NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η Ναυτική Εκπαίδευση των Ιωαννιτών Ιπποτών

Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου    
9 Νοεμβρίου 2024
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
309
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

 

 

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόσπασμα από το βιβλίο της Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου «Ιππότες  του Tάγματος του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ στη θάλασσα»  έκδ. ”Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας”, 2022.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο για αγορά μέσω της εταιρείας ebooks.gr (κεντρικός διανομέας) η οποία αναλαμβάνει να το αποστείλει στο σπίτι σας χωρίς προκαταβολή, με έκπτωση και χωρίς επιβάρυνση για έξοδα μεταφοράς. Αρκεί ένα τηλεφώνημά σας στο 2118002111 (τελική τιμή 14€).

Ιωαννίτες Ιππότες: Κυρίαρχο Στρατιωτικό Τάγμα του Νοσοκομείου του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ, Τάγμα της Ρόδου, Τάγμα της Μάλτας ή Τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη. Οι Ιππότες του συχνά καλούνται Ιωαννίτες Ιππότες, Οσπιτάλιοι, Ιππότες της Ρόδου, Ιππότες της Μάλτας ή σε παλαιότερα έγγραφα Μελιταίοι.

Η Ναυτική Εκπαίδευση των Ιωαννιτών Ιπποτών

Κάθε μέλος του Τάγματος, συμπεριλαμβανομένων των Ιπποτών, των υπηρετούντων αδελφών και των ιερέων, έπρεπε να υπηρετήσουν σε κάποιον από τους τρείς τομείς: στρατιωτικό/ναυτικό, νοσοκομειακό και θρησκευτικό. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα/θητεία εκαλείτο caravan και οι δόκιμοι caravanisti εκ των οποίων πολλοί παρέμεναν στο Ναυτικό του Τάγματος κι εξελίσσονταν σε Αξιωματικούς. Επιπροσθέτως κατατάσσονταν και υποψήφιοι από όλη την Ευρώπη1Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Η περίοδος caravan διαρκούσε τουλάχιστον έξι μήνες σε γαλέρες ή έναν χρόνο στα πλοία της γραμμής. Κάθε γαλέρα συνήθως μετέφερε τριάντα caravanisti, οι οποίοι σύμφωνα με την ιεραρχία τους εκτελούσαν τα ανάλογα καθήκοντα. Παρά το γεγονός ότι το Τάγμα είχε αντιπροσώπους από πολλές χώρες, οι Γάλλοι Ιππότες κυριαρχούσαν στο Ναυτικό του, ιδιαιτέρως μετά τον 17ο αιώνα. Πολλοί από αυτούς μετά την επιτυχή εκπαίδευσή τους στη Μάλτα υπηρέτησαν στο Γαλλικό Ναυτικό.

Η συνεχής αναμέτρηση με τους Μουσουλμάνους καθιστούσε τους Ιππότες πολύ πιο έμπειρους, πολεμικά, σε σχέση με άλλα ναυτικά της Ευρώπης, δεδομένου ότι είχαν να πολεμήσουν όχι με ευγενείς που όφειλαν να τηρούν, τρόπον τινά, ορισμένους κώδικες συμπεριφοράς, αλλά με βίαιους αντιπάλους που εκινούντο συχνά πέρα από κάθε λογικό ή ηθικό φραγμό. Η διαφορά αυτή νοοτροπίας και συμπεριφοράς γίνεται περισσότερο κατανοητή αν αναλογιστούμε ότι τα ανώτερα αξιώματα του Οθωμανικού Στόλου κατείχαν, ως επί το πλείστον, έμπειροι μουσουλμάνοι πειρατές2Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Έτσι το Τάγμα λειτούργησε, με το πέρασμα των αιώνων, ως Ναυτική Σχολή, ιδιαιτέρως κατά τον 17ο αιώνα, από την οποία αποφοιτούσαν ναυτικοί με μεγάλη εκπαίδευση και εμπειρία.3Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.

Διαβάστε επίσης:  Video quiz 1
Πλοία της Μάλτας σε σειρά 6 γραμματοσήμων που κυκλοφόρησαν το 1968 (Unified Cat. 27/32) Παρτίδα / 32228. ΦΩΤΟ: https://www.iocollezionista.com/it/1968-sovrano-militare-di-malta antiche-navi-dell-ordine-6v-nuovi-lotto-32228.htm

Αρκετοί έγιναν ονομαστοί Κυβερνήτες σε γαλέρες του Τάγματος και αργότερα συνέχισαν τη ναυτική καριέρα στη χώρα τους. Επί παραδείγματι,  ο Jean-Baptiste de Valbelle (1627-1681) άρχισε να σταδιοδρομεί ως Κυβερνήτης σε γαλέρα των Ιπποτών σε ηλικία 16 ετών: «…on vit le capitaine d’ une galère, qui se nammait la Valbelle, combattre come une lion malgré les soixante dix ans qui pesaient sur la tête»4Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.

Ο Francois-Joseph de Grasse (1722-1788) από 11 ετών συνόδευε τον Μ. Μάγιστρο και διακρίθηκε ως Σημαιοφόρος σε γαλέρες στις αναμετρήσεις κατά των Τούρκων και των Μαυριτανών. Στα 17 του εντάχθηκε επισήμως στο Γαλλικό Ναυτικό5Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Παρομοίως ο Anne Hilarion de Tourville (1642-1701), ο Pierre Andrè de Suffren (1729-1788), ο Υποναύαρχος του Ρωσικού Στόλου Fra Giulio Litta, ο Commander του Αυστρο-Βενετικού Ναυτικού μέχρι το 1847 Fra Friedrich von Österreich6Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοσηκαι πολλοί άλλοι.

Η πρακτική εκπαίδευση που ακολουθούσαν οι caravanisti και το υπόλοιπο πλήρωμα ήταν εντυπωσιακή. Με την καθιέρωση των ιστιοφόρων στα οποία, μεταξύ άλλων, οι ναύτες έπρεπε να ενεργοποιήσουν επιπλέον τις ακροβατικές τους ικανότητες ώστε να ανεβοκατεβαίνουν με ευκολία στα ιστία για να τα ρυθμίσουν σύμφωνα με τις απαιτήσεις τις ιστιοφορίας, δημιουργήθηκε η ανάγκη για εντατικότερη εκπαίδευση σε πρακτικά αλλά και σε θεωρητικά μαθήματα. 

Η θεωρητική εκπαίδευση περιελάμβανε γραπτό υλικό του οποίου δείγματα έχουμε αρκετά τον 18ο αιώνα. Το 1761 ο Ιππότης Fra Constantino Chigi έγραψε το ναυτικό βιβλίο «Libro di Marina» με το οποίο ο αναγνώστης μάθαινε πώς να κατασκευάζει, να εφοδιάζει και να εξοπλίζει ένα πολεμικό πλοίο οποιασδήποτε κατηγορίας καθώς και μεθόδους χειρισμού/ναυσιπλοΐας7Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Ένα αξιόλογο εγχειρίδιο ειδικά για τα πληρώματα των πλοίων του Τάγματος υπήρξε το «Nuovo Dizionario della Marina», το οποίο περιείχε ναυτιλιακή και ναυπηγική ορολογία. Ήταν γραμμένο στην ιταλική και γαλλική γλώσσα από έναν Ιωαννίτη Ιππότη περί το 17508Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.

Διαβάστε επίσης:  Ο Περικλής Αργυρόπουλος και η ελληνική θωρηκτή ισχύς.
Εγχειρίδιο για την κατασκευή και χρήση της ναυτικής πυξίδος στην ισπανική γλώσσα «Construccion, Y Uso Del Compas De Proporcion, Escrito En Idioma Italiano, Y Traducido De El Al Castellano», Μαδρίτη 1758, του Giovanni Pagnini.
Σχέδιο από τη σελίδα 114 από το εγχειρίδιο του Giovanni Pagnini «Trattato della sfera: ed introduzione alla navigazione per uso de’ piloti» του 1750. ΦΩΤΟ: Εθνική Βιβλιοθήκη Αυστρίας.

Ο Μαλτέζος Michael Angelo, ο οποίος υπήρξε Primo Piloto στο Ναυτικό της Μάλτας, έγραψε ένα εγχειρίδιο περισσότερο τεχνικό, με τίτλο: «Vari Osservazioni Di Porti, Spiaggie, Fondi, Scogli, Capi, Basso e Pieno Mare di diversi Porti», που αφορούσε θέματα ναυτιλίας και παρατηρήσεις λιμένων9Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Μια σειρά από εκπαιδευτικά ναυτικά βιβλία έγραψε ο Giovanni Pagnini, ο οποίος υπήρξε καθηγητής μαθηματικών και ναυτικής επιστήμης στο Ναυτικό Σχολείο της Βαλέττα, καθώς και υδρογράφος του Τάγματος. To 1728 έγραψε το «Il Trionfo in Mare». Άλλα εγχειρίδια ήταν το «Construzione delle Radici Quadrati e Cube» και το «Trattato della Geometrica Pratica»10Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.

Το 1742, έναν χρόνο μετά την εκλογή του Μ. Μαγίστρου Emanuel Pinto de Fonseca, δημιουργήθηκε από τον ίδιο μία ναυτική σχολή για αρχάριους που είχε ως σκοπό να βοηθήσει τους νέους, τους «Proeri», να μάθουν ανάγνωση, γραφή και αριθμητική11Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Οι «Proeri» ήταν ηλικίας μεταξύ 8 και 12 ετών και συνήθως εκπαιδεύονταν να γίνουν καλοί ναύτες και να βοηθούν κι άλλους σε άλλες θέσεις, π.χ. τους ξυλουργούς και τους καλαφάτες12Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση. Αφού αποφοιτούσαν από τη σχολή αρχαρίων ακολουθούσε η ανώτερη σχολή, στην οποία μπορούσαν να παρακολουθήσουν πιο δύσκολα μαθήματα σχετικά με τη ναυτική επιστήμη.

Τα μαθήματα, τουλάχιστον μέχρι τον 17ο αιώνα, θα πρέπει να γίνονταν κυρίως στα πλοία και αργότερα ενδεχομένως σε κάποια ενοικιαζόμενα κατά καιρούς δωμάτια, μέχρι να δημιουργηθούν ναυτικές σχολές με δική τους κτιριακή εγκατάσταση, όπως η Ναυτική Σχολή της Βαλέττας ή αργότερα το  περίφημο Πανεπιστήμιο Pubblica Universita di Studi Generali που ίδρυσε ο Μ. Μάγιστρος Pinto στην πρώην Σχολή Ιησουιτών της Μάλτας Collegium Melitense το 1769.

Διαβάστε επίσης:  «Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.
Πορτραίτο του Anne Hilarion de Tourville. Υπήρξε «απόφοιτος» της Ναυτικής Σχολής των Ιπποτών. Η πρώτη του ναυμαχία ήταν σε ηλικία 17 ετών σε φρεγάτα του Τάγματος. ΦΩΤΟ: Collections of Musée national de la Marine de Paris. wikidata:Q106448766

Αυτή η Σχολή είχε ως σκοπό να αναβαθμίσει τη ναυτική επιστήμη, κάτι το οποίο επετεύχθη όταν το 1779 ο Μ. Μάγιστρος De Rohan έκρινε ότι μια Σχολή που θα δίδασκε προχωρημένα μαθηματικά και ναυτική τέχνη θα έπρεπε να ενσωματωθεί στο Πανεπιστήμιο. Η Σχολή αυτή έγινε πλέον υποχρεωτική για τον Ιππότη που επιθυμούσε να ανέλθει στην ιεραρχία των Αξιωματικών του Ναυτικού, όπως και οι εξετάσεις που έπρεπε να περάσει επιτυχώς13Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.Οι καθηγητές χρησιμοποιούσαν κάθε μέσο για να διδάξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εκτός από την εκτύπωση βιβλίων, έργο δύσκολο αν αναλογιστούμε τα διαθέσιμα μέσα της εποχής, οι καθηγητές χρησιμοποιούσαν και ομοιώματα (μοντέλα) πλοίων. Αρκετά μοντέλα πλοίων έχουν βρεθεί σε διάφορα μέρη, συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων στο Ναυτικό Μουσείο της Μάλτας τα οποία υποδηλώνουν ότι ενδεχομένως αποτελούσαν μέρος της συλλογής εκείνων που χρησιμοποιούσαν οι καθηγητές στις ναυτικές σχολές14Οι παραπομπές αναγράφονται στην έντυπη έκδοση.

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Ιωαννίτες ΙππότεςΚρίστυ Εμίλιο ΙωαννίδουΝαυτική ΕκπαίδευσηΝαυτική ΙστορίαΠαγκόσμια ιστορίαΣτρατιωτικό Τάγμα του Νοσοκομείου του Αγίου Ιωάννη της ΙερουσαλήμΤάγμα της ΡόδουΤάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

Επόμενο Άρθρο

Ο πρώτος Ναύσταθμος Σαλαμίνας – Η ιστορική Μονή της Φανερωμένης.

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Η Μονή Φανερωμένης στη Σαλαμίνα όπου, με το Βασιλικό Διάταγμα της 4ης Φεβρουαρίου 1878, μεταφέρθηκε ο Β. Ναύσταθμος “ένεκα σπουδαίων περιστάσεων”

Ο πρώτος Ναύσταθμος Σαλαμίνας – Η ιστορική Μονή της Φανερωμένης.

Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

Σομαλός θερμαστής, ενώ προσεύχεται, επί του Αβέρωφ (αρχείο θωρηκτού Γ. Αβέρωφ).

Οι "Ινδοί" θερμαστές του "Αβέρωφ".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου

    Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε ψυχολογία, ετυμολογία και ιστορία. Είναι συγγραφεύς - ερευνήτρια Ναυτικής Ιστορίας (πρώην ναυτικός Ε.Ν.) με εξειδίκευση σε θέματα και μελέτες που αφορούν τη ναυτιλία στην αρχαία Ελλάδα. Έχει αναπτύξει αξιόλογη συγγραφική δραστηριότητα, εκδίδοντας βιβλία και δημοσιεύοντας περισσότερα από 200 άρθρα-μελέτες, μονογραφίες και αναλύσεις σε περιοδικά του ειδικού Τύπου, σε πανεπιστημιακά περιοδικά, καθώς και σε περιοδικά που εκδίδουν ειδικευμένοι φορείς όπως το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ). Έχει μετάσχει σε ελληνικά και ξένα ντοκυμαντέρ, ημερίδες, διαλέξεις και συνέδρια (μεταξύ άλλων στη Σχολή Διοικήσεως Επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού (ΣΔΕΠΝ), στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ), στην Υπηρεσία Ιστορίας Ναυτικού (ΥΙΝ), στη Σχολή Διαβιβάσεων (ΣΔΒ) του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ), καθώς και στο Πανεπιστήμιο PULTUSK (Academy of Humanities της Πολωνίας). Έχει τιμηθεί κατά καιρούς με επαίνους και βραβεία για την έρευνά της στη Ναυτική Ιστορία, στα οποία περιλαμβάνεται το Βραβείο Α’ Τάξεως Θετικών Επιστημών από την Ακαδημία Αθηνών. Είναι δημιουργός και διαχειρίστρια του ιστολογίου Περί Αλός www.perialos.blogspot.gr., ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ.), του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων (ΕΛΛ.Σ.Υ/Β) και του Συλλόγου Ιστορικών Μελετών «Κορύβαντες».

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός
    Η Ναυτική Εκπαίδευση των Ιωαννιτών Ιπποτών
    Video quiz 1

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023