NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Προσαρμογή τορπιλών υποβρυχίων για βολή από τορπιλακάτους τύπου Νasty και Vosper

Νικόλαος Μανταδάκης Νικόλαος Μανταδάκης    
6 Ιουνίου 2024
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Τεχνολογία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
526
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Του Νικολάου Μανταδάκη

Το Πολεμικό Ναυτικό τη δεκαετία του ’60 αγόρασε από τη Νορβηγία 6 τορπιλακάτους τύπου NASTY, όχι όμως και τορπίλες. Αποφασίσθηκε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες τορπίλες αμερικανικού τύπου ΜΚ21 από το απόθεμα των υποβρυχίων.

Το 1967 – 69 έγιναν δοκιμές βολής με απογοητευτικά στην αρχή αποτελέσματα. Οι τορπίλες ήταν σχεδιασμένες για βολή εν καταδύσει με την τακτική swim out (για τους υποβρύχιους). Στις βολές γυμνασίων ο κώνος ήταν γεμάτος νερό και στο τέρμα τις διαδρομής  προκαλείτο εκδίωξη και η τορπίλη ανέβαινε στην επιφάνεια (περίπου 4000 υάρδες). Σε περίπτωση ανωμάλου διαδρομής της τορπίλης υπήρχε μηχανισμός υπερταχύνσεως που διέκποπτε την παροχή αέρος στη μηχανή για να μην προκληθεί βλάβη.

Όταν όμως οι τορπίλες γυμνασίων έπεφταν στη θάλασσα από το κατάστρωμα της τορπιλακάτου, οι προπέλες μη βρίσκοντας αντίσταση στο κενό ανέπτυσαν υπερβολικά μεγάλο αριθμό στροφών με αποτέλεσμα να επενεργεί ο μηχανισμός υπερταχύνσεως για προστασία της μηχανής. Οι προπέλες ακινητοποιούντο και η τορπίλη χωρίς πρόωση κατέληγε στο βυθό αφού δεν εφηρμόζετο η διαδικασία εκδίωξης.

Ως γνωστό όλες οι λειτουργίες των μηχανισμών της τορπίλης, γυροσκόπιο πορείας, τήρηση βάθους κλπ. γινόταν με πεπιεσμένο αέρα. Η μηχανή επίσης χρησιμοποιούσε για την κίνηση των στροβίλων των αξόνων πεπιεσμένο αέρα του οποίου ο όγκος αυξάνετο με την χρήση μίγματος καιομένου οινοπνεύματος. Το ζήτημα ήταν ο πεπιεσμένος αέρας από το αεροφυλάκιο να φθάσει στη μηχανή για εκκίνηση με μια μικρή καθυστέρηση ώστε η τορπίλλη μετά την έξοδο από τον τορπιλλοσωλήνα να πέσει νεκρή στο νερό, να εκινήσει  και να συνεχίσει την πορεία της προς το στόχο. Ειχε παρατηρηθεί ότι στα δυο τρία δευτερόλεπτα από την εκκίνηση της μηχανής η αύξηση των στροφών δεν ήταν ικανή να προκαλέσει βλάβη στη μηχανή.

Διαβάστε επίσης:  Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

Η λύση που προκρίθηκε ήταν να επιβραδυνθεί η έναρξη λειτουργίας του μηχανισμού προώσεως (μετά την ανατροπή του κορακωτού μοχλού) για όσο χρόνο χρειάζονταν η τορπίλη να μπεί στο νερό μετά την έξοδο από τον τορπιλοσωλήνα.

Βολή τορπίλης από Τ/Α τ. NASTY

Με τα μέσα που διέθετε τότε το συνεργείο τορπιλών στην Αμφιάλη, άρχισαν δοκιμές με τη χρήση ενός βοηθητικού αεροφυλακίου που θα καθυστερούσε την είσοδο του αέρα στη μηχανή για όσο χρόνο χρειαζόταν να πληρωθεί. Οι πρώτες βολές ήταν αποτυχημένες και η τορπίλη κατέληγε στο βυθό του κόλπου Ελευσίνος που είχε επιλεγεί σαν πεδίο βολής.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Συνεργείου Τορπιλών, το καταδυτικό συνεργείο που είχε βάση την Αμφιάλη και γερανός του ναυστάθμου μέσα σε αποβατικό «παντόφλα» απασχολούντο επι ημέρες να εντοπίσουν την τορπίλλη στη λάσπη του βυθού και να την ανελκύσουν.

Τελικά οι δοκιμές απέδωσαν, η τορπίλη έπεφτε νεκρή στη θάλασσα, ακολουθούσε η εκκίνηση και η πορεία προς τον στόχο. Στην τελευταία πετυχημένη βολή με τον ΗΝΙΟΧΟ, έγινε και προσβολή του στόχου!!!

Πως αυτό; Στο πεδίο βολής τορπιλών κατά τις δοκιμές, ο Στόλος διέθετε ένα παλιό ναρκαλιευτικό ως πλοίο ασφαλείας για να ελέγχει ότι η περιοχή ήταν κενή άλλων σκαφών.

Εκείνη την ημέρα αφού εδόθη σήμα ότι η περιοχή ήταν ελεύθερη έγινε η βολή. Τότε έγινε αντιληπτό ένα μικρό σκάφος να πλέει προς το πεδίο βολής.

Το ναρκαλιευτικό κινήθηκε διασταυρώνοντας τον άξονα βολής για να το πλησιάσει και να το απομακρύνει. Η τορπίλη είχε τελειώσει τη διαδρομή της και μετά εκδίωξη του κώνου γυμνασίων ανέβαινε στην επιφάνεια με όση ταχύτητα της είχε απομείνει. Συνάντησε την τρόπιδα του ναρκαλιευτικού και την έξυσε, ευτυχώς χωρίς άλλη ζημιά. 

Διαβάστε επίσης:  Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα
Στη φωτογραφία οι τεχνικοί του Συνεργείου πίσω από ένα τορπιλλοσωλήνα των γερμανικών Τ/Α τύπου Mowe (ΔΡΑΚΩΝ) που και αυτοί χρειάζονταν μετασκευή για να συμπέσουν οι θυρίδες ρύθμισης στοιχείων με τα αντίστοιχα ανοίγματα της αμερικανικής τορπίλλης

Το 1967 – 68 το Πολεμικό Ναυτικό απέκτησε και 2 τορπιλακάτους τύπου VOSPER (ΑΙΟΛΟΣ, ΑΣΤΡΑΠΗ) από τη Γερμανική Στρατιωτική Βοήθεια. Αυτές είχαν την ιδιαιτερότητα ότι αντί τορπιλοσωλήνων διέθεταν στα πλευρά απο 2 αφετήρες τορπιλλών.

Επι πλέον, η μεγάλη ταχύτητα (50 κόμβοι) που ανέπτυσαν οι τορπιλάκατοι επιδρούσε στην συμπεριφορά του σκάφους και η πλώρη ήταν αρκετά ανυψωμένη με αποτέλεσμα κατά την άφεση της τορπίλλης αυτή να πέφτει στο νερό με την ουρά και να συμπεριφέρεται ανώμαλα. Έπρεπε να ρυθμιστούν οι αφετήρες ώστε η τορπίλη να βρίσκεται σε οριζόντια θέση όταν το σκάφος έπλεε με την ανώτερη επιχειρησιακή ταχύτητα.

Επειδή δεν υπήρχαν τα κατάλληλα όργανα για την μέτρηση της κλίσεως του καταστρώματος εκλήθη κινηματογραφικό συνεργείο απο την τότε ΥΕΝΕΔ και κινηματογράφησε την κλίση του επιπέδου του καταστρώματος της Τ/Α όταν αυτή έπλεε με μεγάλη ταχύτητα. Βάσει της εικόνας έγιναν οι ανάλογες ρυθμίσεις στις βάσεις των αφετήρων για να μηδενισθεί η κλίση και η τορπίλη να πέφτει στο νερό σχεδόν οριζόντια όπως και απο τους  τορπιλοσωλήνες.

Τ/Α ΑΙΟΛΟΣ
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: NastyVosperΔιεύθυνση Ναυτικών ΌπλωνΜανταδάκηςΝαυτική Τεχνολογία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Τo Πολεμικό Ναυτικό κατά την Μικρασιατική Εκστρατεία

Επόμενο Άρθρο

Τύποι καραβιών από τον 14ο μέχρι και τον 19ον αιώνα.

Σχετικά Άρθρα

Ναυτική Τεχνολογία

Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
16 Μαΐου 2025
Ναυτική Ιστορία

Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

Νικόλαος Σιδηρόπουλος
3 Απριλίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

H “Ψαριανή Γαλιώττα”

Γεώργιος Μπουζούνης
27 Μαρτίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

Συμεών Κωνσταντινίδης
14 Φεβρουαρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Τύποι καραβιών από τον 14ο μέχρι και τον 19ον αιώνα.

Ο καπετάν Γιάννης ο Παΐζης, ο μοναδικός Έλληνας φαλαινοθηρευτής.

Επιστολές από τον πόλεμο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Νικόλαος Μανταδάκης

    Ο Νικόλαος Μανταδάκης εισήλθε στη ΣΝΔ στις 26.09.1952 και αποφοίτησε ως μάχιμος Σημαιοφόρος στις 30.06.1956. Ως Κατώτερος Αξιωματικός υπηρέτησε σε πλοία διαφόρων τύπων και στο Ε/ΔΝΑΡ. Το 1968 - 69 υπηρέτησε στο Ν.Σ. ως Τμηματάρχης του Τμήματος Υφάλων Όπλων στην Αμφιάλη. Ως Πλωτάρχης διετέλεσε Κυβερνήτης του Α/Γ ΡΟΔΟΣ και Επιστολέας ΔΝΑΡ. Ως σπουδαστής στη Ναυτική Σχολή Πολέμου, συνελήφθη για τη συμμετοχή του στο Κίνημα του Ναυτικού του Μαΐου του 1973 και στις 25.10.1973 αποτάχθηκε. Μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας επαναφέρθηκε στην ενεργό υπηρεσία ως Αντιπλοίαρχος και υπηρέτησε στο ΓΕΝ/Α4. Διετέλεσε Κυβερνήτης των Α/Τ ΝΑΥΑΡΙΝΟ και ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ. Ως Πλοίαρχος υπηρέτησε στις Βρυξέλλες Βοηθός του ΣΑ/ΣΕΒΑΣ (ΝΑΤΟ) 1979-1982 και Διοικητής Ταχέων Σκαφών. Ως Αρχιπλοίαρχος Αρχιεπιστολέας ΔΝΕ και Διευθυντής Α’ Κλάδου ΓΕΝ. Ως Υποναύαρχος Διευθυντής Β’ Κλάδου ΓΕΕΘΑ. Στις 03. 03.1987, αποστρατεύθηκε.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Προσαρμογή τορπιλών υποβρυχίων για βολή από τορπιλακάτους τύπου Νasty και Vosper

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023