NavalHistory
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

    Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

    “Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

    Επιβίβαση Σώματος Βάσσου (Γεννάδιος)

    Ο Ναυτικός Πόλεμος του 1897

    “Σώστε την Βασιλεύουσα” – Η ναυτική εκστρατεία των Κρητικών.

    Η ναυμαχία του Τραφάλγκαρ

    Το ΣΦΑΚΤΗΡΙΑ σε πίνακα αγνώστου λαϊκού ζωγράφου (Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

    «Σφακτηρία και Μυκάλη… μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι»

    Η Μανιάτικη πειρατεία

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

    Η συντηρημένη πλέον σημαία του υποβρυχίου ΤΡΙΤΩΝ στον χώρο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού

    Σημαία με ιστορία: Επεμβάσεις συντήρησης και έκθεσης της σημαίας του υποβρυχίου “Τρίτων”.

    Η Σπογγαλιεία στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Ύδρας.

    ΠΗΓΗ:https://doma.archi/index/projects/kleisto-kolymbhthrio-sth-sxolh-naytikwn-dokimwn?fbclid=IwAR3BEcI8Ya06evXSe664hYrICEirSsrRuAL70mdElKYqyv9cEqFTV_scIa4

    Το κολυμβητήριο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ένα ιστορικό τοπόσημο της πόλης του Πειραιά

    Η αλήθεια για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

    Τα υποβρύχια “Δελφίν” και “Ξιφίας”.

    Στη φωτογραφία φαίνεται ένας ενδείκτης Richards , κατασκευασμένος από τον Elliott και χρονολογείται μετά το 1875. Είναι εφοδιασμένος με μηχανισμό ελέγχου της περιστροφής του καταγραφικού τυμπάνου, κατασκευασμένο από τον Darke. Η συγκεκριμένη συσκευή χρονολογείται γύρω στα 1890. Η ύπαρξη έξι ανταλλακτικών ελατηρίων δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκε σε μηχανικό σύμβουλο εταιρείας ή σε επιθεωρητή από ασφαλισική εταιρεία. Museum of Making collection.

    Ενδείκτες πίεσης ατμομηχανών. Ο ενδείκτης Richards. Μια συσκευή από τα πρώτα χρόνια της ατμοκίνητης ναυτιλίας.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

    Ναυμαχίες Έλλης – Λήμνου: Επτά διδάγματα για “αχαρτογράφητα” ύδατα της διεθνούς πολιτικής…

    Το τέλος των αντιπάλων του “Αβέρωφ”

    Η Ηροδότεια εικόνα του Θεμιστοκλή: Ενας καθρέπτης της Αθήνας του 5ου αιώνα

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

    H “Διάσωση του Στρατιώτη Ράϊαν” και η Sole Survivor Policy.

    Το εμπόριο μακρινών αποστάσεων στην Ανατολή: Σεβάχ ο Θαλασσινός, μια αραβική εκδοχή της Οδύσσειας

    Ο Νικόλαος Γύζης και «Μετά την Καταστροφή των Ψαρών».

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

Αναστάσιος Παπαδάκης Αναστάσιος Παπαδάκης    
23 Φεβρουαρίου 2024
Reading Time: 2 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
0
ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ
337
ΘΕΑΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Άρθρο του J. M. Caiella από το “Naval History Magazine”, V.35, Number 3, June 2021.

Ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά, Αναστάσης Παπαδάκης, Μέλος του ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ

Το αντιτορπιλικό, τύπου Fletcher, USS William D. Porter (DD-579) απέκτησε από τον πρώτο επιχειρησιακό του πλου το παρατσούκλι “hard-luck” (δηλαδή άτυχος). Μολονότι σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τυχερό πλοίο -βυθίστηκε από επίθεση kamikaze το 1945- μεγάλο τμήμα της υποτιθέμενης κακής τύχης δεν είναι βάσιμο.

Η φήμη του παγιώθηκε το ηλιόλουστο απόγευμα της 14ης Νοεμβρίου 1943. Ήταν ένα από τα συνοδά πλοία του θωρηκτού USS Iowa (BB-61) – τα αλλά ήταν τα USS Cogswell (DD-651) και Young (DD-580)- που μετέφερε τον πρόεδρο F. D. Roosevelt στο πρώτο τμήμα του ταξιδιού του για το συνέδριο της Τεχεράνης, οπού θα συναντούσε τους W. S. Churchill και J. Stalin. Ενώ το USS Iowa έκανε ασκήσεις αντιαεροπορικής άμυνας τα αντιτορπιλικά που το συνόδευαν έκαναν εικονικές επιθέσεις με τορπίλες με στόχο το θωρηκτό. Καθώς ο πρόεδρος και η αποστολή που τον συνόδευε ήταν στην αριστερή πλευρά του πλοίου και παρακολουθούσαν μετεωρολογικά μπαλόνια να σκάνε έπειτα από επιτυχή πλήγματα από τα αντιαεροπορικά πυροβόλα των 40χλ., ήχησε από τα μεγάφωνα του πλοίου το παράγγελμα της λήψης θέσεων μάχης καθώς τορπίλη εθεάθη στην δεξιά πλευρά. Κατόπιν εντολών του προέδρου μετακινήθηκε το αναπηρικό του κάθισμα (έπασχε από πολιομυελίτιδα) στη δεξιά πλευρά ώστε να δει και ο ίδιος την τορπίλη.

Το ημερολόγιο πλοίου του USS Porter αναφέρει για εκείνη τη μέρα:  «14:36 τορπίλη εβλήθη κατά λάθος από τον #2 εκτοξευτήρα κατά τη διάρκεια ασκήσεων. Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη… 15:03 το USS Iowa ξεκίνησε εκ νέου τις ασκήσεις του». Το USS Iowa αναφέρει ότι έλαβε ενημέρωση στις 14:38 και έστριψε τέρμα αριστερά ενώ έπλεε με ταχύτητα 28 κόμβων. Δύο λεπτά αργότερα οι παρατηρητές του πλοίου ανάφεραν πως «αισθάνθηκαν ένα ελαφρύ τίναγμα λόγω κάποιας βόμβας βυθού ή κάποιας τορπίλης που εξερράγη σε κοντινή απόσταση». Λόγω της μεγάλης ταχύτητας του πλοίου τα απόνερα του έκαναν την τορπίλη να οπλίσει πρόωρα και να εκραγεί σε απόσταση μεταξύ 1000 και 100 γιαρδών (900μ. με 90μ.).

Διαβάστε επίσης:  Ο τορπιλισμός στο Θερμαϊκό από τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση. 18 Οκτωβρίου 1912.

Το USS Porter είχε αποπειραθεί αρχικά να ειδοποιήσει το USS Iowa μέσω σημάτων από τους προβολείς του καθώς τα μέτρα ασφαλείας επέβαλαν σιγή ασύρματου. Στο πρώτο μήνυμα αναφέρει λανθασμένα πως η τορπίλη πλησιάζει από αριστερά. Στο επόμενο πάλι λανθασμένα αναφέρει «όπισθεν ολοταχώς». Τελικά σε ελεύθερη συχνότητα αναφέρει «Lion, Lion, Lion (το κωδικό όνομα του Iowa), στρίψε αριστερά. Το θωρηκτό δεν είχε πλέον χρόνο για να ανταποκριθεί. Όταν η τορπίλη είχε πια εκραγεί δεν υπήρχε πλέον αμφιβολία ότι δεν επρόκειτο για επίθεση από U-Boats (γερμανικά υποβρύχια). Το USS Porter αναγνώρισε πως εσφαλμένα έριξε την τορπίλη λόγω κάποιας απροσεξίας του πληρώματος παραβλέποντας κάποιο σύστημα ασφαλείας. Σε αυτό το σημείο η πραγματικότητα άρχισε να διαστρεβλώνεται και άρχισαν να εμφανίζονται  άλλες εκδοχές, προϊόντα μυθοπλασίας.

Σε μια αναφορά καταγράφεται πως «όλα τα πυροβόλα του (του USS Iowa) ήταν στραμμένα προς το USS Porter». Ακόμα αναφέρεται πως η καριέρα του κυβερνήτη του USS Porter έχει τελειώσει και ότι το πλήρωμα του πλοίου τελεί όλο υπό κράτηση και το πλοίο έχει λάβει εντολές να πλεύσει για τις Βερμούδες για να διαλευκανθεί η υπόθεση από το  Ναυτοδικείο. Αυτή θεωρείται και η πρώτη φορά που όλο το πλήρωμα ενός πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ(USN) τελεί στο σύνολό του υπό κράτηση.

Στο ημερολόγιο πλοίου του USS Iowa δεν υπάρχει κάποια αναφορά στο αν έστρεψε τα πυροβόλα του προς το αντιτορπιλικό. Ο κυβερνήτης του USS Porter Υπ/χος  Wilfred A. Walter παρέμεινε στο πόστο του μέχρι τις 30 Μαΐου 1944. Αποστρατεύθηκε αργότερα με τον βαθμό του Υποναυάρχου. Η επίσημη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) δεν αναφέρει καθόλου ότι το πλήρωμα του αντιτορπιλικού ήταν υπό κράτηση. Το αντιτορπιλικό ξεκίνησε στις 0900 της 15ης Νοεμβρίου μαζί με τα άλλα δυο πλοία συνοδείας για τις Βερμούδες αφού πρώτα έφθασαν τα άλλα τρία πλοίο που θα τα αντικαθιστούσαν.

Διαβάστε επίσης:  Η επιδρομή στο Μέντγουεϊ

Στις Βερμούδες έγινε έρευνα του συμβάντος και ο επικεφαλής τορπιλιστής  Lawton C. Dawson στάλθηκε σε ναυτοδικείο, το οποίο του αφαίρεσε ένα βαθμό. Χωρίς να υπάρχουν πηγές που να το επιβεβαιώνουν, πολλοί αναφέρουν πως καταδικάστηκε σε 14 χρόνια χειρωνακτικής εργασίας αλλά ο πρόεδρος Roosevelt με προσωπική παρέμβαση ζήτησε να μην τιμωρηθεί ο Dawson για κάτι που ο ίδιος θεωρούσε ως ατύχημα.

Πολλές περαιτέρω αναφορές έχουν προστεθεί στην ιστορία. Έχουν υπάρξει ισχυρισμοί ότι πριν τον απόπλου του USS Porter στις 12 Νοεμβρίου η άγκυρα ακούμπησε πάνω στο USS Cogswell καταστρέφοντας ράγες, σχεδίες και την λέμβο του πλοίου. Κανένα από τα ημερολόγια πλοίου των USS Porter, Cogswell  και Young δεν αναφέρει κάτι τέτοιο σε διάστημα των δυο εβδομάδων πριν τον απόπλου μιας και τα πλοία ναυλοχούσαν μαζί.  Ακόμα μια άλλη φήμη διέρρευσε πως κατά την διάρκεια του ταξιδιού, πριν το ατύχημα με την τορπίλη, το USS Porter έριξε μια βόμβα βυθού με αποτέλεσμα το κομβόι να ξεκινήσει ελιγμούς για την αποφυγή επίθεσης από υποβρύχια. Ούτε αυτή η φήμη επιβεβαιώνεται από κανένα από τα ημερολόγια των τεσσάρων πολιών.

Λίγο πριν την λήξη της «απομόνωσης» του USS Porter, διαρκείας οκτώ μηνών, στις Αλεούτιες Νήσους τον Σεπτέμβριο του 1944, ένα μέλος το πληρώματος, κατά πάσα πιθανότητα σε κατάσταση μέθης, κατάφερε να ρίξει με τον κύριο οπλισμό του σκάφους ένα βλήμα των 5 ιντσών το οποίο και προσγειώθηκε στην αυλή της οικίας του διοικητή της τοπικής ναυτικής βάσης (σύμφωνα με κάποιους, κατά την διάρκεια δεξίωσης). Για τίποτα από αυτά δεν υπάρχουν μαρτυρίες που να τα στοιχειοθετούν

Πέρα από το περιστατικό με την τορπίλη και το USS  Iowa, το μόνο άλλο συμβάν το οποίο συνηγορεί στην θεωρία πως το USS Porter ήταν ένα «άτυχο» πλοίο είναι η βύθιση του.  Στις 10 Ιουνίου 1945, στις 0815 το πρωί, ενώ το πλοίο εκτελούσε καθήκοντα προκεχωρημένης φυλακίδας radar ανοικτά της Okinawa, δέχτηκε επίθεση από ιαπωνικό βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως. Παρά το ότι το αεροσκάφος εβλήθη από τα πυροβόλα του πλοίου, αυτό συνετρίβη στο  νερό βυθιζόμενο κάτω από το αντιτορπιλικό, όπου και εξερράγη η βόμβα που αυτό έφερε. Το πλοίο κυριολεκτικά πετάχτηκε μέσα από το νερό πέφτοντας ξανά με δύναμη, οι ζημίες ήταν τόσο εκτενείς που πάρα τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πληρώματος επί τρεις ολόκληρες ώρες το πλοίο τελικά υπέκυψε. Το «άτυχο» πλοίο υπήρξε «τυχερό» στη βύθιση του, καθώς όλο το πλήρωμα του κατάφερε να εγκαταλείψει χωρίς καμία απώλεια.

Διαβάστε επίσης:  Ο ναύαρχος Νικόλαος Bότσης, ο ήρωας του 1912.

Δείτε περισσότερα για το USS William porter στο ακόλουθο βίντεο:

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: USS PorterΝαυτική ΙστορίαΠαγκόσμια ιστορίαΠαπαδάκης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Η ναυμαχία στη θάλασσα της Ιάβας

Επόμενο Άρθρο

Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”

Σχετικά Άρθρα

Ελληνική Ιστορία

Μιχάλης Ακύλας : «Ένας ωραίος Έλληνας ήρωας και ποιητής»

Δημήτρης Μπαλόπουλος
12 Ιουνίου 2025
Εμπορική Ναυτιλία

Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα

Δημήτρης Τσιγκάρης
12 Ιουνίου 2025
Ιστορικά Αρχεία

“Εάλω η Πόλις”. Χρονικόν Γεωργίου Φραντζή.

Γιώργος Μαστρογεωργίου
5 Ιουνίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Ο ατυχής Ναύαρχος Byng

Αναστάσιος Παπαδάκης
9 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο

Elsie Papajohn: Η Ελληνοαμερικανίδα νονά του ναρκαλιευτικού “Αφρόεσσα”

Το ναυάγιο του ατμόπλοιου s/s Imperatrix. Μια “Αυτοκράτειρα” που χάθηκε στην Κρήτη

Φωτογραφία με πλοίο που φλέγεται, σύμφωνα με την περιγραφή στο πίσω μέρος της είναι το ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξακριβωθεί.

Πηγή: αρχείο συγγραφέα

To ιστορικό βύθισης του "Ναύαρχος Κουντουριώτης" στην Θεσσαλονίκη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


  • Αναστάσιος Παπαδάκης

    Ο Αναστάσιος Α. Παπαδάκης, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ), υπηρέτησέ τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό, και δραστηριοποιείται στον τομέα της εταιρικής στρατηγικής, εξαγορών και συγχωνεύσεων. Ασχολείται με την ιστορία στον ελεύθερο του χρόνο και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως την σύγχρονη ελληνική, ευρωπαϊκή, και οικονομική ιστορία. Είναι Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Ο ατυχής Ναύαρχος Byng
    Η πτώση της Αμβέρσας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο αγώνας προς τη θάλασσα.
    Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 1821 Podcast Quiz Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κινηματογράφος Κουντουριώτης Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023