NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

1η Σεπτεμβρίου 1952. Έκρηξη στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος.

Ελευθέριος Σφακτός Ελευθέριος Σφακτός    
8 Μαρτίου 2024
Reading Time: 1 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
568
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Με την αποχώρηση τους οι Γερμανοί από την Ελλάδα το 1944, μεταξύ των ερειπίων που άφησαν πίσω του ήταν και ο Ν.Σ. Παντού ερείπια και μόνο ερείπια.  Το 1952, ο Ναύσταθμος βρίσκεται σε μια ανοδική πορεία ανασυγκρότησης και οργάνωσης στη προσπάθειά του να βρει τον προπολεμικό του ρυθμό και εξαλείψει κάθε κατεστραμμένη γωνιά, απομεινάρι του πολέμου. Ατυχώς, η ανοδική του πορεία διακόπηκε από μία τρομακτική έκρηξη η οποία εκτός από τους  πολλούς νεκρούς και τραυματίες, δημιούργησε για ένα διάστημα λειτουργικό χάος, μεγάλη οικονομική ζημιά, σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής στενότητας, και πολλά υπηρεσιακά αδιέξοδα.

Ο αντιπλοίαρχος (Ε) ε.α. Σταμ. Γισδάκης, καταταγείς στη σχολή Τεχνιτών το 1950 , περιγράφει το γεγονός όπως ο ίδιος μου το εξιστόρησε  σε συνέντευξή του για τις ανάγκες συγγραφής του βιβλίου  «Υπαξιωματικός και Πολεμικό Ναυτικό, …στο πέρασμα του χρόνου. Από τις τριήρεις στις Φρεγάτες.»

«Ήταν μεσάνυχτα Σαββάτου προς Κυριακή της 31 Αυγούστου 1952. Ήμουνα διετής και έκανα βάρδια στον πυροσβεστικό Σταθμό του ναυστάθμου, όταν περίπου στις 00.30 σήμανε  συναγερμός πυρκαγιάς που είχε εκδηλωθεί στο κτίριο της Ασφάλειας ναυστάθμου. Τρέξαμε αμέσως με τη φορητή αντλία πυρκαγιάς κοντά στη θάλασσα και προσπαθήσαμε να τη βάλουμε σε λειτουργία, ενώ άλλοι του  αγήματος ξετύλιγαν τη μάνικα προς το σημείο της πυρκαγιάς για να είναι έτοιμοι  για ρήψη νερού μόλις η αντλία έμπαινε σε λειτουργία. Η τελευταία όμως, για καλή μας τύχη, δεν έπαιρνε μπρος και αυτό μας γλύτωσε από βέβαιο θάνατο. Ξαφνικά μια τρομακτική έκρηξη ακολουθούμενη από λάμψεις  κάνοντας  προς στιγμή τη νύχτα μέρα, μας τίναξε όλους στον αέρα και μας πέταξε μακριά, ενώ συγχρόνως επικράτησε σκοτάδι σε όλη τη περιοχή. Τραυματίστηκα αρκετά σοβαρά, ιδίως στο κεφάλι, και νοσηλεύτηκα αρκετές  μέρες στο Ν.Ν.Π., διότι το Ν.Ν.Σ. είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από την έκρηξη,  ιδίως στα χειρουργεία  και  όλοι οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στα 401 και 430 Στρατιωτικά νοσοκομεία και στο Ν.Ν.Π. Εκεί θυμάμαι, μας έκανε επίσκεψη «συμπαθείας» η τότε Βασίλισσα Φρειδερίκη και  μας πρόσφερε  και από μία μεγάλη κούτα τσιγάρα!

Για το τραγικό συμβάν, ο κ. Τσαπράζης γράφει στο βιβλίο του τα εξής για το γεγονός που συγκλόνισε τότε το πανελλήνιο:

Διαβάστε επίσης:  Ο εκ Τρούμπας πρωταθλητής

Στα γραφεία  Ασφαλείας του Ναυστάθμου, ένα δωμάτιο του κτιρίου το χρησιμοποιούσαν ως  αποθήκη  πυρομαχικών άμεσης χρήσης και για τη φύλαξη του φορητού οπλισμού της Ναυτονομίας. Ατυχώς -εκτός αυτών- φυλάσσονταν εκεί και εκρηκτικές ύλες, περίπου  600 κιλά, και σύμφωνα με μαρτυρίες, και άλλα εύφλεκτα υλικά όπως πετρέλαιο, στουπί, θρυαλλίδες και φυτίλια που χρησιμοποιούσε ο εργολάβος για διάφορα έργα που εκτελούσε στον ευρύτερο χώρο του  ναυστάθμου. Παρά την άμεση κινητοποίηση των πάντων ευθύς αμέσως με το σήμα συναγερμού, δεν απεφεύχθη το μοιραίο.

Τραγικός απολογισμός της έκρηξης: 14 νεκροί (2 Αξ/κοί, 4 Αρχικελευστές, 2 Κελευστές 1 Μαθητής Τεχνίτης και 5 Ναύτες). 36 τραυματίες (4 Αξ/κοί, 1 Αρχικελευστής, 3 Υπξ/κοί και 27 Ναύτες) Εκτός από τους νεκρούς, υπἠρχαν και ανυπολόγιστες υλικές καταστροφἐς σε κτίρια σε μια  περίμετρο άνω των 100 μέτρων που  για την επισκευή τους και μόνο απαιτείτο των ποσόν των 60.000,000 δραχμών της εποχής εκείνης. Σίγουρα τα θύματα θα ήταν περισσότερα αν ο τραγικός ήρωας  υποπλοίαρχος (ΠΣ),  Εμμ. Φραγκίσκος, που κατέφθασε από τους πρώτους στο σημείο της πυρκαγιάς, δεν φώναζε απεγνωσμένα σε όλους να απομακρυνθούν, βλέποντας το μοιραίο να έρχεται. Επίσης, τα θύματα θα ήταν περισσότερα  αν η έκρηξη συνέβαινε  ημέρα και σε ώρα εργάσιμη.

Ο υποπλοίαρχος Φραγκίσκος

Μεταξύ των νεκρών, ήταν και ένας μαθητής τεχνίτης, ο Διον. Κωστόπουλος της τάξης του 1950 (συμμαθητής του κ Σταμ. Γισδάκη), και μεταξύ των τραυματιών 16 μαθητές τεχνίτες. Ο Κωστόπουλος αναφέρεται στο βιβλίο του κ. Ν. Τσαπράζη, αλλά ως ναύτης πυρ. Επιπροσθέτως, αναφέρονται και όλα τα ονόματα των νεκρών και των  τραυματιών. Η εξόδιος λειτουργία των νεκρών έγινε την επομένη παρουσία του ΥΠΕΘΑ Γεωρ. Μαύρου, της ηγεσίας του Π.Ν., ανώτερου και κατώτερου προσωπικού από τον ναύσταθμο και τον στόλο στο παρεκκλήσι του Αγίου Νικολάου του ναυστάθμου μέσα σε βαρύτατο πένθος και συγκινητικές εκδηλώσεις από τους οικείους των θυμάτων. Η ταφή τους έγινε στο νεκροταφείο του Ν.Σ. που βρίσκεται στην περιοχή της ΔΝΟ.

        Πριν από την ολοκλήρωση του ανωτέρω τραγικού συμβάντος, αξίζει να αναφέρουμε ένα γεγονός που συμβαίνει συχνά στην  ζωή, όπου με την ανθρώπινη συνειδητή ή ασυνείδητη παρέμβαση,  δημιουργούνται γεγονότα, τραγικά ή ευτράπελα,  συνέχεια του αρχικού γεγονότος. Ένα τέτοιο συμβάν, χαρακτηριστικό παράδειγμα πραγματικού κλαυσίγελου, περιγράφει ο Υποναύαρχος (Ο) εα. Ν.Τσαπράζης στους Θαλασσινούς  Απόηχους  Μαρτίου-Απριλίου 2001:

Διαβάστε επίσης:  Η Βύθιση του SS ORIA. Μαρτυρίες δυο επιζώντων

Επικείμενης της ταφής των θυμάτων την επόμενη ημέρα της έκρηξης, υπήρξε ένας οργασμός εργασίας  κατασκευής φέρετρων στο ξυλουργείο του ναυστάθμου. Μεταξύ των ξυλουργών και από τους καλύτερους τεχνίτες, ήταν ένας ατυχής δίοπος με πρόβλημα στην εκφορά του λόγου, γνωστός με το ψευδώνυμο «Κε-κές». Είναι επίσης γνωστό σε περιπτώσεις σύγχυσης, η κατάσταση αυτών χειροτερεύει.

Όταν σχεδόν τελείωνε η εργασία, ο προϊστάμενος  διέταξε να φύγουν όλοι εκτός από τον δίοπο και ένα κελευστή προκειμένου να τελειώσουν τις λεπτομέρειες . Ο δίοπος φιλότιμος και σαν καλός συνάδελφος  είπε στον κελευστή να πάει για φαγητό και θα φρόντιζε αυτός τις λεπτομέρειες, όπως και έγινε. Τελειώνοντας  ο δίοπος πήγε για ύπνο αφού πρώτα πέρασε από τη κουζίνα. Για κακή του τύχη το κρεβάτι του ήταν κατειλημμένο , όπως και όλα τα άλλα, αφού οι πάντες ήταν «ένδον» λόγω του συμβάντος. Μη έχοντας άλλη λύση, γύρισε στο ξυλουργείο και μετά από αποτυχία να κοιμηθεί στο πάτωμα με κρεβάτι μία πόρτα, γέμισε με πριονίδια ένα φέρετρο και γρήγορα αφέθηκε στις αγκάλες του Θεού του ύπνου και των ονείρων Μορφέα, αφήνοντας  το φώς αναμμένο.

Περνώντας η «εφοδεία» και βλέποντας το ξυλουργείο φωτισμένο, ο Α.Φ. πήγε να κάνει έλεγχο αλλά η πόρτα ήταν κλειστή χωρίς να απαντά κανένας στα χτυπήματα του. Ο Οπλονόμος υπηρεσίας πήρε εντολή και πήγε κι΄ έφερε το κλειδί από τον κλειδούχο. Άνοιξε τη πόρτα και μη βλέποντας κανέναν μέσα πήγε να σβήσει το φώς. Εκείνη τη στιγμή ακούει κάποιο τρίξιμο και ένα χέρι να βγαίνει από ένα φέρετρο! Σοκαρισμένος σε βαθμό πανικού, ο ατυχής Οπλονόμος δεν έβρισκε τη πόρτα για να φύγει, ενώ και ο δίοπος ξυπνώντας από τους θορύβους και από όνειρο που, όπως είπε, έβλεπε ότι μπήκαν κλέφτες να του πάρουν τα εργαλεία  άρχισε να φωνάζει επανειλημμένα και όσο του επέτρεπε η ορθοφωνία του, κλε-κλε-κλέφτες, κλε-κλε-κλέφτες. Ο Α.Φ. ξαφνιασμένος από τον τρόπο εξαφάνισης του Οπλονόμου και τις κραυγές «κλέφτες-κλέφτες» μπήκε στο ξυλουργείο και είδε τον «Κεκέ» να κάθεται αγουροξυπνημένος πάνω στο φέρετρο προσπαθώντας να εξηγήσει τι συνέβη. Ο Α.Φ. δεν άργησε να καταλάβει την όλη κατάσταση και χαμογελώντας αποχώρησε αφήνοντας τον δίοπο να συνεχίσει τον ύπνο του στο…αναπαυτικό του κρεβάτι. Όσο για τον οπλονόμο, σίγουρα θα άργησε να συνέλθει από το σοκ!

Ο Α.Φ. ξαφνιασμένος από τον τρόπο εξαφάνισης του Οπλονόμου και τις κραυγές «κλέφτες-κλέφτες» μπήκε στο ξυλουργείο και είδε τον «Κεκέ» να κάθεται αγουροξυπνημένος πάνω στο φέρετρο προσπαθώντας να εξηγήσει τι συνέβη. Ο Α.Φ. δεν άργησε να καταλάβει την όλη κατάσταση και χαμογελώντας αποχώρησε αφήνοντας τον δίοπο να συνεχίσει τον ύπνο του στο…αναπαυτικό του κρεβάτι. Όσο για τον οπλονόμο, σίγουρα θα άργησε να συνέλθει από το σοκ!

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Ελληνική ΙστορίαΝαύσταθμος ΣαλαμίνοςΝαυτική ΙστορίαΠρόσφατη ιστορίαΣφακτός
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Ναυτικό ερωτηματολόγιο 2

Επόμενο Άρθρο

Τα αόρατα “Απολυμαντήρια” της Καλαμαριάς και η ιστορία της κυρίας Τασούλας

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Τα απολυμαντήρια της Καλαμαριάς. Φωτογραφία του 1922.

Τα αόρατα "Απολυμαντήρια" της Καλαμαριάς και η ιστορία της κυρίας Τασούλας

Η «Μεραρχία Κρητών» στο Αλβανικό μέτωπο και οι νηοπομπές Ν/1 και Ν/2

Η επιδρομή στο Μέντγουεϊ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Ελευθέριος Σφακτός

    Ο Επικελευστής Ελ. Σφακτός γεννήθηκε στον Πειραιά το 1938. Κατετάγη στη Σχολή Ναυτοπαίδων το 1953 κι αποφοίτησε το 1956 με την ειδικότητα του τηλεγραφητή. Μετά την αποφοίτηση του συνέχισε και τελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές. Υπηρέτησε σε διάφορα πλοία και υπηρεσίες του Π.Ν. και το 1962 αποφοίτησε επιτυχώς από τη σχολή Αγγλικών ΚΕ/ΠΑΛ. Το 1965 αποχώρησε από το Π.Ν. με τον βαθμό του Υποκ. Α' (Επικελευστής). Σταδιοδρόμησε για ένα διάστημα στο Εμπορικό Ναυτικό ως Αξιωματικός Ασυρμάτου Α' τάξεως και εν συνεχεία στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (coordination center & load control). Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα marketing και επικοινωνίας. Το 1973 προσελήφθη από πολυεθνική αμερικάνικη εταιρεία όπου εργάστηκε επί μια 25-ετία σε διάφορες θέσεις του εμπορικού τμήματος. Αποχώρησε το 1998 ως Purchasing Manager συνταξιοδοτηθείς. Παράλληλα βέβαια και ήδη από το 1980 γίνεται ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΑ/ΣΜΥΝ) και έκτοτε δραστηριοποιείται δυναμικά για τους σκοπούς του Συνδέσμου με βασικό άξονα την διατήρηση των δεσμών του Π.Ν μεταξύ παλαιών και νέων στελεχών και την θεσμική αναβάθμιση της ΣΜΥΝ. Εξέδιδε επί 30 χρόνια την εφημερίδα «ΝΕΑ του ΣΑ/ΣΜΥΝ» και έχει αρθρογραφήσει σε ναυτικά έντυπα με θέματα του Πολεμικού και Εμπορικού Ναυτικού ιστορικού περιεχομένου. Είναι μέλος του Ν.Μ.Ε. και ιδρυτικό μέλος του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας» (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ.) και έχει συγγράψει 2 βιβλία: - Ιστορικό -Φωτογραφικό Λεύκωμα Σχολής Ναυτοπαίδων - ΣΔΥΝ - ΣΜΥΝ 1946-2000, «Αυτά που ζήσαμε… Αυτά που πονέσαμε… Αυτά που αγαπήσαμε». Αθήνα 2007 ( Έκδοση ΓΕΝ/ΥΙΝ) - Υπαξιωματικός και Πολεμικό Ναυτικό στο πέρασμα του χρόνου… από τις Τριήρεις στις Φρεγάτες - Ιστορία Σχολών Υπαξιωματικών 1879-2020. Αθήνα 2020. (Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών, Έκδοση ΓΕΝ/ΥΙΝ). Είναι παντρεμένος από το 1974, και έχει δύο κόρες ένα γιο και τρία εγγόνια.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Η ανατίναξη του τουρκικού δίκροτου ”Κινούμενο Όρος”. Ερεσσός 27 Μαϊου 1821′
    Τύποι καραβιών από τον 14ο μέχρι και τον 19ον αιώνα.
    1η Σεπτεμβρίου 1952. Έκρηξη στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023