NavalHistory
Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

To ιστορικό βύθισης του “Ναύαρχος Κουντουριώτης” στην Θεσσαλονίκη

Νικόλαος Σιδηρόπουλος Νικόλαος Σιδηρόπουλος    
7 Μαρτίου 2024
Reading Time: 4 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
414
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Νικόλαος Σιδηρόπουλος
(Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο https://www.wreckhistory.com )

Το “Ναύαρχος Κουντουριώτης” καθελκύστηκε ως “War Charger” στις 18 Αυγούστου του 1918, και παρόλο που είχε σύντομη επιχειρησιακή ζωή μιας και ταξίδεψε  για μόλις τρία χρόνια, οι ατυχίες του ξεκίνησαν πριν καν αφήσει την ναυπηγική κλίνη. Τον Μάϊο του 1918 και ενώ ετοιμαζόταν να πέσει στο νερό, ξέσπασε φωτιά στα ναυπηγεία J. Coughlan & Sons με αποτέλεσμα να προκληθούν μεγάλες ζημιές. Aυτό ανάγκασε το ναυπηγείο σε εκτεταμένες επισκεύες ώστε να πάρει το πλοίο το πιστοποιητικό 100 Α1 των Lloyd’s. H φωτιά είχε σαν αποτέλεσμα όλη η αριστερή πλευρά του πλοίου μετά το διαμέρισμα του λέβητα εώς το πρόστεγο να παραμορφωθεί, ενώ τα καταστρώματα της γέφυρας, του ανώτατου καθώς και του 2ου καταστρώματος σε όλο το μπροστινό μήκος του πλοίου να καταρρέυσουν. Τον Ιανουάριου του 1921 το πλοίο προσάραξε στο Long Island, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρές ζημιές.”

War Charger
Το "War Charger" στην ναυπηγική κλίνη λίγο πριν την φωτιά Πηγή: searcharchives.vancouver.ca
σχεδιο Ναυαρχος Κουντουριώτης
Πλάγια όψη του "Ναύαρχος Κουντουριώτης"

Στις 19 Φεβρουαρίου 1921 Το “Ναύαρχος Κουντουριώτης” φορτωμένος με πετρέλαιο, σε δρομολόγιο από την Νέα Υόρκη, πιάνει φωτιά από ακαριαία ανάφλεξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το πλήρωμα εγκαταλείπει το σκάφος ενώ οι πιθανότητες διάσωσης του είναι ελάχιστες λόγω των θυελλωδών ανέμων που πνέουν. Η εταιρία Ocean Salvage Co Ltd λαμβάνει τηλεγράφημα στα γραφεία της στην Κωνσταντινούπολη ώστε το ναυαγοσωστικό KING LEAR να κινηθεί για την Θεσσαλονίκη προκειμένου να αναλάβει τις προσπάθειες κατάσβεσης – διάσωσης του πλοίου.

To KING LEAR της Ocean Salvage Co Ltd Πηγή: https://www.scarboroughsmaritimeheritage.org.uk/gallery—hull-boats.html

Στις 20/2 το πλοίο καίγεται ολόκληρο πλην του αμπαριού Νο1, οι αρχές έχουν εγκαταλείψει το σχέδιο βύθισης του πλοίου μιας και το φορτίο είναι επικίνδυνο, ενώ λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν αλλά και της έλλειψης ναυαγοσωστικών μέσων οποιαδήποτε προσπάθεια διάσωσης θεωρείται μάταιη.

Στις 21/2 το “King Lear” φτάνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και λαμβάνει εντολή από τον λιμενάρχη να αναλάβει την διάσωση του “Nαύρχος Κουντουριώτης” οπότε κινείται άμεσα  και τα μεσάνυχτα πλαγιοδετεί, η κατάσταση έχει κάπως βελτιωθεί μιας και οι ισχυροί άνεμοι έχουν παύσει αν και η φωτιά συνεχίζει να μαίνεται.

Διαβάστε επίσης:  Η επιδρομή στην Κρονστάνδη (19 Αυγούστου 1919)

Στις 22/2 οι προσπάθειες διάσωσης ξεκινάνε παρόλο που η φωτιά έχει εξαπλωθεί και στο αμπάρι Νο1, το KING LEAR υπογράφει συμβόλαιο Οpen contract ενώ και το ρυμουλκό CLEOPATRA III καταφτάνει για να συμβάλει στις προσπάθειες. Για να προληφθεί ο κίνδυνος κλεισίματος του λιμανιού σε περίπτωση βύθισης του, ο λιμενάρχης δίνει εντολή αφού κοπούν οι άγκυρες να ρυμουλκηθεί  μεταξύ Μίκρας και Μικρού Καράμπουρνου κάτι το οποίο γίνεται με μεγάλη δυσκολία. Η φωτιά συνεχίζει να καίει οπότε ο λιμενάρχης δίνει formal notice of abandonment ενώ το σκάφος εσκεμμένα βυθίζεται ως τη γραμμή φόρτωσης ( load line ) σε βάθος 6 μέτρων, με αποτέλεσμα η φωτιά να μειωθεί σε πολύ μεγάλο μέρος του πλοίου.

Στις 23/2 ο περιορισμός της φωτιάς δίνει την δυνατότητα να γίνουν κάποιες εκτιμήσεις των ζημιών, το κατάστρωμα έχει καταστραφεί αλλά το κύτος κάτω από την γραμμή φόρτωσης δίχνει να είναι σε καλή κατάσταση. Κάποιες μικρές ζημιες έχουν προκλήθεί από μικροποσότητες εκρηκτικών που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε στεγανό τμήμα ώστε το πλοίο να βυθιστεί, ενώ μεγάλο μέρος του φορτίου πετρελαίου είναι ανακτήσιμο. Και τα δύο διασωστικά παραμένουν στην Θεσσαλονίκη.

Στις 24/2 η μείωση της έντασης της φωτιάς έδωσε την δυνατότητα στον ατζέντη των lloyd’s να επιβιβαστεί στο πλοίο για μία καλύτερη εκτίμηση των ζημιών. Πράγματι η όλη υπερκατασκευή και το κατάστρωμα έχουν καταστραφεί από την φωτιά και η δομή έχει στρεβλωθεί από τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ το πετρέλαιο το οποίο μπορεί να ανακτηθεί υπολογίζεται περίπου σε 2000 τόνους.

28/2 υπογράφεται συμβόλαιο με την  Ocean Salvage Co Ltd για την ανέλκυση του ναυαγίου οπότε και ξεκινάνε οι εργασίες

Διαβάστε επίσης:  Η αεροναυμαχία του Ταινάρου, Μάρτιος 1941

Στις 19/3 η φωτιά έχει σβήσει πλήρως και η θερμοκρασία σε όλα τα μέρη του πλοίου είναι σε φυσιολογικά επίπεδα οπότε μπορούν να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ανέλκυσης του ναυαγίου. Η απόφαση είναι να απορριφθούν οποιαδήποτε επιπλέον υλικά υπάρχουν στην δομή ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία της ανέλκυσης. Το κατάστρωμα έχει καταστραφεί πλήρως, ο κουραδόρος (tween deck) επίσης καθώς και το διαχωριστικό κατάστρωμα με τις τουρμπίνες.

Μετά από σχεδόν ένα μήνα προσπαθειών στις 4/4 το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ έχει ανελκυστεί και παραμένει αγκυροβολημένο στην Θεσσαλονική, έχοντας σε αυτό το διάστημα μετακινηθεί από την περιοχή της Μίκρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στις 18/5 στην αλληλογραφία που ακολούθησε μετά την ανέλκυση οι πλοιοκτήτες αδυνατούν να δώσουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του πλοίου στον ατζέντη στο Λονδίνο, οπότε η ασφαλιστική εταιρία σε συμφωνία μαζί τους αποφασίζει να στείλει στις 30 Μαϊου τηλεγράφημα στον νηογνώμονα της που εδρεύει στην Κωσταντινούπολη, ώστε να μεταβεί στην Θεσσαλονίκη και να κάνει αποτίμηση των ζημιών καθώς και της κατάστασης του πλοίου.

Εφημερίδα Μακεδονία 28/5/1921

Στις 8/6 ξεσπάει πάλι φωτιά στις 11.30 το πρωί από ακαριαία ανάφλεξη με υποθέσεις ότι ξεκίνησε από την μηχανή άντλησης υδάτων. Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα σε όλα τα αμπάρια στα οποία υπήρχε σύμφωνα με υπολογισμούς, πετρέλαιο 25.000 βαρελιών. Στην Θεσσαλονίκη είχε μείνει από την εταιρία που ανέλαβε την ανέλκυση το ναυαγοσωστικό CAESAR II, το οποίο άνοιξε τα «μπαλώματα» που είχαν τοποθετηθεί επί του κύτους, στα σημεία πού έγιναν οι τρύπες από τα εκρηκτικά γεμίσματα στην ελεγχόμενη βύθιση του κατά τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ να βυθιστεί στο σημείο που ήταν αγκυροβολημένος σε βάθος περίπου 14 μέτρων στις 15:30. Από το πλοίο, το πρόστεγο προεξείχε από το νερό, η πρύμνη ήταν κάτω από το νερό με το κατάστρωμα της να βρίσκεται σε βάθος 2.5 μέτρων ενώ ο ιστός του πλοίου να είναι εκτός νερού.

Διαβάστε επίσης:  Το Πλοίο Φάρων "ΣΚΥΡΟΣ" – υπό την σημαία του Γ’ Ραϊχ και του Ε.Λ.Α.Ν.

Στις 8/6 ξεσπάει πάλι φωτιά στις 11.30 το πρωί από ακαριαία ανάφλεξη με υποθέσεις ότι ξεκίνησε από την μηχανή άντλησης υδάτων. Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα σε όλα τα αμπάρια στα οποία υπήρχε σύμφωνα με υπολογισμούς, πετρέλαιο 25.000 βαρελιών. Στην Θεσσαλονίκη είχε μείνει από την εταιρία που ανέλαβε την ανέλκυση το ναυαγοσωστικό CAESAR II, το οποίο άνοιξε τα «μπαλώματα» που είχαν τοποθετηθεί επί του κύτους, στα σημεία πού έγιναν οι τρύπες από τα εκρηκτικά γεμίσματα στην ελεγχόμενη βύθιση του κατά τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ να βυθιστεί στο σημείο που ήταν αγκυροβολημένος σε βάθος περίπου 14 μέτρων στις 15:30. Από το πλοίο, το πρόστεγο προεξείχε από το νερό, η πρύμνη ήταν κάτω από το νερό με το κατάστρωμα της να βρίσκεται σε βάθος 2.5 μέτρων ενώ ο ιστός του πλοίου να είναι εκτός νερού.

Φωτογραφία με πλοίο που φλέγεται, σύμφωνα με την περιγραφή στο πίσω μέρος της είναι το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξακριβωθεί. Πηγή: αρχείο συγγραφέα
Η διάταξη του ιστού, η εφίστιος σκοπιά ακριβώς κάτω από το οριζόντιο τμήμα του ιστού, ο μικρός σωλήνας εξαερισμού που διακρίνεται δεξιά του ιστούς στην πρώτη φωτογραφία, καθώς και η διαφορετική διατομή του ιστού στο κατώτερο τμήμα του, ταιριάζουν απόλυτα με αυτά του ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ Πηγή: searcharchives.vancouver.ca

Στις 11/6 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις λόγω της φωτιάς οι ζημιές στην δομή του πλοίου έγιναν ακόμη μεγαλύτερες ενώ η θεωρία της έναρξης της από την μηχανή της αντλίας υδάτων καταρρίφθηκε από το πλήρωμα του ναυαγοσωστικού μιάς και αυτή δεν λειτουργούσε. Το σκάφος μπορεί να ανελκυστεί και πάλι με την διαδικασία της πλήρωσης των υδατοστεγών διαμερισμάτων μεταξύ των αμπαριών, αλλά η διαδικασία είναι δαπανηρή και η κατάσταση πλέον του πλοίου δεν δικαιολογεί το κόστος.

Το σημείο βύθισης του ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1200 μέτρων από τον κυματοθράυστη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης Φωτογραφία: google earth

Το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ανελκύστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του με τα υπολείμματα του και το κατωκάραβο να παραμένουν ως επί το πλείστον καλυμμένα από τον λασπώδη βυθό.

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Εμπορική ΝαυτιλίαΘεσσαλονίκηΝαυάγιοΝαύαρχος ΚουντουριώτηςΝαυτική Ιστορία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Το ναυάγιο του ατμόπλοιου s/s Imperatrix. Μια “Αυτοκράτειρα” που χάθηκε στην Κρήτη

Επόμενο Άρθρο

Γεώργιος Σαΐνοβιτς Ιβανώφ,κορυφαίος κατάσκοπος και σαμποτέρ

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Γεώργιος Σαΐνοβιτς Ιβανώφ,κορυφαίος κατάσκοπος και σαμποτέρ

Χρήστος και Λεωνίδας Παλάσκας

Question mark symbol for FAQ, information, problem and solution concepts. Quiz, test, survey, interrogation, support, knowledge, decision. Minimalist design with icon cutout paper and blue background.

Ναυτικό ερωτηματολόγιο 2

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Νικόλαος Σιδηρόπουλος

    Ο Νικόλας Σιδηρόπουλος γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1977. To 2002 ξεκινάει την ενασχόλησή του με τις καταδύσεις και παίρνει το 1ο αστέρι από τον καταδυτικό οργανισμό CMAS. Θα ακολουθήσουν το 2ο αστέρι καθώς και η ενασχόληση με τις τεχνικές καταδύσεις που θα τον οδηγήσουν στην απόκτηση του TECREC 50. Το 2013 με τέσσερις συνδύτες του ιδρύουν την Ομάδα Εναλίων Αποτυπώσεων οπότε και ξεκινάει την ενασχόληση του με την αρχειακή - ιστορική έρευνα για την ταυτοποίηση και την ανάδειξη της ιστορίας των προς μελέτης πλοίων. Με τις πληροφορίες που αποκτάει από την έρευνα, συγγράφει άρθρα καθώς και αναφορές πεδίου, σχετικά με την υπηρεσία του πλοίου, τα ναυπηγικά χαρακτηριστικά του, τις συνθήκες βύθισης του και τον αντίκτυπο που έχει στην εκάστοτε περίπτωση στις ζωές των ανθρώπων και των τοπικών κοινωνιών. Έχει δώσει διαλέξεις σχετικά με την ιστορία των μελετημένων ναυαγίων σε συνέδρια που έχουν διοργανωθεί από την Ομάδα Εναλίων Αποτυπώσεων σε ποικιλία ακροατηρίων, από καθαρά ακαδημαϊκά συνέδρια μέχρι ναυτικά μουσεία με κοινό χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο. Τα άρθρα αυτά δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της ομάδας. Παράλληλα από το 2013 είναι υποβρύχιος και επίγειος εικονολήπτης της ομάδας, για την δημιουργία ντοκιμαντέρ μικρού μήκους σε σχέση με τα πλοία που μελετάει η ομάδα, με στόχο την διάδοση του έργου της μέσω των οπτικοακουστικων μέσων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα για την δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων ναυαγίων μέσω της μεθόδου της φωτογραμμετρικής αποτύπωσης.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”
    Η καταστροφή της γερμανικής νηοπομπής στο Πήλιο
    Solferino

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023