NavalHistory
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.

    Ναυτικά κωμικοτραγικά γεγονότα.

    Κουρσάροι ή πειρατές οι πρώτοι Έλληνες κάτοικοι της Αυστραλίας; Tο επεισόδιο των πλοίων “Ηρακλής” & “Άλκηστις”. 

    Δύο υπερατλαντικοί εκπαιδευτικοί πλόες του Πολεμικού Ναυτικού  στην αρχή και το τέλος του 20ου αιώνα.

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.

    Ναυτικά κωμικοτραγικά γεγονότα.

    Κουρσάροι ή πειρατές οι πρώτοι Έλληνες κάτοικοι της Αυστραλίας; Tο επεισόδιο των πλοίων “Ηρακλής” & “Άλκηστις”. 

    Δύο υπερατλαντικοί εκπαιδευτικοί πλόες του Πολεμικού Ναυτικού  στην αρχή και το τέλος του 20ου αιώνα.

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

Δημήτρης Ζεγγίνης Δημήτρης Ζεγγίνης    
Reading Time: 7 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Παράδοση
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Δρ. Δημήτρης Α. Ζεγγίνης (Στρατεύσιμος Κελευστής (ΔΙΑΧ) το 1993)

Εισαγωγή

H «Ολυμπιάς» είναι ανακατασκευή μιας αρχαίας αθηναϊκής τριήρους και ένα σημαντικό παράδειγμα πειραματικής αρχαιολογίας. Είναι επίσης ένα πλοίο που έχει τεθεί σε ενέργεια στο Πολεμικό Ναυτικό, το μόνο πλοίο του είδους του σε ενέργεια σε οποιοδήποτε από τα ναυτικά του κόσμου.

Nαυπηγήθηκε από το 1985 έως το 1987 από σε ένα παραδοσιακό ξυλοναυπηγείο στον Πειραιά. Κατασκευάστηκε με βάση σχέδια του ναυπηγού John Coates, τα οποία ανέπτυξε μέσω μακρών συζητήσεων με τον ιστορικό John Morrison, μετά την εκτενέστερη αλληλογραφία για οποιοδήποτε θέμα στους Times στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το έργο επιμελήθηκε επίσης ο καθηγητής κλασικών σπουδών Charles Willink και βασίστηκε σε στοιχεία που αποκτήθηκαν από την ελληνική λογοτεχνία, την ιστορία της τέχνης και την αρχαιολογία πάνω και κάτω από το νερό.

Τα ναυπηγικά σχέδια
Η καθέλκυση της τριήρους
Η τελετή παραλαβής της τριήρους από το ΠΝ

Οι Morrison, Coates και Willink ίδρυσαν το Trireme Trust μαζί με τον Welsh, που είχε ως σκοπό να συγκεντρώνει εθελοντές κωπηλάτες από όλον τον κόσμο για να κάνει τις θαλάσσιες δοκιμές στον Σαρωνικό με βάση τον Πόρο, αλλά και για να προωθήσει το συγκεκριμένο project. Το Trireme Trust είχε ως πρόεδρο τον καθηγητή Boris Rankov. Το ίδρυμα διαλύθηκε το 2018.

Η “Ολυμπιάδα” υποβλήθηκε σε θαλάσσιες δοκιμές το 1987, το 1990, το 1992 και το 1994, αλλά μία από τις πιο κατατοπιστικές ερευνητικά ήταν εκείνη του 1987 με πλήρωμα 170 εθελοντών κωπηλατών και κωπηλατριών. Η “Ολυμπιάδα” πέτυχε ταχύτητα 9 κόμβων (17 χλμ./ώρα) και ήταν σε θέση να εκτελέσει στροφές 180 μοιρών μέσα σε ένα λεπτό, σε ένα τόξο όχι μεγαλύτερο από δυόμισι (2,5) μήκη πλοίου. Αυτά τα αποτελέσματα, που επιτεύχθηκαν με ένα άπειρο, μικτό πλήρωμα, υποδηλώνουν ότι οι αρχαίοι ιστορικοί όπως ο Θουκυδίδης δεν υπερέβαλαν για τις δυνατότητες των τριήρων.

Δοκιμές απόδοσης στον Πόρο

Το ταξίδι στο Λονδίνο

Τον Ιούνιο του 1993, η Τριήρης Ολυμπιάς μεταφέρθηκε στον ποταμό Τάμεση στο Λονδίνο για να συμμετάσχει σε μια εβδομάδα εκδηλώσεων που διοργάνωσε το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο στο Λονδίνο. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για να γιορταστούν τα 2.500 χρόνια ελληνικής δημοκρατίας (χρονολογείται από τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη το 508/7 π.Χ.). Το πλοίο είχε ανακαινιστεί από το Ελληνικό Ναυτικό με κόστος 20 εκατομμύρια δραχμές και μεταφέρθηκε από τον Πειραιά στο Τίλμπουρι στις εκβολές του Τάμεση με τη δική του ειδικά σχεδιασμένη βάση πάνω σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το M/V Arma (βλ. φωτογραφία). Το κόστος της επίσκεψης, που εκτιμήθηκε σε 375.000 λίρες σε τιμές του 1993, καλύφθηκε από διάφορους οργανισμούς της ελληνικής και βρετανικής κυβέρνησης και από αρκετούς μεμονωμένους χορηγούς και δωρητές από την ελληνική κοινότητα στο Λονδίνο.

Πρέπει να σημειωθεί πως εκτός των εθελοντών κωπηλατών, το πλήρωμα καταστρώματος αποτελείτο από μόνιμους υπαξιωματικούς και στρατεύσιμους ναύτες. Για το συγκεκριμένο ταξίδι στον Τάμεση είχαν συμπληρώσει το πλήρωμα στρατεύσιμοι που είχαν εμπειρία από την Αγγλία. Έτσι είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω κι εγώ σε μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες της ζωής μου.

Το πλήρωμα του Λονδίνου.

Η Ολυμπιάδα έφυγε από την Ελλάδα τον Μάιο και εκφορτώθηκε στο Τίλμπουρι την Τετάρτη 9 Ιουνίου. Την ίδια ημέρα, ρυμουλκήθηκε ανάντη στην αποβάθρα της Δυτικής Ινδίας (West Indians Pier), όπου, από την Πέμπτη 10 Ιουνίου έως το Σάββατο 12 Ιουνίου, τέθηκε σε δημόσια προβολή. Το πρωί της Κυριακής, 13 Ιουνίου, ρυμουλκήθηκε ανάντη του ποταμού την ώρα της παλίρροιας στην προβλήτα του Πάτνεϊ (Putney Pier) και την ίδια ημέρα οι εθελοντές κωπηλασίας (κυρίως Βρετανοί, αλλά συμπεριλαμβανομένων αρκετών αμερικανικών «βετεράνων» τέτοιων πλόων και κάποιων Ελλήνων) μεταφέρθηκαν στο κατάλυμά τους στο Στρατόπεδο Ιππικού του Χάουνσλοου.

Διαβάστε επίσης:  Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”

Ως πολεμικό πλοίο, το Ολυμπιάς δεν μπορούσε να μεταβιβαστεί, όταν βρισκόταν εν πλω στον Τάμεση (όπως θα ήταν ένα εμπορικό πλοίο), στον άμεσο έλεγχο ενός πλοηγού του ποταμού, και έτσι παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια υπό τη διοίκηση του καπετάνιου του Ελληνικού Ναυτικού, Ανθυπασπιστή Β. Μαυρίκη, με τη βοήθεια ενός δεκαμελούς πληρώματος καταστρώματος του Ελληνικού Ναυτικού όπως και σε προηγούμενες θαλάσσιες δοκιμές τα προηγούμενα χρόνια στον Πόρο. Παρόλα αυτά, λόγω των προβλημάτων πλοήγησης ενός σχετικά μεγάλου σκάφους σε στενά σημεία ενός παλιρροιακού ποταμού που διασχίζεται από αρκετές γέφυρες, ο πλοηγός του ποταμού Κρις Λίβετ ήταν στο πλοίο με συμβουλευτική ιδιότητα για όλες τις εξόδους. Επίσης, σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού βρισκόταν ο Αντιπλοίαρχος Σταύρος Πλατής, (Μ) ΠΝ, ο οποίος είχε επιβλέψει την κατασκευή του πλοίου στην Ελλάδα.

Το ελληνικό πλήρωμα της τριήρους "Ολυμπιάς"

Δεδομένου ότι ο σκοπός της επίσκεψης ήταν εκπαιδευτικός, διπλωματικός και εορταστικός, δεν είχαν προγραμματιστεί πραγματικές δοκιμές και το ελαφρώς υποστελεχωμένο εθελοντικό πλήρωμα είχε μόνο λίγες ημέρες για να εξασκηθεί πριν από τις κύριες τελετές. Η πρώτη εκδρομή πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας, 14 Ιουνίου (Υψηλή Παλίρροια στο Πάτνεϊ: 10:36; Χαμηλή Παλίρροια: 16:19), όταν το πλοίο κωπηλατήθηκε από την προβλήτα του Πάτνεϊ στην πίστα αγώνων Πανεπιστημίων Οξφόρδης-Κέιμπριτζ προς τη γέφυρα Χάμερσμιθ (1½ μίλια), κατέβηκε πίσω στην ακίδα του μιλίου και στη συνέχεια ανέβηκε ξανά στο Χάμερσμιθ. Η Ολυμπιάδα, φυσικά, δεν είχε ανεβάσει τα κατάρτια της λόγω των γεφυρών, αλλά η κατάσταση της παλίρροιας άφηνε μόνο περίπου ένα πόδι απόσταση μεταξύ της κορυφής του άφλαστον (το επάνω άκρο της πρύμνης) και των δοκών στην κάτω πλευρά της γέφυρας Χάμερσμιθ. Το πλοίο ήταν ανεβασμένο σε ίντσες μέχρι και μέσα από τη γέφυρα κάτω από το κουπί. Αυτό καθώς και προηγούμενες επιδείξεις της στροφής του πλοίου έπεισαν τον Κρις Λίβετ ότι το πλοίο μπορούσε να ελιχθεί με ασφάλεια στην παλιρροιακή οδό, όπως είναι γνωστά τα παλιρροιακά εύρη των λόφων. Στη συνέχεια κωπηλατήθηκε ανάντη του ποταμού μέχρι το Τσίσγουικ Έιοτ πριν γυρίσει και καλύψει τα 2,5 μίλια πίσω στο Πάτνεϊ. Η εκδρομή ήταν συνολικά περίπου 6 μίλια. Το απόγευμα, κατά τη διάρκεια μιας δεύτερης εκδρομής, το πλοίο κωπηλατήθηκε κατάντη μέσα από τις γέφυρες Πάτνεϊ, Γουόντσγουορθ, Μπάτερσι, Άλμπερτ και Βόξχολ και στη συνέχεια επέστρεψε ξανά μέσα από τις γέφυρες στο Πάτνεϊ, ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής περίπου 8 μιλίων.

Την επόμενη ημέρα, Τρίτη, 15 Ιουνίου (υψηλή παλίρροια στο Πάτνεϊ: 11:37· χαμηλή παλίρροια: 17:42), ήταν τα 80α γενέθλια του Τζον Μόρισον (καθηγητή του Κέιμπριτζ και του κύριου νου πίσω από το project Ολυμπιάς). Στην πρωινή εκδρομή, επειδή η παλίρροια ήταν πολύ δυνατή για να περάσει η Ολυμπιάδα κάτω από τις γέφυρες, την κωπηλάτησαν από το Πάτνεϊ στο Χάμερσμιθ και την επέστρεψαν δύο φορές, συνολικά 6 μίλια. Το απόγευμα, με την παλίρροια να χαμηλώνει, την πήγαν με κουπί μέσα από τη γέφυρα Χάμερσμιθ μέχρι το Τσίσγουικ Έιοτ και πίσω στο Πάτνεϊ, μια διαδρομή 8 μιλίων μετ’ επιστροφής.

Η πρώτη σημαντική εκδήλωση της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 16 Ιουνίου (Υψηλή Παλίρροια στο Πάτνεϊ: 12:34· Χαμηλή Παλίρροια στη Γέφυρα του Λονδίνου: 19:50). Λόγω της έντονης βροχής, η προγραμματισμένη πρωινή εκδρομή ακυρώθηκε και το απόγευμα το πλοίο κωπηλατήθηκε 7 μίλια κατάντη μέσω του Πάτνεϊ, του Γουόντσγουορθ, του Μπάτερσι, του Άλμπερτ, της Τσέλσι, του Βόξχολ και των Λάμπεθ Μπρίτζες. Μετά από μια δύσκολη στροφή, κατά την οποία το πλοίο απέφυγε οριακά να παρασυρθεί στις προβλήτες της Γέφυρας του Γουέστμινστερ από την άμπωτη, η οποία έτρεχε με 4-5 κόμβους, αγκυροβολήθηκε σε μια πλωτή προβλήτα κατά μήκος του αναχώματος Άλμπερτ και απέναντι από τα Κτίρια του Κοινοβουλίου.

Διαβάστε επίσης:  Θεματικές συλλογές αρχείων σχετικές με τη Ναυτική Ιστορία των Κυθήρων και της Σύρου

Εδώ, η Πρόεδρος της Βουλής των Κοινοτήτων, η Αξιότιμη Μπέτι Μπούθροϊντ, επιβιβάστηκε στο πλοίο μαζί με τον Πρόεδρο της Βουλής Αθανάσιο Τσαλδάρη, την Υπουργό Πολιτισμού της Ελλάδας, κα Ντόρα Μπακογιάννη, τον Πρέσβη της Ελλάδας στο Λονδίνο και τον Πλοίαρχο Ι. (Ντάνυ) Θεοφανίδη ΠΝ, Ναυτικό Ακόλουθο.

Μετά από μια παρουσίαση και ξενάγηση στο πλοίο η Πρόεδρος εξελέγη επίτιμο μέλος του πληρώματος και της δωρίστηκε ένα αναμνηστικό μπλουζάκι με την επιγραφή Trireme Trust 1993. Στη συνέχεια, ένα αντίγραφο της στήλης που έφερε το διάταγμα του Ευκράτη του 337/6 π.Χ., το οποίο επικύρωσε την αρχή της δημοκρατίας, μαζί με μια εικόνα της Δημοκρατίας που στέφει τον Δήμο («τον Λαό»), προσφέρθηκε στην Πρόεδρο της Βουλής των Κοινοτήτων. Επιπλέον, στην Πρόεδρο της Βουλής απονεμήθηκε το Ασημένιο Μετάλλιο του Ναυτικού Μουσείου Αιγαίου, του οποίου ο Πρόεδρος, κ. Γιώργος Δρακόπουλος, ήταν ένας από τους κύριους χορηγούς της επίσκεψης.

Εν τω μεταξύ, το πλοίο κωπηλατήθηκε πέρα από τα Κτίρια του Κοινοβουλίου και στη συνέχεια έστριψε και έπειτα κωπηλατήθηκε άλλα 3,5 μίλια κατάντη στην άμπωτη, αποφεύγοντας ξανά τα στενά στις προβλήτες της Γέφυρας του Γουέστμινστερ και στη συνέχεια συνέχισε μέσα από το Γουότερλου, το Μπλάκφραϊαρς, το Σάουθγουορκ, το Λονδίνο και τη Γέφυρα του Πύργου του Λονδίνου. Εκεί την έστρεψαν και μεταφέρθηκε στο σημείο πρόσδεσής της για τη νύχτα δίπλα στο HMS President, κατάντη της Γέφυρας του Πύργου.

Η επόμενη μέρα, Πέμπτη, 17 Ιουνίου (Υψηλή Παλίρροια στη Γέφυρα του Λονδίνου: 12:42; Χαμηλή παλίρροια: 19:00) ήταν επίσης ημέρα επίδειξης και τελετών. Το πρωί, τα κατάρτια ανεβήκαν στo κατάστρωμα και υψώθηκαν τα πανιά. Τα κινητά μέρη της Γέφυρας του Πύργου (Tower Bridge) ανυψώθηκαν για να επιτρέψουν στο πλοίο να κωπηλατηθεί ανάντη και στη συνέχεια κατέβηκαν πίσω της. Η Ολυμπιάδα μεταφέρθηκε μέχρι τη Γέφυρα του Λονδίνου (London Bridge), όπου γύρισε για να περιμένει να ανυψωθούν ξανά τα κινητά μέρη της Γέφυρας του Πύργου. Σε αυτό το σημείο, ο καπετάνιος ιστιοπλοΐας, Ντάγκλας Λίντσεϊ, ζήτησε από τον καπετάνιο την άδεια να αναπτύξει τα πανιά και, όταν ανυψώθηκαν τα κινητά μέρη, η Ολυμπίας έπλευσε ανάμεσα. Αποδείχθηκε ότι ήταν ένα μοναδικό γεγονός, αφού ο Λίντσεϊ ενημερώθηκε αργότερα από τον πρόεδρο της Λιμενικής Αρχής του Λονδίνου ότι το πέρασμα από τη Γέφυρα του Πύργου με πανιά είχε απαγορευτεί από τότε που ολοκληρώθηκε η κατασκευή της γέφυρας το 1894.

Στη συνέχεια, το πλοίο επέστρεψε στο HMS President, όπου τα κατάρτια του αφαιρέθηκαν από το πλοίο. Το απόγευμα, η κα Μπακογιάννη επιβιβάστηκε στο πλοίο με τον Αντιδήμαρχο Αθηναίων, τον Ντάνυ Θεοφανίδη και τον Ελληνορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας Γρηγόριο, ο οποίος ευλόγησε το πλοίο με Αγιασμό. Στη συνέχεια, το πλοίο κωπηλατήθηκε ανάντη μέσω της Γέφυρας του Πύργου προς την Προβλήτα της Γέφυρας του Άνω Πύργου, όπου τους διακεκριμένους καλεσμένους υποδέχτηκε ο Λόρδος Δήμαρχος του Λονδίνου, Σερ Φράνσις ΜακΓουίλιαμς, GBE, ο οποίος κατά την επιστροφή του παρέλαβε το Ασημένιο Μετάλλιο του Ναυτικού Μουσείου Αιγαίου. Στη συνέχεια, το πλήρωμα κωπηλάτησε το πλοίο πάνω μέσα από τη Γέφυρα του Λονδίνου και πίσω κάτω ξανά, περνώντας δίπλα από τους καλεσμένους του HMS President. Αρχικά, είχε προβλεφθεί ότι το πλοίο έπρεπε να κωπηλατηθεί πίσω στο Πάτνεϊ. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα μιας χαμηλής ανοιξιάτικης παλίρροιας το βράδυ της Τρίτης, το πλοίο είχε πλησιάσει στην προσάραξη στην προβλήτα του Πάτνεϊ, οπότε αποφασίστηκε ότι έπρεπε να παραμείνει στη θέση του HMS President για το υπόλοιπο της επίσκεψης.

Διαβάστε επίσης:  Η Άνδρος των βαποριών.

Την Κυριακή 20 Ιουνίου (Χαμηλή παλίρροια στη Γέφυρα του Λονδίνου: 09:09; Υψηλή παλίρροια: 14:59; Χαμηλή παλίρροια 21:39) κωπηλατήθηκε από το HMS President στο HMS Chrysanthemum. πρόσδεση στη Βόρεια Όχθη στο Ανάχωμα της Βικτώριας, μεταξύ του Γουότερλου και των Γεφυρών Μπλάκφραϊαρς, ώστε το πλήρωμα να μπορέσει να ενταχθεί στο πάρτι «Δημοκρατία 2500» στη Νότια Όχθη. Μετά το πάρτι, μεταφέρθηκε με κωπηλασία πίσω στο HMS President, από όπου ρυμουλκήθηκε πίσω στο Tilbury την επόμενη μέρα, Δευτέρα 21 Ιουνίου, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε πίσω στην Ελλάδα επάνω στο εμπορικό πλοίο.

Μια αξέχαστη ανάμνηση της επίσκεψης για το πλήρωμα ήταν η επίμονη βροχή, η οποία έπεφτε κάθε μέρα της επίσκεψης εκτός από την Τρίτη και την Κυριακή, και η οποία έσταζε νερό μέσα από το κατάστρωμα και άφηνε τους κωπηλάτες μόνιμα μουσκεμένους. Αυτή δεν ήταν μια εμπειρία που είχαν βιώσει οι βετεράνοι της τριήρους στην Ελλάδα.

Επίλογος

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ωστόσο, ότι η μεγαλύτερη αξία της επίσκεψης έγκειται στον αντίκτυπο της δημοσιότητάς της. Οι εκδρομές του πλοίου αναφέρονταν καθημερινά στον βρετανικό τύπο και στην ελληνική και βρετανική τηλεόραση, καθώς και σε άλλες περιοχές. Χιλιάδες άνθρωποι παρακολουθούσαν το πλοίο κάτω από το κουπί από τις όχθες του Τάμεση και το δημόσιο ενδιαφέρον για το πλοίο και για την ελληνική αρχαιότητα γενικότερα αυξήθηκε σημαντικά. Η συμμετοχή του Προέδρου της Ελληνικής Βουλής και της Προέδρου της Βουλής των Κοινοτήτων στον εορτασμό της ελληνικής δημοκρατίας ήταν επίσης μια σαφής διπλωματική επιτυχία μπροστά από την (τελικά αποτυχημένη) υποψηφιότητα της Αθήνας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1996. Η εκδρομή του 1993 στο Λονδίνο παραμένει η μόνη μέχρι σήμερα ευκαιρία κατά την οποία η Ολυμπίας έχει ταξιδέψει εκτός Ελλάδας, αλλά παρέχει μια ένδειξη για το πόσο δημοφιλείς και αποτελεσματικές θα μπορούσαν να είναι τέτοιες επισκέψεις καλής θέλησης από το πλοίο.

Για το πλήρωμα καταστρώματος η εμπειρία του ταξιδιού παραμένει αξέχαστη. Απέδειξε πως μια μικρή ομάδα μονίμων στελεχών του ΠΝ και στρατεύσιμων, μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις και τις δυσκολίες μιας ειρηνικής (πολιτιστικής και διπλωματικής) αποστολής σε μια από τις παγκόσμιες μητροπόλεις, χωρίς ουσιαστική προετοιμασία και γνώση του τι θα αντιμετωπίσουμε. Έτσι επί το πλείστον αυτοσχεδιάζαμε, τόσο σε επίπεδο ναυσιπλοΐας (εδώ σημαντική ήταν η βοήθεια του Άγγλου πλοηγού, όπως προανέφερα), αλλά και σε επίπεδο διοργάνωσης των εκδηλώσεων, διοικητικής μέριμνας και δημοσίων σχέσεων.

Τέλος πρέπει να επισημάνω πως στην επιτυχία του ταξιδιού ήταν σημαντική η συμβολή του αείμνηστου Θεοφανίδη, ο οποίος απεδείχθη (πέραν από ατρόμητος ΟΥΚάς, όπως ξέραμε) και ένας πραγματικός officer and gentleman, φορέας των παραδόσεων του ΠΝ. Είχα την τιμή να συνεργαστώ μαζί του άμεσα και να τον γνωρίσω, όχι στον στίβο μάχης, αλλά σε έναν εξίσου σημαντικό στίβο διπλωματίας. Είναι πολλά που δεν θα ξεχάσω από τη συνεργασία μας αυτών των ημερών. Μια στιγμή που μένει στη μνήμη όμως, είναι όταν μου είπε «κελευστή μπες στο φουσκωτό να πάμε μια βόλτα στον Τάμεση». Με αυτόν οδηγό ανεβήκαμε τον Τάμεση οι δυο μας με ταχύτητα. Μου λέει λοιπόν γελώντας: «πάντα ήθελα να το κάνω αυτό». Αυτό το κείμενο αφιερώνεται στην μνήμη του.

Βιβλιογραφία

Morrison, J. S., Coates, J. F. και Rankov, N. B. (2000) Η Αθηναϊκή Τριήρης. Η Ιστορία και η Ανακατασκευή ενός Αρχαίου Ελληνικού Πολεμικού Πλοίου. 2η έκδοση. Κέιμπριτζ, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κέιμπριτζ

Ο συγγραφέας επί τω έργω
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: ΖεγγίνηςΘεοφανίδηςΝαυτική ΠαράδοσηΟλυμπιάςΤάμεσηςτριήρης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

Σχετικά Άρθρα

Ναυτική Παράδοση

“Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

Παναγιώτης Τριπόντικας
11 Σεπτεμβρίου 2025
Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.
Ναυτική Παράδοση

Περί Φάρων ο λόγος

Δημήτρης Μπαλόπουλος
16 Αυγούστου 2025
Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου
Ναυτική Παράδοση

Το ακρόπρωρο.

Πέτρος Θέμελης
1 Μαΐου 2025
Ναυτική Παράδοση

Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

Νίκος Σαραντάκος
10 Απριλίου 2025

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Δημήτρης Ζεγγίνης

    Ο Δημήτρης Ζεγγίνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Essex της Μεγάλης Βρετανίας στο οποίο και ανακηρύχθηκε διδάκτορας Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης (Ph.D. in Government) το 1992. Το διδακτορικό του βραβεύθηκε ως το καλύτερο διδακτορικό στον τομέα της Συγκριτικής Πολιτικής στην Μεγάλη Βρετανία. Στο ίδιο πανεπιστήμιο δίδαξε πολιτική θεωρία για δύο χρόνια.

    Μετά τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό το 1993-94, εργάστηκε στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) ως υποδιευθυντής προγραμμάτων και ανάπτυξης.

    Το 1996 ξεκίνησε η καριέρα του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία εξελίχθηκε στην διοίκηση μονάδων της Αυτοδιοίκησης. Αρχικά ως Γενικός Διευθυντής στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων Α.Ε. Στην συνέχεια διετέλεσε Γενικός Γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής, κατόπιν Γενικός Γραμματέας του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού και Διευθύνων Σύμβουλος της Διαδημοτικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας Α.Ε. Σήμερα είναι ειδικός σύμβουλος Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

    Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια, εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Διοικητικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Διευθυντικών Στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ICMA).

    Μιλάει άπταιστα αγγλικά, καλά γαλλικά και βασικά ρωσικά.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Αυγ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023