NavalHistory
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης Αναστάσιος Παπαδάκης    
5 Ιουνίου 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
82
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Κείμενο: Αναστάσης Παπαδάκης

Εισαγωγή

Είναι σπάνιο, αν όχι ανήκουστο, ένας Ναύαρχος του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού να βρίσκει το τέλος του ενώπιον του εκτελεστικού αποσπάσματος. Αλλά, την 14η Μαρτίου του 1757, ο Ναύαρχος Byng (Admiral John Byng, 1704 – 1757) έπεσε νεκρός στο κατάστρωμα της ναυαρχίδας του, HMS Monarch, από τα πυρά έξι πεζοναυτών. Προηγουμένως, είχε καταδικαστεί εις θάνατον από ναυτοδικείο του Βρετανικού Ναυαρχείου, έχοντας «αποτύχει να πράξει τα μέγιστα» ενώπιον του εχθρού. Ας εξερευνήσουμε λοιπόν τι οδήγησε το Βασιλικό Ναυτικό σε μια τόσο δραστική κίνηση, και ποιες ήταν οι συνέπειες της.

Το γεγονός

Το Βασιλικό Ναυτικό, ήδη από τα χρόνια του Ερρίκου του 8ου ήταν το κύριο όπλο της Αγγλίας, και μετέπειτα της Μεγάλης Βρετάνιας, σε ότι αφορά τις διενέξεις με τις άλλες Ευρωπαϊκές δυνάμεις, καθώς προστάτευε την ίδια τη Βρετανία από εισβολή αλλά και το διεθνές εμπόριο που την τροφοδοτούσε. Η αποτελεσματικότητα του όμως δεν ήταν δεδομένη. Οι μέχρι στιγμής επιτυχίες της χωράς βασίζονταν πάνω σε χαρισματικές προσωπικότητες που σε κρίσιμες στιγμές κατάφεραν να  πέτυχουν σημαντικές νίκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ναυτικός αγώνας κατά τον Πόλεμο της Ισπανικής Διάδοχης (1701 – 1714), που η Βρετανία κατάφερε να προσαρτήσει το Γιβραλτάρ και την Μινόρκα, δίνοντας της ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις στη Μεσόγειο. Παράλληλα είχαν υπάρξει και αρκετές περίπτωσης μη συμμόρφωσης ναυάρχων και αξιωματικών (που διέθεταν «πολιτικές πλάτες») σε εντολές, με καταστροφικές συνέπειες.

Ναύαρχος John Byng, πορτραίτο του Thomas Hudson – Royal Maritime Museum Greeniwch
Η κατάληψη του Γιβραλτάρ (1714), μια συντριπτική βρετανική νίκη, από τον πατέρα του Ναυάρχου Byng, George Byng – Κοινό κτήμα από Wikipedia
Η ναυμαχία της Toulon (1744), όπου η ανυπακοή ενός βρετανού υποναυάρχου είχε ως αποτέλεσμα ο Γάλλο-ισπανικός στόλος να ξεφύγει του αποκλεισμού. Ήταν η αιτία για την αυστηροποίηση του ναυτικού κώδικα ποινών από το Ναυαρχείο. – Κοινό κτήμα από Wikipedia

Έτσι, το πολιτικό σύστημα της εποχής ήταν αποφασισμένο να επιφέρει την αλλαγή και να δημιουργήσει ένα επαγγελματικό και αποτελεσματικό ναυτικό, μιας και ο διεθνής ανταγωνισμός για τον έλεγχο του εμπορίου και των αποικιών δεν άφηνε πολλά περιθώρια για ερασιτεχνικές αστοχίες.

Διαβάστε επίσης:  Το Πλοίο Φάρων "ΣΚΥΡΟΣ" – υπό την σημαία του Γ’ Ραϊχ και του Ε.Λ.Α.Ν.

Σε αυτό το πλαίσιο, το 1756, ο Ναύαρχος Byng, ένας κατά κοινή ομολογία σεβαστός αξιωματικός με αρκετή ναυτική εμπειρία και αριστοκρατική καταγωγή, τίθεται επικεφαλής στόλου που είχε σκοπό να προστατέψει τη νήσο Μινόρκα (υπό Βρετανική κυριαρχία από το 1708). Σκοπός του ήταν να αποτρέψει μια Γαλλική εισβολή, που αποσκοπούσε στην κατάληψη της νήσου. Η Μινόρκα ήταν στρατηγικά σημαντική καθώς ήταν η βάση του Βρετανικού στόλου που έκανε αποκλεισμό των Γαλλικών ακτών της Μεσόγειου. Επιπροσθέτως, η Γαλλία ήθελε να προσφέρει την Μινόρκα στην Ισπανία για να μπει στο πλευρό της στον 7ετή Πόλεμο. Μετά από μια μη αποφασιστική σύγκρουση με τον Γαλλικό στόλο, ο Byng επέλεξε να αποσυρθεί προσωρινώς στο Γιβραλτάρ, για επισκευές και ανεφοδιασμό. Αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα η Μινόρκα να πέσει, σφραγίζοντας έτσι την μοίρα του άτυχου αξιωματικού.

Γελοιογραφία της εποχής που απεικονίζει την οργή του κοινού -από όλες τις κοινωνικές τάξεις - για την απώλεια της Μινόρκα, η οποία παρουσιάζεται ως το κομμένο πόδι του αγγλικού λιονταριού, ενώ ο γαλλικός πετεινός «τσιμπολογά» τη Βρετανική ναυτική σημαία (Union jack). – Συλλογή Πανεπιστήμιου Brown

Η απώλεια της Μινόρκας προκαλεί σοκ στο Λονδίνο, πυροδοτώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις, καθώς, σε συνδυασμό με τις αρκετές άλλες στρατιωτικές αποτυχίες το 1ο έτος του 7ετους Πόλεμου για τη Μ. Βρετανία και τους συμμάχους της, καθιστούσαν την αναμόρφωση του Βασιλικού Ναυτικού θέμα ζωτικής συμμαχίας.

Σχεδόν αμέσως, αποστέλλεται ο Ναύαρχος Hawke (Edward Hawke, 1st Baron Hawke – μετέπειτα σπουδαίος ναυτικός ήρωας στον ίδιο πόλεμο) προκειμένου να απαλλάξει τον Byng από τα καθήκοντα του, ώστε να επιστρέψει στην Αγγλία και να περάσει ναυτοδικείο. Ο νέος κανονισμός που είχε περάσει η κυβέρνηση πρόσφατα ήταν σαφής, για την κατηγορία της «αποτυχίας να πράξει τα μέγιστα» ενώπιον του εχθρού, η ποινή ήταν θάνατος.

Ο Ναύαρχος Byng βρέθηκε ένοχος, καταδικάστηκε την 27η Ιανουάριου του 1757 και εκτελέσθηκε την 14η Μαρτίου, επί της ναυαρχίδας του. Το ναυτοδικείο όμως τον απάλλαξε από την κατηγορία της δειλίας, και για αυτό αιτήθηκε επιείκειας. O Βασιλιάς Γεώργιος ΙΙ όμως δεν ήταν διατεθειμένος να δείξει επιείκεια. Ο Γεώργιος έβλεπε τον εαυτό σαν έναν στρατιώτη-βασιλιά και διαβάζοντας την απαισιόδοξη αναφορά του Byng από το Γιβραλτάρ έβγαλε το συμπέρασμα πως «Αυτός ο άνδρας δεν θέλει να πολεμήσει». Έτσι, όταν ο πρωθυπουργός, ο Δούκας του Newcastle, πήγε στο Γεώργιο ΙΙ, προκειμένου να ζητήσει χάρη, λέγοντας  ότι η Βουλή των Κοινοτήτων ήταν κατά της ποινής, εκείνος απάντησε πως «εσείς ο ίδιος μου έχετε πει πως η Βουλή είναι κακό μετρό για να καταλάβεις την κοινή γνώμη».

Διαβάστε επίσης:  Το Ναυτικό Νοσοκομείο Αίγινας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
O πρωθυπουργός, ο Δούκας του Newcastle, πορτραίτο του Thomas Hudson – Κοινό κτήμα από Wikipedia
O Γεώργιος ΙΙ (κέντρο) επικεφαλής του Βρετανικού Στρατού στην μάχη του Dettingen (1743), έργο του John Wootton – National Army Museum

Κατακλείδα και αξιολόγηση

Ο Ναύαρχος Byng ήταν ένα θύμα των περιστάσεων, ή μάλλον ένας αποδιοπομπαίος τράγος, που ενσάρκωνε στα μάτια της πολιτείας αλλά και της κοινωνίας όλα αυτά που συγκρατούσαν το Βασιλικό Ναυτικό από το να γίνει μια πλήρως επαγγελματική και αποτελεσματική δύναμη. Ως εκ τούτου, η καταδίκη του ήταν ένα είδος κάθαρσης και αναγέννησης του Βασιλικού Ναυτικού, που στόχευε να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες στρατιωτικές δυνάμεις της σύγχρονης ιστορίας.

Ο φιλόσοφος Βολταίρος έγραψε για την εκτέλεση του Ναυάρχου Byng: «Σε αυτή τη χώρα (Μεγάλη Βρετανία), είναι σοφό να εκτελείς κανέναν ναύαρχο που και που για να ενθαρρύνεις τους άλλους». Μετά την εκτέλεση του Byng, το Βασιλικό Ναυτικό όχι μόνο δεν χρειάστηκε να καταδικάσει σε θάνατο άλλους Ναυάρχους, αλλά μια αίσθηση υπέροχης και επιθετικότητας απέναντι στον αντίπαλο ρίζωσε βαθιά στα πληρώματα και στους αξιωματικούς του.

Όταν λίγο πριν την μάχη του Τραφάλγκαρ ο Ναύαρχος Νέλσον ύψωσε το διάσημο σήμα του «Η Αγγλία περιμένει ότι ο κάθε άνδρας θα κάνει το καθήκον του», εννοούσε πως δεν περίμενε τίποτα λιγότερο από μια νίκη. Έτσι το Βασιλικό Ναυτικό κατάφερε να καταστήσει την Μεγάλη Βρετανία κυρίαρχο των θαλασσών μέχρι και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πηγές

https://www.rmg.co.uk/stories/topics/admiral-john-byng
https://www.usni.org/magazines/naval-history-magazine/2019/august/sad-fate-admiral-byng
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: HMS MonarchΑναστάσης ΠαπαδάκηςΝαύαρχος ByngΝαύαρχος HawkeΝαυτική ΙστορίαΠαγκόσμια ιστορία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

Επόμενο Άρθρο

Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

Σχετικά Άρθρα

Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)
Ελληνική Ιστορία

Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
29 Μαΐου 2025
Ελληνική Ιστορία

“Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

Σπύρος Θεοδωράκης
29 Μαΐου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

Κλεάνθης Κυριακίδης
29 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο

Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

"Εάλω η Πόλις". Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Αυτόπτης ... ποντικός (παιδικό παραμύθι)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Αναστάσιος Παπαδάκης

    Ο Αναστάσιος Α. Παπαδάκης, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ), υπηρέτησέ τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό, και δραστηριοποιείται στον τομέα της εταιρικής στρατηγικής, εξαγορών και συγχωνεύσεων. Ασχολείται με την ιστορία στον ελεύθερο του χρόνο και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως την σύγχρονη ελληνική, ευρωπαϊκή, και οικονομική ιστορία. Είναι Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng
    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.
    Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Διαμαντής Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπήλιω Τσουκαλά Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023