NavalHistory
Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ο πόλεμος των 38 λεπτών

Άρης Καθρέπτας Άρης Καθρέπτας    
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Κείμενο Άρης Καθρέπτας

Ο πόλεμος της Αγγλίας-Ζανζιβάρης ήταν μια στρατιωτική σύγκρουση που διεξήχθη μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και του Σουλτανάτου της Ζανζιβάρης στις 27 Αυγούστου 1896 και έχει καταγραφεί ως ο συντομότερος καταγεγραμμένος πόλεμος στην ιστορία.

Το υπόβαθρο του πολέμου έχει τις ρίζες του στην ευρωπαϊκή αποικιοκρατία στην Αφρική κατά τον 19ο αιώνα όπου  οι Βρετανοί σχεδιάζουν στο σουλτανάτο της Ζανζιβάρης , ένα κυρίαρχο νησιωτικό έθνος στα ανοικτά των ακτών της Ανατολικής Αφρικής που σήμερα αποτελεί μέρος  της Τανζανίας.

Η άμεση αιτία του πολέμου ήταν ο θάνατος του φιλοβρετανού Σουλτάνου Hamad bin Thuwaini στις 25 Αυγούστου 1896 και η επακόλουθη διαδοχή του Σουλτάνου Khalid bin Barghash . Οι βρετανικές αρχές όμως προτιμούσαν τον Σουλτάνο Hamoud bin Mohammed ο οποίος ήταν ευνοϊκότερος για τα βρετανικά συμφέροντα.

Ο Σουλτάνος Hamad bin Thuwaini

Στη συμφωνία της 14ης Ιουνίου 1890 για τη θέσπιση βρετανικού προτεκτοράτου στη Ζανζιβάρη, ένας υποψήφιος για να ηγηθεί του Σουλτανάτου έπρεπε να λάβει την έγκριση του Βρετανού προξένου διαδικασία που δεν έγινε με την «αυθαίρετη» ενθρόνιση του Khalid bin Barghash.

Οι Βρετανοί θεώρησαν την ενέργεια αυτή ως casus belli και έστειλαν τελεσίγραφο στον Khalid απαιτώντας να παραιτηθεί και να αποσύρει τις στρατιωτικές του δυνάμεις από το παλάτι. Σε απάντηση, ο Χαλίντ συγκέντρωσε  την φρουρά του και κλείστηκε  μέσα στο παλάτι.

Το τελεσίγραφο έληξε στις 09:00 ώρα Ανατολικής Αφρικής (EAT) στις 27 Αυγούστου,

Το παλάτι του Σουλτάνου μετά τον βομβαρδισμό

Όταν οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν να επιλύσουν τη διαφορά, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε να αναλάβει στρατιωτική δράση. Στις 27 Αυγούστου 1896, το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό, με διοικητή τον υποναύαρχο Χάρι Ρόσον ανέλαβε δάση.

Οι Βρετανοί έδωσαν τελεσίγραφο στον Σουλτάνο Χαλίντ, απαιτώντας να παραιτηθεί από το θρόνο μέσα σε μία ώρα διαφορετικά θα αντιμετωπίσει στρατιωτική δράση. Ωστόσο, ο Σουλτάνος και οι υποστηρικτές του αρνήθηκαν να συμμορφωθούν. Καθώς περνούσε η προθεσμία, τα βρετανικά πλοία άνοιξαν πυρ στο παλάτι του Σουλτάνου, το Harembee, καθώς και κατά των παρακείμενων αμυντικών δυνάμεων.

Διαβάστε επίσης:  Η εξέλιξη του Πολεμικού Ναυτικού από το 1945 μέχρι το 1955

Οι βρετανικές δυνάμεις διέθεταν τρία καταδρομικά, δύο κανονιοφόρους και μια δύναμη 1.050 στρατιωτών. Απέναντί ​​τους βρισκόταν ο πολύ μεγαλύτερος  στρατός των Ζανζαβάρη 2.800 άτομα οι οποίοι ήταν κυρίως πολίτες, φρουροί του παλατιού και υπηρέτες. Είχαν επίσης υπό τον έλεγχό τους το βασιλικό γιοτ HHS Glasgow , δύο άλλα μικρά πλοία, και δυνάμεις  στην ξηρά.

Το επεισόδιο της Ζανζιβάρης. Αριστερά το καταδρομικό HMS St George και δεξιά η κανονιοφόρος HMS Thrush.

Μέσα σε 38 λεπτά, ο βομβαρδισμός προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές και η αντίσταση του σουλτάνου Χαλίντ συντρίφτηκε. Ο Σουλτάνος ​​Χαλίντ έλαβε άσυλο στο γερμανικό προξενείο προτού διαφύγει στη γερμανική Ανατολική Αφρική (στο ηπειρωτικό τμήμα της σημερινής Τανζανίας).

Οι Βρετανοί έθεσαν γρήγορα τον Σουλτάνο Χαμούντ στην εξουσία επικεφαλής μιας κυβέρνησης ανδρείκελων. Ο πόλεμος σήμανε το τέλος του σουλτανάτου της Ζανζιβάρης ως κυρίαρχου κράτους και την έναρξη μιας περιόδου έντονης βρετανικής επιρροής.

Οι απώλειες από τη σύγκρουση ήταν ελάχιστες, με περίπου 500 Ζανζιβάρους να σκοτώνονται ή να τραυματίζονται, ενώ οι βρετανικές δυνάμεις υπέστησαν τραυματισμό μόνο ενός ναύτη.

Η σύντομη διάρκεια της σύγκρουσης, που διήρκεσε από τις 9:02 π.μ. έως τις 9:40 π.μ., δικαίως έλαβε  τη διάκριση του συντομότερου καταγεγραμμένου πολέμου στην ιστορία.

Η Ζανζιβάρη ήταν νησιωτική χώρα στον Ινδικό Ωκεανό, κοντά στην ακτή της Ταγκανίκας, σήμερα τμήμα της Τανζανίας. Το νησί βρίσκονταν υπό τον ονομαστικό έλεγχο του Σουλτάνου του Ομάν από το 1698 όταν έδιωξαν τους Πορτογάλους αποίκους οι οποίοι το διεκδικούσαν από το 1499. Ο Σουλτάνος Ματζίντ μπιν Σαΐντ ανακήρυξε το νησί ανεξάρτητο από το Ομάν το 1858, και αναγνωρίστηκε από τη Μεγάλη Βρετανία. 

Πηγές από διαδίκτυο
https://en.wikipedia.org/
https://www.jpost.com/
https: blog.britishnewspaperarchive.co.uk
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: HHS GlasgowKhalid bin BarghashΖανζιβάρηΚαθρέπταςΝαυτική ΙστορίαΠαγκόσμια ιστορίαπόλεμος της Αγγλίας-ΖανζιβάρηςΣουλτάνος Hamad bin Thuwaini
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

H …νηθοπούλα του Κοτσηλήρη.

Επόμενο Άρθρο

Στις απαρχές της Ελληνικής ατμοπλοΐας και ακτοπλοΐας. Tο φορτηγό ατμόπλοιο Θήρα, ex Θηρεσία

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

Ηρακλής Καλογεράκης
12 Ιουλίου 2025
'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY
Παγκόσμια Ιστορία

H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

Χρήστος Αμπατζής
26 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

Δημήτρης Τσιγκάρης
26 Ιουνίου 2025
Ελληνική Ιστορία

100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
24 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Το πλοίο σε πίνακα του ζωγράφου Χατζηδημητρίου Γεωργίου (πηγή https://paletaart4.wordpress.com/)

Στις απαρχές της Ελληνικής ατμοπλοΐας και ακτοπλοΐας. Tο φορτηγό ατμόπλοιο Θήρα, ex Θηρεσία

Σχέδια για την κατάληψη Μοίρας του Γαλλικού Ναυτικού από το... Ελληνικό Ναυτικό!

Ανταγωνισμός Αγίων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Άρης Καθρέπτας

    Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1957, εισήχθη στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (Σ.Ν.Δ) το 1976 από όπου αποφοίτησε το 1980 με το βαθμό του Μάχιμου Σημαιοφόρου. Αποστρατεύτηκε ευδοκίμως το 2011 με τον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου. Κατά την 34ετή καριέρα του υπηρέτησε σε πλοία του Π.Ν ως επιτελής και κυβερνήτης, ως Διοικητής σε υπηρεσίες του Π.Ν. και επιτελής στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Σμύρνης (J.C.S.E). Από το 1985 που απέκτησε πτυχίου χειριστή-εκπαιδευτή Ελικοπτέρων υπηρέτησε για πολλά χρόνια σε διάφορες επιτελικές θέσεις στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου του Π.Ν και της Ναυτικής Σχολής Πολέμου των Η.Π.Α (Naval War College) , έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Στρατηγικών Αναλύσεων και Χειρισμού Κρίσεων» του Σκωτικού Κέντρου για την Εθνική Ασφάλεια του Πανεπιστημίου του Aberdeen. Έχει διατελέσει Διευθυντής Σπουδών και Υποδιοικητής στην Ανωτέρα Σχολή Πολέμου, στη Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Π.Ν. και επιτελής στην Ανωτέρα Διακλαδική Σχολή Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ). Είναι ιδρυτικό μέλος της «Εταιρείας Μελέτης Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας – Ιωάννης Καποδίστριας» , ιδρυτικό μέλος και Γεν. Γραμματέας του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας» από το 2018 μέχρι και σήμερα.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Whiskey On The Rocks. Μια ιστορία από τον “ψυχρό πόλεμο”.
    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer
    Η Ιστορία της Ελληνικής Ναυτικής Αεροπορίας

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023