NavalHistory
Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Διακριτικό έμβλημα Αγήματος Εμβολής.

Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης    
Reading Time: 6 mins read
A A
1
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης

80 χρόνια πριν, τη νύχτα της 22ας προς 23η  Απριλίου 1944, διαδραματίστηκε στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, η δια της βίας καταστολή στάσης των πληρωμάτων  επί ελληνικών πολεμικών πλοίων.

Αποτελεί αδιαπραγμάτευτο γεγονός, πως οι ιστορίες των εθνών όσο ένδοξες και αν είναι,  περιλαμβάνουν στιγμές  και γεγονότα, που σίγουρα θα ήθελαν να μην είχαν συμβεί. Όμως αυτά τα γεγονότα πρέπει να αναφέρονται  και να αναλύονται από τους ιστορικούς, με απώτερο σκοπό να μην ξαναγίνουν ποτέ..

Σχεδόν το σύνολο των αξιόμαχων μονάδων του ελληνικού στόλου, μετά την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941, είχε καταφέρει να διαφύγει και να μετεγκατασταθεί στην Μέση Ανατολή, όπου  συνέχισε  τον αγώνα στο πλευρό των συμμάχων κατά των δυνάμεων του Άξονα.

Το ελληνικό πολεμικό ναυτικό λαμβάνοντας μέρος σε μεγάλο αριθμό αποστολών με συμμαχικά πλοία είχε καταφέρει να κερδίσει τον σεβασμό και την εκτίμηση των συμμαχικών δυνάμεων. Δυστυχώς όμως, οι πολίτικες αντιπαραθέσεις στην κατεχόμενη  Ελλάδα έφτασαν και στην Μέση Ανατολή.

Ήδη στο στράτευμα είχε ξεκινήσει ιδεολογική   αντιπαράθεση μεταξύ των Αξιωματικών, καθώς στη Μέση Ανατολή είχαν κατέλθει και Αξιωματικοί που είχαν αποταχθεί μετά από το αποτυχημένο κίνημα του Βενιζέλου το 1935, οι οποίοι τώρα αξίωναν την απομάκρυνση των αξιωματικών που ήταν φίλα προσκείμενοι στο καθεστώς του Ιωάννη Μεταξά.

Σε ένα τέτοιο πρόσφορο έδαφος ξεκίνησαν να ιδρύονται και να λειτουργούν αντιφασιστικές οργανώσεις υποκινούμενες από το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο  (Ε.Α.Μ).

Τα πρώτα κρούσματα απειθαρχίας αρχίσαν να εμφανίζονται  ήδη από τον Ιανουάριο του 1942,   ενώ μέχρι τον Φεβρουάριο του 1943 η κατάσταση στο ελληνικό στρατό είχε πλέον επιδεινωθεί. Οι εξεγέρσεις  σε μονάδες  του ελληνικού στρατού συνεχίστηκαν, ενώ στο Βασιλικό Ναυτικό τον Ιούλιο του 1943, ξέσπασε εξέγερση στα  Α/Τ  «ΙΕΡΑΞ» & Α/Τ «ΜΙΑΟΥΛΗΣ», η οποία κατεστάλη.

Οι  ιδεολογικές ζυμώσεις συνεχίζονταν, ώσπου τον Απρίλιο του 1944 οργανώσεις που είχαν δημιουργηθεί μέσα στις μονάδες του Βασιλικού Ναυτικού, στασίασαν ανοικτά κατά των Διοικήσεων τους, υποβάλλοντας υπομνήματα με τα  αιτήματα τους, ενώ αρνούνταν να λάβουν μέρος σε συμμαχικές επιχειρήσεις. Τα  γεγονότα δεν άργησαν να φτάσουν στα άκρα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η κατάσταση που δημιουργήθηκε στο αντιτορπιλικό «ΠΙΝΔΟΣ» , όπου οι στασιαστές έριξαν  τους αξιωματικούς του πλοίου στην θάλασσα, ενώ τον Κυβερνήτη του πλοίου  τον έστειλαν δέσμιο σε συγκρότημα κρατητηρίων,   το προσωπικό του οποίου  είχε προσχωρήσει στο κίνημα.

Ο υποναύαρχος Κ. Αλεξανδρής

Η πολιτική ηγεσία και ο Αρχηγός Στόλου Υποναύαρχος Αλεξανδρής, αρχικά χρησιμοποίησαν «πολιτική κατευνασμού» απέναντι στους στασιαστές, χωρίς κανένα όμως αποτέλεσμα. Το κίνημα εξαπλώθηκε  στα πλοία  που ελλιμενίζονταν στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας, του Πορτ Σάιδ και της Μάλτας. Οι Άγγλοι αρχίσαν πλέον να πιέζουν ασφυκτικά την ελληνική κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στο ζήτημα της κατάληψης των πλοίων, ενώ η επαπειλουμένη βύθιση του ελληνικού στόλου από τον αγγλικό, ήταν γεγονός πλέον ορατό. Αναζητώντας μια λύση στο πρόβλημα, ο Αντιναύαρχος Βούλγαρης διορίστηκε νέος Αρχηγός Στόλου με κύρια αποστολή την καταστολή της στάσης το συντομότερο δυνατόν.

Ο αντιναύαρχος Π. Βούλγαρης

Έτσι την νύχτα της 22ης προς την 23η Απρίλιου 1944, ένοπλα τμήματα εισέβαλαν στα πλοία που κατέχονταν από τους στασιαστές και τους εξουδετέρωσαν. Δυστυχώς η επιχείρηση δεν ήταν αναίμακτη. Δυο Αξιωματικοί, ένας Υπαξιωματικός και τρεις Ναύτες ήταν τα θύματα από τις ομάδες καταστολής της στάσης.

Άξιοι Αξιωματικοί και Οπλίτες έδωσαν την ζωή τους, όχι όμως αυτήν την φορά στον αγώνα για την ελευθέρια της πατρίδας,  αλλά σε έναν αγώνα διαφορετικό, έναν αγώνα που εξελίχθηκε τα επόμενα χρόνια, μετά την απελευθέρωση της πατρίδας σε έναν τραγικό Εμφύλιο πόλεμο, που άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στην ιστορία της Ελλάδος.

Πρός: Α.Μ ΒΑΣΙΛΕΑ-(Κ) ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ-F.O.L.E.M.-ΓΕΝΙΚΟΝ

Από: ΑΣ

Ἅπαντα στασιάσαντα πλοῖα Στόλου ἐν Ἀλεξάνδρειᾳ παρεδόθησαν ἄνευ ὅρων σήμερον Κυριακὴν 23 Ἀπριλίου 1944 ὠραν 20.00//Στασιαστικοί πυρῆνες παρεδόθησαν εἰς Δικαιοσύνην.//Τα ἑλληνικὰ πολεμικὰ πλοῖα ἐπανῆλθαν στὴν ὁδὸν τῆς Τιμῆς καὶ τοῦ Καθήκοντος.

Αντιναύαρχος Π.ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ

Ω.Π. 232045/Απριλίου 1944.

Με ΒΔ από 23 Μαρτίου 1948 που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 73Α/27-03-1948), συστάθηκε το Τιμητικό Άγημα με το όνομα «Άγημα Εμβολής» και καθιερώθηκε ιδιαίτερο διακριτικό που θα έφεραν οι εγγεγραμμένοι στο Άγημα.

Το Διακριτικό Έμβλημα του Αγήματος Εμβολής,  απονεμήθηκε ως ιδιαίτερη ηθική αμοιβή στο σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού που έλαβε μέρος στην ένοπλη  καταστολή της στάσης (22-23 Απριλίου 1944).

Συνολικά απονεμήθηκαν 253 Διάσημα ενώ μεταξύ των τιμηθέντων υπήρξαν και στελέχη του Στρατού Ξηράς και της Ε.Β.Α., τα οποία έλαβαν μέρος στην καταστολή της στάσης.

Διαβάστε επίσης:  Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

Το Διάσημο  ήταν κατασκευασμένο από επιχρυσωμένο ορείχαλκο.

Εμπρόσθια όψη
Οπίσθια όψη

Στην μπροστά όψη, το κέντρο  ήταν το σύμπλεγμα μονογραμμάτων του Βασιλιά Παύλου, το οποίο  περιβαλλόταν περιμετρικά από στεφάνι διαμέτρου 37 χιλιοστών που σχημάτιζαν δύο κλάδοι ελιάς, στην κορυφή του οποίου ήταν το στέμμα. Στους κλάδους ελιάς, υφίστανται δύο διασταυρούμενα ξίφη διερχόμενα κάτω από το σύμπλεγμα των  μονογραμμάτων του Βασιλιά.

Στην πίσω όψη αναγραφόταν εξώγλυφα στο πάνω μέρος το ρητό «ΤΙΜΙΩΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙΝ Η ΠΑΤΡΙΣ» και στο κάτω μέρος η ημερομηνία «22-23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1944», ενώ αργότερα κατασκευάστηκαν και διάσημα στο πίσω μέρος των οποίων δεν υπήρχε καμία επιγραφή, προφανώς σαν εφεδρικά ή για να αντικαταστήσουν απολεσθέντα   

Tο Διάσημο δημιουργήθηκε στο εργαστήριο του χαράκτη Ελ. Κελαϊδή. Φερόταν στο αριστερό μέρος του στήθους, κάτω από την μπαρέτα των Παρασήμων Μεταλλίων, ενώ αν ο τιμηθείς έφερε και το Διάσημο Εκατονταετηρίδας της Βασιλικής Δυναστείας το έμβλημα του Αγήματος Εμβολής φέρονταν σε θέση κάτω από αυτό (Κανονισμός Στολών ΒΝ 1965, σελ. 210).

Αναμνηστικό δίπλωμα

Στα αναμνηστικά διπλώματα αναγράφεται ως αιτιολογία απονομής: «Οἵτινες, τὴν νύκτα τῆς 22-23 Ἀπριλίου 1944, ουσιαστικώς μετέσχον της Επιχειρήσεως βίαιας καταλήψεως τῶν στασιασάντων εἰς τον λιμένα Ἀλεξανδρείας Β. Πλοίων, άτινα ούτω ἐπανέφερον εἰς τὴν ὁδὸν τῆς Τιμῆς καὶ τοῦ Καθήκοντος, επειδείξαντες ἐπαινετήν αὐτοθυσίαν, αὐταπάρνησιν καὶ προσήλωσιν εἰς τὸ καθῆκον καὶ τὰ ἰδεώδη τῆς Πατρίδος».

ΜΕΛΗ ΑΓΗΜΑΤΟΣ ΕΜΒΟΛΗΣ

1) Αντιναύαρχος ε.α Π. ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ
2) Υποναύαρχος Ε. ΦΛΩΚΑΣ
3) Πλοίαρχος Κ. ΣΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ
4) Πλοίαρχος Α. ΓΟΛΕΜΗΣ
5) Πλοίαρχος Β. ΚΥΡΗΣ
6) Πλοίαρχος Ι. ΤΟΥΜΠΑΣ
7) Έφ. Πλοίαρχος Χ. ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ
8) Εφ. Πλοίαρχος ε.α. Ν. ΤΟΜΠΑΖΗΣ
9) Εφ. Πλοίαρχος Α. ΚΟΡΔΕΛΛΑΣ
10) Αντιπλοίαρχος Γ. ΖΕΠΟΣ
11) Αντιπλοίαρχος Ν. ΒΟΥΡΕΚΑΣ
12) Αντιπλοίαρχος Γ. ΜΠΑΚΑΣ
13) Αντιπλοίαρχος Χ. ΦΟΥΦΑΣ
14) Αντιπλοίαρχος Π. ΔΑΜΗΛΑΤΗΣ
15) Αντιπλοίαρχος Η. ΒΕΡΡΙΟΠΟΥΛΟΣ
16) Αντιπλοίαρχος Ε. ΖΑΡΠΑΣ
17) Αντιπλοίαρχος Δ. ΦΟΙΦΑΣ
18) Αντιπλοίαρχος Π. ΛΙΒΑΣ
19) Αντιπλοίαρχος Α. ΓΚΙΩΝΗΣ
20) Αντιπλοίαρχος Ι. ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ
21) Αντιπλοίαρχος Μ. ΛΕΣΤΟΣ
22) Έφ. Αντιπλοίαρχος Β. ΡΩΤΑΣ
23) Έφ. Αντιπλοίαρχος Α. ΛΟΝΤΟΣ
24) Έφ. Αντιπλοίαρχος Β. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
25) Έφ. Αντιπλοίαρχος Χ. ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ
26) Έφ. Αντιπλοίαρχος Σ. ΠΑΠΑΣΤΟΦΑΣ
27) Αντιπλοίαρχος Μηχ. Ε. ΣΙΔΕΡΗΣ
28) Εφ. Αντιπλοίαρχος Μηχ. Α. ΓΕΡΟΝΤΑΣ
29) Εφ. Αντιπλοίαρχος Μηχ. ε.α. Λ. ΖΟΥΚΗΣ
30) Αντιπλοίαρχος Μηχ. ε.α. Ν. ΜΠΟΥΧΛΑΣ
31) Εφ. Αντιπλοίαρχος Οικ. Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
32) Εφ. Αντιπλοίαρχος Ιατρ. Χ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
33) Εφ. Αντιπλοίαρχος Ιατρ. Κ. ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
34) Πλωτάρχης Ν. ΡΟΥΣΣΕΝ
35) Πλωτάρχης Κ. ΕΓΚΟΛΦΟΠΟΥΛΟΣ
36) Πλωτάρχης Κ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ
37) Πλωτάρχης Δ. ΣΟΥΤΣΟΣ
38) Πλωτάρχης Γ. ΠΑΠΠΑΣ
39) Πλωτάρχης Ι. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
40) Πλωτάρχης Μ. ΧΟΡΣ
41) Πλωτάρχης ε.α. Λ. ΒΡΟΝΤΑΜΗΤΗΣ
42) Πλωτάρχης ε.α. Ν. ΚΟΓΕΒΙΝΑΣ
43) Πλωτάρχης Μηχ. Α. ΛΕΩΝ
44) Πλωτάρχης Μηχ. Θ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
45) Πλωτάρχης Ναυπ. Κ. ΑΡΑΠΗΣ
46) Πλωτάρχης Οικ. Γ. ΚΟΚΚΙΝΙΩΤΗΣ
47) Πλωτάρχης Οικ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
48) Πλωτάρχης Οικ. Α. ΚΟΠΙΤΣΑΣ
49) Πλωτάρχης Οικ. Δ. ΓΕΩΡΓΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
50) Πλωτάρχης Οικ. Κ. ΑΛΕΥΡΑΣ
51) Πλωτάρχης Οικ. Σ. ΜΥΛΟΝΟΓΙΑΝΝΗΣ
52) Πλωτάρχης Ιατρ. Α. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
53) Πλωτάρχης Ιατρ. ε.α. Δ. ΜΠΑΚΑΛΟΣ
54) Πλωτάρχης Φαρμ. Δ. ΚΑΤΣΑΝΑΚΗΣ
55) Επ. Πλωτάρχης Οικ. Ι. ΚΑΖΟΥΛΗΣ
56) Υποπλοίαρχος Ι. ΠΑΠΑΡΟΔΟΠΟΥΛΟΣ
57) Υποπλοίαρχος Δ. ΡΕΠΠΑΣ
58) Υποπλοίαρχος Α. ΨΥΛΛΑΣ
59) Υποπλοίαρχος Γ. ΠΕΤΜΕΖΑΣ
60) Εφ. Υποπλοίαρχος Α. ΚΙΣΣΟΠΟΥΛΟΣ
61) Υποπλοίαρχος Π.Διαθ. Κ. ΤΣΑΦΟΓΙΑΝΝΑΗΣ
62) Υποπλοίαρχος ε.α. Ε. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
63) Υποπλοίαρχος Μηχ. Κ. ΧΑΤΖΗΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
64) Υποπλοίαρχος Μηχ. Σ. ΓΚΑΖΓΚΑΣ.
65) Υποπλοίαρχος Μηχ. Β. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
66) Υποπλοίαρχος Οικ. Α. ΠΑΣΤΡΑΣ
67) Υποπλοίαρχος Οικ. Γ. ΛΑΓΑΡΙΑΣ
68) Υποπλοίαρχος Ιατρ.Γ. ΒΑΡΟΥΧΑΣ
69) Υποπλοίαρχος Ιατρ.Α. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ
70) Εφ. Υποπλοίαρχος Μηχ. Ι. ΑΜΠΑΤΖΗΣ
71) Υποπλοίαρχος Ηλεκ. Α. ΤΡΥΠΑΝΗΣ
72) Επ. Υποπλοίαρχος Ιατρ. Ι. ΜΑΥΡΙΚΑΚΗΣ
73) Ανθυποπλοίαρχος Π. ΚΑΡΑΝΔΡΕΑΣ
74) Ανθυποπλοίαρχος Α.ΜΠΑΔΡΑΣ
75) Ανθυποπλοίαρχος Ν. ΣΤΑΘΑΚΗΣ
76) Ανθυποπλοίαρχος Π. ΑΡΑΠΑΚΗΣ
77) Ανθυποπλοίαρχος Α. ΜΟΥΡΑΜΠΑΣ
78) Ανθυποπλοίαρχος Σ. ΣΟΥΛΗΣ
79) Ανθυποπλοίαρχος Θ. ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ
80) Ανθυποπλοίαρχος Α. ΓΚΟΡΤΖΗΣ
81) Ανθυποπλοίαρχος Π. ΚΟΝΙΑΛΗΣ
82) Ανθυποπλοίαρχος Π. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
83) Ανθυποπλοίαρχος Ν. ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
84) Ανθυποπλοίαρχος Ε. ΛΥΤΤΑΣ
85) Ανθυποπλοίαρχος Δ. ΔΟΥΣΗΣ
86) Ανθυποπλοίαρχος Κ. ΤΑΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
87) Ανθυποπλοίαρχος Α. ΚΟΤΡΩΤΣΟΣ
88) Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Δ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
89) Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Α. ΠΕΤΤΑΣ
90) Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Γ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΑΣ
91) Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Μ. ΠΑΣΣΑΣ
92) Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Μ. ΜΠΙΚΟΥΒΑΡΗΣ
93) Ανθυποπλοίαρχος Οικ. Ν.ΛΑΧΑΝΟΣ
94) Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ– Πυρ. Δ. ΤΣΑΚΩΝΙΤΗΣ
95) Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ– Πυρ. Α. ΜΑΚΡΗΣ
96) Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ– Τηλ. Η. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
97) Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ–Τηλ. Χ. ΓΙΑΚΟΥΜΟΠΟΥΛΟΣ
98) Ανθυποπλοίαρχος Διαχ Π. ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ
99) Ανθυποπλοίαρχος Διαχ Δ. ΓΚΡΙΣΣΕΡΑΣ
100) Ανθυποπλοίαρχος Αρχειοφ. Ι. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
101) Ανθυποπλοίαρχος Ξυλ Γ. ΜΠΑΡΜΠΑΡΗΣ
102) Ανθυποπλοίαρχος Τεχν/Ελεκ. Χ. ΜΙΧΑΛΑΚΕΑΣ
103) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Ν. ΦΙΛΙΝΗΣ
104) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Δ. ΑΛΕΞΑΤΟΣ
105) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Μηχ. Δ. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ
106) Ανθυποπλοίαρχος Οικ. Ε. ΑΜΟΥΡΓΗΣ
107) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ–Πυρ. Ν. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
108) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ–Πυρ. Γ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ
109) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Π.Σ–Πυρ. Ε. ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ
110) Ανθυποπλοίαρχος Ηλεκ. Κ. ΣΤΑΣΣΗΣ
111) Επ. Ανθυποπλοίαρχος Οικ. Γ. ΔΕΔΕΣ
112) Ανθυποπλοίαρχος Δικ. Γ. ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ
113) Ανθυποπλοίαρχος Ιατρ Ν. ΠΑΝΤΕΛΟΥΚΑΣ
114) Σημαιοφόρος Π.Σ–Πυρ. Γ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
115) Σημαιοφόρος Π.Σ–Πυρ. Α. ΠΑΣΧΑΛΗΣ
116) Σημαιοφόρος Π.Σ–Πυρ. Γ. ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ
117) Σημαιοφόρος Π.Σ–Πυρ. Π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
118) Σημαιοφόρος Π.Σ–Πυρ. Α. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
119) Σημαιοφόρος Π.Σ–Σημ. Ε. ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
120) Σημαιοφόρος Π.Σ–Τηλ. Ι. ΛΑΒΡΑΝΟΣ
121) Σημαιοφόρος Ηλεκ. Χ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
122) Σημαιοφόρος Ηλεκ. Γ. ΜΑΡΑΘΑΚΗΣ
123) Σημαιοφόρος Διαχ. Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
124) Σημαιοφόρος Διαχ. Ν. ΒΑΛΣΑΜΑΚΗΣ
125) Σημαιοφόρος Μηχ. Α. ΚΑΝΑΚΗΣ
126) Εφ. Σημαιοφόρος Μηχ. Α. ΠΑΠΑΛΕΟΝΑΡΔΟΣ
127) Επ. Σημαιοφόρος Αρμ. Ε. ΓΚΟΥΜΑΣ
128) Σημαιοφόρος Συνδ. Μ. ΜΑΡΚΟΥ
129) Σημαιοφόρος Συνδ. Ρ. ΒΕΡΓΩΤΗΣ
130) Αρχικελευστής Πυρ. Δ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
131) Αρχικελευστής Πυρ. Ε. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ (23122)
132) Αρχικελευστής Πυρ. Ι. ΒΑΙΡΑΣ (96638)
133) Αρχικελευστής Αρμ. Κ. ΜΟΝΟΓΥΙΟΣ (4485)
134) Αρχικελευστής Τηλ. Π. ΡΗΓΑΣ (4658)
135) Αρχικελευστής Μηχ. Γ. ΛΙΤΣΑΣ (81743)
136) Εφ. Αρχικελευστής Μηχ. Λ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
137) Ναύτης Πυρ. Κ. ΚΟΥΤΑΣ (66423)
138) Ναύτης Πυρ. Β. ΔΙΑΚΑΝΤΩΝΗΣ (70238)
139) Εφ. Αρχικελευστής Μηχ. Π. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
140) Αρχικελευστής Πυρ. Α. ΧΑΛΔΑΙΟΣ (97968)
141) Κελευστής Πυρ. Π. ΖΟΒΟΛΗΣ (8027)
142) Αρχικελευστής Αρχ Γ. ΦΑΛΤΑΙΤΣ (4494)
143) Επ. Κελευστής Πυρ. Γ. ΝΤΙΔΗΣ (65972)
144) Κελευστής Μηχ. Β. ΡΙΓΚΟΣ (48309)
145) Κελευστής Μηχ. Ν. ΛΕΟΥΣΗΣ (48304)
146) Κελευστής Πυρ. Β. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ (7286)
147) Επ. Κελευστής Πυρ. Α. ΒΛΑΒΗΣ (65314)
148) Κελευστής Μηχ Ε. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
149) Κελευστής Διαχ Π. ΜΑΥΡΙΔΟΓΛΟΥ (45909)
150) Αρχικελευστής Τεχν/Πυρ. Π. ΠΑΝΑΓΟΥΛΑΚΗΣ
151) Υποκελευστής Α΄ Αρμ. Π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
152) Υποκελευστής Α΄ Σημ. Γ. ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ
153) Αρχικελευστής Μηχ Γ.ΚΑΤΣΟΠΡΙΝΑΚΗΣ
154) Υποκελευστής Α΄ Σημ. Θ. ΖΑΓΚΟΥΡΗΣ
155) Επ.Υποκελευστής Ά Αρμ Κ. ΚΟΥΚΙΑΣ
156) Υποκελευστής Α΄ Μηχ. Ν.ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
157) Υποκελευστής Β΄ Διαχ Κ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
158) Κελευστής Μηχ. Γ. ΠΕΦΑΝΗΣ (55576)
159) Υποκελευστής Α΄ Μηχ Ε. ΜΑΝΕΛΗΣ (43509)
160) Κελευστής Μηχ. Χ. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ (55580)
161) Υποκελευστής Β΄ Μηχ. Γ. ΔΡΟΥΓΚΑΣ (33508)
162) Κελευστής Μηχ. Ε. ΜΟΛΥΜΠΑΚΗΣ (10726)
163) Κελευστής Μηχ. Φ. ΦΙΛΙΠΠΑΣ (48307)
164) Υποκελευστής Α΄ Πυρ. Π. ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ (43761)
165) Επ. Αρχικελευστής Αρμ. Κ. ΓΟΥΛΑΝΔΡΗΣ
166) Επ. Αρχικελευστής Μουσ. Σ. ΜΠΕΛΟΝΙΑΣ
167) Υποκελευστής Β΄ Τηλ. Σ. ΛΙΒΕΡΗΣ (30192)
168) Αρχικελευστής Αρμ. Θ. ΠΟΥΛΟΓΛΟΥ (4484)
169) Αρχικελευστής Ηλεκ. Θ. ΤΣΕΧΛΕΜΤΖΗΣ
170) Υποκελευστής Α΄ Ηλεκ. Α. ΣΑΛΒΑΝΟΣ
171) Αρχικελευστής Πυρ. ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
172) Επ. Υποκελευστής Α΄ Διαχ. Μ. ΜΟΜΦΕΡΑΤΟΣ
173) Επ. Υποκελευστής Ά Μηχ ΓΚΟΒΩΤΣΟΣ
174) Επ. Υποκελευστής Β΄ Πυρ. Γ. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ
175) Ναύτης Ηλεκ. ΙΦΙΓΕΝΕΙΑΔΗΣ
176) Ναύτης Μηχ. ΜΟΥΡΑΤΟΣ
177) Δίοπος Πυρ. Κ. ΚΟΒΑΣ (65880)
178) Δίοπος Τορπ. Β. ΒΟΜΒΑΣ (37897)
179) Δίοπος Πυρ. Θ. ΠΑΡΔΑΛΟΣ (65447)
180) Δίοπος Τορπ. Ε. ΚΑΡΠΕΤΟΠΟΥΛΟΣ (39682)
181) Δίοπος Εσχ. Α. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΗΣ
182) Ναύτης Διαχ. Χ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (68530)
183) Ναύτης Πυρ. Ν. ΛΕΒΕΝΤΗΡΗΣ (69806)
184) Ναύτης Πυρ. Σ. ΤΑΛΙΑΣ (69601)
185) Ναύτης Πυρ. Σ. ΣΥΜΙΑΚΑΚΗΣ (69530)
186) Ναύτης Πυρ. Α. ΜΥΡΩΝΗΣ (66566)
187) Ναύτης Ν/Α Μ. ΓΙΑΜΑΣ
188) Ναύτης Ν/Α Π. ΖΩΓΡΑΦΟΣ
189) Ναύτης Ν/Α Λ. ΛΑΡΔΑΣ
190) Ναύτης Ν/Α Χ. ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
191) Ναύτης Ν/Α Ε. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ
192) Ναύτης Ν/Α Α. ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗΣ
193) Ναύτης Κατ. Ι. ΓΙΑΛΟΥΤΣΗΣ
194) Ναύτης Κατ. Ι. ΓΙΟΜΑΤΑΡΗΣ (68429)
195) Ναύτης Ν/Α Γ. ΧΑΤΖΑΝΤΩΝΗΣ (45680)
196) Ναύτης Ν/Α Μ. ΣΙΓΑΛΑΣ
197) Ναύτης Διαχ. Ι. ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ (23946)
198) Ναύτης Μηχ. Π. ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ (68452)
199) Ναύτης Νοσ. Ν. ΜΠΕΚΑΣ
200) Ναύτης Κατ. Ι. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (77009)
201) Ναύτης Πυρ. Χ. ΧΑΣΙΩΤΗΣ (67778)
202) Ναύτης Σημ. Ε. ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ (69861)
203) Ναύτης Ν/Α Μ. ΦΕΛΟΥΤΖΗΣ(69768)
204) Ναύτης Αρμ. Μ. ΠΡΑΣΙΝΟΣ (23821)
205) Δίοπος Βενζ. ΜΠΑΤΙΝΑΚΗΣ (56605)
206) Δίοπος Πυρ. Π. ΒΑΛΛΙΑΝΟΣ (46796)
207) Δίοπος Θερμ. Α. ΜΠΟΜΠΟΝΗΣ (42216)
208) Δίοπος Θερμ. ΜΗΤΣΟΣ (48240)
209) Δίοπος Πυρ. Ε. ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗΣ (48779)
210) Δίοπος Τορπ. Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (44245)
211) Δίοπος Θερμ. Δ. ΑΛΕΒΙΖΟΣ (52521)
212) Δίοπος Πυρ. Α. ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ
213) Δίοπος Διαχ. Ε. ΧΑΝΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ (1425)
214) Δίοπος Πυρ. Γ. ΤΣΑΓΚΑΛΩΖΗΣ (54238)
215) Δίοπος Πυρ. Δ. ΖΑΧΟΣ
216) Δίοπος Ηλεκ. Ν. ΠΙΠΙΝΙΑΣ (46724)
217) Ναύτης Σημ. Ε. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ (66311)
218) Ναύτης Ν/Α ΣΑΡΑΝΤΗΣ
219) Ναύτης Ν/Α ΧΑΝΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ
220) Ναύτης Θερμ. Μ. ΡΕΙΖΗΣ (67665)
221) Ναύτης Ηλεκ. Ι. ΧΑΛΚΙΑΣ (70428)
222) Ναύτης Ηλεκ. Α. ΚΟΥΤΑΣ (65162)
223) Ναύτης Αρμ. Α. ΔΕΜΕΡΤΖΗΣ (68554)
224) Ναύτης Ν/Α Α. ΣΤΕΡΓΙΟΥ
225) Ναύτης Ν/Α Ι. ΤΣΙΚΗΣ
226) Δίοπος Μηχ. Μ. ΛΑΓΟΥΔΗΣ
227) Ίλαρχος Τ. ΡΑΖΕΛΟΣ
228) Υπολοχαγός ΤΣΑΚΙΡΗΣ
229) Υπολοχαγός ΠΥΡ. Δ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ
230) Ανθυπολοχαγός Γ. ΠΑΣΠΑΤΗΣ
231) Αρχισμηνίας Α. ΛΑΔΑΣ
232) Ανθυπολοχαγός Α. ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
233) Ανθυπολοχαγός Α. ΚΟΝΤΟΣ
234) Ανθυπολοχαγός Δ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ
235) Ανθυπολοχαγός ΚΑΡΡΑΣ
236) Ανθυπίατρος Ε. ΡΗΓΑΣ
237) Εφ. Ανθυπασπιστής Ε. ΒΑΛΕΟΝΤΗΣ
238) Πλωτάρχης Ι. ΔΕΔΕΣ
239) Πλωτάρχης Οικ. Ι. ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ
240) Υποπλοίαρχος Π.Σ.-Μηχ Δ. ΚΟΥΡΤΑΚΗΣ
241) Ανθυποπλοίαρχος Δ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
242) Εφ. Ανθυποπλοίαρχος Δικ. Ν. ΚΑΡΑΒΙΤΗΣ
243) Σημαιοφόρος Π.Σ–Τηλ. Μ. ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
244) Εφ. Σημαιοφόρος Οικ. Δ. ΔΟΥΜΑΣ
245) Αρχικελευστής Τορπ. Μ. ΔΙΑΜΑΝΤΕΑΣ (96614)
246) Αρχικελευστής Τεχν/Τορπ. Α. ΚΟΛΛΙΑΣ (2449)
247) Εφ. Κελευστής Τηλ. Κ. ΚΑΛΙΤΣΗΣ (57187)
248) Υποκελευστής Α΄ Τηλ. Δ. ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
249) Υποκελευστής Α΄Πυρ Ν. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
250) Υποκελευστής Β΄ Πυρ. Ι. ΜΠΟΥΡΝΙΛΛΗΣ
251) Αντιπλοίαρχος Α. ΤΕΤΕΜΠΙΛΗΣ
252) Εφ. Αρχικελευστής Μουσ. ΟΔ. ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΟΣ
253) Εφ. Υποκελευστής Α΄ Πυρ Γ. ΧΑΡΠΙΔΗΣ
Σημείωση: Κατά την αντιγραφή των ονομάτων από τα αντίστοιχα ΦΕΚ παρατηρήθηκε η μη καταχώρηση του συνόλου των στοιχείων μικρού αριθμού Υπαξιωματικών/Ναυτών εγγεγραμμένων στο Άγημα. Μετά από έρευνα στα αντίστοιχα αρχεία του ΠΝ, η λίστα συμπληρώθηκε με τα στοιχεία που κατέστη δυνατό να ανευρεθούν.

ΠΗΓΕΣ:

  • Φωκάς Δημήτριος Αντιναύαρχος, Έκθεση  σχετικά  με την δράση του Ναυτικού κατά τον Πόλεμο  1940-44, Έκδοση Πολεμικού Ναυτικού, Αθήνα (χ.η), σελ. 669-671.
  • Τσουδερού Ι. Εμμανουήλ, Ιστορικό Αρχείο 1941-1944, , Τόμος ΣΤ, Εκδόσεις Φυτράκη, Αθήνα 1990, σελ 215-217.
  • Κουτρουλάκης Κωνσταντίνος, Μικρά Κομμάτια Ελληνικής Ιστορίας. Στρατιωτικά Μετάλλια και Διάσημα από το 1821 και έως το 1973, Πολεμικό Μουσείο, Αθήνα 2022, σελ 161-165.
Διαβάστε επίσης:  “Σώστε την Βασιλεύουσα" - Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: 2ος Παγκόσμιος ΠόλεμοςΆγημα ΕμβολήςΕλληνική ΙστορίαΚουτρουλάκηςΣτάση Μέσης Ανατολής
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στο “Αβέρωφ”.

Επόμενο Άρθρο

Ημέρες ντροπής και εξευτελισμού.

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
24 Ιουνίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)
Ελληνική Ιστορία

Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
29 Μαΐου 2025
Ελληνική Ιστορία

“Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

Σπύρος Θεοδωράκης
29 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο
Το στασιασμένο πλήρωμα του "Πίνδος"

Ημέρες ντροπής και εξευτελισμού.

Question mark symbol for FAQ, information, problem and solution concepts. Quiz, test, survey, interrogation, support, knowledge, decision. Minimalist design with icon cutout paper and blue background.

Ναυτικό ερωτηματολόγιο 3 (τέχνη - αθλητισμός και Ναυτική Ιστορία)

Ο Αντώνης Οικονόμου με τον χρωστήρα του Peter von Hess

Comments 1

  1. Κωνσταντίνος Μαγιάτης says:
    1 έτος πριν

    Σας ευχαριστώ πολύ για την ανάρτηση αυτού του ιστορικού γεγονότος κατά την διάρκειά του οποίου σκοτώθηκε ο Θείος μου (αδελφός της μητέρας μου) Κωνσταντίνος ΣΤΆΣΗΣ του Χρήστου, εξ Αφιδνών ορμώμενος και του οποίου το όνομα φέρω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης

    Ο Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Εισήχθη στην Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) τον Σεπτέμβριο του 1987 και αποστρατεύτηκε τον Φεβρουάριο 2023, ως ευδοκίμως τερματίσας την σταδιοδρομία του με τον βαθμό του Πλοιάρχου (Ε) ΠΝ εν αποστρατεία. Έχει υπηρετήσει σε Πολεμικά Πλοία και Ναυτικές Υπηρεσίες ενώ έχει εκτελέσει καθηγεσία στην ΣΜΥΝ επί σειρά ετών. Τα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας του υπηρέτησε στην Γενική Επιθεώρηση του Πολεμικού Ναυτικού (ΓΕΠΝ), με καθήκοντα Επιθεωρητού Διαδικασιών - Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Έχει συγγράψει το βιβλίο «ΜΙΚΡΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Στρατιωτικά Μετάλλια και Διάσημα από το 1821 εως και το 1973», που κυκλοφόρησε το 2023 από το Πολεμικό Μουσείο, ενώ έχει συμμετάσχει στην εκπόνηση του βιβλίου «ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ……στο πέρασμα του χρόνου από τις Τριηρεις στις Φρεγάτες» στο κεφάλαιο που αφορά τις Ηθικές Αμοιβές. Ασχολείται με την συγγραφή, την μελέτη και ιστορική έρευνα, καθώς και με την τεκμηρίωση και ανάδειξη στρατιωτικών κειμηλίων σε διάφορα μουσεία και εκθέσεις ιστορικών αντικειμένων.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Διακριτικό έμβλημα Αγήματος Εμβολής.
    Το “Αδρίας” μέσα από τα μάτια του διόπου M. Αζαρία. Φωτογραφικά ντοκουμέντα.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023