Ιστορική αναδρομή σε μεγάλα ναυάγια πετρελαιοφόρων. Επιπτώσεις και συμπεράσματα
Γράφει ο Δημήτρης Γ. Τσιγκάρης Κατά το δεύτερο μισό του 20 αιώνα όταν η παγκόσμια περιδίνηση από τον 2ο παγκόσμιο ...
Γράφει ο Δημήτρης Γ. Τσιγκάρης Κατά το δεύτερο μισό του 20 αιώνα όταν η παγκόσμια περιδίνηση από τον 2ο παγκόσμιο ...
Γράφει ο Δημήτρης ΜπαλόπουλοςΣτις 2 Μαρτίου στα 1922 καθελκύεται στα ναυπηγεία του Harland & Wolf στο Μπέλφαστ για λογαριασμό της ...
Γράφει ο Σπύρος ΘεοδωράκηςΣτα μέσα του Μεγάλου Πολέμου (Α΄ΠΠ) και ενώ η Ευρώπη φλέγεται, η Ελλάδα ακολουθεί μετά επιτάσεως την ...
Γράφει η Κατερίνα ΓαγανέληΜάρτιος 2025Το γεροντάκι βγήκε από το σπίτι στηριζόμενο σε μια πολυκαιρισμένη κατσούνα ενώ με το άλλο χέρι ...
Κείμενο: Άρης Μπιλάλης Το 1937 ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Ewald Berninghaus στη Κολωνία της Γερμανίας, ένα σκάφος ποτάμιων και παράκτιων πλοών ...
Γράφει η Ομάδα Εναλίων Αποτυπώσεων (αναδημοσίευση από το www.wreckhistory.com)Το 480 π.Χ. ο στόλος του Ξέρξη κατευθύνεται Νότια, στο στενό όμως ...
Κεντρική εκόνα άρθρου: Φωτογραφία με το "Παναγία" στο φόντο. Konstantinos Manos (1934 – 20225)‘’A Greek Portfolio’’, 1999, Επανέκδοση με αφορμή ...
Γράφει ο Δημήτρης Μπαλόπουλος Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1869 στο Κατάστημα της Ναυτικής Τραπέζης Ο «Αρχάγγελος», συνέρχεται σε συνεδρίαση ...
Κείμενο Γιώργος Καρέλας Η άγνωστη περιπετειώδης ζωή ενός μικρού φορτηγού πλοίου, ενός από τα πρώτα ατμόπλοια της Θηραικής αλλά και ...
Γράφει ο Ηρακλής ΚαλογεράκηςΤα υπερωκεάνια.Από τα μέσα του 19ου αιώνα, η ανάγκη μεταφοράς των μεταναστών από την Ευρώπη στην Αμερική, ...
Ο Ηρακλής Καλογεράκης γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Αποφοίτησε από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1972 και υπηρέτησε το Πολεμικό Ναυτικό επί 37 χρόνια. Μετεκπαιδεύτηκε στις Η.Π.Α στον Ανθυποβρυχιακό πόλεμο και υπήρξε για τρία χρόνια Σύμβουλος Ναυτικών Επιχειρήσεων και Προγραμματισμού στο Κέντρο Yυποθαλάσσιων Ερευνών του ΝΑΤΟ (SACLANTCENT) στην Ιταλία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο ABERDEEN σε θέματα Crisis Management and Conflict Resolution. Διετέλεσε Κυβερνήτης σε 3 πολεμικά πλοία (Ναρκοθέτης ΑΜΒΡΑΚΙΑ, Αρματαγωγό ΛΕΣΒΟΣ και Αντιτορπιλικό ΤΟΜΠΑΖΗΣ), Τμηματάρχης Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Στόλου και Τμηματάρχης Ασκήσεων ΝΑΤΟ στο ΓΕΕΘΑ. Επίσης, διετέλεσε Διευθυντής των Ναυτικών Επιχειρήσεων στο Ανώτατο Στρατηγείο Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης (SHAPE), Διευθυντής Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Υποστήριξης του ΓΕΕΘΑ και Εθνικός Αντιπρόσωπος στις επιτροπές της Σχεδίασης Ασκήσεων, των Θαλάσσιων Μεταφορών και της Επιχειρησιακής Υποστήριξης στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ. Το 2002 τοποθετήθηκε Διευθυντής Επιχειρήσεων στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την προετοιμασία και την εκτέλεση των Ολυμπιακών αγώνων όπου αναθεώρησε το Σχέδιο Αντιμετώπισης καταστροφών ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ και συνέταξε τα Εθνικά Σχέδια Αντιμετώπισης Φυσικών και Τεχνολογικών καταστροφών. Το 2005 ως Σύμβουλος του δημάρχου Βάρης –Βάρκιζας ασχολήθηκε με την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του δήμου και οργάνωσε την Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας. Από το 2010 μένει μόνιμα στην Αίγινα και ασχολείται με την ιστορική έρευνα. Είναι τακτικός αρθρογράφος των περιοδικών «Ναυτική επιθεώρηση» του Πολεμικού Ναυτικού, «Στρατιωτική ιστορία» των εκδόσεων Γκοβόστη, και «Θάλαττα» του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας. Επίσης αρθρογραφεί σε διάφορες εφημερίδες και έντυπα.
View all posts