NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Μικροναυπηγική: Μπρίκι ή Βρίκι

Δημήτρης Μάρας Δημήτρης Μάρας    
9 Μαΐου 2024
Reading Time: 1 mins read
A A
1
Αρχική Ναυτική Τεχνολογία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
452
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

 

Κατασκευή μακέτας: Δημήτρης Μάρας

Το κείμενο προέρχεται από τον 3ο τόμο “ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ” του Μάριου Σίμψα, έκδοση Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Η ετυμολογία της λέξης Μπρίκι ή Βρίκι προέρχεται από την Αγγλική brig ή την Γαλλική brick. Ήταν το τελευταίο από τα μεγάλα πολεμικά και το ισχυρότερο μετά την κορβέτα, ενίοτε ισοδυναμούσε σε ισχύ. Απετέλεσε το κύριο πλοίο του αγώνα κατά την επανάσταση.

Πολλοί θεωρούν το Μπρίκι ή τον πάρωνα εξέλιξη της γαλέρας. Ο πάρων ήταν δίστηλο καράβι και το προτιμούσαν από τα τρίστηλα, ακόμη και τα πιο μεγάλα, γιατί το σκάφος του γινόταν ελαφρύτερο καθώς απαλλασσόταν από το βάρος του τρίτου ιστού. Οι δύο ιστοί συνήθως κατασκευάζονταν όχι από τρία κομμάτια αλλά από ένα ή δύο κομμάτια και μάλιστα χωρίς θωράκια. Οι δύο ιστοί ήταν πολύ ψηλοί, τόσο ψηλοί, ώστε να φέρουν και τα πιο ψηλά πανιά, δηλαδή τον σίπαρο και τον υπερσίπαρο.

Το πλωριό κατάρτι έφερε 4 σταυρωτά πανιά και το πρυμνιό έφερε 3 σταυρωτά πανιά.΄Εφερε τρείς φλόκους στο μπομπρέσο. Βελαστράλια ανάμεσα στα κατάρτια επαύξαναν το πέτασμα των πανιών. Η ιστιοφορία αυτή και ιδιαίτερα τα πολύ ψηλά πανιά έδιναν στο μπρίκι μεγάλη ταχύτητα και μάλιστα με ελαφρύ άνεμο, κάτι που ήταν απαραίτητο για την αποστολή του.

Τα Ελληνικά μπρίκια ήταν ναυπηγημένα για τους αγώνες κατά των πειρατών και για την ρήξη του αποκλεισμού από τα πολεμικά των Άγγλων στους Ναπολεόντειους πολέμους. Περιέκλειε όμως συχνά τον κίνδυνο να ανατραπεί το σκάφος στον δυνατό άνεμο, με τον οποίο έπερνε κλίση που ξεπερνούσε κάποτε το όριο ασφαλείας.

Πολύτιμο λοιπόν το μπρίκι για αποστολές, ταχύτατο και ευέλικτο, ασύλληπτο ακόμη σε δύσκολες περιστάσεις, απαιτούσε έμπειρο και ικανότατο προσωπικό. Αυτός είναι ο λόγος που συνήθως το απέφευγαν οι ξένοι. Αναφέρεται ότι κατά την διάρκεια των Ναπολεόντειων πολέμων, ‘Αγγλοι ναυτικοί προκειμένου να χρησιμοποιήσουν αιχμαλωτισμένο Υδραΐικο μπρίκι, αναγκάστηκαν να ελαττώσουν το ύψος των ιστών κι έτσι να αφαιρέσουν τα πιο ψηλά πανιά.

Διαβάστε επίσης:  Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού "Υπουργείου Ναυτικών" στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Έφερε πυροβολικό 18-20 πυροβόλα των 12-18 λίτρων, όλα πάνω στο κατάστρωμα. Είχε προσωπικό 50-80 άνδρες, διαστάσεις 30-35 μ, εκτόπισμα 200 τόνους το μικρότερο και των 500 τόνων το μεγαλύτερο.

Πρώτοι οι Υδραίοι άρχισαν να κατασκευάζουν μπρίκια αφήνοντας την κατασκευή λατινάδικων. Το πρώτο εμπειρικά κατασκευασμένο μπρίκι ήταν του Α. Κοκκίνη, το 1757, 250 τόνων, με πρύμνη όμοια με την πλώρη. Από τα πιο ονομαστά μπρίκια του λυτρωτικού αγώνα, μπορούμε ενδεικτικά να σημειώσουμε, εκτός από την ναυαρχίδα του Σαχτούρη «ΑΘΗΝΑ» τον «ΛΕΩΝΙΔΑ» τον «ΑΡΗ» και τον «ΑΧΙΛΛΕΑ».

  • Το μπρίκι «ΛΕΩΝΙΔΑΣ» των Μαν. και Γιακ. Τομπάζη έφερε 18 πυροβόλα των 9 λίτρων και είχε μάκρος στην καρένα 35.5 ναυπηγικούς πήχεις. Ναυπηγήθηκε στην το 1811 από ξύλο πεύκου.
  • Το μπρίκι του Α. Τσαμαδού «ΑΡΗΣ», ιστορικό από την ηρωική έξοδό του στον όρμο του Ναβαρίνου, την 25ην Απριλίου 1825, ναυπηγήθηκε στην Ενετία το 1818 από ξύλο δρυ, είχε μήκος στην καρένα 31.5 m και εκτόπισμα 350 τόνους. Αρχικά έφερε 18 πυροβόλα των 12 λίτρων και αργότερα 2 πυροβόλα των 12 λίτρων και 10 καρρονάδες των 18 λίτρων.
  • Το μπρίκι «ΑΧΙΛΛΕΥΣ» του Δ. Βούλγαρη, ένα ωραίο σκάφος που ναυπηγήθηκε στην Ύδρα το 1812 από ξύλο πεύκου, είχε μήκος στην καρένα 34.78 m. Στα κατάρτια του έφερε θωράκια, πράγμα σπάνιο για
    τα Ελληνικά μπρίκια.
  • Το μπρίκι “ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α” που έφερε σημαία της Ρωσίας, τον Απρίλιο του 1825, κατά τον έλεγχο που έγινε έξω από τα Ψαρά από την μοίρα του Ναυάρχου Σαχτούρη, διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφά του ήταν ήταν ύποπτα λαθρεμπορίου πολέμου. Στην συνέχεια οδηγήθηκε στις Σπέτσες προς εκδίκαση και θεωρήθηκε λεία πολέμου. Μεταποιήθηκε και χρησιμοποιήθηκε ως περιπολικό .
Διαβάστε επίσης:  Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

Ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων διατηρούσε στόλο στο Ιόνιο με ναυστάθμους στον Αυλώνα και Πρέβεζα με 15 πλοία, ναυαρχίδα του στόλου ήταν το μπρίκι “ΧΕΛΙΔΟΝΙ”. Είχαν και οι Τούρκοι μπρίκια, αλλά πολύ μεγαλύτερα από τα Ελληνικά, με 20-24 πυροβόλα και πλήρωμα 70-80 άνδρες.

Η κατασκευή της γάστρας προέρχεται από σχέδιο Ιταλικού μπρικιού που είχε κατασκευαστεί το 1778. Το σχέδιο έγινε από τους E. Guerreri και S. Bellabarba.
Η ιστιοφορία έγινε βασιζόμενη στο βιβλίο του Γ. Κοτσοβίλλη “ΠΕΡΙ ΕΞΑΡΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ” Εν Σύρω, 1919
Το ομοίωμα που κατασκεύασα φέρει 18 πυροβόλα, 9 από κάθε πλευρά , δύο στην πρύμνη και ένα στην πλώρη.
Τεκμηρίωση των πληροφοριών που βασίστηκα γιά την κατασκευή του ομοιώματος αποτελεί η περιγραφή του παγκοσμίως γνωστού John Harland σε πίνακα του J J Baugean που εμφανίζει Ελληνικό μπρίκι.
ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 25.00 m | ΜΗΚΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ: 0,84 m | ΚΛΙΜΑΞ: 1/20 | ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πεύκο
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: ΒρίκιΜακέταΜάραςΜικροναυπηγικήΜπρίκιΝαυτική Τεχνολογία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το “μαύρο Πάσχα του  1941”. Τα Μέγαρα φλέγονται, η Γερμανική προπαγάνδα σκηνοθετεί!

Επόμενο Άρθρο

Καπνοφράγματα και άμυνα λιμένων κατά τη δεκαετία του 1930

Σχετικά Άρθρα

Ναυτική Τεχνολογία

Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
16 Μαΐου 2025
Ναυτική Ιστορία

Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

Νικόλαος Σιδηρόπουλος
3 Απριλίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

H “Ψαριανή Γαλιώττα”

Γεώργιος Μπουζούνης
27 Μαρτίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

Συμεών Κωνσταντινίδης
14 Φεβρουαρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Καπνόφραγμα όπως φαίνεται από αέρος. (Αρχείο Γιώργου Τσουτσάνη)

Καπνοφράγματα και άμυνα λιμένων κατά τη δεκαετία του 1930

Ο πατέρας μου, Ηλίας Τσουκαλάς.

Η δράση του U-9. Ένα υποβρύχιο εναντίον τριών καταδρομικών

Comments 1

  1. Ευάγγελος Κουμαριανός says:
    1 έτος πριν

    Κάποιο από τα στοιχεία του μοντέλου είναι λάθος. Αν το μπρίκι είχε μήκος 25,0m και το μοντέλο είναι 0,84m τότε είναι σε κλίμακα 1:30 και όχι 1:20.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Δημήτρης Μάρας

    Ο Δημήτρης Μάρας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε στις ΗΠΑ στο πανεπιστήμιο του Illinois με υποτροφία και έλαβε το πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού Μ.Sc. Εργάστηκε σε Χημικές Βιομηχανίες, Ναυπηγεία, κατασκευαστικές και ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η αγάπη του για την Θάλασσα και την Ελληνική ναυτική παράδοση, έγινε αιτία να ασχοληθεί συστηματικά επι 45 χρόνια με την έρευνα και την μελέτη της ελληνικής παραδοσιακής ναυπηγικής.Επισκεπτόμενος ναυτικά μουσεία σε Ελλάδα και το εξωτερικό, βιβλιοθήκες και ιδιαίτερα ναυπηγικά κεντρα. Μετά από έρευνα και συγκέντρωση στοιχείων, εκμεταλλευόμενος την έμφυτη ικανότητά του στην χειροτεχνία και οπλισμένος με το χάρισμα της υπομονής, άρχισε να κατασκευάζει ομοιώματα ξύλινων ιστορικών ιστιοφόρων πλοίων υπό κλιμακα, που δεν υπάρχουν σήμερα. Ακολουθεί αυστηρά παραδοσιακό τρόπο κατασκευής των ομοιωμάτων, όπως ακριβώς τα έκτιζαν οι παλαιοί καραβομαραγκοί ανά τους αιώνες.Χρησιμοποιεί αυθεντικά υλικά κατασκευης όπως το ξύλο του πεύκου. Ολα τα ομοιώματα είναι κατασκευασμένα υπό κλίμακα. Η ποιότητα χαρακτηρίζεται ως μουσειακή. Η συλλογή του περιλαμβάνει περισσότερα από 250 διαφορετικά πλοία που αποτελούν την παραδοσιακή ιστορία της Ανατολικής Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένου του Βοσπόρου και της Μαύρης Θάλασσας. Καλύπτουν την προϊστορική εποχή, την Μινωική εποχή, την Μυκηναϊκή εποχή, την εποχή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνος, εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την Βυζαντινή εποχή, την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και μέχρι τα μέσα του 20ου αι. Εχει εκθέσει μέρος από τα έργα του σε εκθέσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδος και το εξωτερικό, όπως την Κύπρο την Κίνα όπου συμμετείχε στην έκθεση ΕΥΡΗΚΑ στο Μουσείο Τεχνολογίας της Σαγκάης και του Πεκίνου. Εχει εκθέσει μια μικρή συλλογή στο Αντιτορπιλικό «ΒΕΛΟΣ». Συλλογές του βρίσκονται μόνιμα στο Ναυτικό Μουσείο Λιτοχώρου, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Ιδρύματος Γουλανδρή, στον Πολυχώρο Πολιτισμού «ΦΑΜΠΡΙΚΑ» και στο νεοϊδρυθέν Ναυτικό Μουσείο Κέρκυρας. Αρκετοί δίαυλοι, εφημερίδες και περιοδικά έχουν προβάλει την δουλειά του. Σκοπός του Δημήτρη Μάρα είναι η κατασκευή όσο το δυνατόν περισσότερων ομοιωμάτων, τη δημιουργία ενδιαφέροντος ,ιδιαίτερα των νέων για την ελληνική παραδοσιακή ναυπηγική , τον μοντελισμό και την ιστορία. Αυτό προσπαθεί να πραγματοποιήσει μέσω της δημοσιότητας, για τον λόγο αυτό δημιούργησε την σελίδα www.greekshipmodels.com και τις σελίδες στο Fb Greek ship models και Greek and Turkish traditional ship modeling. Επιθυμία του είναι αυτή η πλούσια συλλογή ή μέρος της να εκτιθεται μονίμως σε κατάλληλο χώρο.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Μικροναυπηγική: Μπρίκι ή Βρίκι
    Μικροναυπηγική: Κορβέτα “Λουδοβίκος” – ”Μεσολλόγγιον”

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023