NavalHistory
Σάββατο, 1 Νοεμβρίου, 2025
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Όλα
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Ιστορικά Αρχεία
    • Παγκόσμια Ιστορία

    Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

    Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

    Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

    Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Tα 5 σκάφη στο Χερβούργο.

    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.

    ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Βυθίσατε τον στόλο μας, μην τον παραδώσετε στους Άγγλους»

    Denis Dighton (1792 -1827), National Maritime Museum
Ο Denis Dighton ήταν ζωγράφος γνωστός για τα στρατιωτικά του πορτρέτα και τις σκηνές μάχης. 
The Fall of Nelson, Battle of Trafalgar /Κοινό κτήμα.

    Τα κρινάκια του Τραφάλγκαρ

    1912-13. Ο κατά θάλασσαν πόλεμος.

    25/3/1952.  Η ομαδική απείθεια των μαθητών της Σχολής Ναυτοπαίδων.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    O Tσώρτσιλ με τον Μπλάκι.

    Οι γάτες στο Πολεμικό Ναυτικό

    “Ναυτική Εβδομάδα”. Οι ιστορικά πρώτες εκδηλώσεις.

    Η τριήρης “Ολυμπιάς” στον Τάμεση το 1993

    “Κίρκη”: Η μασκώτ του θωρηκτού “Αβέρωφ”.

    Φάρος Ψαθούρα, 1895
Φωτοβολία 19 μίλια. Εστιακό ύψος 40 μέτρα. Πύργος στρογγυλός, ύψους 26 μέτρων στη μέση της κατοικίας των φυλάκων. Βρίσκεται στη βορειότερη των Θεσσαλικών Σποράδων
Από το βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου ‘’Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι, Έκδοση ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ και Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, 2019.

    Περί Φάρων ο λόγος

    Ακρόπρωρα του Μουσείου Γαλαξιδίου. Πίνακας του Σπύρου Βασιλείου

    Το ακρόπρωρο.

    Ο θερμαστής με τις 6 φωτιές.

    Η καθημερινότητα των πληρωμάτων των ελληνικών καραβιών της Ελληνικής Επανάστασης

    Αργοναυτική εκστρατεία: Είναι μύθος;

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Samuel Plimsoll (1824-1898): Ο Άγγλος πολιτικός στον οποίο πιστώνεται ο ουσιαστικός τερματισμός ανθρωποθυσιών στη θάλασσα και η «μη απώλεια» χιλιάδων ναυτικών και επιβατών εμπορικών πλοίων

    Ενας σωλήνας πυροβόλου Pouteaux 155mm στην Αίγινα.

    Πίνακας Α. Γλύκας Ν.Μ. Χίου

    Μπομπάρδα (Βομβάρδα) ή  Μπομπάρδα πολάκα

    Ο του αρχαίου πλοίου οφθαλμός

    Τα πλοία – “καρβουνιάρηδες” και η ιστορία του “P.L.M. 24”

    H “Ψαριανή Γαλιώττα”

    Η πρώτη γυναικεία ελληνική ερευνητική αποστολή στην Ανταρκτική.

    Liberty: Το πλοίο της ελευθερίας. Μια τομή στην Ιστορία και την ναυπηγική.

    Και η άγκυρα έχει τη δική της ιστορία.

  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
    Η τελετή επανενεργοποίησης του USS New Jersey. Την παρακολούθησε ο ίδος ο Πρόεδρος Reagan attended and gave the ship's orders.

    Η πολιτική του ‘’Ναυτικού των 600 πλοίων’’ του Προέδρου των Η.Π.Α Ronald Raegan

    Η Εκμετάλλευση της Σύμβασης του Μοντρέ στην Πολιτική της Τουρκίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

    Η Ελλάς εν πλω

    Διδάγματα μάχης από τη θάλασσα

    Τα πιο ισχυρά ναυτικά στην Παγκόσμια Ιστορία: Μια συγκριτική ιστορική ανάλυση

    Η σχέση της σύγχρονης Τουρκίας με την Αυτοκρατορική Γερμανία

    Ναυτική Ισχύς & Εθνικός Στόλος. Η περίπτωση του Θεμιστοκλή και του Νικόδημου

    Πέντε ναυμαχίες που διαμόρφωσαν τον Ελληνικό Πολιτισμό

    Η σημασία της ναυτικής ισχύος στην επιβίωση του ελληνικού έθνους

  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

    Τα Αγγλικά ναυτοδικεία και η αντιμετώπιση της πειρατείας τον 19ο αιώνα

    Ο Ελληνικός Θαλασσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός & οι επόμενες ενέργειες για κατοχύρωση των Εθνικών Συμφερόντων μας.

    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

    Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης – Ιστορική Επισκόπηση

    Hemy, Thomas Marie Madawaska; Lest We Forget - The Sinking of the Lusitania; Brecknock Museum and Art Gallery; http://www.artuk.org/artworks/lest-we-forget-the-sinking-of-the-lusitania-178217

    Η βύθιση του Lusitania. Έγκλημα πολέμου ή νόμιμος στόχος;

    Τα ναυτικά των γαλάζιων, πράσινων και καφέ υδάτων.

    Πράξεις ανθρώπινης εκβολής ως αβαρία στη ναυτική Ιστορία

  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Όλα
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία

    “Θαλασσινά καΐκια και βάρκες του τόπου μας” από τις εκδόσεις Αρτέον

    Ο “Παρπαρούσης”

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Το γιούσουρι” του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Εκδόσεις Αρτέον

    Βιβλιοπαρουσίαση: “Ναυτικό Ημερολόγιο – Ταξιδεύοντας στην Χρονογραμμή”.

    Στέφανος Ζωγραφίδης. Ένας πρωτοπόρος ιατρός του Βασιλικού Ναυτικού των αρχών του 20ου αιώνα. Βιβλιοπαρουσίαση.

    “Το ναυάγιο” (“The shipwreck”) του William Falconer

    Ζωή από αλάτι

    “ Μην πας βαρκούλα στ’ανοιχτά.” Παραμύθι.

    Παραμύθι: «Μια περιπέτεια την παραμονή των Χριστουγέννων»

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Naval History
Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Τα βουλγαρικά τορπιλοβόλα κλάσης “Nτράσκι”.

Λεωνίδας Τσιαντούλας Λεωνίδας Τσιαντούλας    
Reading Time: 5 mins read
A A
0
Αρχική Ναυτική Ιστορία Παγκόσμια Ιστορία
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkdin

Γράφει ο Λεωνίδας Τσιαντούλας

Το Βουλγαρικό Ναυτικό ιδρύθηκε στις 13 Ιανουαρίου 1899, ως το πρώτο σύγχρονο ναυτικό της “Ηγεμονίας της Βουλγαρίας”, με την υποστήριξη Γερμανών, Γάλλων και Ρώσων ναυτικών εμπειρογνωμόνων. Στην αρχή του Α’ Βαλκανικού Πολέμου (1912-1913), η Βουλγαρία, ως μέλος της Βαλκανικής Συμμαχίας με την Ελλάδα, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, είχε ένα πολύ μικρό Πολεμικό Στόλο.

Εκτός από μερικά οπλισμένα πλοία μεταφοράς, μικρά τορπιλοβόλα και ποταμόπλοια, ο κύριος Στόλος της Βουλγαρίας αποτελείτο από το γαλλικής κατασκευής “καταδρομικό” Nadezhda (715 τόνοι, 2 πυροβόλα 4″, 17 κόμβοι) – το πρώτο βουλγαρικό πλοίο με ασύρματο τηλέγραφο, που λειτουργούσε και ως βασιλική θαλαμηγός – και έξι τορπιλοβόλα κλάσης Ντράσκι τα οποία κατασκευάστηκαν από την Schneider & Creusot στη Γαλλία και συναρμολογήθηκαν στη Βάρνα το 1907-08.

Τα ονόματα των 6 τορπιλοβόλων ήταν Ντράσκι (Дръзки, “Ατρόμητος”), Σμέλι (Смели, «Γενναίος»), Χράμπρι (Храбри, «Θαρραλέος»), Σούμνι (Шумни, «Θορυβώδης»), Λετιάστι (Летящи, «Ιπτάμενος») και Στρόγκι (Строги, «Αυστηρός»). 

Είχαν εκτόπισμα 97 τόνων, μήκος 37,80 μέτρων, πλάτος 4,27 μέτρων και βύθισμα 1,37 μέτρων. Ήταν εφοδιασμένα με δύο λέβητες Temple/Norman, μία τρικύλινδρη μηχανή διπλής διαστολής ισχύος 1.900 ίππων, που τους προσέδιδε μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων. Ήταν οπλισμένα κατά περιόδους είτε με δύο πυροβόλα των 47 χιλιοστών είτε με δύο αντιαεροπορικά των 37 χιλιοστών και τρεις τορπιλοσωλήνες των 460 χιλιοστών. Με 11 τόνους κάρβουνου, μπορούσαν να διανύσουν 500 μίλια με 16 κόμβους, ενώ με 27 τόνους, η αυτονομία τους ξεπερνούσε τα 1.000 μίλια.

Βαλκανικοί Πόλεμοι – Η Ναυμαχία της Καλιάκρας.

Κατά τη διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου, οι προμήθειες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν επικίνδυνα περιορισμένες μετά τις μάχες στο Κιρκ Κιλισέ και το Λουλέ Μπουργκάζ, και η θαλάσσια οδός από το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας προς την Κωνσταντινούπολη έγινε ζωτικής σημασίας για τους Οθωμανούς. Το οθωμανικό ναυτικό είχε επίσης επιβάλει αποκλεισμό στις βουλγαρικές ακτές και στις 15 Οκτωβρίου ο κυβερνήτης  του θωρακισμένου καταδρομικού “Χαμιδιέ” απείλησε να καταστρέψει τη Βάρνα και το Μπαλτσίκ, εκτός αν τα δύο αυτά λιμάνια παραδίδονταν.

Τα τορπιλοβόλα του Βουλγαρικού Ναυτικού συμμετείχαν στον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο (1912-1913), επιχειρώντας στη Μαύρη Θάλασσα. Στις 20 Νοεμβρίου 1912, τα Λετιάστι, Σμέλι, Στρόγκι και Ντράσκι απέπλευσαν από τη Βάρνα για να αναχαιτίσουν τουρκικά μεταγωγικά πλοία. Ο διοικητής της Μοίρας, αντιπλοίαρχος Ντιμίταρ Ντόμπρεφ, επέβαινε στο Λετιάστι, ενώ στο Ντράσκι κυβερνήτης ήταν ο υποπλοίαρχος Γκεόργκι Κούποβ.

Διαβάστε επίσης:  Με τον Πύρρο Σπυρομήλιο στους Αγίους Σαράντα

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 21ης Νοεμβρίου, εντόπισαν το Χαμιδιέ, συνοδευόμενο από δύο αντιτορπιλικά, περίπου 32 μίλια από τη Βάρνα. 

Χαμηδιέ και Ραούφ Μπέης

Ο Ντόμπρεφ διέταξε επίθεση, και στις 00:43 τα βουλγαρικά πλοία άρχισαν διαδοχικά να εξαπολύουν τις τορπίλες τους. Το Λετιάστι έβαλε τορπίλη από τα 450 μέτρα, αλλά αστόχησε. Το Σμέλι, από τα 300 μέτρα, αστόχησε και δέχθηκε βολή πυροβόλου που τραυμάτισε τον ύπαρχό του. Το Στρόγκι, από 100 μέτρα, επίσης αστόχησε. Τέλος, το Ντράσκι έβαλε τορπίλη από μόλις 50-60 μέτρα και πέτυχε το Hamidiye στην πλώρη. Η έκρηξη άνοιξε μια οπή 3 μέτρων, πλημμυρίζοντας το πλοίο. 

Ο τορπιλισμός του Χαμηδιέ

Το Χαμιδιέ όμως δεν βυθίστηκε, χάρη στο καλά εκπαιδευμένο πλήρωμά του, τα ισχυρά εσωτερικά του διαφράγματα, τη λειτουργικότητα όλων των αντλιών του και την εξαιρετικά ήρεμη θάλασσα. Ωστόσο, είχε 8 νεκρούς και 30 τραυματίες, ενώ οι ζημιές του επισκευάστηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Μετά από αυτή τη σύγκρουση, που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία του Βουλγαρικού Ναυτικού μέχρι τότε, ο οθωμανικός αποκλεισμός των βουλγαρικών ακτών χαλάρωσε σημαντικά.

Ο κυβερνήτης Georgi Kupov, μετά από λαμπρή καριέρα, έγινε αρχηγός του Βουλγαρικού Ναυτικού το 1917 και καθηγητής Αστρονομίας έως το 1944. Απεβίωσε το 1959.

Άνδρες του πληρώματος του Ντάρσκι ποζάρουν μπροστά στην χτυπημένη τσιμινιέρα του πλοίου, μετά τον τορπιλισμό του Χαμηδιέ.
Αναμνηστική φωτογραφία των πληρωμάτων που τορπίλισαν το Χαμηδιέ.

Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα 6 τορπιλοβόλα εκτέλεσαν αποστολές ναρκοθέτησης και καταδρομικές επιχειρήσεις στη Ρουμανία (1916). Τη νύχτα της 11ης-12ης Σεπτεμβρίου 1916 το Σούμνι βυθίστηκε από νάρκη.

Με τη Συνθήκη του Νεϊγύ (1919), το Βουλγαρικό Ναυτικό διαλύθηκε. Τα υπόλοιπα 5 τορπιλοβόλα αφοπλίστηκαν και μετατράπηκαν σε περιπολικά ποταμών υπό τον έλεγχο της πολιτοφυλακής.

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα Ντράσκι, Σμέλι και Χράμπρι εντάχθηκαν ξανά στο Πολεμικό Ναυτικό και χρησιμοποίηθηκαν ως περιπολικά, ενώ τα παλαιά πυροβόλα τους αντικαταστάθηκαν με δύο αντιαεροπορικά πυροβόλα SK C/30.

Διαβάστε επίσης:  Η επιδρομή στο Μέντγουεϊ

Το Ντράσκι βυθίστηκε από έκρηξη στο λιμάνι της Βάρνας στις 15 Οκτωβρίου 1942, αλλά ανελκύστηκε και επισκευάστηκε.

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1944, ο Κόκκινος Στρατός κατέλαβε τα 3 εναπομείναντα τορπιλοβόλα στη Βάρνα. Τα Ντράσκι και Χράμπρι εντάχθηκαν προσωρινά στο Σοβιετικό Ναυτικό ως Ingul και Vychegda, αλλά επιστράφηκαν στη Βουλγαρία το 1945.

Το 1954, τα τελευταία τορπιλοβόλα της κλάσης Ντράσκι αποσύρθηκαν, μετά από 47 χρόνια υπηρεσίας.

Βούλγαροι Ναυτικοί Δόκιμοι στα Ντράσκι, Σμέλι και Χράμπρι. Βάρνα, 1941

Επίλογος

Το 1957 αποφασίστηκε να τιμηθεί το Ντράσκι, καθώς ήταν το διασημότερο πλοίο του Βουλγαρικού Ναυτικού. Ωστόσο μέχρι τότε είχε σχεδόν διαλυθεί για παλιοσίδερα. Ο οπλισμός, το φουγάρο και ορισμένα τμήματα του καταστρώματος μεταφέρθηκαν στο αδελφό πλοίο Στρόγκι το οποίο, από τις 21 Νοεμβρίου 1957, μετονομάστηκε σε πλοίο-μουσείο Nτράσκι. Το άλλο αδελφό – πλοίο Χράμπρι, αφού συνεισέφερε κι αυτό στο να συμπληρωθεί το νέο πλοίο – μουσείο με διάφορα τμήματα των υπερκατασκευών του, διαλύθηκε το 1962.

Σήμερα αυτό που αποκαλείται ως Nτράσκι ευρίσκεται ως στατικό έκθεμα στο Ναυτικό Μουσείο της Βάρνας. Ακόμα και σήμερα, το διάτρητο από θραύσμα φουγάρο του αποτελεί σύμβολο της πρώτης μεγάλης ναυτικής επιτυχίας της Βουλγαρίας.

Το 1958, μια φρεγάτα κλάσης Riga έλαβε το όνομα Ντράσκι και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 1992.

Τέλος, το 2006, μια φρεγάτα κλάσης Wielingen, αγορασμένη από το Βέλγιο για το Βουλγαρικό Ναυτικό, ονομάστηκε κι αυτή Ντράσκι με τον πλευρικό αριθμό F41.

Η βουλγαρική φρεγάτα Ντράσκι (F41) συμπλέει στο πλαίσιο ασκήσεως με το USS Oscar Austin (DDG 79)
Print Friendly, PDF & Email
Μοιράσου τοTweetΜοιράσου το
Προηγούμενο Άρθρο

Ένας έρωτας στη δίνη του πολέμου

Επόμενο Άρθρο

8 Αυγούστου 1964. Η μάχη της ακταιωρού “Φαέθων” (βίντεο)

Σχετικά Άρθρα

Παγκόσμια Ιστορία

Η βύθιση του HMS Victoria. Μια ναυτική τραγωδία εξαιτίας γεωμετρικού λάθους.

Άρης Καθρέπτας
31 Οκτωβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Κωνσταντίνος Κανάρης και Αίγινα. Το φως του πυρπολητή που δεν έσβησε ποτέ.

Ηρακλής Καλογεράκης
31 Οκτωβρίου 2025
Παγκόσμια Ιστορία

Εκστρατεία στην Ανατολή (Campagne d’ Orient) – H ιστορία των Chateaurenault και UC 38

Γιώργος Καρέλας
31 Οκτωβρίου 2025
Ελληνική Ιστορία

Η Διπλωματία «πάσης φύσεως» λίγο πριν την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940.

Θεόδωρος Κόντες
24 Οκτωβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο

8 Αυγούστου 1964. Η μάχη της ακταιωρού "Φαέθων" (βίντεο)

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων και ο ρόλος της Μοίρας Ιονίου.

Άγνωστες πτυχές της Ιστορίας. Δημήτρης και Λάζαρος Τσαμαδός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Λεωνίδας Τσιαντούλας

    Ο Αρχιπλοίαρχος (ε.α.) ΠΝ Λεωνίδας Τσιαντούλας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Το 1980 εισήχθη στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και σταδιοδρόμησε στο Πολεμικό Ναυτικό επί 40 έτη. Τα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας του διετέλεσε Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων στο ΓΕΕΘΑ και στο ΓΕΝ, Κυβερνήτης των Πλωτών Ναυτικών Μουσείων Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και Α/Τ ΒΕΛΟΣ (παράλληλα υπεύθυνος για την τριήρη ΟΛΥΜΠΙΑΣ και το ιστιοφόρο ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ), Ακόλουθος Άμυνας της Ελλάδος στο Μαυροβούνιο και την Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Διευθυντής της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού.

    Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MA) στις “Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική” από το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Είναι επίσης απόφοιτος του Κολλεγίου Αμύνης του NATO (NADEFCOL) στη Ρώμη.

    Την περίοδο 2015-2017 διετέλεσε Διευθυντής Σύνταξης του περιοδικού «Ναυτική Επιθεώρηση» και είχε την επιμέλεια των εκδόσεων της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού.

    Από το 2021 έως το 2023 ήταν σύμβουλος έκδοσης της ηλεκτρονικής έκδοσης "ΘΑΛΑΤΤΑ. Περιοδικό Ναυτικής Ιστορίας" που εξέδιδε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας.

    Σχεδίασε και επιμελήθηκε την κατασκευή της μόνιμης έκθεσης για την ιστορία του Θωρηκτού “Γ. Αβέρωφ” η οποία είναι εγκατεστημένη από το 2023 στον χώρο του 1ου υποστρώματος του πλοίου - μουσείου.

    Είναι συγγραφέας άρθρων σχετικών με την Ελληνική και Παγκόσμια Ναυτική Ιστορία και υπεύθυνος για την παραγωγή των ντοκιμαντέρ “Η γέννηση του Κυπριακού Ναυτικού 1964-66” και “Το Ναυτικό στη διάρκεια της Επταετίας 1967-74”.

    Σήμερα είναι Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ.) του οποίου είναι ιδρυτικό μέλος. Παράλληλα είναι ο Διευθυντής Παραγωγής του portal "navalhistory.gr"

    View all posts
    Πρόσφατα άρθρα
    To Ναυτικό που έκλεψε τα δικά του πλοία. Η ισραηλινή επιχείρηση “Σχέδιο Χερβούργο”.
    George Sirian. Από τα κατεστραμένα Ψαρά στο US Navy.
    Οι “πόλεμοι του μπακαλιάρου” και τα διδάγματά τους. Μια πάντα επίκαιρη ιστορία.

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος Podcast Ύδρα Αίγινα Αβέρωφ Αμπατζής Απιδιανάκης Βαλκανικοί Πόλεμοι Βιβλιοπαρουσίαση Γεωργαντάς Δημητρακόπουλος Ελληνική Επανάσταση Ελληνική Ιστορία Εμπορική Ναυτιλία Θεοδωράκης Ιστορικά Αρχεία Ιωαννίδου Καθρέπτας Καλογεράκης Καρέλας Καριζώνη Κουντουριώτης Κυριακίδης Λειβαδάς Λογοτεχνία Μανουσογιαννάκης Μαραγκουδάκης Μιχαηλίδου Μπαλόπουλος Μπατζέλη Ναυάγιο Ναυτικές Ιστορίες Ναυτική Ιστορία Ναυτική Ισχύς Ναυτική Παράδοση Ναυτική Τεχνολογία Ναυτική ισχύς Ναυτικό Δίκαιο Παγκόσμια ιστορία Σπορίδης Τερνιώτης Τσαϊλάς Τσιαντούλας Χαλκιαδόπουλος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Οκτ    
ADVERTISEMENT
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • Ναυτική Ιστορία
  • Ναυτική Παράδοση &
    Ναυτική Τεχνολογία
  • Ναυτική Ισχύς &
    Ναυτικό Δίκαιο
  • Τέχνες &
    Λογοτεχνία
  • Οπτικοακουστικά
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Συντελεστές
© Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας
Κατασκευή Ιστοσελίδων – AiOWeb

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Χωρίς αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
    • Ελληνική Ιστορία
    • Εμπορική Ναυτιλία
    • Παγκόσμια Ιστορία
    • Ιστορικά Αρχεία
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
  • ΤΕΧΝΗ & ΘΑΛΑΣΣΑ
    • Βιβλιοπαρουσίαση
    • Ζωγραφική
    • Κινηματογράφος
    • Λογοτεχνία
  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
    • Φωτογραφίες
    • Podcasts
    • Video
    • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
    • Quiz

© 2023