NavalHistory
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Ο βομβαρδισμός της Αμβέρσας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1914, έργο Willy Stower, Κοινό κτήμα από Wikipedia

    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.

    «Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.

    Δεκέμβριος 1943. Το αντιτορπιλικό ΑΔΡΙΑΣ εν πλω προς Αλεξάνδρεια, μετά την πρόσκρουση του σε νάρκη (φωτο ΥΙΝ)

    Δίοπος Αντώνης Αντωνίου, ο 19χρονος ήρωας του αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ

    Η επιδρομή στην Κρονστάνδη (19 Αυγούστου 1919)

    H ναυμαχία της Tsushima (27 Μαΐου 1905)

    Πηγή: Ιστορικά Αρχεία της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής της Θεσσαλονίκης. w: https://archives.afs.edu.gr/handle/5000/170

    Τα “ταχυδρομικά δελτάρια” ως πηγή ναυτιλιακής ιστορίας

    Πεζοναύτες στις 6 Απριλίου 1897, λίγο πριν από την αναχώρηση του αγήματος για το Άκτιο. Δεξιά διακρίνονται ναύτες που φορούν τσαρούχια αντί για αρβύλες.

    Η συμμετοχή του Ελληνικού Ναυτικού στον “ατυχή πόλεμο” του 1897.

    Ο Περικλής Αργυρόπουλος και η ελληνική θωρηκτή ισχύς.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

    A Whale floating roadway leading to a Spud pier at Mulberry A off Omaha Beach

    Τα συναρμολογούμενα τεχνητά λιμάνια Μάλμπερυ (Mulberry Harbours) στο Β΄ΠΠ

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

    Λακωνία

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Ο βομβαρδισμός της Αμβέρσας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1914, έργο Willy Stower, Κοινό κτήμα από Wikipedia

    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.

    «Mataroa»: Η γυναίκα με τα μεγάλα μάτια.

    Δεκέμβριος 1943. Το αντιτορπιλικό ΑΔΡΙΑΣ εν πλω προς Αλεξάνδρεια, μετά την πρόσκρουση του σε νάρκη (φωτο ΥΙΝ)

    Δίοπος Αντώνης Αντωνίου, ο 19χρονος ήρωας του αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ

    Η επιδρομή στην Κρονστάνδη (19 Αυγούστου 1919)

    H ναυμαχία της Tsushima (27 Μαΐου 1905)

    Πηγή: Ιστορικά Αρχεία της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής της Θεσσαλονίκης. w: https://archives.afs.edu.gr/handle/5000/170

    Τα “ταχυδρομικά δελτάρια” ως πηγή ναυτιλιακής ιστορίας

    Πεζοναύτες στις 6 Απριλίου 1897, λίγο πριν από την αναχώρηση του αγήματος για το Άκτιο. Δεξιά διακρίνονται ναύτες που φορούν τσαρούχια αντί για αρβύλες.

    Η συμμετοχή του Ελληνικού Ναυτικού στον “ατυχή πόλεμο” του 1897.

    Ο Περικλής Αργυρόπουλος και η ελληνική θωρηκτή ισχύς.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

    A Whale floating roadway leading to a Spud pier at Mulberry A off Omaha Beach

    Τα συναρμολογούμενα τεχνητά λιμάνια Μάλμπερυ (Mulberry Harbours) στο Β΄ΠΠ

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

    Λακωνία

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

Άρης Καθρέπτας Άρης Καθρέπτας    
15 Νοεμβρίου 2024
Reading Time: 8 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Τεχνολογία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
433
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Κείμενο Άρης Καθρέπτας

Η άγκυρα έχει μια μακρά και συναρπαστική ιστορία που εκτείνεται πίσω χιλιάδες χρόνια. Η εξέλιξή της αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις στα υλικά, την τεχνολογική καινοτομία, τον σχεδιασμό, την κατανόηση της υποβρύχιας δυναμικής, στοιχεία που κατέστησαν τις άγκυρες απαραίτητα εργαλεία για την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Σε κάθε περίπτωση η άγκυρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανθρώπινη εξέλιξη, το εμπόριο και την πολιτισμική ανταλλαγή. Χρονολογικά και με βάση το είδος της «άγκυρας» μπορούμε να τις κατατάξουμε:

Προϊστορική εποχή έως Κλασική Αρχαιότητα

Οι πρώτες άγκυρες: Η ιδέα της άγκυρας είναι τόσο παλιά σχεδόν όσο και η η ανάγκη του ανθρώπου να εξερευνήσει πέρα από τον ορίζοντα. Στην προϊστορική εποχή, οι ναυτικοί χρησιμοποιούσαν βαριές πέτρες, σακιά γεμάτα με άμμο ή καλάθια γεμάτα με βράχια για να σταθεροποιήσουν τα πλοία τους και να τα κρατήσουν ακίνητα. Αυτές οι πρωτόγονες άγκυρες ήταν ελάχιστα αποτελεσματικές ακόμα και για  μικρά σκάφη.

Μια αρχαία αιγυπτιακή ασβεστολιθική άγκυρα 3.400 ετών ανακαλύφθηκε τυχαία στις βόρειες ακτές του Ισραήλ στη Χάιφα. Στην ασβεστολιθική άγκυρα υπάρχει  ιερογλυφική επιγραφή που αναφέρεται σε  αρχαία θεά που ακόμα δεν είναι γνωστή. Οι επιγραφές έχουν διατηρηθεί καθαρά, καθόσον ο  ασβεστόλιθος ως υλικό διατηρείται όταν είναι σε επαφή με άμμο.

Άγκυρες, υπό την ευρεία έννοια, έχουν καταγραφεί περί το 3.000 π.Χ. στην  Κίνα και ήταν πέτρινες . Τo πλήρωμα του σκάφους  τύλιγε το ένα άκρο ενός σχοινιού μπαμπού γύρω από μια μεγάλη πέτρα και το έριχνε στη θάλασσα για να διατηρήσει ακίνητο το σκάφος. Υπάρχουν πολλά αρχαία κινεζικά κείμενα που δίνουν οδηγίες  «φτιάχνοντας μια άγκυρα δένοντας μια πέτρα»

Μεταξύ 3000 και 1500 π.Χ., οι Κινέζοι χρησιμοποίησαν τέτοιες πέτρες ως άγκυρες στα ταξίδια τους στο Νέο Κόσμο. Μόλις μισό μίλι από τις ακτές του Palos Verdes στο Los Angeles στην Καλιφόρνια και σε βάθος 15 μ βρέθηκαν 30 περίεργες πέτρες, βάρους μεταξύ 45 και 100 κιλών η καθεμία και με πλάτος από 90 εκ έως 110 εκ. Αν και είχαν διάφορα σχήματα όλες είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό, μια στρογγυλή τρύπα στη μέση. Εικάζεται  ότι ήταν άγκυρες πλοίων που έπλευσαν από την Κίνα και βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας περίπου το 2250 π.Χ..

Η διαμάχη από το 1976, που βρέθηκαν αυτές οι άγκυρες, καλά κρατεί μεταξύ αρχαιολόγων, ιστορικών, γεωλόγων για την προέλευση των περίεργων πετρών με την τρύπα. Και αυτό, διότι οι Κινέζοι διεκδικούν την ανακάλυψη του Νέου Κόσμου πολύ  πριν από τον Κολόμβο.

Μεταγενέστεροι τάφοι του 1600 π.Χ. απέδωσαν ομοιώματα πλοίων με αυλακωτούς ή διάτρητους λίθους άγκυρας. Όταν ανοίχτηκε ο τάφος του βασιλιά Tout το 1400 π.Χ., βρέθηκαν πέτρες άγκυρας σε σχήμα Τ. Τετρακόσια χρόνια αργότερα, περίπου το 1000 π.Χ., τα ομηρικά έπη εξακολουθούν να αναφέρονται σε  «άγκυρες από πέτρα».

Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι: Παρόλο που οι πρώτες «άγκυρες»  θα μπορούσε  να αποδοθεί στους Αιγύπτιους ή τους Κινέζους , εντούτοις  οι πρώτες καταγραφές μιας άγκυρας τα κύρια χαρακτηριστικά  μιας σύγχρονης άγκυρας τύπου Ναυαρχείου απεικονίζονται σε συριακά και ελληνικά νομίσματα (4-5 αιώνα π.Χ.)

Ελληνική ασημένια δραχμή, (500-400 πχ)

Σε ένα ποίημα του Αλκαίου του Μυτιληνιού1Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη περίπου το 620 π.Χ. και έζησε την ίδια εποχή με τη Σαπφώ. Η ζωή του συνέπεσε με την εμφάνιση και επικράτηση της τυραννίας. Ο ίδιος αναμίχθηκε ενεργά στη πολιτική. Ο Αλκαίος επηρέασε και τους μεταγενέστερους ποιητές. Ο Θεόκριτος στα «Ειδύλλιά» του τον μιμείται, το ίδιο κι ο Λατίνος ποιητής Οράτιος, ενώ στην Αθήνα, στην ακμή του 5ου αιώνα π.Χ., τραγουδούσαν στα συμπόσια τραγούδια του κοντά στο 600 π.Χ. συναντάμε μια αναφορά για την «άγκυρα»:

Δεν καταλαβαίνω την κατεύθυνση των ανέμων. Tώρα το κύμα κυλάει από αυτή την πλευρά, τώρα από εκείνη και περνάμε από τη μέση με το μαύρο πλοίο μας να ταλαιπωρείται από μια πολύ μεγάλη καταιγίδα.

Γιατί το νερό τις σεντίνας καλύπτον το σκαλοπάτι του καταρτιού και τα  πανιά  είναι ήδη όλα σχισμένα, και οι άγκυρες χαλαρώνουν, και τα πηδάλια... Και τα δύο πόδια του πανιού παραμένουν στις γραμμές και μόνο αυτό με σώζει...

Οι αρχαίοι Έλληνες θαλασσοπόροι, στην προ Χαλκού Εποχή, χρησιμοποιούσαν καλάθια και μεγάλους σάκους γεμάτα με  πέτρες καθώς και ξύλινους κορμούς γεμάτους μόλυβδο, δεμένους με σχοινιά στο πλάι των σκαφών. Επίσης, βύθιζαν άδειους κάδους οι οποίοι γέμιζαν με χώμα στο βυθό και έτσι ως βάρος συγκρατούσαν σταθερό το σκάφος και μείωναν την έκπτωση (ξέσερμα) του σκάφους. Όσο περισσότεροι είναι οι κάδοι, τόσο πιο σταθερό είναι το πλοίο το πλοίο στη θέση του.

Διαβάστε επίσης:  Το ανεκτίμητο ναυάγιο των Αντικυθήρων

Την περίοδο 2000-1050 π.Χ. (εποχή χαλκού), οι άγκυρες άρχισαν να προσομοιάζουν σχηματικά με τη σύγχρονη άγκυρα. Το υλικό κατασκευής ήταν πλέον το ξύλο, μέταλλο και πέτρα.

Ακόμη και στην αρχαιότητα, οι ναυτικοί συνειδητοποίησαν, ότι δεν μπορούσαν να βασιστούν μόνο στο βάρος της πέτρινης άγκυρας και ότι θα έπρεπε μνα εξασφαλίσουν ότι η άγκυρα  πρέπει  να στερεώνεται στο βυθό της θάλασσας. Στο τέλος της Ύστερης Εποχής του Χαλκού (12ος αιώνας π.Χ.) αναπτύχθηκε ένας νέος τύπος λίθινης άγκυρας που έχει τρεις τρύπες , μία στο πάνω μέρος και δύο στο κάτω μέρος. Μέσα από τις δύο χαμηλότερες τρύπες εισήγαγαν ξύλινους πασσάλους που γειώνονταν στην άμμο και ενίσχυαν τη σταθερότητα της άγκυρας στο βυθό. Αρχικά  οι απλές λίθινες άγκυρες ήταν μεγάλες και βαριές αλλά καθώς οι άγκυρες 3 οπών έγιναν πιο διαδεδομένες και τα πλεονεκτήματά τους έγιναν αντιληπτά, το μέγεθος μειώθηκε, άρα και το βάρος όπως και ο αριθμός που έφερε κάθε σκάφος.

Το 1929 και 1932 κατά την αποξήρανση της λίμνης Nemi, 27 χλμ νοτιοανατολικά της Ρώμης, ακαλύφθηκε πλοίο, ένα από τα δύο μεγάλα πλοία που κατασκεύασε ο αυτοκράτορας Καλιγούλας κατά τη διάρκεια της βασιλείας του (37-41 μ.Χ.) προς τιμήν της θεάς Αρτέμιδος. Το πλοίο ήταν εξοπλισμένο με μια σιδερένια δρύινη άγκυρα μήκους 4,8μ με βαρύ μολύβδινο κοντάκι. Το 1944 τα πλοία αυτά καταστράφηκαν από πυρκαγιά.(φωτογραφία πριν την καταστροφική πυρκαγιά).

Ένα πολύ ενδιαφέρον εύρημα και μοναδικό στον ελληνικό χώρο βρίσκεται στην Αίγινα. Πρόκειται για πέτρινο κομμάτι από αντίβαρο άγκυρας που φέρει την εξής αρχαία σκαλιστή επιγραφή «ΜΕ ΚΙΝΕ ΤΟΔΕ», που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «μην το κουνήσεις». Δηλαδή, κατά μια θεωρία των αρχαιολόγων, μια παράκληση προς τον άνεμο ή τον θεό Αίολο. Ήταν σύνηθες να υπάρχουν επιγραφές που υποδήλωναν είτε την προέλευση του πλοίου είτε αποτρεπτικά σύμβολα. Ας μην ξεχνάμε πως από τις άγκυρες εξαρτιόταν η ασφάλεια ανθρώπων και εμπορευμάτων. Την αρχαία εποχή η άγκυρα ήταν το μοναδικό εξάρτημα ασφαλείας του πλοίου και θεωρείτο ιερή2Πηγή : Andro.gr [ https://www.andro.gr/zoi/petrini-agkyra-kea/

Οι άγκυρες της αρχαιότητας και η εξέλιξή τους φαίνεται στην παρακάτω σχηματική παράσταση

Μεσαιωνική περίοδος: Κατά τη μεσαιωνική περίοδο, οι άγκυρες άρχισαν να παίρνουν πιο αναγνωρίσιμα σχήματα. Τα πέτρινα ή ξύλινα  κοντάκια αντικαταστάθηκαν με σιδερένιους βραχίονες. Αυτές οι άγκυρες ήταν βαρύτερες και πιο αποτελεσματικές στη συγκράτηση μεγαλύτερων σκαφών, επιτρέποντας καλύτερη σταθερότητα και ασφάλεια κατά τη διάρκεια του αγκυροβολίου.

Διαβάστε επίσης:  Η τραγωδία του "Τιτανικού" το 1912 ακόμα μας διδάσκει.

 

 

Η άγκυρα σήμερα Η βιομηχανική επανάσταση έφερε εξελίξεις στη μεταλλουργία και τις διαδικασίες παραγωγής αγκυρών, οι οποίες άρχισαν πλέον να κατασκευάζονται από ισχυρότερα υλικά όπως χυτοσίδηρο και αργότερα χάλυβα, ενισχύοντας την αντοχή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από το 1830 έχουν κατατέθηκαν 130 προτάσεις ευρεσιτεχνίας για άγκυρες !

 Η άγκυρα Admiralty Pattern, με το χαρακτηριστικό σχήμα και τη διάταξη των τρηματωδών, έγινε διαδεδομένη τον 19ο αιώνα. Αυτός ο σχεδιασμός προσέφερε βελτιωμένη δύναμη συγκράτησης σε διάφορους βυθούς.

Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνονται οι βασικοί τύποι των σύγχρονων αγκυρών που η κάθε μία χρησιμοποιείται ανάλογα με τον τύπο του σκάφους.

Σημασία, Συμβολισμός και Έννοια της Άγκυρας

Σταθερότητα και γείωση Στον πυρήνα της, η άγκυρα είναι σύμβολο σταθερότητας και γείωσης. Ως συσκευή που χρησιμοποιείται για τη πρόσδεση των πλοίων στον βυθό της θάλασσας, αποτρέπει την παρασυρόμενη κίνηση και παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας σε ταραγμένα νερά. Στη σφαίρα του συμβολισμού, η άγκυρα γίνεται μεταφορά για τη σταθερότητα στη ζωή.

Τα άτομα συχνά φορούν σύμβολα άγκυρας ως υπενθύμιση για να παραμείνουν προσγειωμένοι, να αντιμετωπίσουν τις καταιγίδες της ζωής με ανθεκτικότητα και να παραμείνουν σταθεροί απέναντι στις προκλήσεις.

Ελπίδα και Αισιοδοξία Η άγκυρα συνδέεται συχνά με την ελπίδα και την αισιοδοξία. Στον θαλάσσιο κόσμο, η «άφεση της άγκυρας»  σημαίνει την άφιξη σε έναν προορισμό, μια στιγμή ξεκούρασης και ασφάλειας. Αυτή η πτυχή του συμβολισμού της άγκυρας έχει ενστερνιστεί σε διάφορους πολιτισμούς, όπου αντιπροσωπεύει την ελπίδα για ένα ασφαλές λιμάνι μετά την πλοήγηση στις απρόβλεπτες θάλασσες της ζωής.

Δύναμη και αντοχή Δεδομένου του ρόλου της στην αντοχή στις ισχυρές δυνάμεις της θάλασσας, η άγκυρα είναι επίσης σύμβολο δύναμης και αντοχής. Αντιπροσωπεύει την ικανότητα να κρατάς σταθερά μπροστά στις αντιξοότητες. Τα σύμβολα άγκυρας, ενσωματώνονται σε κοσμήματα και  φοριούνται ως γοητεία άγκυρας της εσωτερικής δύναμης και της ανθεκτικότητας που απαιτείται για να αντέχεις στις προκλήσεις της ζωής.

 Ναυτική Κληρονομιά Το συμβολικό βάρος της άγκυρας είναι βαθιά συνδεδεμένο με τη ναυτική της κληρονομιά. Οι ναυτικοί, οι εξερευνητές και οι λάτρεις της ναυτιλίας έχουν από καιρό σεβαστεί την άγκυρα ως σύμβολο του επαγγέλματος και του πάθους τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η άγκυρα μπορεί να αντιπροσωπεύει μια σύνδεση με τη θάλασσα, μια αγάπη για την εξερεύνηση και το θάρρος να τολμήσεις στο άγνωστο.

Θρησκευτική  Σημασία Η άγκυρα έχει βρει επίσης το δρόμο της στον θρησκευτικό και πολιτιστικό συμβολισμό. Στον Χριστιανισμό, η άγκυρα είναι ένα ισχυρό έμβλημα ελπίδας και πίστης, που αντιπροσωπεύει το ακλόνητο θεμέλιο στις υποσχέσεις του Θεού. Καθώς συνεχίζουμε να πλοηγούμαστε στις θάλασσες της ύπαρξης, το σύμβολο της άγκυρας χρησιμεύει ως μια σταθερή υπενθύμιση για να παραμείνουμε αγκυροβολημένοι, ανθεκτικοί και αισιόδοξοι στις διαρκώς μεταβαλλόμενες παλίρροιες της ζωής.

Ο σταυρός άγκυρας μπορεί να αναφέρεται ως «Σταυρός της Ελπίδας», μια έννοια που χρονολογείται από (και ίσως πριν) προς Εβραίους 6:19: «Την οποία έχουμε ως άγκυρα της ψυχής, σίγουρη και σταθερή, και η οποία εισέρχεται σε αυτό μέσα στο πέπλο».

Η χρήση της άγκυρας ως συμβόλου έχει αποδοθεί στον Σέλευκο Α’ . Το σύμβολο υιοθετήθηκε στη συνέχεια από τους Εβραίους που ζούσαν στην Αυτοκρατορία των Σελευκιδών με τα νομίσματά τους. Επομένως, η άγκυρα ως σύμβολο θα ήταν ευρέως διαδεδομένη και οικεία στους πρώτους Χριστιανούς. Επιγραφές που βρέθηκαν στην κατακόμβη της Αγίας Δομιτίλας που χρονολογούνται από τον 1ο αιώνα μ.Χ. χρησιμοποιούν την άγκυρα ως σύμβολο.

Διαβάστε επίσης:  Ενα ανώνυμο πυροβόλο στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος αποκτά ταυτότητα.

 

Στην Εραλδική3Η εραλδική ή ασπιλογία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους βοηθητικούς κλάδους μελετών της ιστορίας, με αντικείμενο μελέτης τη μελέτη και την εξέλιξη των οικογενειακών σημάτων (δηλαδή θυρεών και οικοσήμων, εθνικών εμβλημάτων, διασίμων των ιπποτικών και εκκλησιαστικών ταγμάτων), από τα πανάρχαια χρόνια έως και τις μέρες μας

Ο αγκυροβολημένος σταυρός είναι ένα χαρακτηριστικό στα οικόσημα και τις σημαίες, στο πλαίσιο των οποίων αναφέρεται με τους εραλδικούς όρους “anchry” ή “ancre”. Παραδείγματα αυτού βρίσκονται στην αγκιστρωμένη άγκυρα που αντιπροσωπεύει τη Βίνιτσα της Ουκρανίας, έναν τρίφυλλο σταυρό με άγκυρα στο οικόσημο της Πυχαράντα, Φινλανδία,  έναν πατριαρχικό σταυρό με άγκυρα στο οικόσημο του Δήμου Barkakra, Σουηδία, και του Wollmatingen Γερμανία· το οικόσημο της Λεόν, Ισπανία και Ταλίν, Εσθονία και η προσωπική ασπίδα του Claude Feidt, Αρχιεπισκόπου της Ρωμαιοκαθολικής Αρχιεπισκοπής του Aix.4https://en.wikipedia.org/wiki/Anchored_cross#:~:text=The%20use%20of%20the%20anchor,and%20familiar%20to%20early%20Christians.

Το Κόμμα Φιλελευθέρων (Κ.Φ.) που ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 1910 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο  είχε  ως σύμβολό την άγκυρα.

Η έννοια και ο συμβολισμός των τατουάζ άγκυρας

Το «anchor tattoo» είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο παραδοσιακά σχέδια τατουάζ, με βαθιές ρίζες στη ναυτική ιστορία. Έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των ναυτικών και η σημασία του πηγαίνει πολύ πιο πίσω.

Προέλευση του τατουάζ άγκυρας: Η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση της άγκυρας ως σχέδιο τατουάζ πιστεύεται ότι ήταν στην αρχαία Ρώμη και στον πρώιμο Χριστιανισμό, όπου η άγκυρα χρησιμοποιήθηκε ως μυστικό σύμβολο πίστης σε περιόδους διωγμών. Η άγκυρα αντιπροσώπευε ελπίδα και σταθερότητα με τους χριστιανούς να τη χρησιμοποιούν για να συμβολίσουν τον σταυρό και την πίστη τους στον Χριστό.

Εξέλιξη του τατουάζ άγκυρας: Ο σχεδιασμός του τατουάζ άγκυρας όπως το γνωρίζουμε σήμερα έγινε εμφανής τον 18ο και 19ο αιώνα  με την εμφάνιση των ναυτικών παραδόσεων. Οι ναυτικοί υιοθέτησαν το τατουάζ άγκυρας ως σύμβολο της σύνδεσής τους με τη θάλασσα, την ασφάλεια και την ελπίδα να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με ασφάλεια. Σε αυτή την περίοδο, το τατουάζ άγκυρας σήμαινε συχνά ότι ένας ναυτικός είχε διασχίσει τον Ατλαντικό ή είχε επιτύχει σημαντικά ορόσημα στη ναυτική του καριέρα.

Παραδοσιακό σχέδιο τατουάζ άγκυρας: Ο «κλασικός σχεδιασμός» ήταν μια απλή άγκυρα, συχνά με πρόσθετα στοιχεία όπως:

– Σχοινί τυλιγμένο γύρω από την άγκυρα.

– Banners με ονόματα, ημερομηνίες ή λέξεις με νόημα.

– Καρδιές, λουλούδια ή χελιδόνια ή άλλα αντικείμενα που είχαν συναισθηματική αξία.

Πολιτιστικός αντίκτυπος: Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, το τατουάζ άγκυρας είχε γίνει κλασικό στη δυτική κουλτούρα τατουάζ, ειδικά στις ναυτικές και ναυτιλιακές κοινότητες. Σήμερα, το σχέδιο παραμένει ένα διαχρονικό σύμβολο, όχι μόνο για τους ναυτικούς, αλλά για όσους επιδιώκουν να μεταφέρουν θέματα σταθερότητας, ελπίδας και ανθεκτικότητας.

Το σίγουρο είναι, ότι η καρδιά και η ψυχή των παλιών ναυτικών υποστήριζαν τη σημειολογία της άγκυρας που είχαν με πόνο ζωγραφίσει στα μπράτσα τους.

Επίλογος

Στην αρχαιότητα, οι άγκυρες χρησιμοποιήθηκαν ως σύμβολα ασφάλειας και αυτή η σημασία παρέμεινε ανά τους αιώνες. Η άγκυρα, με τις ρίζες της σταθερά ενσωματωμένες στη ναυτική ιστορία, έχει ξεπεράσει τον χρηστικό σκοπό της και έγινε  ένα βαθύ σύμβολο σε διάφορες πτυχές της ανθρώπινης ζωής. Είτε ως αναπαράσταση σταθερότητας, ελπίδας, δύναμης ή πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η ευελιξία της άγκυρας στον συμβολισμό αποτελεί απόδειξη της διαρκούς δύναμής της.

Η άγκυρα είτε από  πέτρα, είτε από σίδερο, έχει τη δική της ιστορία.

Πηγές: Διαδίκτυο

  1. https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1986-01-02-cb-23722-story.html
  2. https://www.nmm.org.il/eng/Exhibitions/469/Anchors
  3. https://www.dailynewsegypt.com/2020/02/04/3400-year-old-ancient-egyptian-anchor-discovered-in-israel/
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/Anchor#:~:text=The%20earliest%20anchors%20were%20probably,primary%20element%20of%20their%20design.
  5. https://greekreporter.com/2022/08/13/anchor/#:~:text=The%20origin%20of%20the%20sea,to%20tie%20their%20ships%20down.
  6. https://techhistorian.com/history-of-the-anchor/
  7. https://www.madeinsea.co/blogs/news/anchor-tattoo-meaning
  8. https://www.solarnavigator.net/anchors.htm
  9. https://www.edwardflemingjewellery.com/blog/2020/10/15/anchors-function-symbolism-and-jewellery
  10. https://www.1902encyclopedia.com/A/ANC/anchor.html
  11. https://www.andro.gr/zoi/petrini-agkyra
  12. https://en.wikipedia.org/wiki/Anchored_cross#:~:text=The%20use%20of%20the%20anchor,and%20familiar%20to%20early%20Christians.
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: tatooΆγκυραΚαθρέπταςΝαυτική Τεχνολογίατατουαζ
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Ο «χρυσός αιώνας» της Καβάλας. 

Επόμενο Άρθρο

Ο βομβαρδισμός της Αλεξάνδρειας και η δημιουργία της αμυντικής επιθεωρήσεως JANE’S

Σχετικά Άρθρα

Ναυτική Ιστορία

Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

Νικόλαος Σιδηρόπουλος
3 Απριλίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

H “Ψαριανή Γαλιώττα”

Γεώργιος Μπουζούνης
27 Μαρτίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

Συμεών Κωνσταντινίδης
14 Φεβρουαρίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

Γεώργιος Χριστόπουλος
26 Δεκεμβρίου 2024
Επόμενο Άρθρο

Ο βομβαρδισμός της Αλεξάνδρειας και η δημιουργία της αμυντικής επιθεωρήσεως JANE'S

Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

Η Δίκη των Έξι. Η κορύφωση του Εθνικού Διχασμού, ο επίλογος της τραγωδίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Άρης Καθρέπτας

    Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1957, εισήχθη στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (Σ.Ν.Δ) το 1976 από όπου αποφοίτησε το 1980 με το βαθμό του Μάχιμου Σημαιοφόρου. Αποστρατεύτηκε ευδοκίμως το 2011 με τον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου. Κατά την 34ετή καριέρα του υπηρέτησε σε πλοία του Π.Ν ως επιτελής και κυβερνήτης, ως Διοικητής σε υπηρεσίες του Π.Ν. και επιτελής στο ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο της Σμύρνης (J.C.S.E). Από το 1985 που απέκτησε πτυχίου χειριστή-εκπαιδευτή Ελικοπτέρων υπηρέτησε για πολλά χρόνια σε διάφορες επιτελικές θέσεις στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου του Π.Ν και της Ναυτικής Σχολής Πολέμου των Η.Π.Α (Naval War College) , έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Στρατηγικών Αναλύσεων και Χειρισμού Κρίσεων» του Σκωτικού Κέντρου για την Εθνική Ασφάλεια του Πανεπιστημίου του Aberdeen. Έχει διατελέσει Διευθυντής Σπουδών και Υποδιοικητής στην Ανωτέρα Σχολή Πολέμου, στη Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Π.Ν. και επιτελής στην Ανωτέρα Διακλαδική Σχολή Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ). Είναι ιδρυτικό μέλος της «Εταιρείας Μελέτης Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας – Ιωάννης Καποδίστριας» , ιδρυτικό μέλος και Γεν. Γραμματέας του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας» από το 2018 μέχρι και σήμερα.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Whiskey On The Rocks. Μια ιστορία από τον “ψυχρό πόλεμο”.
    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer
    Η Ιστορία της Ελληνικής Ναυτικής Αεροπορίας

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κυπριακό Ναυτικό Κυριακίδης Κύπρος Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπήλιω Τσουκαλά Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023