NavalHistory
Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

    Η Ίδρυση του Σώματος Αξιωματικών Πληρωμάτων Στόλου, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία.

    Ο βομβαρδισμός του ατμόπλοιου “ΦΡΙΝΤΩΝ” στο Ρέθυμνο

    Ο ασυρματιστής Ηλίας Αντύπας

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

    Η Ίδρυση του Σώματος Αξιωματικών Πληρωμάτων Στόλου, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία.

    Ο βομβαρδισμός του ατμόπλοιου “ΦΡΙΝΤΩΝ” στο Ρέθυμνο

    Ο ασυρματιστής Ηλίας Αντύπας

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

Δημήτρης Μπαλόπουλος Δημήτρης Μπαλόπουλος    
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Παράδοση
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Δημήτρης Μπαλόπουλος

Τις τελευταίες δεκαετίες έχει παρατηρηθεί ένα έντονο ενδιαφέρον των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών για τη γεωγραφία της δημόσιας μνήμης, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από το τοπίο, τον δημόσιο χώρο, την τέχνη και την αρχιτεκτονική. Είναι σημαντικό λοιπόν να εξετάζουμε περιπτώσεις, που ο χώρος μέσα από μια κατασκευή επιδρά στην καθημερινή ζωή των κατοίκων μιας πόλης, δημιουργώντας κοινωνικές σχέσεις, αποτελώντας ουσιαστικά μέρος της ίδιας της ιστορίας της πόλης.

Η αναφορά μας γίνεται για το κλειστό κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (Σ.Ν.Δ) στον Πειραιά, ως μια περίπτωση εφαρμοσμένης δημόσιας Ιστορίας, ένα έργο του 1959, το οποίο χρησιμοποιείται έκτοτε ως χώρος προπόνησης των μαθητών της σχολής, αλλά παράλληλα και ως χώρος προπονήσεων και αγώνων πολλών αθλητικών σωματείων της πόλης. Με άλλα λόγια το συγκεκριμένο κολυμβητήριο δεν ήταν μόνο ένας χώρος συγκεκριμένης χρήσης  αλλά σταδιακά μετεξελίχθηκε σε χώρο ανάπτυξης σχέσεων και δεσμών ανθρώπων μιας τοπικής κοινωνίας.

Η σχέση ανθρώπου και νερού είναι πολύ παλιά όπως μαρτυρείται σε τοιχογραφίες και αμφορείς του 1.600 π.Χ.(Αγύπτιοι, Ασσύριοι, Έλληνες, Ρωμαίοι). Στα νεότερα χρόνια, άρχισε να διαδίδεται ιδιαίτερα ως άσκηση και διασκέδαση στην Αγγλία στις αρχές του 19ου αιώνα, όπου το 1869 κατασκευάζεται και η πρώτη κλειστή δεξαμενή. Η διενέργεια των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896, στο πρόγραμμα των οποίων είχαν περιληφθεί και κολυμβητικοί αγώνες που διενεργήθηκαν στο λιμάνι της Ζέας, έδωσαν το έναυσμα μιας αλματώδους ανάπτυξης του υγρού στίβου σε παγκόσμια κλίμακα. Στην Ελλάδα, το πρώτο κολυμβητήριο που εγκαινιάστηκε το 1938 ήταν το ανοικτό Ολυμπιακό Κολυμβητήριο Ζαππείου, το οποίο φιλοξενούσε έκτοτε αγώνες κολύμβησης και υδατοσφαίρισης, οι οποίοι μέχρι τότε γίνονταν στις προκυμαίες των λιμανιών.

Διαβάστε επίσης:  15 Αυγούστου 1940. «Έλλη» – Το πρώτο θύμα του Ελληνοϊταλικού Πολέμου του 1940
Ο Δημήτρης Φατούρος σε φωτογραφία του 1958

Το 1959 είναι ο δεύτερος σταθμός στην ιστορία του ελληνικού υγρού στίβου, καθώς τότε αποπερατώνεται το κλειστό κολυμβητήριο της Σ.Ν.Δ, έργο του νεαρού τότε αρχιτέκτονα Δημήτρη Φατούρου, ο οποίος με το συνολικό του έργο συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση του ελληνικού αρχιτεκτονικού μεταπολεμικού μεταμοντερνισμού. Ο Δημήτρης Φατούρος υπηρετούσε την στρατιωτική του θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό και ήταν αυτός που ανέλαβε το έργο της σχεδίασης και της επίβλεψης εκτέλεσης ενός έργου που χαρακτηρίστηκε ως πρωτοποριακό, ενσωματώνοντας τολμηρά για την εποχή του αρχιτεκτονικά στοιχεία, παραμένοντας για τον λόγο αυτό σύγχρονο ακόμη και σήμερα.

Είναι αξιοσημείωτο, ότι το έργο αυτό υλοποιείται 54 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της σχολής στις σημερινές της εγκαταστάσεις και 10 χρόνια μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου, σε μια περίοδο που το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης και ανασυγκρότησης. Η Σ.Ν.Δ. έχει αυξήσει τον αριθμό των μαθητών της μετά τα δύσκολα χρόνια του πολέμου εισερχόμενη και αυτή σε μια αναπτυξιακή φάση, προχωρώντας μάλιστα στην κατασκευή ενός κλειστού κολυμβητηρίου, έργο πρωτοποριακό για τα τότε δεδομένα, κάτι που δεν αποτελεί όμως παραδοξότητα, για το Πολεμικό Ναυτικό καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά που καινοτομούσε. 

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι το συγκεκριμένο κολυμβητήριο δεν έτυχε περιορισμένης χρήσης, ήτοι για να καλύπτει τις ανάγκες της σχολής. Το Ναυτικό εξωστρεφές από τη φύση του, έδωσε τη δυνατότητα χρήσης του χώρου σε ομάδες του Πειραιά, καθιστώντας το έργο εκτός από ένα εξαιρετικό δείγμα αρχιτεκτονικού μεταπολεμικού μοντερνισμού, σε ένα έργο που καθόρισε την ίδια την ιστορία του ελληνικού υγρού στίβου. Το κολυμβητήριο αυτό είναι το πρώτο της πόλης του Πειραιά, δύο ομάδες του οποίου (ο Εθνικός και ο Ολυμπιακός) πρωταγωνιστούν επί δεκαετίες σε κολύμβηση και υδατοσφαίριση) και μάλλον το πρώτο σε όλη την Ελλάδα, το οποίο εκτός των άλλων, διέθετε βατήρα 10 μ. που το καθιστούσε και καταδυτήριο. Για το αν ήταν το πρώτο ή το δεύτερο κλειστό κολυμβητήριο στην Ελλάδα, θα αναφέρουμε ότι ο ίδιος ο Δ. Φατούρος στην τηλεοπτική συνέντευξή του στο «Αστικό Τοπίο» στην Έφη Μάντζαρη (διαθέσιμη στο youtube), το θεωρεί δεύτερο χωρίς να αναφέρει ποιο ήταν το πρώτο. Η δική μας έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτό που θεωρείται ως πρώτο είναι μια δεξαμενή / προπονητήριο στην Πάτρα, που βέβαια δεν έχει καμμία σχέση με το έργο στον Πειραιά.

Διαβάστε επίσης:  Το ακρόπρωρο.

Η κατασκευή του κολυμβητηρίου της Σ.Ν.Δ, ήταν ιδιαίτερα απαιτητική λόγω της μορφολογίας του εδάφους και των ειδικών λειτουργικών αναγκών που καλείτο να εξυπηρετήσει το έργο, όπως: μόνωση, ακουστική, φωτισμός, αερισμός. Ο ίδιος ο αρχιτέκτων δήλωνε, ότι το έργο του αυτό – το οποίο εκτιμούσε ιδιαίτερα- αποτέλεσε για τον ίδιο μια πρόκληση, καθώς ήθελε με την πρότασή του να δείξει τι σημαίνει «εγκιβωτισμένο νερό και εγκιβωτισμένη περιοχή μέσα στο νερό». Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι το κολυμβητήριο έπρεπε από τη μια πλευρά του να βλέπει τη θάλασσα και για τον λόγο αυτό επελέγη μια αρχιτεκτονική σύνθεση με μια τζαμαρία προς τη θάλασσα, έτσι ώστε ο κολυμβητής να νοιώθει ότι κολυμπά στο φως.

Το κολυμβητήριο κηρύχθηκε ομόφωνα διατηρητέο μνημείο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Το μοντερνιστικό κολυμβητήριο αποτελεί πλέον τμήμα του ιστορικού συμπλέγματος της Σχολής Δοκίμων με το κυρίως νεοκλασικό κτίριο διοίκησης της σχολής, την Υπηρεσία Φάρων, το γειτονικό Χατζηκυριάκειο Ορφανοτροφείο, το Κονώνειο Τείχος και το αρχαίο ταφικό μνημείο στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου (το φερόμενο ώς «Τάφος Θεμιστοκλέους»).

Τον Νοέμβριο του 2014 η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, μέσω του τότε Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναυάρχου Ε. Αποστολάκη ΠΝ, με τον τρόπο που επιβάλλουν οι παραδόσεις του, τίμησε στην Σ.Ν.Δ τον Δημήτρη Φατούρο για το συνολικό του έργο.

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: κολυμβητήριοΜπαλόπουλοςΠειραιάςΣχολή Ναυτικών ΔοκίμωνΦατούρος
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Οι “Ινδοί” θερμαστές του “Αβέρωφ”.

Επόμενο Άρθρο

Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

Σχετικά Άρθρα

O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.
Ναυτική Παράδοση

Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

Κατερίνα Μιχαηλίδου
31 Οκτωβρίου 2025
Ναυτική Παράδοση

“Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

Γεράσιμος Λειβαδάς
10 Οκτωβρίου 2025
Ναυτική Παράδοση

Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

Δημήτρης Ζεγγίνης
18 Σεπτεμβρίου 2025
Ναυτική Παράδοση

“Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

Παναγιώτης Τριπόντικας
11 Σεπτεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης - Ιστορική Επισκόπηση

Ο «χρυσός αιώνας» της Καβάλας. 

Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημήτρης Μπαλόπουλος

    Ο Δημήτρης Μπαλόπουλος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Είναι απόφοιτος της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων και της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού (Μ.Α) στη Δημόσια Ιστορία στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
    Σταδιοδρόμησε ως Οικονομικός Αξιωματικός στο Πολεμικό Ναυτικό από το οποίο αποστρατεύθηκε το 2015 ως Αντιναύαρχος (Ο) εν αποστρατεία.
    Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα για τα οποία και αρθρογραφεί περιλαμβάνουν θέματα Ναυτικής Ιστορίας, Νεότερη Κοινωνική και Οικονομική Ιστορία καθώς και σχέσεις μνήμης με τη Δημόσια Ιστορία.
    Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας.
    Έχει συμμετάσχει στο συλλογικό έργο, Τα Αρμαμέντα της Ελευθερίας 1821 – 1829, Εκδόσεις ΑΡΤΕΟΝ, ενώ από τον Ιανουάριο 2021 μέχρι και τον Ιούλιο 2023 ήταν Διευθυντής Σύνταξης της ηλεκτρονικής έκδοσης «Θάλαττα. Περιοδικό Ναυτικής Ιστορίας», που εξέδιδε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας. Από τον Οκτώβριο του 2023 είναι Content Director / Διευθυντής Περιεχομένου στο νέο portal του Ινστιτούτου www.navalhistory.gr .

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου
    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ
    Περί Φάρων ο λόγος

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Οκτ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023