NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Τα βουλγαρικά τορπιλοβόλα κλάσης “Nτράσκι”.

Λεωνίδας Τσιαντούλας Λεωνίδας Τσιαντούλας    
14 Φεβρουαρίου 2025
Reading Time: 5 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
187
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Λεωνίδας Τσιαντούλας

Το Βουλγαρικό Ναυτικό ιδρύθηκε στις 13 Ιανουαρίου 1899, ως το πρώτο σύγχρονο ναυτικό της “Ηγεμονίας της Βουλγαρίας”, με την υποστήριξη Γερμανών, Γάλλων και Ρώσων ναυτικών εμπειρογνωμόνων. Στην αρχή του Α’ Βαλκανικού Πολέμου (1912-1913), η Βουλγαρία, ως μέλος της Βαλκανικής Συμμαχίας με την Ελλάδα, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, είχε ένα πολύ μικρό Πολεμικό Στόλο.

Εκτός από μερικά οπλισμένα πλοία μεταφοράς, μικρά τορπιλοβόλα και ποταμόπλοια, ο κύριος Στόλος της Βουλγαρίας αποτελείτο από το γαλλικής κατασκευής “καταδρομικό” Nadezhda (715 τόνοι, 2 πυροβόλα 4″, 17 κόμβοι) – το πρώτο βουλγαρικό πλοίο με ασύρματο τηλέγραφο, που λειτουργούσε και ως βασιλική θαλαμηγός – και έξι τορπιλοβόλα κλάσης Ντράσκι τα οποία κατασκευάστηκαν από την Schneider & Creusot στη Γαλλία και συναρμολογήθηκαν στη Βάρνα το 1907-08.

Τα ονόματα των 6 τορπιλοβόλων ήταν Ντράσκι (Дръзки, “Ατρόμητος”), Σμέλι (Смели, «Γενναίος»), Χράμπρι (Храбри, «Θαρραλέος»), Σούμνι (Шумни, «Θορυβώδης»), Λετιάστι (Летящи, «Ιπτάμενος») και Στρόγκι (Строги, «Αυστηρός»). 

Είχαν εκτόπισμα 97 τόνων, μήκος 37,80 μέτρων, πλάτος 4,27 μέτρων και βύθισμα 1,37 μέτρων. Ήταν εφοδιασμένα με δύο λέβητες Temple/Norman, μία τρικύλινδρη μηχανή διπλής διαστολής ισχύος 1.900 ίππων, που τους προσέδιδε μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων. Ήταν οπλισμένα κατά περιόδους είτε με δύο πυροβόλα των 47 χιλιοστών είτε με δύο αντιαεροπορικά των 37 χιλιοστών και τρεις τορπιλοσωλήνες των 460 χιλιοστών. Με 11 τόνους κάρβουνου, μπορούσαν να διανύσουν 500 μίλια με 16 κόμβους, ενώ με 27 τόνους, η αυτονομία τους ξεπερνούσε τα 1.000 μίλια.

Βαλκανικοί Πόλεμοι – Η Ναυμαχία της Καλιάκρας.

Κατά τη διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου, οι προμήθειες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν επικίνδυνα περιορισμένες μετά τις μάχες στο Κιρκ Κιλισέ και το Λουλέ Μπουργκάζ, και η θαλάσσια οδός από το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας προς την Κωνσταντινούπολη έγινε ζωτικής σημασίας για τους Οθωμανούς. Το οθωμανικό ναυτικό είχε επίσης επιβάλει αποκλεισμό στις βουλγαρικές ακτές και στις 15 Οκτωβρίου ο κυβερνήτης  του θωρακισμένου καταδρομικού “Χαμιδιέ” απείλησε να καταστρέψει τη Βάρνα και το Μπαλτσίκ, εκτός αν τα δύο αυτά λιμάνια παραδίδονταν.

Τα τορπιλοβόλα του Βουλγαρικού Ναυτικού συμμετείχαν στον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο (1912-1913), επιχειρώντας στη Μαύρη Θάλασσα. Στις 20 Νοεμβρίου 1912, τα Λετιάστι, Σμέλι, Στρόγκι και Ντράσκι απέπλευσαν από τη Βάρνα για να αναχαιτίσουν τουρκικά μεταγωγικά πλοία. Ο διοικητής της Μοίρας, αντιπλοίαρχος Ντιμίταρ Ντόμπρεφ, επέβαινε στο Λετιάστι, ενώ στο Ντράσκι κυβερνήτης ήταν ο υποπλοίαρχος Γκεόργκι Κούποβ.

Διαβάστε επίσης:  Η συμμετοχή των Ιταλών στη Μάχη της Κρήτης και η απόβασή τους στη Σητεία

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 21ης Νοεμβρίου, εντόπισαν το Χαμιδιέ, συνοδευόμενο από δύο αντιτορπιλικά, περίπου 32 μίλια από τη Βάρνα. 

Χαμηδιέ και Ραούφ Μπέης

Ο Ντόμπρεφ διέταξε επίθεση, και στις 00:43 τα βουλγαρικά πλοία άρχισαν διαδοχικά να εξαπολύουν τις τορπίλες τους. Το Λετιάστι έβαλε τορπίλη από τα 450 μέτρα, αλλά αστόχησε. Το Σμέλι, από τα 300 μέτρα, αστόχησε και δέχθηκε βολή πυροβόλου που τραυμάτισε τον ύπαρχό του. Το Στρόγκι, από 100 μέτρα, επίσης αστόχησε. Τέλος, το Ντράσκι έβαλε τορπίλη από μόλις 50-60 μέτρα και πέτυχε το Hamidiye στην πλώρη. Η έκρηξη άνοιξε μια οπή 3 μέτρων, πλημμυρίζοντας το πλοίο. 

Ο τορπιλισμός του Χαμηδιέ

Το Χαμιδιέ όμως δεν βυθίστηκε, χάρη στο καλά εκπαιδευμένο πλήρωμά του, τα ισχυρά εσωτερικά του διαφράγματα, τη λειτουργικότητα όλων των αντλιών του και την εξαιρετικά ήρεμη θάλασσα. Ωστόσο, είχε 8 νεκρούς και 30 τραυματίες, ενώ οι ζημιές του επισκευάστηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Μετά από αυτή τη σύγκρουση, που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία του Βουλγαρικού Ναυτικού μέχρι τότε, ο οθωμανικός αποκλεισμός των βουλγαρικών ακτών χαλάρωσε σημαντικά.

Ο κυβερνήτης Georgi Kupov, μετά από λαμπρή καριέρα, έγινε αρχηγός του Βουλγαρικού Ναυτικού το 1917 και καθηγητής Αστρονομίας έως το 1944. Απεβίωσε το 1959.

Άνδρες του πληρώματος του Ντάρσκι ποζάρουν μπροστά στην χτυπημένη τσιμινιέρα του πλοίου, μετά τον τορπιλισμό του Χαμηδιέ.
Αναμνηστική φωτογραφία των πληρωμάτων που τορπίλισαν το Χαμηδιέ.

Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα 6 τορπιλοβόλα εκτέλεσαν αποστολές ναρκοθέτησης και καταδρομικές επιχειρήσεις στη Ρουμανία (1916). Τη νύχτα της 11ης-12ης Σεπτεμβρίου 1916 το Σούμνι βυθίστηκε από νάρκη.

Με τη Συνθήκη του Νεϊγύ (1919), το Βουλγαρικό Ναυτικό διαλύθηκε. Τα υπόλοιπα 5 τορπιλοβόλα αφοπλίστηκαν και μετατράπηκαν σε περιπολικά ποταμών υπό τον έλεγχο της πολιτοφυλακής.

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα Ντράσκι, Σμέλι και Χράμπρι εντάχθηκαν ξανά στο Πολεμικό Ναυτικό και χρησιμοποίηθηκαν ως περιπολικά, ενώ τα παλαιά πυροβόλα τους αντικαταστάθηκαν με δύο αντιαεροπορικά πυροβόλα SK C/30.

Διαβάστε επίσης:  Ο «χρυσός αιώνας» της Καβάλας. 

Το Ντράσκι βυθίστηκε από έκρηξη στο λιμάνι της Βάρνας στις 15 Οκτωβρίου 1942, αλλά ανελκύστηκε και επισκευάστηκε.

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1944, ο Κόκκινος Στρατός κατέλαβε τα 3 εναπομείναντα τορπιλοβόλα στη Βάρνα. Τα Ντράσκι και Χράμπρι εντάχθηκαν προσωρινά στο Σοβιετικό Ναυτικό ως Ingul και Vychegda, αλλά επιστράφηκαν στη Βουλγαρία το 1945.

Το 1954, τα τελευταία τορπιλοβόλα της κλάσης Ντράσκι αποσύρθηκαν, μετά από 47 χρόνια υπηρεσίας.

Βούλγαροι Ναυτικοί Δόκιμοι στα Ντράσκι, Σμέλι και Χράμπρι. Βάρνα, 1941

Επίλογος

Το 1957 αποφασίστηκε να τιμηθεί το Ντράσκι, καθώς ήταν το διασημότερο πλοίο του Βουλγαρικού Ναυτικού. Ωστόσο μέχρι τότε είχε σχεδόν διαλυθεί για παλιοσίδερα. Ο οπλισμός, το φουγάρο και ορισμένα τμήματα του καταστρώματος μεταφέρθηκαν στο αδελφό πλοίο Στρόγκι το οποίο, από τις 21 Νοεμβρίου 1957, μετονομάστηκε σε πλοίο-μουσείο Nτράσκι. Το άλλο αδελφό – πλοίο Χράμπρι, αφού συνεισέφερε κι αυτό στο να συμπληρωθεί το νέο πλοίο – μουσείο με διάφορα τμήματα των υπερκατασκευών του, διαλύθηκε το 1962.

Σήμερα αυτό που αποκαλείται ως Nτράσκι ευρίσκεται ως στατικό έκθεμα στο Ναυτικό Μουσείο της Βάρνας. Ακόμα και σήμερα, το διάτρητο από θραύσμα φουγάρο του αποτελεί σύμβολο της πρώτης μεγάλης ναυτικής επιτυχίας της Βουλγαρίας.

Το 1958, μια φρεγάτα κλάσης Riga έλαβε το όνομα Ντράσκι και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 1992.

Τέλος, το 2006, μια φρεγάτα κλάσης Wielingen, αγορασμένη από το Βέλγιο για το Βουλγαρικό Ναυτικό, ονομάστηκε κι αυτή Ντράσκι με τον πλευρικό αριθμό F41.

Η βουλγαρική φρεγάτα Ντράσκι (F41) συμπλέει στο πλαίσιο ασκήσεως με το USS Oscar Austin (DDG 79)
Print Friendly, PDF & Email
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Ένας έρωτας στη δίνη του πολέμου

Επόμενο Άρθρο

8 Αυγούστου 1964. Η μάχη της ακταιωρού “Φαέθων” (βίντεο)

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

8 Αυγούστου 1964. Η μάχη της ακταιωρού "Φαέθων" (βίντεο)

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων και ο ρόλος της Μοίρας Ιονίου.

Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Λεωνίδας Τσιαντούλας

    Ο Αρχιπλοίαρχος (ε.α.) ΠΝ Λεωνίδας Τσιαντούλας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Το 1980 εισήχθη στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και σταδιοδρόμησε στο Πολεμικό Ναυτικό επί 40 έτη. Τα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας του διετέλεσε Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων στο ΓΕΕΘΑ και στο ΓΕΝ, Κυβερνήτης των Πλωτών Ναυτικών Μουσείων Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και Α/Τ ΒΕΛΟΣ (παράλληλα υπεύθυνος για την τριήρη ΟΛΥΜΠΙΑΣ και το ιστιοφόρο ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ), Ακόλουθος Άμυνας της Ελλάδος στο Μαυροβούνιο και την Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Διευθυντής της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MA) στις “Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική” από το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Είναι επίσης απόφοιτος του Κολλεγίου Αμύνης του NATO (NADEFCOL) στη Ρώμη. Την περίοδο 2015-2017 διετέλεσε Διευθυντής Σύνταξης του περιοδικού «Ναυτική Επιθεώρηση» και είχε την επιμέλεια των εκδόσεων της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού. Σχεδίασε και επιμελήθηκε την κατασκευή της μόνιμης έκθεσης για την ιστορία του Θωρηκτού “Γ. Αβέρωφ” η οποία είναι εγκατεστημένη από το 2023 στον χώρο του 1ου υποστρώματος του πλοίου - μουσείου. Είναι συγγραφέας άρθρων σχετικών με την Ελληνική και Παγκόσμια Ναυτική Ιστορία και υπεύθυνος για την παραγωγή των ντοκιμαντέρ “Η γέννηση του Κυπριακού Ναυτικού 1964-66” και “Το Ναυτικό στη διάρκεια της Επταετίας 1967-74”. Σήμερα είναι Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ.) του οποίου είναι ιδρυτικό μέλος. Παράλληλα είναι ο Διευθυντής Παραγωγής του portal "navalhistory.gr"

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    George Sirian. Από τα κατεστραμένα Ψαρά στο US Navy.
    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.
    Τα μικρά μυστικά του Αβέρωφ – Επεισόδιο 1: Είναι θωρηκτό, ή μήπως όχι;

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023