NavalHistory
Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

Κατερίνα Μιχαηλίδου Κατερίνα Μιχαηλίδου    
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Παράδοση
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει η Κατερίνα Μιχαηλίδου

Οι άνθρωποι και οι γάτες συμβίωναν με τους ανθρώπους στα πλοία, από την αρχαιότητα. Ζωγραφιές σε αιγυπτιακούς τάφους δείχνουν γάτες επάνω σε βάρκες στο Νείλο. Μέσω των θαλάσσιων ταξιδιών, άλλωστε, εξαπλώθηκε το είδος τους σε όλο τον κόσμο.

Από τα παλιά χρόνια οι αρουραίοι και τα ποντίκια ήταν συχνό πρόβλημα στα πλοία αφού κατέστρεφαν την τροφή των ναυτικών, μασούσαν τον εξοπλισμό και μετέδιδαν ασθένειες. Οι γάτες έπαιξαν τον δικό τους ρόλο για την αντιμετώπιση του προβλήματος αφού αποτέλεσαν μια  φθηνή και αποτελεσματική λύση.

Επίσης, οι ναυτικοί παλιά πίστευαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν τον καιρό, παρατηρώντας τις κινήσεις της ουράς μιας γάτας. Αν την κουνούσε γρήγορα θεωρούσαν ότι ήταν νευριασμένη γιατί αισθανόταν ότι ερχόταν καταιγίδα. Αργότερα, παρατήρησαν ότι κουνούσαν τις ουρές τoυς με συγκεκριμένο τρόπο, όταν τρόμαζαν από την ξαφνική πτώση της πίεσης του αέρα. Αυτό τους έδειχνε ότι το πλοίο κατευθύνεται σε περιοχή με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Κάθε ασυνήθιστη συμπεριφορά των γατών είχε τη δική της ερμηνεία.

Ας δούμε όμως και τη σύγχρονη ιστορία των γατών στο ναυτικό.

 Τον 19ο αιώνα η κυβέρνηση των ΗΠΑ, προκειμένου να προστατεύσει τα έγγραφά της από τα τρωκτικά, άρχισε να αγοράζει γάτες, τις οποίες παρέδωσε στο Πολεμικό Ναυτικό.

Αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά, τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, έγινε μια από τις πρώτες και μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης γατών. Χιλιάδες από αυτές παραδόθηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις. Όσες από αυτές “μετατέθηκαν” στο Βασιλικό Ναυτικό λάμβαναν ένα εβδομαδιαίο επίδομα: 1 σελίνι και 6 δεκάρες. Με αυτά τα χρήματα πλήρωναν τις λιχουδιές τους από την καντίνα του πλοίου. Έπρεπε, επίσης, να πίνουν χυμό εσπεριδοειδών, για να μην πάθουν σκορβούτο. Ωστόσο, οι γάτες έχουν έναν δικό τους τρόπο να παράγουν βιταμίνη C, καταναλώνοντας ψάρια  ή ζώα!

Όταν περιόριζαν τα τρωκτικά στο πλοίο, οι γάτες έβρισκαν τρόπους να πιάνουν ψάρια. Έτρωγαν επίσης και τα ψάρια που ξεβράζονταν στο κατάστρωμα μετά από θαλασσοταραχή. Οι γάτες δεν χρειάζονταν να πίνουν πολύ πόσιμο νερό, όπως οι ναύτες, αφού έπαιρναν τα απαραίτητα ιχνοστοιχεία, μέσω των ψαριών. Έτσι δεν ξόδευαν το νερό του πληρώματος.

Διαβάστε επίσης:  "Ναυτική Εβδομάδα". Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

Οι γάτες αποτέλεσαν μέλη του πληρώματος πλοίων πολλών χωρών, έως το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σε πολλά καράβια είχαν τη δική τους στολή και μπορούσαν να ξαπλώνουν σε δικές τους αιώρες που τις βοηθούσαν να κοιμούνται χωρίς… να ζαλίζονται από το κύμα! 

Γάτες στην αιώρα τους, στο πλοίο «HMAS NIZAM». Πηγή: Australian War Memorial…

Γάτες στην αιώρα τους, στο πλοίο «HMAS NIZAM». Πηγή: Australian War Memorial Μuseum
Γάτες στην αιώρα τους, στο πλοίο «HMAS NIZAM». Πηγή: Australian War Memorial Museum
Γάτα σε πυροβόλο στο HMAS ENCOUNTER στον Α' ΠΠ

Δύο γάτες έγραψαν τη δική τους ιστορία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η πρώτη ήταν ο Σάιμον, ο θρυλικός παρασημοφορημένος γάτος του Βρετανικού Ναυτικού. Βρεθηκε να περιφερεται στου δρομους του Hong Kong πεινασμένος γύρω στο 1947. Τότε το βρετανικό πλοιο “Amethyst” είχε προσαραξει στο λιμάνι και ένας νεαρός ναυτικός του πλοίου τον πήρε για να τον φροντίσει. Έτσι μια και υπήρχε ανάγκη στο “Amethyst”  για την προστασία των προμηθειών τροφίμων και της υγείας του πληρώματος, ιδίως στις συνθήκες υψηλής υγρασίας και ζέστης που βίωναν εκείνη την περίοδο, ο καπετάνιος και το πλήρωμα εκτίμησαν  πολύ την “ναυτολόγηση” του Σάιμον. 

Έγινε αγαπητός σε όλους στο πλοίο και υπήρξε ιδιαίτερα αποτελεσματικός στα καθήκοντά του. Το 1949 το πλοίο κλήθηκε να διασχίσει τον ποταμό Yangtze και να αντικαταστήσει το πλοίο “HMS Consort” που είχε ως αποστολή να είναι σε ετοιμότητα για πιθανή εκκένωση της Βρετανικής πρεσβείας σε περίπτωση που οι κομμουνιστές έκαναν επίθεση σε αυτήν – αν και η Βρετανία δεν είχε πάρει θέση στον πόλεμο μεταξύ Κομμουνιστών και Εθνικιστών.

Καθώς το “Amethyst” έπλεε στον ποταμό δέχθηκε τα πυρά του κινεζικού στρατού, που χτύπησαν τη γέφυρα του πλοίου. Ο καπετάνιος του πλοίου σκοτώθηκε και ο Σάιμον τραυματίστηκε σοβαρά, καθώς κοιμόταν στην καμπίνα του, αποκτώντας μάλιστα σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο και πληγές στα πόδια και στην πλάτη. 

Διαβάστε επίσης:  «Μπελούδες», όπως μπελάδες.

Εθεάθη αργότερα στο κατάστρωμα όπου και περισυλλέχθηκε από ένα ναυτικό που του έδωσε νερό και τον πήγε στον σταθμό των ιατρικών βοηθειών, όπου οι γιατροί του πλοίου τον φρόντισαν.

Ο Σάιμον γρήγορα έγινε διάσημος σε όλη τη Βρετανία και όταν το πλοίο επέστρεψε στο Πλύμουθ, τον υποδέχτηκαν ως ήρωα.

Ο Σάιμον έλαβε το μετάλλιο Mary Deakin – το υψηλότερο στρατιωτικό βραβείο της Βρετανίας για τα ζώα. Αυτό το μετάλλιο είναι ισότιμο του “Victoria Cross” που απονέμεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις σε ανθρώπους.

Δυστυχώς τρεις εβδομάδες μετά την επιστροφή του στην Αγγλία, πέθανε λόγω λοίμωξης των τραυμάτων του. Θάφτηκε με στρατιωτικές τιμές στο Essex. Ήταν σχεδόν 2 ετών! 

Άλλος ένας διάσημος γάτος ειναι ο μαύρος γάτος «Blackie», η μασκότ του βρετανικού θωρηκτού του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, “HMS Prince of Wales”, και θεωρείτο το γούρι του. Ήταν πάνω στο θωρηκτό στη διάρκεια όλων των επιτυχημένων επιχειρήσεών του, με αποκορύφωμα τη βύθιση του “Bismarck”, του σημαντικότερου γερμανικού πολεμικού, το Μάιο του 1941.

Τον Αύγουστο του ίδιου έτους, ο Βρετανός πρωθυπουργός Ουίνστον Τσώρτσιλ επέβαινε στο “HMS Prince of Wales”, προκειμένου να συναντήσει κρυφά στον Ατλαντικό, τον Αμερικανό Πρόεδρο Φρανγκλίνο Ρούσβελτ.

Μετά το τέλος της συνάντησης, καθώς ο Τσώρτσιλ έφευγε από το “HMS Prince of Wales”, ο «Blackie» τον πλησίασε και ο Βρετανός πρωθυπουργός τον χαιρέτισε και τον συνεχάρη για την καλή τύχη που έφερνε στο πλοίο

Την άλλη μέρα, η σχετική φωτογραφία του Τσώρτσιλ με τον γάτο ήταν στα πρωτοσέλιδα πολλών εφημερίδων των Συμμάχων και ο «Blackie» έγινε παγκοσμίως γνωστός.

Όμως η καλή τύχη του «Blackie» δεν είχε διάρκεια. Μόλις τέσσερις μήνες αργότερα, το Δεκέμβριο του 1941, ιαπωνικά βομβαρδιστικά βύθισαν το “HMS Prince of Wales” στην Άπω Ανατολή, με αποτέλεσμα να χαθούν τα περισσότερα μέλη του πληρώματος, μαζί με τον κυβερνήτη του. Ο «Blackie» έπεσε στη θάλασσα αλλά διασώθηκε και μαζί με άλλους επιζώντες του πλοίου μεταφέρθηκε στη Σιγκαπούρη.

Διαβάστε επίσης:  Ο Κανάρης και η Σημαία.

Οι Ιάπωνες είχαν θέσει υπό αποκλεισμό την πόλη και οι συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες. Φαίνεται ότι αυτό δεν άρεσε στον «Blackie» ο οποίος εξαφανίστηκε μυστηριωδώς. Έτσι όμως απέφυγε την αιχμαλωσία όταν οι Ιάπωνες κατέλαβαν τη Σιγκαπούρη, δύο μήνες αργότερα, το Φεβρουάριο του 1942. Οι περισσότεροι αιχμάλωτοι των Ιαπώνων πέθαναν από τις κακουχίες.

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου έφερε το τέλος των γατών στα πληρώματα. Η βελτίωση του εξοπλισμού των πλοίων και ο παρασιτικός έλεγχος τις έκαναν περιττές στην αντιμετώπιση των τρωκτικών. Ο αμυντικός προϋπολογισμός υπέστη περικοπές και τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού μειώθηκαν δραματικά. Μέλη του Κογκρέσου, υπέρ των περικοπών στην άμυνα, κορόιδευαν τους ναυάρχους, αποκαλύπτοντας ότι ένα πλοίο χρησιμοποίησε χρήματα για την κηδεία μιας γάτας του πληρώματος.

Ουσιαστικά, η παρουσία των γατών στο ναυτικό τερματίστηκε από την θέσπιση αυστηρότερων διεθνών νόμων καραντίνας. Μετά την δεκαετία του 1950, οι γάτες έμπαιναν και αυτές σε καραντίνα μεγάλης διάρκειας. Αν κάποια ξέφευγε από το πλοίο, θα μπορούσε να επιβληθεί στον κυβερνήτη βαρύ πρόστιμο ή ακόμα και σύλληψη. Από τη μεριά του, το Πολεμικό Ναυτικό ήθελε να προστατέψει τους καπετάνιους του από νομικά και διπλωματικά σκάνδαλα..

Σήμερα οι ΗΠΑ δεν απαγορεύουν ρητά τις γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό, αλλά η ειδική άδεια που απαιτείται, δεν χορηγείται σχεδόν ποτέ. Στα περισσότερα κράτη ισχύει παρόμοια πολιτική, εκτός της Ρωσίας.

Η  βρετανική αντίληψη  λέει ότι οι γάτες έχουν εννέα ζωές, αρκετές για να παίζουν, να περιφέρονται και για να αράζουν, φαίνεται όμως ότι κάποιες τις εξάντλησαν για να επιζήσουν από έναν πόλεμο.

Πηγή: Η μηχανή του χρόνου

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: γατεςΜιχαηλίδουΝαυτική Παράδοση
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

Επόμενο Άρθρο

Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

Σχετικά Άρθρα

Ναυτική Παράδοση

“Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

Γεράσιμος Λειβαδάς
10 Οκτωβρίου 2025
Ναυτική Παράδοση

Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

Δημήτρης Ζεγγίνης
18 Σεπτεμβρίου 2025
Ναυτική Παράδοση

“Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

Παναγιώτης Τριπόντικας
11 Σεπτεμβρίου 2025
Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.
Ναυτική Παράδοση

Περί Φάρων ο λόγος

Δημήτρης Μπαλόπουλος
23 Οκτωβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Κατερίνα Μιχαηλίδου

    Η Κατερίνα Μιχαηλιδου έχει γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια Αιγύπτου. Έχει πτυχίο στην Κλινική Ψυχολογία όμως η επαγγελματική της καριέρα ακολούθησε άλλους δρόμους. Έτσι, δούλεψε 13 χρόνια σαν Προγραμματίστρια Η/Υ σε μεγάλη εμπορική εταιρία και 22 χρόνια σε γνωστή ελληνική εταιρία τροφίμων, στη Διοίκηση Προσωπικού και στην συνέχεια στη Διασφάλιση Ποιότητας.
    Μεγάλες της αγάπες είναι ο κινηματογράφος, τα ταξίδια, η ιστορία και τα ζώα. Είναι ραδιοφωνική παραγωγός στον syzefxi.com web radio. Τα τελευταία δύο χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή παραμυθιών, διηγημάτων και οδοιπορικών, για τα οποία έχει βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Ζει στο Παλαιό Φάληρο.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό
    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.
    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Σεπ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023