NavalHistory
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.

    Ναυτικά κωμικοτραγικά γεγονότα.

    Κουρσάροι ή πειρατές οι πρώτοι Έλληνες κάτοικοι της Αυστραλίας; Tο επεισόδιο των πλοίων “Ηρακλής” & “Άλκηστις”. 

    Δύο υπερατλαντικοί εκπαιδευτικοί πλόες του Πολεμικού Ναυτικού  στην αρχή και το τέλος του 20ου αιώνα.

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.

    Ναυτικά κωμικοτραγικά γεγονότα.

    Κουρσάροι ή πειρατές οι πρώτοι Έλληνες κάτοικοι της Αυστραλίας; Tο επεισόδιο των πλοίων “Ηρακλής” & “Άλκηστις”. 

    Δύο υπερατλαντικοί εκπαιδευτικοί πλόες του Πολεμικού Ναυτικού  στην αρχή και το τέλος του 20ου αιώνα.

    Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης: Ο ξεχασμένος ήρωας της Αίγινας.

    'The Jervis Bay action, 5 November 1940', by Charles Pears, 1941.  © National Maritime Museum, London / The Image Works
       NOTE: The copyright notice must include "The Image Works" DO NOT SHORTEN THE NAME OF THE COMPANY

    H θυσία του HMS Jervis Bay (5-11-40). Μια άνιση αναμέτρηση.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

Ιωάννης Τερνιώτης Ιωάννης Τερνιώτης    
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Ελληνική Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Επιμέλεια – Φωτογραφική έρευνα Ιωάννης Τερνιώτης

    Απο το 1946 έως το 1949, οι μετακινήσεις στρατιωτικών δυνάμεων, υλικού και εφοδίων απο την περιοχή της Αττικής, αλλά και τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Ελλάδας διαμέσω του οδικου και σιδηροδρομικού δικτύου, είχαν καταστεί προβληματικές έως αδύνατες. Ο λόγος ήταν οι καταστροφές σε γέφυρες, στις σιδηροδρομικές γραμμές και το οδικό δίκτυο που είχαν προκληθεί κατά την αποχώρηση απο την Ελλάδα των γερμανικών κατοχικών στρατευμάτων, αλλα κυρίως λόγω της ύπαρξης διάσπαρτων σημαντικών δυνάμεων ανταρτών οι οποίοι διατηρούσαν τον έλεγχο μεγάλων περιοχών στο εσωτερικό της  ηπειρωτικής χώρας.

Από το 1947, καθώς οι επιχειρήσεις του Εθνικού Στρατού εναντίον των ανταρτικών δυνάμεων μεταφέρθηκαν σταδιακά στην κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, οι ανάγκες μεταφορών διά θαλάσσης είχαν γίνει πλέον επιτακτικές. Ετσι αναπόφευκτα, το κύριο βάρος των μεταφορών στρατιωτικών εφοδίων, υλικού και στρατευμάτων πρός την Βόρεια και την Βορειοδυτική Ελλάδα επωμίστηκαν τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού . 

Μια σπάνια φωτογραφία απο το αρχείο του Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών Ιππικού Τεθωρακισμένων: Αρματα "Κένταυρος" με σήμανση της 1ης Ιλης του Κέντρου Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων, παρατεταμένα σε προβλήτα λιμανιού σε αναμονή επιβίβασης στο αρματαγωγό "Αξιός ΙΙ" LST- 3007, που διακρίνεται στό βάθος. Εμπρός απο τα άρματα είναι σταθμευμένα τεθωρακισμένα οχήματα αναγνωρίσεως Ford Lynx και πίσω φορτηγά οχήματα. Αν και για την φωτογραφία αυτή δεν βρέθηκαν πληροφορίες ή κάποια σημείωση, προφανώς πρόκειται για την μετακίνηση μίας απο τις Ίλες "Κένταυρος" του ΚΕΤ από τον Πειραιά προς λιμάνι της Πρέβεζας, ή της Θεσσαλονίκης, το καλοκαίρι του 1948.

Μια σημαντική ενίσχυση στα υπάρχοντα ήδη σκάφη του τύπου (αρματαγωγά “Λήμνος ΙΙ” ( LST -36 ), “Χίος V” ( LST-35 ) και “Σάμος ΙV” (LST-33)  αμερικανικής ναυπήγησης που παραδόθηκαν στο Β.Ν κατα την διάρκεια του Β’ ΠΠ ), ήταν 6 ακόμα αρματαγωγά βρετανικής και καναδικής ναυπήγησης κλάσεως LST Mk 3, τα οποία δόθηκαν επι δανεισμώ στην Ελλάδα απο τους Βρετανούς το 1947. Επρόκειτο για τα “Αλιάκμων ΙΙ” ( LST-3002 ), “Αξιός ΙΙ” ( LST- 3007 ), “Αλφειός ΙΙΙ” ( LST- 3020 ), “Αχελώος ΙΙΙ” ( LST- 3503 ), “Στρυμών ΙΙ” ( LST- 3502 ) και “Πηνειός ΙΙ” ( LST- 3506 ), όλα ναυπήγησης 1943 – 44.  Επίσης, απο τα μέσα του 1948, με τα τα αρματαγωγά αυτά μεταφέρθηκαν σε λιμάνια κοντά σε περιοχές των επιχειρήσεων της Ηπείρου και της Μακεδονίας οι Ιλες των αρμάτων “Κένταυρος” και τα τεθωρακισμένα οχήματα του Ιππικού- Τεθωρακισμένων, που διαδραμάτισαν καταλυτικό ρόλο στην νικητήρια για τον Ελληνικό Στρατό έκβαση του πολέμου το 1949.

Διαβάστε επίσης:  Τo Πολεμικό Ναυτικό κατά την Μικρασιατική Εκστρατεία
Κατά την περίοδο 1948 – 49, επιβίβαση πεζοπόρων τμημάτων στο αρματαγωγό "Πηνειός ΙΙΙ" LST- 3506.
Επιβίβαση οχημάτων της ΧΙ Μεραρχίας Πεζικού. Διακρίνεται κατεβασμένος ο εσωτερικός καταπέλτης του αρματαγωγού, μέσω του οποίου τα οχήματα ανέβαιναν στο κατάστρωμα
Το αρματαγωγό "Αλιάκμων ΙΙ" πρώην HMS LST 3002 (το ονομα του πλοίου διακρίνεται στην μετώπη της πλώρης)
Επιβίβαση απο τον καταπέλτη στην πλώρη του Ελληνικού αρματαγωγού

Ειδικά για το Όπλο του Ιππικού – Τεθωρακισμένων, κατόπιν έρευνας σε αρχεία εποχής αλλά και σε μετέπειτα βιβλιογραφία, αναφέρεται σχετικά ένα ενδεικτικό παράδειγμα των συχνών μεταφορών και μετακινήσεων των Μονάδων αρμάτων “Κένταυρος” κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων με τα αρματαγωγά του Β.Ν , ως ακολούθως :

     H 9η Ίλη Αρμάτων, αναχώρησε απο το Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων (Μενίδι )  και με αρματαγωγό από τον Πειραιά στις 21 Ιουνίου 1948 μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Πρέβεζας, με τελικό προορισμό τα Ιωάννινα και την συμμετοχή της στις επιχειρήσεις στον Γράμμο και στο Βίτσι.  Στην συνέχεια τον Οκτώβριο του 1948, η 9η Ίλη μεταστάθμευσε στη Λάρισα για αναδιοργάνωση. Από εκεί, ουσιαστική ήταν η συμμετοχή Ουλαμού αρμάτων της Ιλης, για την έκβαση της Μάχης της Καρδίτσας.

Στα τέλη Απριλίου 1949, η 9η Ιλη διατάχθηκε να συγκεντρώσει τα άρματα των δύο Ουλαμών που διατηρούσε στην Θεσσαλία και να κατευθυνθεί πρός τον Βόλο. Εκεί μετά απο παραμονή δύο ημερών οι “Κένταυροι” και τα υπόλοιπα οχήματα της Ιλης επιβιβάστηκαν στο αρματαγωγό “Λήμνος” LST-36 και μεταφέρθηκαν και πάλι στην  Πρέβεζα και απο εκεί στα Ιωάννινα όπου συνενώθηκαν με τα άρματα του 2ου Ουλαμού που δρούσαν ήδη στην περιοχή.

Μετά απο σποραδική δράση των “Κενταύρων” της Ίλης αυτής στην περιοχή της Ηπείρου μέχρι τον Ιούλιο του 1949, το σύνολο της 9ης Ιλη διατάχθηκε και πάλι να επιβιβαστεί σε αρματαγωγό και απο την Πρέβεζα μεταφέρθηκε στην Θεσσαλονίκη και απο εκεί στην περιοχή της Βυσσινιάς στα βόρειο-ανατολικά της λίμνης Καστοριάς. 

Διαβάστε επίσης:  Κουρσάροι ή πειρατές οι πρώτοι Έλληνες κάτοικοι της Αυστραλίας; Tο επεισόδιο των πλοίων "Ηρακλής" & "Άλκηστις". 
Επιβίβαση στρατιωτικών τμημάτων στο "Πηνειός ΙΙΙ". Δεξιά στην φωτογραφία το αρματαγωγό "Αλιάκμων ΙΙ"
Επιβίβαση στρατιωτικών τμημάτων στο "Πηνειός ΙΙΙ". Δεξιά στην φωτογραφία το αρματαγωγό "Αλιάκμων ΙΙ"
Προετοιμασία απόπλου
Απόπλους αρματαγωγού
Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: ‘ Αλφειός ΙΙΙ’ ( LST- 3020 )‘ Αχελώος ΙΙΙ’ ( LST- 3503 )‘ Στρυμών ΙΙ’ ( LST- 3502 ) και ‘Πηνειός ΙΙΙ’ ( LST- 3506 )‘Αξιός ΙΙ’ ( LST- 3007 )9η Ίλη ΑρμάτωνΑλιάκμων ΙΙ’ ( LST-3002 )ΑΡΜΑΤΑΓΩΓΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥΕλληνική ΙστορίαΕμφύλιοςμεταφορά στρατιωτικών εφοδίωνΜονάδα αρμάτων ‘Κένταυρος’Ναυτική ΙστορίαΤερνιώτης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

Επόμενο Άρθρο

Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

Μπήλιω Τσουκαλά
12 Σεπτεμβρίου 2025
Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”
Εμπορική Ναυτιλία

Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

Σπύρος Θεοδωράκης
11 Σεπτεμβρίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

“Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.

Κατερίνα Μιχαηλίδου
14 Σεπτεμβρίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ναυτικά κωμικοτραγικά γεγονότα.

Χρήστος Αμπατζής
4 Σεπτεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Η τριήρης "Ολυμπιάς" στον Τάμεση το 1993

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Ιωάννης Τερνιώτης

    Ο Ιωάννης Ν. Τερνιώτης είναι απόφοιτος της Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης. Σπούδασε Μηχανικός Αεροσκαφών. Υπηρέτησε στα Τεθωρακισμένα (1973 – 76). Εργάστηκε στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές απο το 1976 έως το 2009, σαν Μηχανικός Αεροσκαφών, Επιθεωρητής Ποιοτικού Ελέγχου Συντήρησης και Quality Manager. Eίναι μέλος του Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών Ιππικού-Τεθωρακισμένων.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49
    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.
    Το χρονικό μιας αναπάντεχης τραγωδίας στο λιμάνι του Μπάρι, 2 Δεκεμβρίου 1943

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Αυγ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023