NavalHistory
Σάββατο, 18 Οκτωβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

    Η άγνωστη και συναρπαστική βιογραφία του Εμμανουήλ Ματθαίου.

    Διαδικτυακή παρουσίαση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ. για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας (βίντεο).

    Κατάληψη της Χίου (1912)

    Ο ηρωικός θάνατος του Ανθυποπλοίαρχου Νικόλαου Ρίτσου στη Χίο. Τεκμήρια και Μαρτυρίες.

    Επιχείρηση Magic Carpet

    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

    Η άγνωστη και συναρπαστική βιογραφία του Εμμανουήλ Ματθαίου.

    Διαδικτυακή παρουσίαση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ. για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας (βίντεο).

    Κατάληψη της Χίου (1912)

    Ο ηρωικός θάνατος του Ανθυποπλοίαρχου Νικόλαου Ρίτσου στη Χίο. Τεκμήρια και Μαρτυρίες.

    Επιχείρηση Magic Carpet

    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η ανταρσία του Μπάουντι μέσα από την κινηματογραφική αφήγηση.

Κατερίνα Μιχαηλίδου Κατερίνα Μιχαηλίδου    
Reading Time: 4 mins read
A A
0
Αρχική Τέχνη & Θάλασσα Κινηματογράφος
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin
  • ThePlus Audio

Γράφει η Κατερίνα Μιχαηλίδου

Η Ναυτική ιστορία είναι μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού. Οι εντυπωσιακές ιστορίες για την εξερεύνηση του κόσμου από τον Βόρειο έως τον Νότιο Πόλο και από την Δύση μέχρι την Ανατολή, οι  μάχες στη θάλασσα για την κατάκτηση η την ανεξαρτησία λαών, οι περιπέτειες  πειρατών ακόμα και οι ιστορίες που αφορούν το  εμπόριο μέσω της θάλασσας δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αδιάφορους τους σεναριογράφους και τους σκηνοθέτες του παγκοσμίου κινηματογράφου με αποτέλεσμα κάποιες από αυτές τις ιστορίες να γίνουν παγκόσμια γνωστές μέσω των ταινιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανταρσία  του πληρώματος του αγγλικού μεταγωγικού πλοίου «Μπάουντι» (HMS Bounty) το 1789. Εκτός από τα βιβλία και τα άρθρα στον τύπο  που εξιστόρησαν το περιστατικό και τα επακόλουθά του,  ήταν  κυρίως ο κινηματογράφος, που ζωντάνεψε την ιστορία της.

Πριν προχωρήσουμε στις ταινίες που έχουν γυριστεί με θέμα την ανταρσία του Μπάουντι ας δούμε τα πραγματικά γεγονότα: Στις  23 Δεκεμβρίου 1787,  το μεταγωγικό πλοίο «Μπάουντι»  που είχε μήκος 29 μέτρα, εκτόπισμα 220 τόνων και πλήρωμα 44 ανδρών, ένα βοτανολόγο κι έναν κηπουρό με κυβερνήτη τον  33χρονο υποπλοίαρχο Γουίλιαμ Μπλάι, σαλπάρει απο το Σπίτχεντ της Αγγλίας. Ο προορισμός του ήταν  η  Ταϊτή που τότε λεγόταν Οταχέιτο  στο Νότιο Ειρηνικό με σκοπό  να μεταφέρει στις Βρετανικές Δυτικές Ινδίες, στη Καραϊβική, αρτόδεντρα. Οι καρποί τους χρησίμευαν εκείνη την εποχή  για τη διατροφή των αφρικανών σκλάβων.

Το «Μπάουντι» μετά  από  δέκα μήνες,  κατέπλευσε στην Ταϊτή τον Οκτώβριο του 1788 και παρέμεινε εκεί για περισσότερους από πέντε μήνες. Σε αυτό το διάστημα αρκετοί από το πλήρωμα συνδέθηκαν με τις γυναίκες του νησιού.

Στις 4 Απριλίου 1789, το «Μπάουντι» με το φορτίο του αναχώρησε από την Ταϊτή. Όμως, στις 28 Απριλίου, κοντά στο νησί Τόνγκα, ο 25χρονος Φλέτσερ Κρίστιαν, ύπαρχος του πλοίου, μαζί με άλλους 25 υπαξιωματικούς και ναύτες στασίασαν και κατέλαβαν το πλοίο. 

Οι στασιαστές  έβαλαν τον Μπλάι σε μία βάρκα μήκους 7 μέτρων μαζί με τους πιστούς του ναυτικούς και τον άφησαν στο απέραντο πέλαγος. Παρόλο που αυτό έμοιαζε με σίγουρο θάνατο, ο Μπλάι και οι άνδρες του κατόρθωσαν να φτάσουν στο Τιμόρ των Ανατολικών Ινδιών στις 14 Ιουνίου 1789, ύστερα από ένα ταξίδι περίπου 3.600 ναυτικών μιλίων. Αργότερα, ο Μπλάι επέστρεψε στην Αγγλία και  άρχισε πάλι να ταξιδεύει.

Εν τω μεταξύ, ο Φλέτσερ Κρίστιαν και οι υπόλοιποι στασιαστές έπλευσαν βόρεια προς την Ταϊτή όπου 16 από τα μέλη του πληρώματος αποφάσισαν να μείνουν εκεί, παρά τον κίνδυνο σύλληψής τους από τις  βρετανικές αρχές. Ο Κρίστιαν και άλλοι οκτώ, μαζί με μερικούς  Ταϊτιανούς, κατευθύνθηκαν στο Νότιο Ειρηνικό και εγκαταστάθηκαν στο Πίτκερν, ένα απομονωμένο και ακατοίκητο ηφαιστειακό νησί.

Οι Βρετανοί αναζήτησαν τον Κρίστιαν και όσους τον ακολούθησαν όμως δεν μπόρεσαν να τον εντοπίσουν, αντίθετα με όσους είχαν μείνει στην Ταϊτή που  συνελήφθησαν και μεταφέρθηκαν πίσω στην Αγγλία, όπου τρεις από αυτούς καταδικάστηκαν σε θάνατο και απαγχονίστηκαν. Το 1808, ένα  αμερικανικό  φαλαινοθηρικό πλησίασε το Πίτκερν και το πλήρωμα μίλησε,  με τον μοναδικό επιζώντα τον Τζον Άνταμς. Ο Κρίστιαν και οι  υπόλοιποι είχαν πεθάνει απο  τις αρρώστιες  αλλά και από τις μεταξύ τους διαμάχες. Ο Ανταμς τους είπε ότι  αφότου εγκαταστάθηκαν στο Πίτκερν, έκαψαν το «Μπάουντι» και προσπάθησαν να ξεκινήσουν μια νέα ζωή.

Το 1825 ένα βρετανικό πλοίο κατέπλευσε στο νησί κι έδωσε επίσημα αμνηστία στον Άνταμς, που υπηρέτησε ως αρχηγός της κοινότητας μέχρι το θάνατό του το 1829. Το 1838 το Πίτκερν και άλλα τρία κοντινά ακατοίκητα νησιά ενσωματώθηκαν στη Βρετανική Αυτοκρατορία.

Οι   αιτίες της ανταρσίας παραμένουν αδιευκρίνιστες. Κάποιες πηγές αναφέρουν ότι ο Μπλάι ήταν ένας σκληρός και άπονος πλοίαρχος και η κακοποίηση του πληρώματος οδήγησε στην εξέγερση. Άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι ο Μπλάι δεν ήταν χειρότερος από τον μέσο καπετάνιο ή αξιωματικό του ναυτικού εκείνης της εποχής.

Ο ίδιος ο Μπλάι έγραψε το πρώτο βιβλίο για την ιστορία  του Μπάουντι με τίτλο «Narrative of the Mutiny on the Bounty». Στο βιβλίο του ισχυρίζεται ότι η ανταρσία του Κρίστιαν και των ανδρών του δεν οφείλεται στη συμπεριφορά του, αλλά στην απόφαση των στασιαστών  να εκμεταλλευτούν την προσωπική βεντέτα του υπάρχου Κρίστιαν Φλέτσερ με τον ίδιο ώστε αυτός να τους  γυρίσει  στην Ταϊτή για να ζήσουν τη ζωή τους  ειρηνικά γοητευμένοι από τον τρόπο ζωής των ιθαγενών και τα θέλγητρα των γυναικών.

Ο κυβερνήτης Ουίλιαμ Μπλαι και ο υποπλοίαρχος Κρίστιαν Φλέτσερ, δυο τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες έμελλε να γράψουν Ιστορία και στον κινηματογράφο. Όλες οι ταινίες που γυρίστηκαν  έχουν  κοινά χαρακτηριστικά: Δίνουν έναν πολύ πιο σημαντικό ρόλο στον Κρίστιαν Φλέτσερ από ό,τι έχει γραφτεί σε οποιοδήποτε από τα βιβλία για την Ανταρσία και όλες παρουσιάζουν τον Μπλάι σκληρό, καταπιεστικό και ανάλγητο με τους υφισταμένους του, ενώ τον Κρίστιαν ρομαντικό και συγκαταβατικό.

O Κυβερνήτης του Μπάουντι Γουίλιαμ Μπλάι
Ο Ύπαρχος του Μπάουντι Φλέτσερ Κρίστιαν

Η πρώτη προσέγγιση της ιστορίας  της “Ανταρσίας  του Μπάουντι” έγινε  το 1916 σε μία  βωβή ταινία με τίτλο The Mutiny of the Bounty, παραγωγής Αυστραλίας και Νέας  Ζηλανδίας.  Δυστυχώς η ταινία θεωρείται ότι έχει χαθεί.

Το 1933 γυρίζεται η επίσης Αυστραλιανή ταινία  με τίτλο «In the Wake of the Bounty». Η ταινία κινείται μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ με  σκηνοθέτη τον  Τσαρλς Τσόβελ και σηματοδότησε το ντεμπούτο του Έρολ Φλιν στη μεγάλη οθόνη (στο ρόλο του Κρίστιαν). Για λόγους διαφήμισης μάλιστα διαδόθηκε  ότι ο Φλιν ήταν άμεσος απόγονος του Φλέτσερ του αρχηγού των στασιαστών.  Η δημοσιογραφική έρευνα απέδειξε όμως ότι αυτό δεν ήταν αλήθεια.

Πατήστε εδώ για να δείτε αποσπάσματα από την ταινία
Πατήστε εδώ για να δείτε ολόκληρη την ταινία

Κορυφαία θεωρείται και η εκδοχή του   Χόλυγουντ, του  1935. Η ταινία «Mutiny on the Bounty» («Ναυτική Ανταρσία» ο ελληνικός τίτλος) του Φρανκ Λόιντ με τους Τσαρλς Λότον (στο ρόλο του Μπλάι) και τον Κλαρκ Γκέιμπλ (στο ρόλο του Κρίστιαν). Εδώ δίνεται έμφαση στις διαφορετικές κοινωνικές τάξεις από τις οποίες προέρχονταν ο Μπάλι και ο Κρίστιαν. Η αντίθεσή παρουσιάζεται σε  σημαντικές σκηνές της ταινίας, όπως εκείνη του καυγά τους ενώ ταξιδεύουν προς την Ταϊτή μέχρι την ίδια την εξέγερση.

Πατήστε εδώ για να δείτε τη σκηνή

Άλλη μια ταινία γυρίζεται το 1962  με τίτλο «Mutiny on the Bounty» («Η Ανταρσία του Μπάουντι»), με τον Μάρλον Μπράντο (Φλέτσερ Κρίστιαν) και Τρέβορ Χάουαρντ (Γουίλιαμ Μπλάι) σε σκηνοθεσία του Λιούις Μαϊλστόουν.

Η συγκεκριμένη ταινία επανήλθε στην επικαιρότητα πριν λίγα χρόνια, για λόγους που αφορούσαν το ίδιο το «Μπάουντι», ή μάλλον τη ρέπλικα που χρησιμοποιήθηκε στα γυρίσματα, καθώς το πλοίο είχε γίνει έκθεμα και πόλος τουριστικής έλξης, αλλά έμελλε να έχει παρόμοια τύχη με το πρωτότυπο. Στις 29 Οκτωβρίου 2012 βυθίστηκε κατά τη διάρκεια ενός τουριστικού πλου, όταν χτυπήθηκε από τον τυφώνα Σάντι ανοιχτά των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ

Πατήστε εδώ για να δείτε αποσπάσματα από την ταινία
Πατήστε εδώ για να δείτε ολόκληρη την ταινία

Η πιο πρόσφατη σχετική ταινία  κυκλοφόρησε το 1984  με τίτλο  «The Bounty» («Η Ανταρσία του Μπάουντι»,) με  πρωταγωνιστικό ντουέτο τους Μελ Γκίμπσον (Κρίστιαν) και Άντονι Χόπκινς (Μπλάι), θεωρείται γενικά ως η πιο ακριβής απεικόνιση της πραγματικής ανταρσίας, χωρίς να αποφύγει και αυτή τα ιστορικά και γεωγραφικά ολισθήματα, όπως  για παράδειγμα, όταν  σε κάποια σκηνή οι δύο πρωταγωνιστές βρίσκονται στο σπίτι του Μπλάι και σχεδιάζουν το ταξίδι, ο τελευταίος αναφέρεται σε μια διαδρομή που θα τους μεταφέρει στις ακτές της Αυστραλίας. Την εποχή του ταξιδιού του Μπάουντι, αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως Αυστραλία λεγόταν γενικά Νέα Ολλανδία, ένα όνομα που εμφανίζεται επίσης στο χάρτη που χρησιμοποιεί ο Μπλάι. Στην πραγματικότητα, η λέξη «Αυστραλία» καθιερώθηκε αργότερα, αν και κάποιες φορές αναφερόταν ως «Terra Australis».

Πατήστε εδώ για να δείτε αποσπάσματα από την ταινία

Να σημειώσουμε εδώ ότι:

Στο  Ημερολόγιο του Μπάουντι  φαίνεται ότι ο Μπλάι ήταν σχετικά φειδωλός στις τιμωρίες του. Επέπληττε όταν οι άλλοι καπετάνιοι θα μαστίγωναν, και μαστίγωνε όταν άλλοι καπετάνιοι θα κρέμαγαν!

Οι  «ιστορικοί» του Χόλιγουντ φαίνεται ότι έχουν παραποιήσει την αλήθεια. Η δημοφιλής μυθοπλασία συγχέει τον Μπλάι με τον Έντουαρντ Έντουαρντς πλοίαρχο του «Pandora», ο οποίος στάλθηκε από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό στον Νότιο Ειρηνικό για να συλλάβει τους στασιαστές και να τους παραπέμψει σε δίκη. Ο Έντουαρντς ήταν ο σκληρός κι ανάλγητος καπετάνιος που το Χόλιγουντ μετέφερε  στον χαρακτήρα του Μπλάι.

Ο   υποπλοίαρχος Κρίστιαν σε όλες τις ταινίες ενσαρκώνεται απο  διάσημους και γοητευτικούς jeune premier, ενώ παραμένουν τα  ερωτηματικά σχετικά με τα κίνητρα του για την ανταρσία. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Κρίστιαν υποχρεώθηκε να στασιάσει παρακινούμενος από την απροθυμία του να εγκαταλείψει την Ταϊτή και να επιστρέψει στο αυστηρό καθεστώς του πλοίου, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι ήταν απάντηση στις ολοένα και πιο σκληρές τιμωρίες του Μπλάι, κάτι που είναι επίσης αμφιλεγόμενο και συζητήσιμο.

Όπως συμβαίνει πάντα, οι  ταινίες  παρουσιάζουν τις ιστορίες  απλουστευμένα σε αντίθεση με τα βιβλία. Εμείς πάντως σας προτρέπουμε να δείτε τις ταινίες και να τις απολαύσετε

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: Ανταρσία του ΜπάουντιΚινηματογράφοςΜιχαηλίδουΠαγκόσμια ιστορία
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Βιβλιοπαρουσίαση: ” Ο Σπετσέρης του Λεπάντο”

Επόμενο Άρθρο

Οι ελληνοαλβανικές σχέσεις τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες και οι επιχειρήσεις ναρκαλιείας στο Βόρειο Στενό Κέρκυρας (Μάρτιος – Ιούλιος 1958) 

Σχετικά Άρθρα

Βιβλιοπαρουσίαση

“Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

Νικόλας Βλαβιανός
16 Οκτωβρίου 2025
Λογοτεχνία

Ο “Παρπαρούσης”

Κατερίνα Καριζώνη
18 Σεπτεμβρίου 2025
Βιβλιοπαρουσίαση

Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

Συντακτική Ομάδα
4 Σεπτεμβρίου 2025
Βιβλιοπαρουσίαση

Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

Άννα Μπατζέλη
22 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο

Οι ελληνοαλβανικές σχέσεις τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες και οι επιχειρήσεις ναρκαλιείας στο Βόρειο Στενό Κέρκυρας (Μάρτιος – Ιούλιος 1958) 

Επιχείρηση: "Χρυσόμαλλο Δέρας"

Βιβλιοπαρουσίαση: Μικρά κομμάτια ελληνικής ιστορίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Κατερίνα Μιχαηλίδου

    Η Κατερίνα Μιχαηλιδου έχει γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια Αιγύπτου. Έχει πτυχίο στην Κλινική Ψυχολογία όμως η επαγγελματική της καριέρα ακολούθησε άλλους δρόμους. Έτσι, δούλεψε 13 χρόνια σαν Προγραμματίστρια Η/Υ σε μεγάλη εμπορική εταιρία και 22 χρόνια σε γνωστή ελληνική εταιρία τροφίμων, στη Διοίκηση Προσωπικού και στην συνέχεια στη Διασφάλιση Ποιότητας. Μεγάλες της αγάπες είναι ο κινηματογράφος, τα ταξίδια, η ιστορία και τα ζώα. Είναι ραδιοφωνική παραγωγός στον syzefxi.com web radio. Τα τελευταία δύο χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή παραμυθιών, διηγημάτων και οδοιπορικών, για τα οποία έχει βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Ζει στο Παλαιό Φάληρο.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    “Βυθίσατε το Βίσμαρκ”. Η ταινία.
    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»
    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Σεπ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023