NavalHistory
Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

    Η άγνωστη και συναρπαστική βιογραφία του Εμμανουήλ Ματθαίου.

    Διαδικτυακή παρουσίαση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ. για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας (βίντεο).

    Κατάληψη της Χίου (1912)

    Ο ηρωικός θάνατος του Ανθυποπλοίαρχου Νικόλαου Ρίτσου στη Χίο. Τεκμήρια και Μαρτυρίες.

    Επιχείρηση Magic Carpet

    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

    Η άγνωστη και συναρπαστική βιογραφία του Εμμανουήλ Ματθαίου.

    Διαδικτυακή παρουσίαση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ. για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας (βίντεο).

    Κατάληψη της Χίου (1912)

    Ο ηρωικός θάνατος του Ανθυποπλοίαρχου Νικόλαου Ρίτσου στη Χίο. Τεκμήρια και Μαρτυρίες.

    Επιχείρηση Magic Carpet

    Απόπλους αρματαγωγού

    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49

    14 Σεπτεμβρίου 1943. Βύθιση υποβρυχίου “Κατσώνης”.

    Το ΠΑΡΟΣ  την ώρα της γιορτής στο λιμάνι. Όμως τα αμέσως επόμενα λεπτά: “Σεισμός 6,2 ρίχτερ. Καλαμάτα ώρα μηδέν. 50.00 σεισμοπαθείς, νεκροί, αγνοούμενοι, τραυματίες.”

    Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΡΟΣ. Ένα πλοίο που έσωζε ζωές.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

    Οι πρώτες ενέργειες για κατασκευή του λιμένα της Ύδρας τον 19ο αιώνα.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

    Το πολεμικό καταφύγιο του παλαιού “Υπουργείου Ναυτικών” στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

    Από τον Αρχιμήδη στον Τερμίτη. Η διαχρονική προσπάθεια εξισορρόπησης της ναυτικής ισχύος από την ξηρά.

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

Ιωάννης Τερνιώτης Ιωάννης Τερνιώτης    
Reading Time: 6 mins read
A A
1
Αρχική Ναυτική Τεχνολογία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Σημείωση από την Συντακτική Ομάδα: Το παρόν άρθρο γράφτηκε το 2020 και είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα www.elinis.gr  Όπως ενημερωθήκαμε μετά την παρούσα αναδημοσίευση το πυροβόλο με μέριμνα ΤΕΣ απομακρύνθηκε από το χώρο στις αρχές του 2023.

Έρευνα – κείμενα: Γιάννης Τερνιώτης

Η κατασκευή των ναυτικών επάκτιων οχυρώσεων και πυροβολείων στο νησί της Αίγινας, αποσκοπούσε στην προστασία των θαλάσσιων προσβάσεων προς το λιμάνι του Πειραιά και του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας.  Η κατασκευή τους ολοκληρώθηκε κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ΄30, επί κυβέρνησης Ιωάννη Μεταξά. Το συγκρότημα των οχυρώσεων αυτών στο νησί αποτελούσαν  το Β.Ο.Α. (Βόρειο Οχυρό Αιγίνης), στον Τούρλο και το Ν.Ο.Α. (Νότιο Οχυρό Αιγίνης), στην Πέρδικα.

Αεροφωτογραφία της περιοχής του Ν.Ο στην οποία εμφανίζονται αριθμημένες οι 6 θέσεις των βαρέων πυροβόλων 155mm . Με “Χ” εχει σημανθεί η εγκατάσταση του οχυρού παρατηρητηρίου και Κέντρου ελέγχου Πυρός (Επεξεργασία Γ. Τερνιώτης )

Το Ν.Ο.Α. ήταν εξοπλισμένο με πυροβόλα διαφόρων διαμετρημάτων, τα οποία είχαν  κυρίως αφαιρεθεί από το παροπλισμένο θωρηκτό ΛΗΜΝΟΣ, αντιαεροπορικούς προβολείς, κατευθυντήρες βολής κλπ.  Το 1941, μετά την κατάρρευση του μετώπου και την προέλαση του γερμανικού στρατού, διατάχθηκε στις 26.04.1941 από το Γ.Ε.Ν. η αχρήστευση του οπλισμού των οχυρών, η καταστροφή των πυρομαχικών και των κλείστρων των πυροβόλων, των οργάνων χειρισμού τους, καθώς και των μέσων διεύθυνσης βολής , για να μη παραδοθούν στις επερχόμενες κατοχικές δυνάμεις. Οι διαταγές εκτελέσθηκαν με αποτέλεσμα τα κλείστρα των πυροβόλων να κοπούν με πυρσούς οξυγόνου και μαζί με τα πυρομαχικά  να ποντισθούν στην θάλασσα, ενώ τα όργανα των πυροβόλων και της διεύθυνσης βολής, καθώς και οι προβολείς καταστράφηκαν. Την επόμενη ημέρα, ο διοικητής των Οχυρών Σαρωνικού έλαβε από το Γ.Ε.Ν. την διαταγή παύσης του πυρός και στις 30.04.1941 έφθασαν στην Αίγινα Γερμανοί αξιωματικοί για  επιθεώρηση και παραλαβή των οχυρών.

Διαβάστε επίσης:  Τα πλοία - "καρβουνιάρηδες" και η ιστορία του "P.L.M. 24"

Κατά το επόμενο χρονικό διάστημα,  εγκαταστάθηκαν στα οχυρά της Αίγινας αγήματα της γερμανικής Marine-Artillerie-Abteilung 603- (Ναυτική Επάκτιας Πυροβολαρχίας 603). Οι Γερμανοί σύντομα αξιοποίησαν τις οχυρώσεις και εγκατέστησαν νέα  πυροβόλα και αντιαεροπορικά όπλα. Στην περιοχή του Νότιου Οχυρού Αιγίνης, κατασκευάστηκαν εκτός των άλλων ανοικτές ενισχυμένες με μπετόν κυκλικές θέσεις για εγκατάσταση επάκτιων πυροβόλων. Περιφερειακά σε κάθε βάση από αυτές διαμορφώθηκαν υπόγειοι χώροι αποθήκευσης πυρομαχικών, προστασίας των πληρωμάτων και οχυρωμένες θέσεις άμυνας. Απο την δεκαετία του 2000, η επιτόπια έρευνά μας στην περιοχή έδειξε ότι διασώζονται οι κατασκευασμένες από μπετόν συνολικά έξι (6) όμοιες θέσεις  περιφερειακά οχυρωμένες  για εγκατάσταση βαρέων πυροβόλων, με διαμέτρημα 155 mm . 

Μία από τις έξι όμοιες θέσεις περιφερειακά οχυρωμένες για εγκατάσταση βαρέων πυροβόλων, στην επιφάνεια του Νοτίου Οχυρού.

Το διαμέτρημα αυτό αντιστοιχούσε σε πυροβόλα γαλλικής κατασκευής από την εποχή του Α’ΠΠ ( μάρκας Puteaux ), τα οποία μετά  την κατάληψη της Γαλλίας  εντάχθηκαν σαν λάφυρα στο γερμανικό οπλοστάσιο με την ονομασία 15,5 cm Kanone 418 (f) και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως στις παράκτιες οχυρώσεις τους στο “Τοίχος του Ατλαντικού”  αλλά και άλλες κατεχόμενες περιοχές της Ευρώπης.  Δεκάδες πυροβόλα του τύπου αυτού, μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ και εγκαταστάθηκαν απο τις γερμανικές κατοχικές δυνάμεις στις ακτές της Κρήτης, στον Θερμαϊκό στην Αίγινα και αλλού.

Φωτογραφία εποχής με λεπτομέρειες του τρόπου στερέωσης στην βάση, του τροχήλατου κιλίβαντα πυροβόλου 15,5 cm K 418 (f)
Σχηματική διάταξη πυροβόλου 15,5 cm K 418 (f) σε μια οχύρωση πυροβολαρχίας

Στις θέσεις εγκατάστασης των πυροβόλων αυτών, χαρακτηριστικός είναι ο  τρόπος κατασκευής και συγκεκριμένα η βάση στήριξης (πρόσδεσης για την απόσβεση της οπισθοδρόμησης λόγω της ανάκρουσης μετά τη βολή ), με τα ιδιαίτερου σχήματος  πακτωμένα στο μπετόν σημεία αγκίστρωσης της πλατφόρμας έδρασης του τροχήλατου κιλίβαντα κάθε πυροβόλου. Για σύγκριση ο αναγνώστης μπορεί να ανατρέξει στις αντίστοιχες φωτογραφίες  εποχής που παρατίθενται, αλλά και στις αντίστοιχες της διασωθείσας  απο την καταστροφή γερμανικής επάκτιας πυροβολαρχίας “Moltke” στη νήσο Jersey στη Μάγχη.

Διαβάστε επίσης:  Προσαρμογή τορπιλών υποβρυχίων για βολή από τορπιλακάτους τύπου Νasty και Vosper
Ενα ακόμα πυροβόλο 15,5 cm K 418 (f) σε μια συντηρημένη οχύρωση της πυροβολαρχίας MOLTKE
Η χαρακτηριστική βάση πρόσδεσης του κιλλίβαντα κάθε πυροβόλου με τα σημεία αγκίστρωσης.

Έχει επισημανθεί  και είχαν δημοσιευθεί ανάλογες φωτογραφίες από ένα σχεδόν πλήρη σωλήνα πυροβόλου Puteaux (από τον οποίο έχει αποκοπεί μεταπολεμικά ένα τμήμα από το εμπρόσθιο τμήμα της κάνης του με πυρσό), να βρίσκεται μισοκαλυμμένος από την βλάστηση στο εσωτερικό μιας από τις οχυρωμένες θέσεις στην νότια Αίγινα! Σημαντικό είναι  ότι το μοναδικό αυτό για την Ελλάδα  ιστορικό απομεινάρι του Β’ΠΠ παρέμεινε στο ίδιο σημείο, παρά τις προφανείς καταστροφές, λεηλασίες,  αλλά και τους βανδαλισμούς που έχουν  υποστεί οι διασωθείσες οχυρώσεις μεταπολεμικά αλλά και στη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Ο σωλήνας πυροβόλου Puteaux 1919 στο νότιο ΝΟΑ.
Το τμήμα του σωλήνα που είναι κομμένο με οξυγόνο.
Αποψη της περιοχής του κλείστρου
Η εγχάρακτη ονομασία του κατασκευαστή και η χρονολογία κατασκευής του πυροβόλου “Puteaux 1919“
Η κατάδειξη του διαμετρήματος στο εμπρόσθιο τμήμα της κάνης που έχει αποκοπεί

Σύμφωνα με τις πινακίδες σήμανσης που έχουν τοποθετηθεί,  η περιοχή των Ναυτικών Οχυρών στην Νότια Αίγινα παραμένει ως : «Ιδιοκτησία του Ταμείου Εθνικού Στόλου». Έτσι, η περισυλλογή από το σημείο αυτό και η διάσωση αυτού του σπάνιου και ιστορικού πυροβόλου είναι επιβεβλημένη και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν!   Το ίδιο και η διατήρηση / συντήρηση και φύλαξη όλων των ιστορικών οχυρώσεων της περιοχής.

Σημείωση από την Συντακτική Ομάδα: Το παρόν άρθρο γράφτηκε το 2020 και είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα www.elinis.gr  Όπως ενημερωθήκαμε μετά την παρούσα αναδημοσίευση το πυροβόλο με μέριμνα ΤΕΣ απομακρύνθηκε από το χώρο στις αρχές του 2023.

Όλες οι φωτογραφίες του άρθρου και η χαρακτηριστική φωτογραφία - Το επιβλητικό οχυρό του παρατηρητηρίου και Κέντρου ελέγχου Πυρός της πυροβολαρχίας στο Ν.Ο.Α. - είναι του Γ. Τερνιώτη.

Print Friendly, PDF & Email
Ετικέτες: PouteauxΑίγιναΝαυτικό ΟχυρόΤερνιώτης
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

Επόμενο Άρθρο

“Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

Σχετικά Άρθρα

Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου
Ναυτική Τεχνολογία

Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

Γεώργιος Μπουζούνης
18 Σεπτεμβρίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
16 Μαΐου 2025
Ναυτική Ιστορία

Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

Νικόλαος Σιδηρόπουλος
3 Απριλίου 2025
Ναυτική Τεχνολογία

H “Ψαριανή Γαλιώττα”

Γεώργιος Μπουζούνης
27 Μαρτίου 2025
Επόμενο Άρθρο

"Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας" από τις εκδόσεις Αρτέον

1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

Comments 1

  1. Loukas Stathas says:
    2 έτη πριν

    Υπέροχες αναρτήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Ιωάννης Τερνιώτης

    Ο Ιωάννης Ν. Τερνιώτης είναι απόφοιτος της Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης. Σπούδασε Μηχανικός Αεροσκαφών. Υπηρέτησε στα Τεθωρακισμένα (1973 – 76). Εργάστηκε στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές απο το 1976 έως το 2009, σαν Μηχανικός Αεροσκαφών, Επιθεωρητής Ποιοτικού Ελέγχου Συντήρησης και Quality Manager. Eίναι μέλος του Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών Ιππικού-Τεθωρακισμένων.

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.
    Τα αρματαγωγά του Βασιλικού Ναυτικού και η συμβολή τους κατά τη διάρκεια των Επιχειρήσεων 1948-49
    Επανάληψη του άθλου της Δουνκέρκης στο Αιγαίο. Απρίλιος 1941.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Μπιλάλης Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Σφακτός Τερνιώτης Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Σεπ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023