγεννα στο βυθό.

“Είχα δώσει εντολή στον Ύπαρχο (Αυγέρης, μετέπειτα Α/ΓΕΕΘΑ), όπως το πλήρωμα συμπεριφερθεί με ανθρωπιά στους αιχμαλώτους και να αποφευχθούν οποιαδήποτε επεισόδια, που όχι μόνον τηρήθηκε απόλυτα, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις υπήρξαν δείγματα ανθρωπισμού, με παροχή κάθε βοηθείας προς αυτούς.”

Η άκατος του πλοίου ετοιμάζεται για τη μεταφορά του αποβατικού αγήματος στην ξηρά.
Στην οροφή της ακάτου, ο Σημαιοφόρος Κακεπάκης
Η άκατος έχει φτάσει στην ακτή και το άγημα προωθείται προς τον οικίσκο.
Η άκατος επιστρέφει στο πλοίο μεταφέροντας αιχμαλώτους.
Αιχμάλωτοι στην άκατο.
Ιταλοί αξιωματικοί αιχμάλωτοι
Γυναίκα αιχμάλωτη
Ιταλοί αξιωματικοί αιχμάλωτοι
Γερμανοί αιχμάλωτοι.
Ιταλός αξιωματικός αιχμάλωτος
Αιχμάλωτοι ιταλοί ναύτες. Στο βάθος το HMS Hursley.
Αιχμάλωτοι ιταλοί ναύτες
Φύλαξη των αιχμαλώτων από ένοπλο ναύτη
Γερμανοί αιχμάλωτοι στο μεσόστεγο του πλοίου.
Γερμανός αιχμάλωτος με άνδρες του Κανάρη.

“Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα ήταν οι δύο γυναίκες (μία ξανθιά και μία μελαχρινή), καλής εμφανίσεως, όπου όταν πλύθηκαν και χτενίστηκαν και φόρεσαν τα ναυτικά ρούχα που τους δώσαμε, βγήκαν για λίγο στο πρόστεγο προκαλώντας αναστάτωση στους άνδρες του πληρώματος που για μήνες ταξίδευαν με πολεμικές συνθήκες, γι’ αυτό εξεδόθη εντολή φρουρός να τις συνοδεύει και να βρίσκεται συνεχώς έξω από την καμπίνα τους.”

“Την επόμενη ημέρα καταπλεύσαμε στην Μάλτα όπου ένα μεγάλο ρυμουλκό ήλθε και παρέλαβε τους αιχμαλώτους.”

Η επόμενη επιχείρηση, στην οποία συμμετείχε ο ΚΑΝΑΡΗΣ ήταν η μεγάλη συμμαχική απόβαση στην Σικελία τον Ιούλιο του 1943, που σε γενικές γραμμές, όπως περιγράφεται στο Κεφάλαιο 26 του Τόμου Β’ του Δ. Φωκά, έχει ως εξής: 

Μετά την ήττα και τον ουσιαστικό εκμηδενισμό των δυνάμεων του Άξονα στην Βόρεια Αφρική, οι σύμμαχοι σχεδίασαν την απόβαση στην Σικελία, πού θα αποτελούσε και το πρώτο άλμα προς την Ευρώπη.  Το σχέδιο προέβλεπε η απόβαση να γίνει στην Νότιο Ανατολική Σικελία.  Στην επιχείρηση λάμβαναν μέρος εκατοντάδες πολεμικά πλοία όλων των κατηγοριών, 2000 οπλιταγωγά, αρματαγωγά και αποβατικά πλοία που είχαν διαιρεθεί σε δύο τμήματα. Στο ανατολικό μέρος θα επιχειρούσαν οι Αγγλικές δυνάμεις και στο δυτικό οι αμερικανικές, ενώ είχε προηγηθεί η κατάληψη των νήσων Παντελαρίας και Λαμπεδούσας, τις οποίες ο Μουσολίνι θεωρούσε ως απόρθητα προπύργια της ιταλικής θαλάσσιας κυριαρχίας. Στην επιχείρηση, που θα ήταν το πρώτο βήμα για την κατάκτηση της Ιταλίας, αναμένετο η ενεργός αντίδραση του Ιταλικού στόλου, και κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί, όπως τελικά έγινε, ότι θα παρέμενε αδρανής στα λιμάνια του. 

Στην μεγάλη αυτή επιχείρηση πήρε μέρος σχεδόν το σύνολο του απόδημου Ελληνικού Ναυτικού και στο πλαίσιο αυτό ο ΚΑΝΑΡΗΣ με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Δαμηλάτη από τις 5 μέχρι τις 14 Ιουλίου συμμετείχε σε συνοδεία νηοπομπής, καθώς και στην αποβατική ενέργεια.

Από τα μεσάνυκτα της 10ης Ιουλίου ο ΚΑΝΑΡΗΣ βρισκόταν εν όψει των σικελικών ακτών και κατά την διάρκεια της αποβάσεως των στρατευμάτων και με τον ΜΙΑΟΥΛΗ (Κυβερνήτης Πλωτάρχης Νικητιάδης) και το Αγγλικό αντιτορπιλλικό  BEUFORT εκτελούσε ανθυποβρυχιακή κυκλική περιπολία, για προστασία της αποβάσεως, ενώ γινότανε συνεχής βομβαρδισμός της ακτής από την συμμαχική αεροπορία.  Την ίδια ημερομηνία ο ΚΑΝΑΡΗΣ σε δύο περιπτώσεις περισυνέλλεξε ναυαγούς αγγλικού ανεμοπτέρου και αγγλικού αεροσκάφους, ενώ εβάλλετο από τα επάκτια εχθρικά πυροβόλα, και υπέστη και δύο αεροπορικές επιθέσεις ευτυχώς χωρίς επιτυχία.

Την επομένη ημέρα (11 Ιουλίου) ο ΚΑΝΑΡΗΣ και ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ υφίστανται επανειλλημένες αεροπορικές επιθέσεις.

Το απόγευμα της 12ης Ιουλίου ο ΚΑΝΑΡΗΣ και το BEAUFORT κατευθύνονται προς τον λιμένα της Αυγούστας, για να χρησιμεύσουν ως ανθυποβρυχιακό προπέτασμα του αγγλικού μονίτορα EREBUS, τα οποίο μαζί με άλλα 3 καταδρομικά βομβάρδιζαν κατά διαστήματα διάφορα σημεία της πόλεως και της περιοχής.

Όταν ο ΚΑΝΑΡΗΣ έφτασε προ της Αυγούστας, στις 2.14μ.μ. ο Άγγλος Αρχικυβερνήτης τον διέταξε να πλησιάσει προς την είσοδο του λιμένος, για να καταλάβει εάν υπάρχουν ενδείξεις παραδόσεως της πόλης, χωρίς όμως να περάσει το φράγμα εισόδου και, σε περίπτωση βολής εναντίον του, να απομακρυνθεί με όλη του την ταχύτητα.

Σε εκτέλεση της διαταγής αυτής ο ΚΑΝΑΡΗΣ έφθασε στην είσοδο του λιμανιού, όπου εκράτησε και κατόπιν αδείας του Άγγλου Αρχικυβερνήτου κατέβασε την βενζινάκατο στην οποία επέβη άγημα 4 αξιωματικών, 2 Υπαξιωματικών και 10 ναυτών, για κατόπτευση και αναγνώριση του λιμανιού.

Διαβάστε επίσης:  Η συμμετοχή των Ιταλών στη Μάχη της Κρήτης και η απόβασή τους στη Σητεία

Στο σημείο αυτό ο Δαμηλάτης διηγείται ότι αναγκάστηκε να κατέβει από την γέφυρα, προσπαθώντας να βάλει τάξη και να περιορίσει των αριθμό των ανδρών που θα μπαίνανε στην βενζινάκατο, γιατί όλοι θέλανε να συμμετάσχουν σε αυτή την πρώτη κατόπτευση Ιταλικού λιμανιού.

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι τραβηγμένες μέσα από την άκατο κατά τη διάρκεια της προσέγγισής της στο λιμάνι.

Μισή ώρα μετά, στις 3μ.μ., ο Δαμηλάτης ζήτησε άδεια από τον Άγγλο κυβερνήτη να μπει το πλοίο του στο λιμάνι, για να μπορέσει, εκτός των άλλων, να δώσει ενδεχόμενη βοήθεια στην βενζινάκατό του, που ήδη είχε προχωρήσει πολύ μέσα.  Η άδεια δόθηκε, με την σύγχρονη βεβαίωση του Άγγλου ότι θα είναι έτοιμος να υποστηρίξει τον ΚΑΝΑΡΗ.

Έτσι, λίγα λεπτά μετά, ο ΚΑΝΑΡΗΣ, με την κυανόλευκη σημαία να κυματίζει υπερήφανα στον ιστό του, περνούσε το φράγμα και έμπαινε πρώτο αυτό ως ελληνικό πολεμικό σε εχθρικό Ιταλικό λιμάνι.

Η φωτογραφίες που ακολουθούν απεικονίζουν την κατάσταση του λιμανιού.

Κανένα σημάδι ζωής δεν έδινε η πόλη που φαινότανε εγκαταλελειμμένη, αλλά μετά από περίπου 20 λεπτά, ο ΚΑΝΑΡΗΣ άρχισε βαλλόμενος από εχθρική πυροβολαρχία που βρισκότανε δυτικά της Αυγούστας.  Απάντησε αμέσως με πυρά εναντίον της, ενώ συγχρόνως τα Αγγλικά καταδρομικά έβαλλαν κατά της πόλεως.  Λίγο μετά ο Άγγλος Αρχικυβερνήτης, βλέποντας τον ΚΑΝΑΡΗ να βάλλεται τον διέταξε να βγει από το λιμάνι, αλλά ο Δαμηλάτης με ψυχραιμία του απάντησε ότι δεν υπάρχει λόγος, διότι το πλοίο του βρίσκεται εκτός του εχθρικού βεληνεκούς. Στις 3.45 η βενζινάκατος του ΚΑΝΑΡΗ γύρισε στο πλοίο, φέρνοντας έναν ηλικιωμένο αιχμάλωτο, στην πληροφόρηση του οποίου όμως δεν μπορούσε να δοθεί βάση.  

Λίγο μετά εισήλθαν στο λιμάνι 2 ναρκαλιευτικά που άρχισαν γρίπιση για εκκαθάριση ναρκών, καθώς και το Αγγλικό αντιτορπιλλικό EXMOOR για αποβίβαση μικρού αγήματος. Ξαφνικά στις 4.25 μ.μ. η εχθρική πυροβολαρχία άρχισε να βάλλει ξανά κατά του ΚΑΝΑΡΗ και του EXMOOR, επί του οποίου έπεσε εχθρικό βλήμα και τραυμάτισε μερικούς άνδρες.

Τα δύο αντιτορπιλλικά παραμένουν κρατημένα μέσα στο λιμάνι και απαντούν με ομοβροντία εναντίον των εχθρικών πυροβόλων, που αλλάζουν συνέχεια θέση, μέχρι τις 4.45μ.μ. που σίγησαν.  Λίγο μετά εισέρχεται στο λιμάνι 1 ακόμα Αγγλικό αντιτορπιλλικό το  BROCKLESBY επί του οποίου επέβαινε ο Ναύαρχος Ramsay και ο Υποναύαρχος Tzonbridge.  Τότε ακριβώς το πυροβολικό του εχθρού, που προφανώς ενισχύθηκε με βαρύτερα πυροβόλα, άρχισε και πάλι να βάλλει εναντίον των 3 αντιτορπιλλικών που βρισκόντουσαν μέσα στο λιμάνι και τα αναγκάζει να εξέλθουν κάτω από πυκνό αλλά ευτυχώς ανεπιτυχές πυρ.  Τα 3 πλοία δεν μπορούσαν να απαντήσουν, γιατί οι θέσεις των εχθρικών πυροβόλων δεν ήταν ορατές και φίλιες στρατιωτικές δυνάμεις βρισκόντουσαν πολύ κοντά για κατάληψη της Αυγούστας.

Επειδή όμως, η προέλαση της συμμαχικής στρατιωτικής δύναμης ήταν βραδεία λόγω της εχθρικής αντιστάσεως και για κάμψη αυτής στην 7.30 επιχειρήθηκε απόβαση τμημάτων κομμάντος από το Αγγλικό ULSTER MONARCH, υποστηριζόμενο από 3 αντιτορπιλλικά, μεταξύ των οποίων και του ΚΑΝΑΡΗ. 

To HMS Ulster Monarch εισέρχεται στον λιμένα Αυγούστας.

Τα 3 αντιτορπιλλικά πήραν θέσεις πολύ κοντά στις ακτές και αν και εβάλλοντο από εχθρική πυροβολαρχία, έδιδαν άμεση υποστήριξη με τα πυροβόλα τους στις σχεδίες της αποβάσεως.

Την δυσχερέστερη θέση επέλεξε ο Κυβερνήτης του ΚΑΝΑΡΗ, ο οποίος με αξιόλογο θάρρος και ακρίβεια χειρισμού, όπως βεβαιώνει ο Διοικητής αντιτορπιλλικών, οδήγησε το πλοίο του πολύ κοντά στα αβαθή, κοντά στις πτώσεις των εχθρικών βλημάτων και έδωσε αποτελεσματική βοήθεια στην αποβατική ενέργεια.

Τα εχθρικά πυροβολεία συνέχιζαν να περιβάλλουν με τις οβίδες τους τα συμμαχικά πλοία και τις αποβατικές σχεδίες, γρήγορα όμως έγινε η εξουδετέρωσή τους και στις 7.55 μ.μ. περατώθηκε η απόβαση των κομμάντος, χωρίς απώλειες.

Ο ΚΑΝΑΡΗΣ ανέλαβε την συνοδεία του μονίτορα HMS EREBUS1Πολεμικό πλοίο του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου, που λόγω του ισχυρού πυροβολικού και του μικρού βυθίσματός του χρησιμοποιήθηκε στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο ως “παράκτιο” πυροβολείο προς άλλη περιοχή αποβάσεως, νότια του Murro di Porco.  Κατά την διάρκεια της νυκτερινής αυτής συνοδείας ο ΚΑΝΑΡΗΣ υφίσταται 6 διαδοχικές επιθέσεις από εχθρικά αεροσκάφη καθέτου εφορμήσεως.  Πολλές βόμβες έπεσαν σε αποστάσεις μικρότερες των 50 μέτρων από το πλοίο, οι αντιαεροπορικές βολές του οποίου επέδειξαν άριστη οργάνωση και πειθαρχία.

Διαβάστε επίσης:  Πανταζής Βασσάνης, ο ευεργέτης της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων

Το απόγευμα της επομένης (13 Ιουλίου) ο ΚΑΝΑΡΗΣ διετάχθη να αποτελειώσει με τα πυρά του ένα φλεγόμενο και μισοβυθισμένο φορτηγό.  Επειδή όμως οι βολές του πυροβολικού δεν έφερναν αποτέλεσμα, ο κυβερνήτης, κατόπιν αδείας πέτυχε την βύθιση του πλοίου με βόμβες βυθού, οι οποίες εβλήθησαν με εξαιρετική επιτυχία και ακρίβεια.

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν απεικονίζουν αυτά τα συμβάντα.

Μετά από αυτό ο ΚΑΝΑΡΗΣ διετάχθη να συνοδεύσει νηοπομπή στην Μάλτα και το βράδυ της (3/7) δέχτηκε επίθεση εχθρικού αεροπλάνου, εναντίον του οποίου άνοιξε επιτυχές πυρ.

Η παραπάνω περιγραφή στο βιβλίο του Φωκά Τόμος β΄, σελ. 255-260 έχει γραφτεί με βάση την σχετική έκθεση του Διοικητού Αντιτορπιλλικών Πλοιάρχου Ι. Βλαχόπουλου, για τα γεγονότα της Αυγούστας, ο οποίος επιβαίνοντας του ΚΑΝΑΡΗ, είχε μία άμεσο εικόνα των περιστατικών.

Στην αναφορά αυτή ο Βλαχόπουλος τονίζει την λεπτή σκέψη του Άγγλου Αρχικυβερνήτου, να αναθέσει στο μοναδικό υπό τις διαταγές του Ελληνικό αντιτορπιλλικό, τον ΚΑΝΑΡΗ, να εισέλθει πρώτο αυτό, στον πρώτο καταλαμβανόμενο ιταλικό λιμένα. Την τιμητική αυτή διάκριση βαθύτατα εξετίμησε το πλήρωμα του ΚΑΝΑΡΗ, το οποίο με ιερό ενθουσιασμό εξεπλήρωσε την επικίνδυνη αλλά και συμβολική αποστολή που του ανατέθηκε.

Ο Διοικητής αντιτορπιλλικών τελειώνοντας την έκθεσή του, εξαίρει τον τρόπο, με τον οποίο ο Κυβερνήτης του ΚΑΝΑΡΗ, Πλωτάρχης Δαμηλάτης, οδήγησε το πλοίο του κατά την επιχείρηση της Αυγούστας, υπογραμμίζοντας το θάρρος, την ψυχραιμία, την ικανότητα αλλά και την διαύγεια κρίσεως την οποία υπέδειξε.

Τέλος, διαπιστώνει ότι το γόητρο της Ελληνικής σημαίας, εξυψώθη ακόμα περισσότερο στις ακτές της Σικελίας, με τον εξαίρετο τρόπο πού έδρασαν τα Ελληνικά πλοία, το καθένα στην αποστολή που του ανατέθηκε.

Η έντονη πολεμική δραστηριότητα του ΚΑΝΑΡΗ, συνεχίστηκε αδιάληπτη με συνεχείς αποστολές συνοδείας νηοπομπών και μεμονωμένες επιχειρήσεις.  Σε μία από αυτές τις συνοδείες από το Αλγέρι στην Αλεξάνδρεια (21-23/9/43) ο ΚΑΝΑΡΗΣ θα διασώσει έναν ναύτη Αγγλικού Καταδρομικού που είχε πέσει στην θάλασσα.

Στις 16 Οκτωβρίου, διηγείται με συγκίνηση ο Δαμηλάτης, ανετέθη στον ΚΑΝΑΡΗ, όπως μαζί με τον ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ (Κυβ. Πλωτάρχης Σαρρής) και δύο Αγγλικά αντιτορπιλλικά να συνοδεύσει τα Ιταλικά Θωρηκτά VITTORIO VENETO και ITALIA, που είχαν παραδοθεί από την Αλεξάνδρεια στο Πόρτ-Σάϊντ.

    Ήταν πραγματικά πολύ συγκινητικό να βλέπεις τα δύο από τα μεγαλύτερα πλοία του Ιταλικού Ναυτικού, που το Υποβρύχιό άνανδρα είχε βυθίσει την ΕΛΛΗ στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο του 1940, να παραδίδονται και να μας απονέμουν τιμές.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν απεικονίζονται τα 2 ιταλικά θωρηκτά καθοδόν προς το Πορτ Σάϊντ.

   Στις 29-30/10 ο ΚΑΝΑΡΗΣ, μαζί με τον ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ, εκτελούν έρευνα για τον εντοπισμό και καταστροφή εχθρικού υποβρυχίου, που είχε εντοπιστεί από συμμαχικό αεροπλάνο.  Όταν όμως έφθασαν στην περιοχή, 6 ώρες αργότερα από την αναφορά, η έρευνα δεν είχε αποτέλεσμα.  Στην συνέχεια τα 2 αυτά αντιτορπιλικά, υπό την διοίκηση του Κυβερνήτη του ΚΑΝΑΡΗ, απέπλευσαν το πρωί της 3ης Νοεμβρίου από το Αλγέρι για εκτέλεση και πάλι ανθυποβρυχιακής έρευνας, για εντοπισμό εχθρικού υποβρυχίου, που είχε τορπιλίσει πλοίο συμμαχικής νηοπομπής.

   Η έρευνα αυτή και πάλι απεδείχθη χωρίς αποτέλεσμα και τα δύο Ελληνικά αντιτορπιλικά επανέπλευσαν στο Αλγέρι, από το οποίο επέπλευσαν τρείς μέρες μετά, στις 6/11, συμμετέχοντας σε συνοδεία νηοπομπής προς την Αλεξάνδρεια.  Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας έγινε μεγάλη επίθεση εναντίον της νηοπομπής από εχθρικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα και τορπιλοπλάνα, με αποτέλεσμα την βύθιση ενός πλοίου της νηοπομπής, την σοβαρή βλάβη ενός άλλου και την βύθιση ενός αμερικάνικου αντιτορπιλικού.

Τα δύο Ελληνικά αντιτορπιλλικά έκαναν πυρά φραγμού κατά των επιτιθεμένων εχθρικών αντιτορπιλλικών και παρείχαν συνδρομή στα πλοία που κτυπήθηκαν  Την επόμενη μέρα η νηοπομπή διεχωρίσθη και άλλα πλοία έπλευσαν προς το Παλέρμο, άλλα στην Αυγούστα και άλλα στην Αλεξάνδρεια.

Το τέλος του 1943 βρήκε τον ΚΑΝΑΡΗ να έχει εκτελέσει 42 συνοδείες νηοπομπών, 37 μεμονωμένες επιχειρήσεις, έχοντας διανύσει 72.485 μίλια σε περίπου 5.000 ώρες εν πλώ (Φωκάς Τόμος Β’ σελίδα 319).

Το βιβλίο «Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΘΩΡΗΚΤΟΥ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΕΝΟΣ ΣΕΜΝΟΥ ΗΡΩΑ. Πότης Δαμηλάτης» του Αντιναύαρχου ε.α ΠΝ Ιωάννη – Νικολάου Δαμηλάτη είναι έκδοση της Υπηρεσίας Ναυτικού. Τιμή βιβλίου 10€. Διάθεση του βιβλίου δύναται από την ΥΙΝ (Μαρκόνι 20 Βοτανικός) ή με αντικαταβολή. Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλ. 210 3484244 -210 3484151 - 210 3484246.
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: 2ος Παγκόσμιος ΠόλεμοςΔαμηλάτηςΕλληνική ΙστορίαΝαυτική Ιστορία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το τελευταίο ταξίδι του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη

Επόμενο Άρθρο

Ένας ξεχασμένος ήρωας.

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Γ. Καλαμποκίδης_Σημαιοφόρος Ολυμπιακοί αγώνες_Λονδίνο 1948

Ένας ξεχασμένος ήρωας.

Video quiz 1

Horatio Nelson, παραλειπόμενα από τη ζωή ενός μεγάλου ανδρός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Ιωάννης - Νικόλαος Δαμηλάτης

    Ο Υποναύαρχος ΠΝ (ε.α.) Ιωάννης - Νικόλαος Δαμηλάτης γεννήθηκε στην Αθήνα, εισήλθε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1959και σταδιοδρόμησε στο Πολεμικό Ναυτικό ως Μάχιμος Αξιωματικός μέχρι το 1995. Μετά την αποστρατεία του και για 5 χρόνια διετέλεσε άμισθος σύμβουλος στην Ομάδα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (ΟΚΕ) εξωτερικής πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Εργάστηκε για 10 έτη ως διευθυντικό στέλεχος σε ναυτιλιακές εταιρείες. Διετέλεσε μέλος και σύμβουλος επικοινωνίας στην ΙΝΤΕΡΤΑΝΚΟ και Αντιπρόεδρος του ελληνικού forum της. Είναι ο συγγραφέας του βιβλίου "Η σωτηρία του θωρηκτού Αβέρωφ και η πορεία ενός ταπεινού ήρωα. Πότης Δαμηλάτης" (έκδοση Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού, 2024).

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Η δράση του Α/Τ Κανάρης το 1943

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023