NavalHistory
Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

    Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

    100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

    To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

SWOT analysis της Ελληνικής Επανάστασης του 1821

Ιωάννης Σαμοθράκης Ιωάννης Σαμοθράκης    
Reading Time: 1 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Η SWOT analysis αποτελεί εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού που χρησιμοποιείται για την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μίας  επιχείρησης, με σκοπό την λήψη μίας απόφασης.Το αρκτικόλεξο SWOT προκύπτει από τις αγγλικές λέξεις: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats (αντίστοιχα στα ελληνικά: δυνατά σημεία, αδύναμα σημεία, ευκαιρίες, απειλές).

Σαν εργαλείο, η ανάλυση SWOT αποτελεί μέρος μελέτης ενός υπό εξέταση θέματος αλλά και χρήσιμο, συμπληρωματικό μέσο που βοηθά συχνά στην προκαταρκτική εξέταση και την εξαγωγή βασικών συμπερασμάτων.

Γράφει ο Ιωάννης Σαμοθράκης

Πριν την Επανάσταση του 1821 πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας στον Ελλαδικό χώρο, 123 αποτυχημένες απόπειρες κινημάτων και επαναστάσεων. Με άλλα λόγια, δεν υπήρξε ούτε μία ελληνική γενιά σε αυτά τα 400 χρόνια της υποδούλωσης, που να μην εξεγέρθηκε
εναντίων των Οθωμανών.

Εάν θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα νοερό ταξίδι στο παρελθόν, γυρνώντας 200 έτη πίσω στο χρόνο, με σκοπό να μεταφερθούμε στο κρησφύγετο της Φιλικής Εταιρείας, την περίοδο που προετοίμαζε τα σχέδια της επανάστασης που θα οδηγούσαν στην ανεξαρτησία των Ελλήνων
(γιατί αυτό ήταν το ζητούμενο) και χρησιμοποιήσουμε την SWOT ANALYSIS, επιχειρώντας να εντοπίσουμε τα δυνατά σημεία (Strengths), τα αδύνατα σημεία (Weaknesses), τις ευκαιρίες (Opportunities) και τις απειλές (Threats),του εν λόγω εγχειρήματος, θα εντοπίζαμε τα εξής:

1. ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ

α. Οι περιοχές της Πελοποννήσου, των νησιών του Αργοσαρωνικού και των Κυκλάδων, όπου υπήρχε ισχυρή παρουσία του ελληνικού στοιχείου, που άγγιζε το 10:1 σε σχέση με τους μουσουλμάνους.

β. Η ύπαρξη ισχυρής (τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά) ομογένειας στα χριστιανικά κράτη της Ευρώπης, η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει την Επανάσταση και να δημιουργήσει ευνοϊκό κλίμα στην κοινή γνώμη της Ευρώπης υπέρ της αυτοδιάθεσης των Ελλήνων.

Διαβάστε επίσης:  Σύντομη παρουσίαση της ιστορίας του αντιτορπιλικού Βασιλεύς Γεώργιος Α'.

γ. Η εκμετάλλευση του ηπειρωτικού και θαλάσσιου ανάγλυφου του Ελλαδικού χώρου. Λόγω της συντριπτικής υπεροχής του αντιπάλου οι επαναστάτες θα έπρεπε να επιλέξουν στενά περάσματα ως πεδία συγκρούσεων, όπου ο αντίπαλος δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το σύνολο των δυνάμεών του.

δ. Τα εμπειροπόλεμα και ιδιαίτερα ικανά σώματα των Κλεφταρματολών, που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της στρατιωτικής δύναμης της επανάστασης και τα οποία γνωρίζουν τις στρατιωτικές τακτικές του αντιπάλου.

ε. Τα εξοπλισμένα με κανόνια εμπορικά πλοία για λόγους αυτοπροστασίας από τους πειρατές, καθώς και η έντονη δραστηριοποίηση των πληρωμάτων τους στην διάσπαση του ναυτικού αποκλεισμού, που είχε επιβάλει η Αγγλία στην Γαλλία κατά τους Ναπολεόντειους πολέμους.

Για πρώτη φορά στην μακραίωνη περίοδο της Τουρκοκρατίας, οι επαναστάτες ελέγχουν ικανή ναυτική δύναμη, η οποία αν και υποδεέστερη σε μέσα, είναι ιδιαίτερα αξιόμαχη σε έμψυχο υλικό, ικανή να εξασφαλίσει τόσο τον ανεφοδιασμό και την υποστήριξη των επαναστατικών στρατευμάτων από την θάλασσα, όσο και να αποτρέψει τον αντίστοιχο ανεφοδιασμό και την
υποστήριξη των αντιπάλων από τον Στόλο τους.

στ. Η μεγάλη εξάρτηση του Οθωμανικού Στόλου από ελληνικά πληρώματα. Την πρώτη 20ετία του 19ου αιώνα περίπου το 70% των θέσεων των πυροβολητών και αρμενιστών του Οθωμανικού Στόλου επανδρώνονται από Έλληνες, οι οποίοι σε περίπτωση πολέμου εκτιμάται ότι, είτε θα λιποταχτήσουν εγκαταλείποντας το στόλο του Σουλτάνου, είτε θα εκτοπιστούν από τους Οθωμανούς λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης.

ζ. Στα δυνατά σημεία τέλος κατατάσσονται και οι χαρισματικές ηγετικές και στρατιωτικές ικανότητες του Κολοκοτρώνη, Μιαούλη και Καποδίστρια, οι οποίοι αποτελούν πολλαπλασιαστές ισχύος στα διάφορα θέατρα επιχειρήσεων.

2. ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

α. Η απουσία ελληνικής κεντρικής διοίκησης και ως εκ τούτου, η ύπαρξη σοβαρών αδυναμιών στον οργανωτικό και διοικητικό τομέα.

Διαβάστε επίσης:  Η Βύθιση του SS ORIA. Μαρτυρίες δυο επιζώντων

β. Η ετερογένεια, οι εσωτερικές έριδες και η απουσία συλλογικής προσπάθειας, λαμβανομένου υπόψη ότι αυτή την περίοδο της ελληνικής ιστορίας κάποιος θεωρείτο κατά κύριο λόγο Ρουμελιώτης, Μωραΐτης, Υδραίος , ή Ψαριανός και κατόπιν Έλληνας.

γ. Η έλλειψη πολεμικών πλοίων στη θάλασσα, καθώς και η απουσία πυροβολικού και ιππικού στην ξηρά από πλευράς επαναστατών, καθιστούν απαγορευτική την κατά παράταξη μάχη με τις δυνάμεις των αντιπάλων.

δ. Η έλλειψη κρατικών οικονομικών πόρων, που οδηγεί αναπόφευκτα στην χρηματοδότηση μέσω ιδιωτικών διαύλων, ή στην πειρατεία, με σκοπό τη σίτιση των οικογενειών των επαναστατών, που δεν είχαν άλλες προσόδους βιοπορισμού. Μια όμως που μιλήσαμε για πειρατεία, θα ήθελα να αναφερθώ και στα ονόματα δύο διαβόητων για την σκληρότητά τους Οθωμανών πειρατών, που αιματοκύλισαν τους νησιωτικούς πληθυσμούς του Αιγαίου: αυτοί δεν ήταν άλλοι από τον ΧΑΡΙΕΝΤΙΝ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΣ και τον ΟΥΡΟΥΤΣ ΡΕΙΣ, οι οποίοι έδρασαν στα τέλη του 15 ου με αρχές του 16 ου αιώνα.

ε. Αδυναμία τέλος αποτελεί και η συντριπτική αριθμητική
υστέρηση των επαναστατών σε πλήθος μαχητών, πλοίων και μέσων σε σύγκριση με την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

3. ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

α. Η κοινή γνώμη των ευρωπαϊκών κρατών που γαλουχείται σε περιβάλλον λιγότερο δεσποτικό και θεοκρατικό από αυτό που επικρατεί στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ως εκ τούτου, η ευρωπαϊκή κοινή γνώμη αντιμετωπίζει με συμπάθεια, ή έστω συγκατάβαση τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, σε αντίθεση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

β. Οι δυσχέρειες που αντιμετωπίζει η Οθωμανική Αυτοκρατορία στη εσωτερική εμφύλια σύγκρουση που επικρατεί μεταξύ προοδευτικών και συντηρητικών δυνάμεων.

γ. Η οικονομική κατάρρευση των αρχών του 19ου αιώνα που πλήττει σε μεγάλο βαθμό το εμπόριο, τη ναυτιλία και τη βιοτεχνία εντός της Οθωμανικής επικράτειας και η οποία θα δημιουργήσει την «κρίσιμη μάζα» του έθνους που θα στηρίξει την επανάσταση. Αιτίες της κρίσης είναι η βιομηχανική επανάσταση που κατέστησε μη ανταγωνιστικά τα βιοτεχνικά προϊόντα, καθώς και η λήξη των Ναπολεόντειων Πολέμων που σηματοδότησε μία γενικότερη αστάθεια λόγω της αλλαγής στους συσχετισμούς ισχύος στην περιοχή της Αν. Μεσογείου.

Διαβάστε επίσης:  Ο τορπιλισμός στο Θερμαϊκό από τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση. 18 Οκτωβρίου 1912.

δ. Η εξέγερση του Αλή Πασά στην Ήπειρο (1820 – 1822), οι χειρισμοί του Καποδίστρια που υπονοούν επικείμενη ρωσική επίθεση στα βόρεια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, καθώς και η αναμενόμενη έναρξη του Οθωμανοπερσικού πολέμου (1821 – 1823), αποτελούν ιδανικό
αντιπερισπασμό απασχολώντας σημαντικές δυνάμεις του Σουλτάνου μακράν του θεάτρου επιχειρήσεων της Νότιας Ελλάδας.

ε. Ευκαιρία τέλος αποτελεί και ο ανταγωνισμός των Μ. Δυνάμεων για την κατανομή ισχύος στην Ανατολική Μεσόγειο, λόγω της σταδιακής παρακμής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

4. ΑΠΕΙΛΕΣ

α. Η ύπαρξη ισχυρής Κρατικής δομής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (κυβέρνηση, προϋπολογισμός, ένοπλες δυνάμεις, διπλωματία).

β. Το μοναρχικό σύστημα της Ευρώπης που επιδιώκει τη διατήρηση του υφιστάμενου status quo, καθώς θεωρεί ότι οποιαδήποτε αλλαγή αποτελεί απειλή έναντι της ευρωπαϊκής τάξης και ασφάλειας.

γ. Η πιθανή ενίσχυση των στρατευμάτων του Σουλτάνου με στρατεύματα ισχυρών Πασάδων, ιδίως αιγυπτιακών, τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα, καθώς και οι ηγετικές ικανότητες του Ιμπραήμ Πασά που θα ηγείτο των εν λόγω στρατευμάτων.

δ. Τα σκληρά αντίποινα έναντι αμάχων που επιβάλλονται από τους Οθωμανούς και το κλίμα τρομοκρατίας που επικρατεί, στο πλαίσιο της συλλογικής ευθύνης.

ε. Τέλος απειλή αποτελεί και η συνήθης εκμετάλλευση των Επαναστάσεων ή κινημάτων που υποκινούνται από τις Μ. Δυνάμεις χάριν των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, τα οποία όταν επιτυγχάνονται εγκαταλείπεται ο γηγενές πληθυσμός ανυπεράσπιστος στην Οθωμανική βαναυσότητα.

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: 1821SWOT analysisΕλληνική ΕπανάστασηΕλληνική ΙστορίαΝαυτική ΙστορίαΣαμοθράκης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Λουδοβίκος-Ανδρέας Γκος (1791-1873): Ο επιφανής Ελβετός φιλέλληνας γιατρός στην Ελλάδα του ’21.

Επόμενο Άρθρο

Ελληνική Επανάσταση 1821: Ο Ναυτικός Αγώνας.

Σχετικά Άρθρα

'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY
Παγκόσμια Ιστορία

H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

Χρήστος Αμπατζής
26 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστιοδρομία  Fastnet 1979. Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα.

Δημήτρης Τσιγκάρης
26 Ιουνίου 2025
Ελληνική Ιστορία

100 χρόνια από την είσοδο των πρώτων Μηχανικών στη Σχολή Nαυτικών Δοκίμων.

Αναστάσιος Δημητρακόπουλος
24 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

To ναυάγιο του “Εros” στη Φολέγανδρο.

Ηλίας Θεοδωρόπουλος
20 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Ελληνική Επανάσταση 1821: Ο Ναυτικός Αγώνας.

Αρμενίζοντας για την λευτεριά. Η ιστορία του Χατζή Αντώνη και της Δόμνας Βισβίζη

"Το ναυάγιο" ("The shipwreck") του William Falconer

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Ιωάννης Σαμοθράκης

    Ο Αρχιπλοίαρχος εα Ιωάννης Σαμοθράκης ΠΝ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966 και είναι απόφοιτος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (1986 - 1990). Υπηρέτησε κυρίως σε Φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού ως Αξιωματικός Αεράμυνας και Διευθυντής Οπλισμού. Έχει διατελέσει Κυβερνήτης του Ναρκαλιευτικού ΚΙΧΛΗ. Η Επιτελική του εμπειρία περιλαμβάνει καθήκοντα Τμηματάρχου Ασφαλείας του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, Επιτελούς στο Τμήμα Ενημέρωσης Τύπου του Επιτελικού Γραφείου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Τμηματάρχου Προβολής και Ενημέρωσης στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων & Εθιμοτυπίας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Τμηματάρχου Περιβάλλοντος του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Εκπαιδευτού στην Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, Διευθυντού της Διεύθυνσης Δημοσίων Σχέσεων & Εθιμοτυπίας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και Διευθυντού της Διεύθυνσης Στρατηγικής Επικοινωνίας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Παρακολούθησε με επιτυχία όλα τα σταδιοδρομικά σχολεία της ειδικότητάς του και είναι απόφοιτος της Ναυτικής Σχολής Πολέμου Επιτελών και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου. Επιπρόσθετα κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master of Business Administration) από το Naval Postgraduate School στο Monterey της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    SWOT analysis της Ελληνικής Επανάστασης του 1821

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Επιλογή κατηγορίας

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ

    1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

    Ιούλιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
    « Ιούν    
    ADVERTISEMENT
    • Ναυτική Ιστορία
    • Ναυτική Παράδοση &
      Ναυτική Τεχνολογία
    • Ναυτική Ισχύς &
      Ναυτικό Δίκαιο
    • Τέχνες &
      Λογοτεχνία
    • Οπτικοακουστικά
    • Ναυτική Ιστορία
    • Ναυτική Παράδοση &
      Ναυτική Τεχνολογία
    • Ναυτική Ισχύς &
      Ναυτικό Δίκαιο
    • Τέχνες &
      Λογοτεχνία
    • Οπτικοακουστικά
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Επικοινωνία
    • Συντελεστές
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Επικοινωνία
    • Συντελεστές
    © Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
    Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password? Sign Up

    Create New Account!

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Log In

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    Χωρίς αποτελέσματα
    Δείτε όλα τα αποτελέσματα
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Ελληνική Ιστορία
      • Εμπορική Ναυτιλία
      • Παγκόσμια Ιστορία
      • Ιστορικά Αρχεία
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
    • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
      • Βιβλιοπαρουσίαση
      • Ζωγραφική
      • Κινηματογράφος
      • Λογοτεχνία
    • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
      • Φωτογραφίες
      • Podcasts
      • Video
      • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
      • Quiz

    © 2023