NavalHistory
Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

    Η Ίδρυση του Σώματος Αξιωματικών Πληρωμάτων Στόλου, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία.

    Ο βομβαρδισμός του ατμόπλοιου “ΦΡΙΝΤΩΝ” στο Ρέθυμνο

    Ο ασυρματιστής Ηλίας Αντύπας

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η επεισοδιακή 9η πολεμική περιπολία του Y/B Παπανικολής στα Δωδεκάνησα.

    Η κατάλυση του βανδαλικού βασιλείου από τον Βελισάριο

    Ο άγνωστος ανθυποπλοίαρχος Εμμανουήλ Αντωνιάδης

    Η Ίδρυση του Σώματος Αξιωματικών Πληρωμάτων Στόλου, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία.

    Ο βομβαρδισμός του ατμόπλοιου “ΦΡΙΝΤΩΝ” στο Ρέθυμνο

    Ο ασυρματιστής Ηλίας Αντύπας

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Οι άγνωστοι πρωτοπόροι της Μεσογείου

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Οι “Ινδοί” θερμαστές του “Αβέρωφ”.

Λεωνίδας Τσιαντούλας Λεωνίδας Τσιαντούλας    
Reading Time: 4 mins read
A A
0
Αρχική Οπτικοακουστικά
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ναυτική Επιθεώρηση  Τεύχος 594 – Τόμος 176ος | Δεκέμβριος 2015 – Ιανουάριος  – Φεβρουάριος 2016

Γράφει ο Λεωνίδας Τσιαντούλας

Όπως είναι γνωστό, το «Αβέρωφ» κατάφερε τον Απρίλιο του 1941 να αποπλεύσει από την Ελλάδα και να μεταβεί με τα υπόλοιπα πλοία του Στόλου στη Μέση Ανατολή, χάρη στην πρωτοβουλία των αξιωματικών και του πληρώματός του, παρόλο που η ηγεσία του Ναυτικού είχε αποφασίσει την τιμητική του βύθιση, καθόσον είχε θεωρηθεί ότι λόγω παλαιότητας δεν θα μπορούσε να συνεισφέρει στον πόλεμο.

Η παλαιότητα και τα τεχνικά προβλήματα του πλοίου προβλημάτισαν το Συμμαχικό Στρατηγείο στην Αλεξάνδρεια. Εκτιμήθηκε, όμως, ότι παρόλο που το πλοίο δεν μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 12 κόμβων (λόγω παλαιότητας των λεβήτων του) εντούτοις τα βαριά πυροβόλα του και ο αντιαεροπορικός οπλισμός του ήταν αξιόπιστα και σε πολύ καλή κατάσταση, ώστε να προστατεύουν τα συνοδευόμενα πλοία των συμμαχικών νηοπομπών στον Ινδικό Ωκεανό. Έτσι το θρυλικό πλοίο έμελλε να αποτελέσει την πρώτη ελληνική ναυτική παρουσία στην περιοχή από τότε που ο Νέαρχος, Ναύαρχος του Μ. Αλεξάνδρου, εξερεύνησε αυτά τα νερά τον 4ο π.Χ. αιώνα. Το «Γεώργιος Αβέρωφ», λοιπόν, από την Αλεξάνδρεια κατευθύνθηκε μέσω Σουέζ στο Πορτ – Σουδάν για επισκευές, κατόπιν στο Άντεν και τέλος στην Βομβάη, όπου κατέπλευσε στις 10 Σεπτεμβρίου 1941.

2/7/1941. Το «Αβέρωφ» διαπλέει τη διώρυγα του Σουέζ κατευθυνόμενο από την Αλεξάνδρεια στο Πορτ – Σουδάν για επισκευές, κατόπιν στο Άντεν και τέλος στην Βομβάη, όπου κατέπλευσε στις 10 Σεπτεμβρίου 1941.

Στο Άντεν επιβιβάστηκαν στο «Αβέρωφ» και 60 Σομαλοί ιδιώτες, οι οποίοι προσελήφθησαν προκειμένου να εκτελούν χρέη θερμαστή και ανθρακευτή, εργασία που λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών στην περιοχή αυτή, ήταν πολύ δύσκολο να εκτελεστεί μόνο από το ελληνικό πλήρωμα. Η διαδικασία πρόσληψης ντόπιων θερμαστών σε πλοία που πλέουν στην περιοχή του Ινδικού ήταν μια καθιερωμένη από τον 18ο αιώνα πρακτική, αλλά εντελώς καινούργια για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Οι αλλοδαποί θερμαστές παρέμειναν ως πλήρωμα του «Αβέρωφ», προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες και χωρίς να δημιουργήσουν το παραμικρό πρόβλημα, καθ’ όλη την παραμονή του στην Βομβάη, μέχρι τον Οκτώβριο του 1942.

Διαβάστε επίσης:  Οι μάγοι με τους επενδύτες
Σομαλός θερμαστής, ενώ προσεύχεται, επί του Αβέρωφ (αρχείο θωρηκτού Γ. Αβέρωφ).

Για την ιδιοσυγκρασία αυτών τον ανθρώπων, που αν και Σομαλοί είχε καθιερωθεί να αναφέρονται ως «Ινδοί», παραθέτουμε αφήγηση του Έλληνα ναύτη θερμαστή Ι. Καταλειφού:

«Μέχρι που ο Αβέρωφ έφυγε από την Βομβάη των Ινδιών το πλήρωμα του αποτελείτο από Έλληνες ναύτες και εξήντα πολίτες Ινδιάνους που αυτοί κουβάλαγαν κάρβουνο στους Έλληνας ναυτοθερμαστάς. Εκείνοι οι ιδιόρρυθμοι άνθρωποι, ενώ μπορούσαν να πάρουν και να φάνε ό,τι ήθελαν απ΄ την κουζίνα μας, εν τούτοις περιφρονούσαν τα ωραιότατα τότε φαγητά μας και περιορίστηκαν μόνο στο ρύζι τους.

Καθόντουσαν κατάχαμα σταυροπόδι πάνω σε ένα ψαθί δέκα – δέκα γύρω – γύρω από ένα ταψί κι έτρωγαν το ρύζι τους, πρωί, μεσημέρι, βραδύ συνέχεια το ίδιο και το ίδιο χωρίς να βαριόνται. Χωρίς τραπέζια, καθίσματα, κουτάλια, πιρούνια παρά καθόντουσαν κατάχαμα και έτρωγαν το κιτρινισμένο με μια κίτρινη σάλτσα ρύζι τους με τα πέντε τους δάκτυλα πρωί μεσημέρι βράδυ. Μόνο κάθε Πέμπτη πρωί ο μάγειράς τους, τους έφτιαχνε από ζυμάρι από μία πίτα […]. Και αυτό μόνο κάθε Πέμπτη πρωί, ενώ όλες τις άλλες μέρες της εβδομάδας ρύζι και μόνο ρύζι.» 

Στις παρακάτω σελίδες βλέπετε μια λίστα μισθοδοσίας των Σομαλών θερμαστών:

Κατάσταση μισθοδοσίας θερμαστών Δεκέμβριος 1941(α)
Κατάσταση μισθοδοσίας θερμαστών Δεκέμβριος 1941(β)

Εξετάζοντας την κατάσταση μισθοδοσίας των αλλοδαπών θερμαστών παρατηρούμε την ιεραρχική δομή, η οποία απεικονίζεται και στο ποσόν του μισθού. Υπάρχει ο «αρχηγός» (serang), οι δύο βοηθοί του (1st -2nd Tindel) και το υπόλοιπο προσωπικό που είχε διάφορες ειδικότητες:

Fireman: Θερμαστής
Trimmer: Υπεύθυνος ανθρακαποθηκών (φρόντιζε για την σωστή κατανομή του κάρβουνου κατά μήκος του πλοίου)
Cook – Cook’s Mate: Μάγειρας και βοηθός του.
Topass: Γενικών καθηκόντων

Διαβάστε επίσης:  Η ναυμαχία της Σαλαμίνας. Άγνωστες Πτυχές.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν ο “αρχηγός” της ομάδας εκτελεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα στο κατάστρωμα της πρύμνης (φωτογραφικό αρχείο Πλοιάρχου Γ. Βαζάκα).

Σε αυτή τη σκληρή και επίπονη δουλειά δεν ήταν σπάνια και τα ατυχήματα. Στο επίσημο ημερολόγιο του Θ/Κ «Αβέρωφ» παρατηρούμε τις εξής αναγραφές:

Αναγραφή στο ημερολόγιο πλοίου την 280900 Σεπ 41:

«…Κατέπεσεν ο Ινδός Μωάμεθ Σααντέμ εκ της καθόδου πρωραίου λεβητοστασίου υποστάς ελαφρά εγκεφαλική διάσειση, μετά τραυματισμού τριχωτού κεφαλής…»

Αναγραφή στο ημερολόγιο πλοίου την 171040 Ιαν 42:

«…Ο Ινδός Nepanzi, ου ανεφλέγησαν τα ενδύματα, ερρίφθη εις την θάλασσαν εκ της φορτηγίδος, διασωθείς και μεταφερθείς εις το θεραπευτήριον…»

Σελίδα από το Ημερολόγιο Πλοίου του "Αβέρωφ"

Η παρουσία των Σομαλών ανθρακευτών και θερμαστών δεν σήμαινε ότι οι αντίστοιχοι Έλληνες απαλλάσονταν από το σκληρό αυτό καθήκον. Όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που ακολουθούν (φωτογραφικό αρχείο Πλοιάρχου Γ. Βαζάκα) η συμμετοχή τους παρέμεινε ενεργή όσο τους επέτρεπαν οι φυσικές τους δυνάμεις, παράλληλα με τους ακάματους Σομαλούς.

Λίγο πριν την επιστροφή του «Αβέρωφ» στην Αλεξάνδρεια άρχισε η σταδιακή απόλυση των αλλοδαπών θερμαστών. Δεν έλειπαν φυσικά ούτε και τότε τα γραφειοκρατικά / λογιστικά προβλήματα που πάντα ταλαιπωρούν τους Ναυτικούς Επιμελητές , όπως φαίνεται στο παρακάτω έγγραφο:

Πίστωση εξόδων Σομαλών το 1942

Κλείνοντας το αφιέρωμά μας παραθέτουμε την γλαφυρή και διαχρονική περιγραφή της διαδικασίας ανθράκευσης από τον Κυβερνήτη του «Αβέρωφ» και αρχιεπιστολέα του στολου την περίοδο των Βαλκανικών Πλοίαρχο Δούσμανη:

«… Δεν υπάρχει απαισιοτέρα διαδικασία από εκείνην της ανθρακεύσεως. Ολοι και όλα μαύρα! Και όλοι εις κίνησιν! Οι μηχανικοί και οι θερμασταί κάτω εις τας ανθρακαποθήκες, εις τα ανθρακοφόρα ή τας φορτηγίδας, οι υπαξιωματικοί και οι ναύται επάνω. Ούτε δε και οι μουσικοί εξαιρούνται. Και αυτοί παιανίζουν καθ΄ όλην την διάρκεια της ανθρακεύσεως, δια να παρασύρουν τους άνδρας εις την εργασίαν. Εις το τέλος καταντούν και αυτοί αράπηδες όπως και όλοι οι άλλοι. Εάν η ανθράκευσις διαρκέσει πολύ, τότε αξίζει να ιδει κανείς τα χάλια των ναυτών και των υπαξιωματικών…» 

Διαβάστε επίσης:  Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.
Mέλη του πληρώματος του «Αβέρωφ» κατά τη διάρκεια ανθράκευσης
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: 2ος Παγκόσμιος ΠόλεμοςΑβέρωφανθράκευσηΕλληνική ΙστορίαΘερμαστέςΝαυτική ΙστορίαΤσιαντούλας
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

Επόμενο Άρθρο

Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

Σχετικά Άρθρα

Φωτογραφίες

Φωτογραφική απεικόνιση της “γέννησης” του υποβρυχίου “Τρίτων” (video)

Γιώργος Μαραγκουδάκης
13 Νοεμβρίου 2025
Τι κανάλι "Ηistoria Graecia" στο YouTube
Video

Παρουσίαση του διαδικτυακού καναλιού “Historia Graecia”.

Συντακτική Ομάδα
Historia Graecia
24 Οκτωβρίου 2025
Φωτογραφίες

Ιχνηλατώντας τη διαδρομή της Πυροβολαρχίας 305mm στο Βόρειο Οχυρό Αίγινας (τότε και τώρα).

Κωνσταντίνος Κυρίμης
2 Οκτωβρίου 2025
Video

Διαδικτυακή παρουσίαση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ. για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας (βίντεο).

Κωνσταντίνος Κολιόπουλος
Παναγιώτης Φουράκης
Σπυρίδων Μαζαράκης
Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
25 Σεπτεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης - Ιστορική Επισκόπηση

Ο «χρυσός αιώνας» της Καβάλας. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Λεωνίδας Τσιαντούλας

    Ο Αρχιπλοίαρχος (ε.α.) ΠΝ Λεωνίδας Τσιαντούλας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Το 1980 εισήχθη στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και σταδιοδρόμησε στο Πολεμικό Ναυτικό επί 40 έτη. Τα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας του διετέλεσε Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων στο ΓΕΕΘΑ και στο ΓΕΝ, Κυβερνήτης των Πλωτών Ναυτικών Μουσείων Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και Α/Τ ΒΕΛΟΣ (παράλληλα υπεύθυνος για την τριήρη ΟΛΥΜΠΙΑΣ και το ιστιοφόρο ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ), Ακόλουθος Άμυνας της Ελλάδος στο Μαυροβούνιο και την Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Διευθυντής της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού.

    Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MA) στις “Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική” από το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Είναι επίσης απόφοιτος του Κολλεγίου Αμύνης του NATO (NADEFCOL) στη Ρώμη.

    Την περίοδο 2015-2017 διετέλεσε Διευθυντής Σύνταξης του περιοδικού «Ναυτική Επιθεώρηση» και είχε την επιμέλεια των εκδόσεων της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού.

    Από το 2021 έως το 2023 ήταν σύμβουλος έκδοσης της ηλεκτρονικής έκδοσης "ΘΑΛΑΤΤΑ. Περιοδικό Ναυτικής Ιστορίας" που εξέδιδε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας.

    Σχεδίασε και επιμελήθηκε την κατασκευή της μόνιμης έκθεσης για την ιστορία του Θωρηκτού “Γ. Αβέρωφ” η οποία είναι εγκατεστημένη από το 2023 στον χώρο του 1ου υποστρώματος του πλοίου - μουσείου.

    Είναι συγγραφέας άρθρων σχετικών με την Ελληνική και Παγκόσμια Ναυτική Ιστορία και υπεύθυνος για την παραγωγή των ντοκιμαντέρ “Η γέννηση του Κυπριακού Ναυτικού 1964-66” και “Το Ναυτικό στη διάρκεια της Επταετίας 1967-74”.

    Σήμερα είναι Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ.) του οποίου είναι ιδρυτικό μέλος. Παράλληλα είναι ο Διευθυντής Παραγωγής του portal "navalhistory.gr"

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Η Ίδρυση του Σώματος Αξιωματικών Πληρωμάτων Στόλου, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία.
    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.
    George Sirian. Από τα κατεστραμένα Ψαρά στο US Navy.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Οκτ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023