NavalHistory
Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

Αναστάσιος Παπαδάκης Αναστάσιος Παπαδάκης    
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Άρθρο του J. M. Caiella από το “Naval History Magazine”, V.35, Number 3, June 2021.

Ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά, Αναστάσης Παπαδάκης, Μέλος του ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ

Το αντιτορπιλικό, τύπου Fletcher, USS William D. Porter (DD-579) απέκτησε από τον πρώτο επιχειρησιακό του πλου το παρατσούκλι “hard-luck” (δηλαδή άτυχος). Μολονότι σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τυχερό πλοίο -βυθίστηκε από επίθεση kamikaze το 1945- μεγάλο τμήμα της υποτιθέμενης κακής τύχης δεν είναι βάσιμο.

Η φήμη του παγιώθηκε το ηλιόλουστο απόγευμα της 14ης Νοεμβρίου 1943. Ήταν ένα από τα συνοδά πλοία του θωρηκτού USS Iowa (BB-61) – τα αλλά ήταν τα USS Cogswell (DD-651) και Young (DD-580)- που μετέφερε τον πρόεδρο F. D. Roosevelt στο πρώτο τμήμα του ταξιδιού του για το συνέδριο της Τεχεράνης, οπού θα συναντούσε τους W. S. Churchill και J. Stalin. Ενώ το USS Iowa έκανε ασκήσεις αντιαεροπορικής άμυνας τα αντιτορπιλικά που το συνόδευαν έκαναν εικονικές επιθέσεις με τορπίλες με στόχο το θωρηκτό. Καθώς ο πρόεδρος και η αποστολή που τον συνόδευε ήταν στην αριστερή πλευρά του πλοίου και παρακολουθούσαν μετεωρολογικά μπαλόνια να σκάνε έπειτα από επιτυχή πλήγματα από τα αντιαεροπορικά πυροβόλα των 40χλ., ήχησε από τα μεγάφωνα του πλοίου το παράγγελμα της λήψης θέσεων μάχης καθώς τορπίλη εθεάθη στην δεξιά πλευρά. Κατόπιν εντολών του προέδρου μετακινήθηκε το αναπηρικό του κάθισμα (έπασχε από πολιομυελίτιδα) στη δεξιά πλευρά ώστε να δει και ο ίδιος την τορπίλη.

Το ημερολόγιο πλοίου του USS Porter αναφέρει για εκείνη τη μέρα:  «14:36 τορπίλη εβλήθη κατά λάθος από τον #2 εκτοξευτήρα κατά τη διάρκεια ασκήσεων. Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη… 15:03 το USS Iowa ξεκίνησε εκ νέου τις ασκήσεις του». Το USS Iowa αναφέρει ότι έλαβε ενημέρωση στις 14:38 και έστριψε τέρμα αριστερά ενώ έπλεε με ταχύτητα 28 κόμβων. Δύο λεπτά αργότερα οι παρατηρητές του πλοίου ανάφεραν πως «αισθάνθηκαν ένα ελαφρύ τίναγμα λόγω κάποιας βόμβας βυθού ή κάποιας τορπίλης που εξερράγη σε κοντινή απόσταση». Λόγω της μεγάλης ταχύτητας του πλοίου τα απόνερα του έκαναν την τορπίλη να οπλίσει πρόωρα και να εκραγεί σε απόσταση μεταξύ 1000 και 100 γιαρδών (900μ. με 90μ.).

Διαβάστε επίσης:  «Αλέξανδρος»: Το πρώτο ελληνικό πλοίο που ταξίδεψε στην Αμερική.

Το USS Porter είχε αποπειραθεί αρχικά να ειδοποιήσει το USS Iowa μέσω σημάτων από τους προβολείς του καθώς τα μέτρα ασφαλείας επέβαλαν σιγή ασύρματου. Στο πρώτο μήνυμα αναφέρει λανθασμένα πως η τορπίλη πλησιάζει από αριστερά. Στο επόμενο πάλι λανθασμένα αναφέρει «όπισθεν ολοταχώς». Τελικά σε ελεύθερη συχνότητα αναφέρει «Lion, Lion, Lion (το κωδικό όνομα του Iowa), στρίψε αριστερά. Το θωρηκτό δεν είχε πλέον χρόνο για να ανταποκριθεί. Όταν η τορπίλη είχε πια εκραγεί δεν υπήρχε πλέον αμφιβολία ότι δεν επρόκειτο για επίθεση από U-Boats (γερμανικά υποβρύχια). Το USS Porter αναγνώρισε πως εσφαλμένα έριξε την τορπίλη λόγω κάποιας απροσεξίας του πληρώματος παραβλέποντας κάποιο σύστημα ασφαλείας. Σε αυτό το σημείο η πραγματικότητα άρχισε να διαστρεβλώνεται και άρχισαν να εμφανίζονται  άλλες εκδοχές, προϊόντα μυθοπλασίας.

Σε μια αναφορά καταγράφεται πως «όλα τα πυροβόλα του (του USS Iowa) ήταν στραμμένα προς το USS Porter». Ακόμα αναφέρεται πως η καριέρα του κυβερνήτη του USS Porter έχει τελειώσει και ότι το πλήρωμα του πλοίου τελεί όλο υπό κράτηση και το πλοίο έχει λάβει εντολές να πλεύσει για τις Βερμούδες για να διαλευκανθεί η υπόθεση από το  Ναυτοδικείο. Αυτή θεωρείται και η πρώτη φορά που όλο το πλήρωμα ενός πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ(USN) τελεί στο σύνολό του υπό κράτηση.

Στο ημερολόγιο πλοίου του USS Iowa δεν υπάρχει κάποια αναφορά στο αν έστρεψε τα πυροβόλα του προς το αντιτορπιλικό. Ο κυβερνήτης του USS Porter Υπ/χος  Wilfred A. Walter παρέμεινε στο πόστο του μέχρι τις 30 Μαΐου 1944. Αποστρατεύθηκε αργότερα με τον βαθμό του Υποναυάρχου. Η επίσημη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) δεν αναφέρει καθόλου ότι το πλήρωμα του αντιτορπιλικού ήταν υπό κράτηση. Το αντιτορπιλικό ξεκίνησε στις 0900 της 15ης Νοεμβρίου μαζί με τα άλλα δυο πλοία συνοδείας για τις Βερμούδες αφού πρώτα έφθασαν τα άλλα τρία πλοίο που θα τα αντικαθιστούσαν.

Διαβάστε επίσης:  25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

Στις Βερμούδες έγινε έρευνα του συμβάντος και ο επικεφαλής τορπιλιστής  Lawton C. Dawson στάλθηκε σε ναυτοδικείο, το οποίο του αφαίρεσε ένα βαθμό. Χωρίς να υπάρχουν πηγές που να το επιβεβαιώνουν, πολλοί αναφέρουν πως καταδικάστηκε σε 14 χρόνια χειρωνακτικής εργασίας αλλά ο πρόεδρος Roosevelt με προσωπική παρέμβαση ζήτησε να μην τιμωρηθεί ο Dawson για κάτι που ο ίδιος θεωρούσε ως ατύχημα.

Πολλές περαιτέρω αναφορές έχουν προστεθεί στην ιστορία. Έχουν υπάρξει ισχυρισμοί ότι πριν τον απόπλου του USS Porter στις 12 Νοεμβρίου η άγκυρα ακούμπησε πάνω στο USS Cogswell καταστρέφοντας ράγες, σχεδίες και την λέμβο του πλοίου. Κανένα από τα ημερολόγια πλοίου των USS Porter, Cogswell  και Young δεν αναφέρει κάτι τέτοιο σε διάστημα των δυο εβδομάδων πριν τον απόπλου μιας και τα πλοία ναυλοχούσαν μαζί.  Ακόμα μια άλλη φήμη διέρρευσε πως κατά την διάρκεια του ταξιδιού, πριν το ατύχημα με την τορπίλη, το USS Porter έριξε μια βόμβα βυθού με αποτέλεσμα το κομβόι να ξεκινήσει ελιγμούς για την αποφυγή επίθεσης από υποβρύχια. Ούτε αυτή η φήμη επιβεβαιώνεται από κανένα από τα ημερολόγια των τεσσάρων πολιών.

Λίγο πριν την λήξη της «απομόνωσης» του USS Porter, διαρκείας οκτώ μηνών, στις Αλεούτιες Νήσους τον Σεπτέμβριο του 1944, ένα μέλος το πληρώματος, κατά πάσα πιθανότητα σε κατάσταση μέθης, κατάφερε να ρίξει με τον κύριο οπλισμό του σκάφους ένα βλήμα των 5 ιντσών το οποίο και προσγειώθηκε στην αυλή της οικίας του διοικητή της τοπικής ναυτικής βάσης (σύμφωνα με κάποιους, κατά την διάρκεια δεξίωσης). Για τίποτα από αυτά δεν υπάρχουν μαρτυρίες που να τα στοιχειοθετούν

Πέρα από το περιστατικό με την τορπίλη και το USS  Iowa, το μόνο άλλο συμβάν το οποίο συνηγορεί στην θεωρία πως το USS Porter ήταν ένα «άτυχο» πλοίο είναι η βύθιση του.  Στις 10 Ιουνίου 1945, στις 0815 το πρωί, ενώ το πλοίο εκτελούσε καθήκοντα προκεχωρημένης φυλακίδας radar ανοικτά της Okinawa, δέχτηκε επίθεση από ιαπωνικό βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως. Παρά το ότι το αεροσκάφος εβλήθη από τα πυροβόλα του πλοίου, αυτό συνετρίβη στο  νερό βυθιζόμενο κάτω από το αντιτορπιλικό, όπου και εξερράγη η βόμβα που αυτό έφερε. Το πλοίο κυριολεκτικά πετάχτηκε μέσα από το νερό πέφτοντας ξανά με δύναμη, οι ζημίες ήταν τόσο εκτενείς που πάρα τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πληρώματος επί τρεις ολόκληρες ώρες το πλοίο τελικά υπέκυψε. Το «άτυχο» πλοίο υπήρξε «τυχερό» στη βύθιση του, καθώς όλο το πλήρωμα του κατάφερε να εγκαταλείψει χωρίς καμία απώλεια.

Διαβάστε επίσης:  Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δείτε περισσότερα για το USS William porter στο ακόλουθο βίντεο:

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: USS PorterΝαυτική ΙστορίαΠαγκόσμια ιστορίαΠαπαδάκης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Η ναυμαχία στη θάλασσα της Ιάβας

Επόμενο Άρθρο

Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”

Σχετικά Άρθρα

Παγκόσμια Ιστορία

Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

Άρης Καθρέπτας
31 Οκτωβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

Ηρακλής Καλογεράκης
31 Οκτωβρίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

Γιώργος Καρέλας
31 Οκτωβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

Θεόδωρος Κόντες
24 Οκτωβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”

Το ναυάγιο του ατμόπλοιου s/s Imperatrix. Μια “Αυτοκράτειρα” που χάθηκε στην Κρήτη

Φωτογραφία με πλοίο που φλέγεται, σύμφωνα με την περιγραφή στο πίσω μέρος της είναι το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξακριβωθεί.

Πηγή: αρχείο συγγραφέα

To ιστορικό βύθισης του "Ναύαρχος Κουντουριώτης" στην Θεσσαλονίκη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αναστάσιος Παπαδάκης

    Ο Αναστάσιος Α. Παπαδάκης, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ), υπηρέτησέ τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό, και δραστηριοποιείται στον τομέα της εταιρικής στρατηγικής, εξαγορών και συγχωνεύσεων. Ασχολείται με την ιστορία στον ελεύθερο του χρόνο και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως την σύγχρονη ελληνική, ευρωπαϊκή, και οικονομική ιστορία. Είναι Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng
    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.
    Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Οκτ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023