NavalHistory
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

    Η κορβέτα κλάσης Flower HSM “Salvia” ( Κ97 ), συμμετείχε στις 24 Απριλίου στην εκκένωση ανδρών της Κοινοπολιτείας απο το Πόρτο Ράφτη και το Ναύπλιο, καθώς και στις 28/29 Απριλίου απο τον κόλπο Καψάλι στα Κύθηρα

    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Ο βομβαρδισμός της Αμβέρσας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1914, έργο Willy Stower, Κοινό κτήμα από Wikipedia

    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.

    «Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.

    Δεκέμβριος 1943. Το αντιτορπιλικό ΑΔΡΙΑΣ εν πλω προς Αλεξάνδρεια, μετά την πρόσκρουση του σε νάρκη (φωτο ΥΙΝ)

    Δίοπος Αντώνης Αντωνίου, ο 19χρονος ήρωας του αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ

    Η επιδρομή στην Κρονστάνδη (19 Αυγούστου 1919)

    H ναυμαχία της Tsushima (27 Μαΐου 1905)

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

    Λακωνία

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Αξιωματικοί του Κινήματος έξω από τον χώρο του Ναυτοδικείου (Βοτανικός).

    Ο ναύαρχος Χρυσικόπουλος γράφει για το Κίνημα του Ναυτικού.

    Το Κίνημα του Ναυτικού κατά της Απριλιανής Δικτατορίας. Ομιλία του ναυάρχου Γκορτζή.

    Η κορβέτα κλάσης Flower HSM “Salvia” ( Κ97 ), συμμετείχε στις 24 Απριλίου στην εκκένωση ανδρών της Κοινοπολιτείας απο το Πόρτο Ράφτη και το Ναύπλιο, καθώς και στις 28/29 Απριλίου απο τον κόλπο Καψάλι στα Κύθηρα

    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Ο βομβαρδισμός της Αμβέρσας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1914, έργο Willy Stower, Κοινό κτήμα από Wikipedia

    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.

    «Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.

    Δεκέμβριος 1943. Το αντιτορπιλικό ΑΔΡΙΑΣ εν πλω προς Αλεξάνδρεια, μετά την πρόσκρουση του σε νάρκη (φωτο ΥΙΝ)

    Δίοπος Αντώνης Αντωνίου, ο 19χρονος ήρωας του αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ

    Η επιδρομή στην Κρονστάνδη (19 Αυγούστου 1919)

    H ναυμαχία της Tsushima (27 Μαΐου 1905)

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

    Λακωνία

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Το μυστήριο του Mary Celeste

Άρης Καθρέπτας Άρης Καθρέπτας    
9 Φεβρουαρίου 2024
Reading Time: 4 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
342
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Έρευνα-κείμενο : Άρης Καθρέπτας

Αμέτρητες περίεργες ιστορίες και μύθοι έχουν δημιουργηθεί γύρω από τη θάλασσα και  ακόμα μέχρι σήμερα καλύπτονται από ένα πέπλο μυστηρίου.  Η ιστορία της ναυτιλίας είναι γεμάτη από τρομερές ιστορίες ατυχημάτων, ανταρσιών και μυστηριωδών τραγωδιών όπως η εγκατάλειψη του  Mary Celeste .

Ήταν 5 Δεκεμβρίου 1872 και το  καναδέζικο  μπριγκαντίνι 1 Το brigantine είναι ένα δίστηλο ιστιοπλοϊκό σκάφος με τετράγωνο πρόσθιο ιστό και τουλάχιστον δύο πανιά στον κύριο ιστό: ένα τετράγωνο πανί και ένα ιστιοπλοϊκό ιστίο γκαφ (πίσω από τον ιστό). Ο κύριος ιστός είναι ο δεύτερος και ψηλότερος από τους δύο Dei Gratia έπλεε περίπου 400 μίλια ανατολικά των Αζορών,  όταν τα μέλη του πληρώματός του  εντόπισαν στον ορίζοντα ένα πλοίο να παρασύρεται στην ταραγμένη θάλασσα.

Ο πλοίαρχος  David Morehouse άλλαξε πορεία για να προσφέρει βοήθεια και αφού πλησίασε το σκάφος έστειλε μια ομάδα νηοψίας. Αιφνιδιάστηκε όταν διαπίστωσε ότι το ακυβέρνητο  σκάφος ήταν το Mary Celeste 2 Η Mary Celeste , εμπορικό brigantine, ναυπηγήθηκε  στο νησί Spencer, στη Νέα Σκωτία,  με βρετανικό νηολόγιο ως Amazon το 1861. Μεταφέρθηκε σε  αμερικανική ιδιοκτησία και εγγραφή το 1868, όταν απέκτησε το νέο του  όνομα  που είχε αποπλεύσει  από τη Νέα Υόρκη στις 7 Νοεμβρίου 1872 και κανονικά θα έπρεπε να είχε ήδη φτάσει στη Γένοβα της Ιταλίας που ήταν ο προορισμός του.

Στο πλοίο δεν υπήρχε κανένας επιβαίνων, ο καπετάνιος του πλοίου Benjamin Spooner Briggs, το επταμελές πλήρωμά του, η σύζυγός του Sarah, και η δίχρονη κόρη του ζευγαριού Sophia, δεν βρέθηκαν πουθενά. Από το πλοίο έλλειπε μία σωσίβια λέμβος ναυτιλιακοί χάρτες, ο εξάντας 3 ναυτιλιακό όργανο που χρησιμοποιείται για την εύρεση θέσης του πλοίου   τα έγγραφα του φορτίου ενώ τα προσωπικά αντικείμενα των μελών του πληρώματος ήταν στα ερμάρια τους. Το πλοίο φαινόταν να είναι απολύτως αξιόπλοο και υπήρχε άφθονη τροφή και νερό για να καλύψει τις ανάγκες του πληρώματος για τουλάχιστον έξι μήνες. Η  μία από τις δύο αντλίες αναρρόφησης υδάτων είχε αποσυναρμολογηθεί,  τα ύφαλα του πλοίου είχαν γεμίσει με περίπου ένα μέτρο νερό και το φορτίο των 1.701 βαρελιών βιομηχανικής αλκοόλης ήταν σε μεγάλο βαθμό άθικτο.

Το Mary Celeste ένα μπριγκαντίνι 282 τόνων αντιμετώπισε έντονες καιρικές συνθήκες για δύο εβδομάδες για να φτάσει στις Αζόρες, όπου η τελευταία είσοδος του πλοίου καταγράφηκε στις 5 το πρωί της 25ης Νοεμβρίου. Έκτοτε δεν υπήρχε καμία πληροφορία μέχρι την ημέρα που το εντόπισε το Dei Gratia. Τέσσερα μέλη του πληρώματος του Dei Gratia επιβιβάστηκαν στο Mary Celeste και με τη συνοδεία του Dei Gratia του έπλευσαν περίπου 800 μίλια και οδήγησαν το πλοίο μέχρι το Γιβραλτάρ.

Οι ακροάσεις διάσωσης

Με την άφιξη στο λιμάνι, το πλοίο τέθηκε αμέσως υπό κράτηση του αντιναυαρχείου, το οποίο όφειλε να προετοιμαστεί για τις ακροάσεις διάσωσης, και να καθορίσει τις αποζημιώσεις (θαλάσσια αρωγή) 4Με τον όρο «θαλάσσια αρωγή» χαρακτηρίζεται η βοήθεια, που παρέχεται σε πλοίο, που βρίσκεται σε κατάσταση κινδύνου. Εάν επιτευχθεί ωφέλιμο αποτέλεσμα, δηλαδή διασωθεί το ίδιο το πλοίο ή το φορτίο αυτού, τότε γεννιέται υποχρέωση αμοιβής προς τον διασώστη .

που  δικαιούνταν ο Morehouse και το πλήρωμά του. Οι ακροάσεις ξεκίνησαν στις 17 Δεκεμβρίου και προεδρεύονταν από τον Frederick Solly-Flood, Γενικό Εισαγγελέα του Γιβραλτάρ και νομικό εκπρόσωπο της Βασίλισσας στο Γραφείο του Ναυαρχείου .

Οι μαρτυρίες του πρώτου και του δεύτερου Αξιωματικού  του Morehouse τον έπεισαν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι είχε διαπραχθεί ένα έγκλημα στην περίπτωση του Mary Celeste.

Ο Flood στις 23 Δεκεμβρίου διέταξε να πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση του πλοίου, η οποία έγινε από τον  Επιθεωρητή Ναυτιλίας John Austin.

Από την έρευνά του, παρατήρησε σημάδια  στην πλώρη του πλοίου  που συμπέρανε ότι ήταν κοψίματα από ένα αιχμηρό όργανο και ανακάλυψε ότι το σπαθί που βρέθηκε κάτω από το κρεβάτι του καπετάνιου είχε ίχνη ουσίας που θα μπορούσε να είναι αίμα.

Τελικά, τόνισε ότι το πλοίο δεν φαίνεται να έπλεε σε κακοκαιρία, αναφέροντας ότι είχε βρει ένα φιαλίδιο με λάδι ραπτομηχανής όρθιο (!), χωρίς να μπορεί να βεβαιώσει ότι  το φιαλίδιο θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί σε αυτή τη θέση από ένα μέλος του πληρώματος του Dei Gratia.

Ένας δύτης που είχε προσληφθεί για να επιθεωρήσει τα ύφαλα του πλοίου ανέφερε ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι είχε εμπλακεί σε σύγκρουση με αντικείμενο ή να προσάραξε. Μια άλλη επιθεώρηση που διεξήχθη από μια ομάδα κυβερνητών του Βασιλικού Ναυτικού φάνηκε να επιβεβαίωσε τις υποψίες του Austin ότι τα κοψίματα στην πλώρη είχαν δημιουργηθεί από ένα όπλο, και ανέφερε ότι βρέθηκαν λεκέδες σε μια από τις ράγες που πίστευαν ότι ήταν αίμα, καθώς και βαθειά αυλάκωση που θα μπορούσε να είχε προκληθεί από τσεκούρι.

Όλα αυτά τα ευρήματα ενίσχυσαν μόνο το συμπέρασμα του Flood ότι η εσκεμμένη αδικοπραγία είχε προκαλέσει την εγκατάλειψη του πλοίου, αντί για οποιοδήποτε ατύχημα ή φυσική καταστροφή.

Στις 15 Ιανουαρίου, ο James Winchester, ο κύριος ιδιοκτήτης του Mary Celeste, έφτασε στο Γιβραλτάρ για να ρωτήσει πότε θα απελευθερωθεί το πλοίο, ώστε να μπορεί να παραδώσει το φορτίο του. Για άγνωστο λόγο, ο Flood ζήτησε εγγύηση από τον Winchester στο ποσό των $15.000, το οποίο ο Winchester δεν είχε.

Διαβάστε επίσης:  Το πρώτο τραγικό ναυάγιο του 20ου αιώνα στο Αιγαίο.

Σιγά-σιγά συνειδητοποίησε ότι ο Flood ήταν της άποψης ότι ο ίδιος είχε προσλάβει σκόπιμα άτομα του πληρώματος που θα σκότωναν τον Briggs και τους αξιωματικούς του ως μέρος κάποιας συνωμοσίας. Ο Winchester κατέθεσε επανειλημμένα για τον εξαίρετο  χαρακτήρα του Briggs και ήταν ανένδοτος, ότι ο άνδρας δεν θα είχε εγκαταλείψει το πλοίο, εκτός και αν ακραίες καταστάσεις  τον είχαν αναγκάσει.

Στις 22 Ιανουαρίου 1873, ο Flood έστειλε τις συγκεντρωμένες εκθέσεις στο Board of Trade 5  Το Συμβούλιο Εμπορίου είναι ένα βρετανικό κυβερνητικό όργανο που ασχολείται με το εμπόριο και τη βιομηχανία για να συμβουλεύει σε ζητήματα αποικιοκρατίας  στις αρχές του 17ου αιώνα, όταν αρχικά σχηματίστηκαν αυτοί οι οικισμοί. Σταδιακά εξελίχθηκε σε ένα κυβερνητικό τμήμα με σημαντική εξουσία και ποικίλο φάσμα λειτουργιών και εξουσιών στο Λονδίνο, προσθέτοντας τη δική του προσωπική αφήγηση: το πλήρωμα είχε επιβιβαστεί  στο πλοίο – αγνοώντας εντελώς το γεγονός ότι το φορτίο με το  αλκοόλ είναι ουσιαστικά δηλητήριο και όποιος το έπινε μπορούσε δυνητικά να τυφλωθεί – και δολοφόνησαν την οικογένεια Μπριγκς και τους άλλους αξιωματικούς του πλοίου σε κάποια μορφή μεθυσμένης φρενίτιδας.

Κατά τη γνώμη του, τότε είχαν δημιουργήσει τα «κοψίματα» για να φαίνεται ότι το πλοίο είχε συγκρουσθεί και διέφυγε με τη σωσίβια λέμβο προς μια άγνωστη μοίρα.

Παρά αυτή την αφήγηση, σκέφτηκε επίσης, ότι ο Morehouse και το υπόλοιπο πλήρωμα του Dei Gratia έκρυβαν κάτι – σκέφτηκε ότι το Mary Celeste πρέπει να είχε βρεθεί σε μια πιο ανατολική τοποθεσία και ότι είχαν «φροντίσει» το ημερολόγιο του πλοίου για να το καλύψουν, αποκλείοντας το ενδεχόμενο ότι θα μπορούσε να έχει παρασυρθεί τόσο μακριά ενώ ήταν μη επανδρωμένο.

Η περίεργη θεωρία του Flood άρχισε να καταρρέει όταν μια επιστημονική ανάλυση των λεκέδων στο σπαθί και άλλων σημείων στο πλοίο απέδειξε ότι δεν ήταν αίμα.

Επιπλέον, μια έκθεση που ανατέθηκε από τον Αμερικανό πρόξενο στο Γιβραλτάρ έφερε διαφορετική γνώμη σχετικά με τα σημάδια στην πλώρη του πλοίου – ο πλοίαρχος Shufledt του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, έγραψε ότι πίστευε ότι τα σημάδια δεν ήταν σκόπιμα αλλά προήλθαν από τη φυσική καταπόνηση των κυμάτων στα ξύλα του πλοίου.

Με τις υποψίες του να αρχίζουν να διαψεύδονται, ο Flood απελευθέρωσε το Mary Celeste στις 25 Φεβρουαρίου, παρά την απροθυμία του. Δύο εβδομάδες αργότερα, επέστρεψε στην αρχική του διαδρομή υπό την ηγεσία του καπετάνιου George Blatchford. Η αμοιβή διάσωσης για το πλήρωμα του Dei Gratia αποφασίστηκε σε £ 1.700 , ποσό πολύ χαμηλότερο από αυτό που γενικά αναμένεται από μια αποζημίωση διάσωσης, που υποτίθεται ότι είναι περίπου το μισό της αξίας του φορτίου. Αν και ο Γενικός Εισαγγελέας του Γιβραλτάρ Solly-Flood πίστευε ότι το φορτίο του Mary Celeste ήταν υπερβολικά ασφαλισμένο, στην πραγματικότητα δεν ήταν. Δεν υπήρχε λόγος να γίνει απάτη. Κατά ειρωνικό τρόπο, το 1885, ο νέος καπετάνιος υπερασφάλισε το φορτίο σε μια πραγματική απόπειρα ασφαλιστικής απάτης και το Mary Celeste ναυάγησε στην ακτή της Αϊτής.

Ας δούμε όμως τις απίθανες ιστορίες που  κατέκλυσαν τα έντυπα και τις εφημερίδες εκείνης της εποχής. Αναφέρθηκε το Τρίγωνο των Βερμούδων ξεχνώντας ότι το πλοίο ουδέποτε έπλευσε ούτε είχε  καν πλησιάσει τις Βερμούδες!  

Οι πλέον ευφάνταστοι υποστήριξαν ότι η απάντηση είναι απλή….απαγωγή από εξωγήινους, βέβαια δεν ήταν απίθανο να τους καταβρόχθησε ένα γιγάντιο χταπόδι το οποίο ως επιδόρπιο απόλαυσε τον εξάντα και μια σωσίβιο λέμβο

Το μυστήριο του Mary Celeste θα μπορούσε να είχε χαθεί  στην ιστορία, αν το 1884 ο Conan Doyle 6 Ο Σερ Άρθουρ Ιγνάτιος Κόναν Ντόυλ (Sir Arthur Ignatius Conan Doyle, 22 Μαΐου 1859 – 7 Ιουλίου 1930) ήταν Σκωτσέζος συγγραφέας, ιδιαίτερα γνωστός για τα αστυνομικά του μυθιστορήματα που περιλαμβάνουν τον χαρακτήρα του Σέρλοκ Χολμς   δεν είχε δημοσιεύσει τη “Δήλωση του J. Habakuk Jephson” στο Περιοδικό Cornhill, πυροδοτώντας κύματα θεωριών και υποθέσεων για την τύχη του πλοίου. Ακόμη και ο γενικός εισαγγελέας Solly-Flood επανεξέτασε την υπόθεση. Όμως πειστικές απαντήσεις ακόμα δεν είχαν δοθεί.

Για περισσότερο από έναν αιώνα, το ερώτημα στοίχειωνε ιστορικούς και λάτρεις των μύθων της θάλασσας. Τι συνέβη στο  Mary Celeste; Πως εξαφανίστηκε το πλήρωμα και οι επιβαίνοντες;

Πολλοί συγγραφείς, ειδικοί στις ναυτικές ιστορίες και «ντετέκτιβ του μυστηρίου» προσπάθησαν να απαντήσουν στο ερώτημα: τι θα μπορούσε να ωθήσει το πλήρωμα να εγκαταλείψει το Mary Celeste στον ανοιχτό ωκεανό;

Ο επιζών και η βουτιά στη θάλασσα

Το 1913 εμφανίστηκε ένα ημερολόγιο, γραμμένο από κάποιον Abel Fosdyk, ο οποίος ισχυριζόταν ότι ήταν φίλος του πλοιάρχου του Mary Celeste και διηγήθηκε πώς είχε μεταφερθεί κρυφά στο Mary Celeste για να ξεφύγει από την αμερικανική αστυνομία. Σύμφωνα με τον Fosdyk, ο Briggs έβαλε στοίχημα με το πλήρωμα ότι μπορούσε να κολυμπήσει, ντυμένος πλήρως.

Διαβάστε επίσης:  Η τραγωδία του "Τιτανικού" το 1912 ακόμα μας διδάσκει.

Για να δουν καλύτερα το κατόρθωμά του, είχε φτιάξει μια εξέδρα από όπου το πλήρωμα και η οικογένειά του θα μπορούσαν να τον δουν να κολυμπά και να τον δοξάσουν. Η εξέδρα όμως κατέρρευσε, όσοι ήταν επάνω κατέπεσαν στην θάλασσα  και μια αγέλη από πεινασμένους καρχαρίες κατασπάραξαν  τους υπόλοιπους, ενώ ο Fosdyk, ο μόνος επιζών, μπόρεσε να σωθεί κολυμπώντας πάνω σε ένα δοκάρι μέχρι να φτάσει στην αφρικανική ακτή. Το πιο εκπληκτικό είναι ότι υπήρξαν αναγνώστες που πίστεψαν αυτή την πολύ απίθανη εκδοχή των γεγονότων. Τότε κάποιος απέδειξε ότι ο Abel Fosdyk ήταν ανύπαρκτο άτομο και ότι οι ειδήσεις, όπως θα τις λέγαμε τώρα fake news, δημιουργήθηκαν μόνο για να πουλήσουν μερικά επιπλέον αντίγραφα των εφημερίδων.

Πειρατές, ανταρσία και δηλητηριώδεις μύκητες

Μια άλλη υπόθεση που ελήφθη υπόψη ήταν αυτή της πειρατικής επίθεσης. Μια εύλογη υπόθεση, αλλά παρέβλεψαν το γεγονός ότι το φορτίο – αποτελούμενο από 1701 βαρέλια αλκοόλ για βιομηχανική χρήση με προορισμό το λιμάνι της Γένοβας – βρέθηκε στο πλοίο και τα χρήματα των ναυτικών  και άλλα αντικείμενα αξίας βρέθηκαν και αυτά στο πλοίο.

Αλλά θα μπορούσε να γίνει μια ανταρσία του πληρώματος;

Ο καπετάνιος Briggs ήταν διάσημος ως αξιωματικός με κατανόηση και ποτέ  πλήρωμα δεν είχε παραπονεθεί γι’ αυτόν. Οι ναυτικοί στο Mary Celeste, επιπλέον, ήταν όλοι πιστοί και με αποδεδειγμένη εμπειρία. Και αν δεν έφτανε αυτό, στο κατάστρωμα δεν υπήρχαν σημάδια μάχης ή αίματος. Και τότε πώς εξαφανίστηκαν όλοι παίρνοντας μόνο μια σωσίβια λέμβο, τη μικρότερη στο πλοίο; Οι πραγματικοί στασιαστές θα είχαν καταλάβει ολόκληρο το πλοίο και θα είχαν γίνει πειρατές, για να βγάλουν χρήματα ή να βρουν καταφύγιο σε ένα ασφαλές λιμάνι.

Μερικοί έχουν επίσης προτείνει, ότι το πλήρωμα θα μπορούσε να έχει γίνει θύματα της ερυσίβης, της κοινής ονομασίας για τα claviceps purpurea. Ένα είδος μύκητα που μολύνει το ψωμί στο πλοίο και προκαλεί μια μέθη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε παραισθήσεις. Σε αυτή την περίπτωση, οι ναυτικοί μπορεί να έχουν εγκαταλείψει το πλοίο στη δίνη ποιος ξέρει τι εφιάλτη. Μια ελαφρώς εκτεταμένη υπόθεση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι εκείνο το ψωμί καταναλώθηκε τότε και από τους ναυτικούς του Dei Gratia και δεν είχαν τέτοια συμπτώματα.

Παραλογισμός και Αυτοκτονία

Και τι θα γινόταν αν κάποιος στο πλοίο τρελάθηκε ξαφνικά χωρίς να έχει νοσήσει από τον δηλητηριώδη μύκητα;  τρελαίνεται και σκοτώνει τους πάντες για να δραπετεύσει στη συνέχεια με τη σωσίβια λέμβο χωρίς να υπάρχει ίχνος αίματος σε όλο το πλοίο! Για να μην αναφέρουμε τα πτώματα των θυμάτων. Το γεγονός ότι ένας τρελός θα μπορούσε, μόνος του, να σκοτώσει σχεδόν δέκα ανθρώπους δεν είναι πολύ εύλογο.

Βασικές πληροφορίες που πρέπει να ληφθούν σε κάθε υπόθεση είναι ότι το πλοίο εγκαταλείφθηκε βιαστικά, ναι, αλλά όχι με πανικό αν σκεφτεί κανείς ότι ο καπετάνιος είχε πάρει μαζί του τον εξάντα, τα έγγραφα του φορτίου και είχε κατεβάσει τη σωσίβια λέμβο στη θάλασσα. Πιθανότατα υπήρχε η σκέψη να επιστρέψουν στο πλοίο όταν ο όποιος κίνδυνος είχε πλέον εξαλειφθεί. Γιατί όμως παρέμειναν στη θάλασσα αφού είχαν διαφύγει τον κίνδυνο; Και τι τους οδήγησε να εγκαταλείψουν το πλοίο; Ανεμοστρόβιλος; Ένα τσουνάμι; Οποιοσδήποτε ναύτης γνωρίζει ότι το πιο ασφαλές μέρος θα ήταν το πλοίο, τουλάχιστον για όσο διάστημα έπλεε στη θάλασσα. Και οι ναυτικοί στο Mary Celeste ήταν όλοι έμπειροι.

Το πιάνο της κας Briggs και ο μάγειρας

O συγγραφέας περιπετειών, ο Laurence Keating σ’ ένα από τα μυθιστορήματά του έδωσε μία άλλη λύση στο μυστήριο. Μας είπε λοιπόν, σύμφωνα με τη μαρτυρία του  μάγειρα του πλοίου John Pemberton , ότι ο  καπετάνιος Briggs, θυμωμένος επειδή το πιάνο που είχε φέρει η γυναίκα του δεν είχε στερεωθεί καλά στο δάπεδο αποφάσισε…….  να απολύσει όλο το πλήρωμα, τους επιβίβασε στη σωσίβια λέμβο και τους ανάγκασε να φύγουν από το πλοίο. Αλλά καθόσον η κα Briggs δεν ήθελε να μαγειρεύει κράτησε τον μοναδικό «φανταστικό»  μάγειρα , διότι το όνομα του πραγματικού μάγειρα του  Mary Celeste ήταν Edward Head

 Παρά το γεγονός ότι η ιστορία ήταν αναφορά σε ένα λογοτεχνικό έργο φαντασίας, και θα έπρεπε να  υποψιάζονται ότι δεν ήταν αλήθεια, ωστόσο αυτή η εκδοχή απέκτησε αρκετούς υποστηρικτές, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι τα fake news υπήρχαν πολύ πριν το διαδίκτυο!

Συνομωσία

Μια άλλη εκδοχή ήταν αυτή που συνέπιπτε με την άποψη του Solly-Flood περί ασφαλιστικής απάτης. Οι καπετάνιοι του Dei Gratia και του Mary Celeste είχαν οργανώσει τη δική τους συνωμοσία, στην οποία όμως ο καπετάνιος Briggs εξαφανίστηκε με το μερίδιό του από τα μετρητά. Ένα πολύ δραματικό μυστήριο πράγματι, που προκαλεί ακριβώς την τεράστια προσοχή που θέλετε όταν κάνετε απάτη, εύπεπτη εκδοχή για το αναγνωστικό κοινό.

Διαβάστε επίσης:  Το τέλος της εποχής της σταφίδας, οι απαρχές της ακτοπλοΐας και της μετανάστευσης, Πάτρα 19ος - αρχές 20ου αιώνα

1701 βαρέλια μείον 9

Όπως αναφέρθηκε, το Mary Celeste μετέφερε 1701 βαρέλια αλκοόλ για βιομηχανική χρήση. Ωστόσο, όταν οι Αρχές του Γιβραλτάρ ερεύνησαν το αμπάρι, εννέα από αυτά βρέθηκαν εντελώς άδεια. Πού ήταν το αλκοόλ , πως εξαφανίστηκε; Θα μπορούσε αυτό να είναι μέρος της απάντησης στο μυστήριο; Ας απορρίψουμε την πιθανότητα να μέθυσαν όλοι.

Αξιοσημείωτο – και ίσως το κλειδί στα ερωτήματα –  είναι, ότι τα άδεια βαρέλια ήταν μόνο αυτά από κόκκινη βελανιδιά, ενώ τα άλλα, φτιαγμένα από λευκή βελανιδιά, ήταν ακόμα γεμάτα. Ένας Άγγλος ιστορικός, ο Conrad Byers, γνωρίζοντας ότι η κόκκινη βελανιδιά είναι ιδιαίτερα πορώδης και δεν συγκρατεί τους ατμούς, υπέθεσε  ότι οι αναθυμιάσεις του αλκοόλ από τα συγκεκριμένα βαρέλια είχαν τρομάξει, αντί να μεθύσουν, τον καπετάνιο και το πλήρωμά του. Ο Briggs δεν είχε μεταφέρει ποτέ επικίνδυνο και εύφλεκτο φορτίο κάτι που ενδεχόμενα τον φόβισε. Την ανησυχία του αυτή είχε μεταφέρει στο φίλο του Morehouse κατά τη διάρκεια δείπνου που είχαν στη Νέα Υόρκη πριν αποπλεύσουν.

Οι ατμοί του αλκοόλ είναι εξαιρετικά εύφλεκτοι και ακόμη και μια σπίθα μπορεί να προκαλέσει βίαιη έκρηξη. Πώς όμως μπορούμε να εξηγήσουμε ότι στο Mary Celeste δεν υπήρχαν σημάδια καύσης; Το 2005, μια ομάδα ειδικών από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου κατασκεύασαν ένα μοντέλο του Mary Celeste σε κλίμακα, σφραγίζοντας το αμπάρι και αφού εισήγαγε βουτάνιο και άλλα εύφλεκτα υλικά στη συνέχεια πυροδότησαν για να προκληθεί έκρηξη. Η αιθανόλη καίγεται σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία, η έκρηξη της είναι βίαιη, αλλά, όπως έδειξε το πείραμα, καίγεται γρήγορα και δεν αφήνει σημάδια στο ξύλο.

Λύθηκε το μυστήριο ;

Αυτή είναι λοιπόν μια πιθανή εξήγηση. Οι ατμοί που ανέβαιναν από το φορτίο πήραν ξαφνικά φωτιά, ο καπετάνιος Briggs διέταξε όλους να εγκαταλείψουν το πλοίο, παίρνοντας μόνο τα εξάντα και σημαντικά έγγραφα. Στη συνέχεια, όλο το πλήρωμα μπήκε στη σωσίβια λέμβο, για ευκολία και ταχύτητα επέλεξαν την πιο μικρή και μάλλον δεν σκόπευαν να εγκαταλείψουν οριστικά το σκάφος. Βασικά ήθελαν να μην επιβαίνουν σε περίπτωση που ολόκληρο το πλοίο θα είχε εκραγεί, από τη  φωτιά που θα είχε μεταδοθεί και στο το υπόλοιπο εύφλεκτο φορτίο. Κάτι που τελικά δεν έγινε.

Η  σωσίβια λέμβος του Mary Celeste μάλλον είχε προσδεθεί στο πλοίο με λεπτό σκοινί (οι ναύτες του Dei Gratia όταν ανέβηκαν στο μπριγκαντίν το βρήκαν δεμένο από το στηθαίο). Τι συνέβη μετά όμως, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε αλλά με μεγάλη ακρίβεια.

Σίγουρα το πλοίο δεν εξερράγη, αλλά λόγω θαλασσοταραχής κόπηκε το λεπτό σκοινί που ήταν δεμένη η σωσίβια λέμβος με το πλοίο. Ο άνεμος έσπρωξε το πλοίο που είχε ακόμα ανεπτυγμένη ιστιοφορία. Η σωσίβια λέμβος, με τον καπετάνιο, την οικογένειά του και όλους τους ναύτες του, παρέμεινε μόνη στον ωκεανό, επιπλέοντας προς ένα τραγικό πεπρωμένο.

Το μυστήριο έγινε ακόμα πιο μυστήριο όταν το 2001 ο μυθιστοριογράφος Clive Cussler με μια ομάδα δυτών ισχυρίστηκε ότι βρήκε το ναυάγιο του Mary Celeste, αλλά αργότερα η ανάλυση των ξύλων που ανασύρθηκαν από το πλοίο που έδειξε ότι το ξύλο είχε ηλικία τουλάχιστον μια δεκαετία μετά την  ιστορία του  Mary Celeste.

Η αναζήτηση όμως της αλήθειας συνεχίστηκε το 2002 όταν η συγγραφέας και παραγωγός ερευνητικών ντοκιμαντέρ, Anne  MacGregor άνοιξε την υπόθεση το  2002. “Υπάρχουν τόσες ανοησίες που γράφτηκαν για αυτόν τον θρύλο“, είπε. «Αισθάνθηκα υποχρεωμένη να βρω την αλήθεια».

Τα τέσσερα προηγούμενα ερευνητικά ντοκιμαντέρ της  MacGregor, μεταξύ των οποίων το «Η καταστροφή Hindenburg: Πιθανή αιτία» (2001), εφάρμοσε σύγχρονες εγκληματολογικές τεχνικές σε ιστορικά ερωτήματα. «Υπάρχουν προφανείς περιορισμοί για ιστορικές περιπτώσεις», λέει. «Αλλά χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία, μπορείτε να καταλήξετε σε ένα διαφορετικό συμπέρασμα».

Η αναζήτηση της MacGregor ξεκίνησε απορρίπτοντας τι δεν μπορούσε να είχε συμβεί. Η εικασία σχετικά με τα θαλάσσια τέρατα ήταν εύκολο να απορριφθεί. Η κατάσταση του πλοίου -άθικτη και με πλήρες φορτίο- φαινόταν να αποκλείει τους πειρατές. Μια θεωρία που διατυπώθηκε τον 19ο αιώνα υποστήριξε ότι τα μέλη του πληρώματος έπιναν το αλκοόλ στο πλοίο και προχώρησαν σε ανταρσία. Αφού πήρε συνέντευξη από τους απογόνους των μελών του πληρώματος, η MacGregor θεώρησε αυτό το σενάριο απίθανο. Μια άλλη θεωρία υπέθεσε ότι οι ατμοί οινοπνεύματος διαστέλλονταν στη ζέστη των Αζορών και έσκασαν την κύρια καταπακτή, ωθώντας τους επιβαίνοντες να φοβούνται επικείμενη έκρηξη. Αλλά η MacGregor σημειώνει ότι το άγημα νηοψίας του Dei Gratia βρήκε την κύρια πόρτα αμπαριού ασφαλισμένη και δεν ανέφερε ότι μύριζε αναθυμιάσεις. Είναι αλήθεια, λέει, τα εννέα από τα 1.701 βαρέλια στο αμπάρι ήταν άδεια, αλλά τα άδεια εννέα είχαν καταγραφεί ως φτιαγμένα από κόκκινη βελανιδιά, όχι λευκή βελανιδιά όπως τα άλλα.

Το μυστήριο όμως είναι όμορφο όταν δεν επιλύεται.

The story of Mary Celeste, documentary   https://www.imdb.com/title/tt1145953/

Πηγές και φωτογραφίες από διαδίκτυο

https://dustyoldthing.com/cs-mary-celeste/
https://www.history.com/news/what-happened-to-the-mary-celeste#:~:text
https://www.dailynautica.com/en/features/the-mystery-of-the-mary-celeste-part-two-theories/
https://museumhack.com/mary-celeste/
https://scarestreet.com/mary-celeste/
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: BriggsMary CelesteΕμπορική ΝαυτιλίαΚαθρέπταςμυστήριο
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Οι 2 κινηματογραφικές όψεις της μάχης της Ίβο Τζίμα.

Επόμενο Άρθρο

Γολέτα «Τερψιχόρη». Προσέγγιση σ΄ένα θρύλο.

Σχετικά Άρθρα

Εμπορική Ναυτιλία

«Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.

Δημήτρης Μπαλόπουλος
8 Μαΐου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Το ναυάγιο της “Αγγελικής”

Σπύρος Θεοδωράκης
27 Μαρτίου 2025
Το STÖRTEBEKER στη Θεσσαλονίκη το 1944. (συλλ. M. Ghiglino
Εμπορική Ναυτιλία

Το Πλοίο Φάρων “ΣΚΥΡΟΣ” – υπό την σημαία του Γ’ Ραϊχ και του Ε.Λ.Α.Ν.

Άρης Μπιλάλης
28 Φεβρουαρίου 2025
To BΕΡΑ προσαραγμένο στον ύφαλο Λευτέρη. 
Πηγή φωτογραφίας: https://e-thessalia.gr/sipiada-akrotiri-ton-stenagmon/
Εμπορική Ναυτιλία

Ο Μύρμηξ και ο Λευτέρης. Το ναυάγιο του “Βέρα”.

Ομάδα Εναλίων Αποτυπώσεων
31 Ιανουαρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Γολέτα «Τερψιχόρη». Προσέγγιση σ΄ένα θρύλο.

Ο Φάρος της Γραμβούσας

Τα τελευταία πλοία του Στόλου που αποδήμησαν λίγο  πριν την κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Άρης Καθρέπτας

    Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1957, εισήχθη στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (Σ.Ν.Δ) το 1976 από όπου αποφοίτησε το 1980 με το βαθμό του Μάχιμου Σημαιοφόρου. Αποστρατεύτηκε ευδοκίμως το 2011 με τον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου. Κατά την 34ετή καριέρα του υπηρέτησε σε πλοία του Π.Ν ως επιτελής και κυβερνήτης, ως Διοικητής σε υπηρεσίες του Π.Ν. και επιτελής στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Σμύρνης (J.C.S.E). Από το 1985 που απέκτησε πτυχίου χειριστή-εκπαιδευτή Ελικοπτέρων υπηρέτησε για πολλά χρόνια σε διάφορες επιτελικές θέσεις στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου του Π.Ν και της Ναυτικής Σχολής Πολέμου των Η.Π.Α (Naval War College) , έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Στρατηγικών Αναλύσεων και Χειρισμού Κρίσεων» του Σκωτικού Κέντρου για την Εθνική Ασφάλεια του Πανεπιστημίου του Aberdeen. Έχει διατελέσει Διευθυντής Σπουδών και Υποδιοικητής στην Ανωτέρα Σχολή Πολέμου, στη Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Π.Ν. και επιτελής στην Ανωτέρα Διακλαδική Σχολή Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ). Είναι ιδρυτικό μέλος της «Εταιρείας Μελέτης Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας – Ιωάννης Καποδίστριας» , ιδρυτικό μέλος και Γεν. Γραμματέας του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας» από το 2018 μέχρι και σήμερα.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Whiskey On The Rocks. Μια ιστορία από τον “ψυχρό πόλεμο”.
    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer
    Η Ιστορία της Ελληνικής Ναυτικής Αεροπορίας

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κυριακίδης Κύπρος Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σιδηρόπουλος Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023